طرح ساماندهی مهاجرین غیر قانونی در ایران آغاز شد
در سایت مذکور آمده است که طرح ثبت ‌نام از اتباع افغاني در مدت يك ماه ، در 17 ولایت (استان) ، 145 شهرستان و 191 شعبه انجام مي ‌گيرد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۸۹/۵/۴ کد خبر: 12596 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) به نقل از سایت وزارت داخله ایران ، طرح شناسایی و ساماندهی افغانستانی های فاقد مدرک شناسایی معتبر در ایران از تاریخ سوم ماه اسد ( مردادماه) سال جاری ، آغاز شده است.

طرح ساماندهی اتباع افغانی غیر قانونی روز شنبه ساعت 9 صبح با حضور آقای عبداللهی معاون امنیتی انتظامی وزیر كشور و مسئولین سایر دستگاههای اجرایی ایران كه در این امر مشاركت دارند در ستاد مركزی طرح ساماندهی مستقر در ساختمان اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور در تهران به طور همزمان آغاز گردید.

در سایت مذکور آمده است که طرح ثبت ‌نام از اتباع افغاني در مدت يك ماه ، در 17 ولایت (استان) ، 145 شهرستان و 191 شعبه انجام مي ‌گيرد.
استان‌هاي خراسان شمالي ، خراسان رضوي ، خراسان جنوبي ، گلستان ، مازندران ، سمنان ، تهران ، قزوين ، قم ، مركزي ، اصفهان ، يزد ، كرمان ، هرمزگان ، فارس ، خوزستان و بوشهر 17 ولایتی هستند كه ثبت نام از اتباع افغاني فاقد مجوز اقامت در آنها انجام مي‌گيرد.

همچنان در سایت اضافه شده است، آن دسته از اتباع افغاني كه فاقد مدارك اقامت در ايران هستند و يا مدارك آنها باطل شده است تا پايان مرداد ماه مهلت دارند با مراجعه به شعب تعیین شده و با ارائه مدارك كافي نسبت به ثبت نام خود اقدام نمايند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   احتمال دارد حالا مردم افغانستان بصورت قبیله قبیله راهی ایران شود تا از نعمت های ایران استفاده کند حتی اگر قاچاق چیان بلوچ قیمت رد کردن افغانی را از مرز دو میلیون اعلام کند چون واقعاً شرایت در افغانستان فلاکت بار است ! برای گرفتن یک مدرک تحقیر آمیز مردم ما راهی ایران خواهند شد حتی اگر مجبور شوند از خاک افغانستان به خاک ایران تونل بزند باید خودشان را به ایران ظرف این یک ماه برساند !!!
ســــــــــــــــــــــــــردار

>>>   این یک نوع مرگ تدریجی برای ملت افغانستان است که به هر دول که از طرف همسایه های افغانستان زده شود باید ملت مهاجر و بیچاره افغانستان برقصد حالا با این اعلان کنونی هزاران خانواده را سر گردان و آواره نموده و در عوض این مدارک که اعتبار هم ندارد 80% درامد روزانه آنهارا میگیرد و اطفال آنها هم محروم از درس و تحصیل می ماند آخر تا بکی این ملت همچون سرگردان و آواره باشد؟ این جواب را باید خایین ملی که در راس حکومت افغانستان است بدهد.
محمد رضا رضایی ناروی

>>>   احتمالات زیادی وجود دارد ولی تا آنجا که منطقی به نظر میرسد این است که دولت ایران می خواهد آمار دقیق را بدست بیاورد تا بیشتر فشار بیاره به دولت افغانستان تا با طرح های دولت هماهنگ باشد خصوصا در خروج علیه اشغالگران ایران دیگر این اشتباه را تکرار نخواهد کرد که این افغانی های جدید را با نام سازمان ملل ثبت کند که نتواند کاری نماید بلکه این شناسای برای اخراج اجباری است تا دولت و سازمان ملل دیگر اعتراض نکند.
فیاض ایران

>>>   فکر کنم کنفرانس کابل هر چقدر بد بود ، علی الحساب فعلا و فعلا و فعلا برای مهاجرین غیرمجاز مقیم ایران ، سودی داشته . حالا تا بعد خدا چه خواهد .
شنیدم در روسیه نیز که قبلا سختگیری هایی در قبال مهاجرین غیرمجاز داشتند فعلا بعد از کنفرانس کابل ، مقداری سهولت فراهم شده است .
خیر است انشالله .

>>>   ایران یگانه راه فشار وارد کردن همین را دارد که این فشار ها به جای نخواهد رسید چون دولت جناب کرزی بی خیال از رنج ملت است.
مفتی

>>>   به نظر افغانی ها هر جای دنیا از افغانستان بهتر است، زیرا افغانستان جای زیستن نیست. فقط به درد تعلیم تروریست ها، ایجاد افکار فاشیستی، چپاول سروت ملی در نتیجه فقر و بد بختی و جلب کمک های دنیا و حیف و میل نمودن آن، می خورد.
در آن جا تنها چیزی که به آن فکر نمی شود پیشرفت، ترقی، علم، استقلال، آزادی، اتحاد و ... است.
دوستدار افغانستان، نومید از مردم و مسئولان آن.
ل- ج

>>>   محمد رضا رضائی، تو برو ماسته بخور، شما مردم به هیچ کتابی ایمان ندارید، هر کاری که ایران بکند شما ایراد میگیرد، بابا جان تا کی مهاجر می خواهند باشند، ما که از افغانستان بیرون نرفتیم، ما را چه کار شد؟
هر کس دوست نداره بیاید افغانستان مثل دیگر مردم زندگی کند، هر جا باشی مرگ هست، یا مثل شما برود اروپا...
ما مردم خیلی پر توقع هستیم و کمی هم مشکل داریم...

>>>   کاشکی یک کم در فکری باشند که افغانها غیر از کارهای شاقه اجازه ای کار در کارهای نیمه فنی را بیابند چونکه افغانها همه به کارگر ساده و بی ازش تبدیل شده اند.
ادرس

>>>   افغانستان بهترین جای است کسانیکه بیرون هستن به نا حق می تر سند.
امین کابل

>>>   در ایران مردم اعتماد به نفسش کاملا از دست می دهد بخاطر تحقیرها،توهین ها،بد رفتاری ها، وحشی گری و واقعا عزت نفس آدم در ایران از بین می رود این خودش یک مرگ تدریجی است. به امید افغانستان آزاد و به امید روزی که هیچ افغانی در هیچ گوشه از این کره خاکی مهاجر نباشد.
عزیز امینی ترکیه

>>>   بنام خدا
من از از ایران می نویسم و به خوبی از اوضاع و شرایط مهاجرین اطلاع دارم افغانی ها را در همه جا با غیرت و با تعصب می دانند اما بیااید در ایران ببینید این غیرت و تعصب چگونه زیر پای ایرانی ها از بین میرود .
این طرح هم مانند سایر طرح هایی که برای مهاجرین دادند فقط یک بازی سیاسی است چرا باید مهاجر شد چرا باید آواره شد همه ی افغانستانی ها حرف زدن را خوب بلد شدند اما از عمل خبری نیست چرا در این قرن ملت ما این قدر ساده و کوتاه اندیش است کجا هستند جوانانی که ادعای روشن فکری می کنند یعنی شما فکر می کنید با گرفتن کارت شناسایی رفتار ارانی ها با مهاجرین بهتر می شوند یا آینده بچه های مهاجر در ایران تضمین می شود .
علی رضا عیداللهی کرمان

>>>   علی رضا عیداللهی کرمان:
گل گفتی آهی گل گفتی مثل یک بلبل گفتی
جواب عالی دادی غنچه بودی شگفتی
محمد قاسم ازکابل
6/5/89

>>>   اگرتاحالا ايران يا پاكستان نبود نصف از مردم افغانستان مرده بود شما در هرمملكت كه برويد در يك شهر مانند كابل هزاران كارخانه صنعتي وجود دارد تا تمام شهروندان ان شهر كار كافي داشته باشد كه مخارج خود وفامل هاي خود را تهيه كند اما در تمام افغانستان ده تا كار خانه نيست كه يك پنجاه نفر كار داشته باشد وبرادر ما كه درافغاني بودن خود افتخار ميكند يا خيلي جاهل است ويا كور شما بايد با چشمان باز اين دنيا را نگاه كنيد وبعد ميفهميد كه به غير از افغانستان مملكت هاي دنيا چقدر پشرفت كرده ومردمان شان باچه يك استاندارد زندگي ميكند زندگي كردن دركابل اصلا نفرت انگيزهست بغير از مشكلات سياسي كه بين مردم وجود دارد ................ حال ادم را بدميكند
علي 

>>>   سلام:
البته جسارت نشودماافغانهافقط درافغانستان ادعاي غيرت مي كنيم ودرخارج ازكشور چه حقارتهاي نيست كه ماميكشيم مخصوصادركشوردوست وهمسايه مان ايران. دراين كشورمحاجرين عراق پاكستان فلسطين وازخيلي كشورهاي ديگرهم وجود دارد اما! به عنوان يك انسان درين كشورباماهابر خوردنميشودبنائامابايدازغيرت مان درمقابل يك خارجي استفاده كنيم ونه درمقابل دوست وبرادرمان وبايديادآور شوم كه قضيه كارت گرفتن يعني شكنجه ازطرف دولت ايران كه رحمي به كوچك پيرو بزرگ نميكنند
محب الله باقري سكونت فعلي ايران كرمان.

>>>   البته باید حقیقت بین بود ایران برای افغانی های مهاجر که هیچگونه سرپناه و جای برای کار نداشت جای بد نبود و خیلی به داد بیچاره ها رسید اما نسبت به کشور های مثل ترکیه و... رفتار انسان دوستانه ای ندارد. اما ما وقتی انگشت اتهام بسوی کسی نشانه میگیریم یک انگشت اگر بسوی دیگران است سه انگشت بسوی خودمان است ایا تا حال پرسیده اید که کاخ نشینان وزمامداران که ازخود ما است برای رفاه حال ما چه کرده است ؟ایا کدام ازما اگر به مقام رسیدیم که میتوانستیم قدمی برای بهبود زندگی یکی برداریم ایا برداشتیم ؟یا برای حفظ موقعیت خود یا ترس ازان چشم پوشی کردیم .واقعا ملتی که با شکم گرسنه روی زر را میرود را باور دارید ؟ کدام حاکم خدمت گزار درافغانستان حکومت کرد که همه رابه یک چشم بعنوان یکی ازافراد جامعه ببیند وبرای او خدمت کند ازسلاطین گرفته تا رئیس جمهور و رهبر وقومندان و ارباب ونماینده وغیره. ازما است که برماست. اول خودمان را باید اصلاح کنیم اول خودما باید قدرت تحمل همدیگر را پیدا کنیم از یک عدد به یک بسته تبدیل شویم تا درمقابل دیگران قدرت پیدا کنیم که نتواند بشکند مان. ازظلم وخودخواهی به همدیگر بپرهیزیم بجای فکر کردن بخود به ما فکر کنیم . شاید درحرف آسان بود ودرعمل سخت .اما هستند جمعی کثیری که ثابت کردند که میشود .متاسفانه دولت افغانستان بی کارامدترین و بیکفایت ترین دولت جهان است وباید آرزوی بهبودی را با این وضع که اگر ادامه پیدا کند چند نسل بگور ببریم یا شاید درست نباشد که من نظر شخصی خودم را بگم اما میگم باید بمب اتم درافغاتستان استفاده کرد که افغانستان ازاین آدمهای کنونی پاک شود ویک افغانستان جدید با نام جدید وبا ادم های جدید درست شود تا شاید تغیر حاصل شود. این یک نظر شخصی است بدون آزارکسی.

>>>   وطن نازم به خاک در فشانت *** که جان و دل کنم هر دم فدایت
مرا عار است اگر از تو روم درو *** که قطع کنم دستهای دشمنانت
کوهستانی

>>>   آقای که هیچ گونه نشانه ای از خودت نگذاشتی
من واعقا که با صحبت های شما موافق استم و میدانم که چی حالی داری ما مردم افغانستان هنوز انتقاد پذیری را یاد نگریفتیم ونیاز به زمان بیشتری داریم وممکن است نسلها طول بکشد تا بتوانیم به این اوج برسیم انگشت مان راحت بسوی دیگران نشانه میگیرد ولی هر گز بطرف خودمان خم نمی شود هیچ قصد طرفداری ندارم نه از ایران نه از جای دیگه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است