حکم جلب جنرال دوستم صادر شد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۳۹۵/۱۰/۲ کد خبر: 125983 منبع: پرینت

حکم کنار زدن و محاکمه جنرال دوستم صادر شد.

حلقات نزدیک به شورای امنیت ملی که نمی خواهند نامی از آنها گرفته شود، می‌گویند سران دولت در شورای امنیت ملی برای کنار زدن و به دادگاه کشیدن جنرال دوستم به تفاهم رسیده اند.

این حلقات با توجه به جلسات متعدد شورای امنیت ملی با سران جهادی و بزرگان دولت می‌گویند که کشورهای دخیل در قضایای افغانستان نیز در صادر کردن این حکم نقش کلیدی داشته اند.

هر چند تا هنوز هیچ نهادی امر گرفتاری و به دادگاه کشیدن جنرال دوستم را رسما اعلام نکرده است اما برخی حلقات، نهایی شدن این حکم را تایید می‌کنند و می‌گویند که این حکم به زودی از سوی دادگاه عالی رسما اعلام خواهد شد.

علوی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر میخواهید که کشور به طرف تباهی وبربادی برود این کار را بکنید در غیر ان بیسار مسایل بزرگ و جنایت های قابل نا بخشش است که در حق مردم افغانستان صورت گرفته است حالا همه کار های اصلی به جا مانده دنبال تداوی کون ایشچی را کشور های عربی واروپایئ گرفته است والله جای شرم وخجالت است برای اشرف غنی وجامعه بین المللی با احترام حقگو کابل

>>>   غنی یکی را بوسیله دیگر از بین میبرد تا حال خوب اتحادشمال را بجان هم انداخته رهبران بی خرد مانند داکتر عبدالله بسیار زود فریب میخورد در حالیکه اگر متحد باشند میتوانند غنی را هم خاموش سازند قانونی وعبدالله اگر عقل داشته باشند میتوانند از دوستم حمایت کرده اتحاد خود را حفظ وجلو ورود طالبان به شمال را بگیرد

>>>   نام تان حقګو است ولی ناحق باد میکنید فجایعی که دوستم از سالهای هفتاد شروع تابه امروز که انجام داده دیګر کدام فجایع بزرګی نیست در ګرفتاری دوستم برګ در هم شور نخواهد خورد ولی کسی که میخواهد این عمل را انجام دهد باید پیش از این عمل قبر خودرا تیار نماید. اګر دوستم به جزایی خود برسد بدانید که این دزدان دیګر خود به خود توبه خواهد کرد. و افغانستان به یک تداوی عمیق ضرورت دارد.

>>>   سلام جنرال صاحب دوستم ما میدانم این کاری شما نیست اگر ع غ حذف کند هزاران تن را به گرستان میفرسم ما شمارا تنها نمیگزم

>>>   فکر میکنم حقیقت این حرف در گفتن اسان است از ابراز کردن کرده. فکر میکنم سقوط غنی و عبدالله رسیده مثلیکه داکتر نجیب به این سرنوشت دچار شد. مرد اگر مرد باشد مردانه باید انتقام میگرفت نه اینکه از تربیون هزار ها نشریه ادعا کند کو.... توسط دوستم زده شده برویم معاینات طب عدلی

>>>   چرا قاتلان فرخنده مجازات نشدن جنايت دوستم اگر راست هم باشد به اندازه قاتلان فرخنده نيست چرا امريكا در كار مجازات قاتلان فرخنده ميانجيگري نكرد پس معلوم ميشود كه بازي سياست است

>>>   این یک پروسه مغلق است.
زیرا ارایه شواهد قابل باور مشکل است.
طور مثال: قندوز تا بحال چندین مرتبه سقوط کرده است و مردم ادعا کردند که والی قندوز در آن دست داشت و یا کم از کم از سهل انگاری کار گرفت که در اثر آن یک تعداد زیاد مردم تلف و خسارات جانی و مالی زیاد به مردم وارد شد.
آیا سارنوالی درین مورد برعلیه والی قندوز تحقیق کرد و یا شواهدی بدست آورد؟
در موضوع دوستم و ایلچی فقط یک نفر متضرر است و آنهم موضوع تجاوز جنسی و ضرب و شم، اما در موضوع قندوز یک تعداد زیاد مردم کشته و زخمی و یک مقدار زیاد مال مردم به یغما برده شد.
یا طور مثال حمله جورج بوش به عراق بخاطر داشتن سلاح اتمی عراق که منجر به قتل و زخمی شدن و آواره شدن میلیون ها عراقی و در نتیجه پیدایش داعش و توسعه جنگ به سوریه و لیبیا و مصر و ترکیه و غیره مناطق شرق میانه شد.
در حالی که صدام حسین هیچ سلاح اتمی نداشت.آیا کسی جورج بوش را محاکمه کرد؟
مقصد من ازین گفتار این است که درست است که در قانون تمام کشور ها آمده است که اتباع یک کشور از رهبر یک کشور گرفته تا آخرین نفر آن در مقابل قانون پاسخگوی هستند. اما اجرا و تطبیق قانون فرق میکند.
اگر یک فرد عادی برعلیه یک فرد عادی دیگر دعوا میکند، مسؤلین امنیتی هردو جانب را به محکمه حاظر میکند و از آنها پرسان میشود. اما اگر یک فرد عادی بر علیه رییس جمهور و یا معاون آن و یا یک مقام بلند پایه دیگر ادعا کند، آیا مسؤلین امنیتی صرف بخاطر ادعا یک شخص عادی رییس جمهور و یا معاون و یا کدام مقام دولتی دیگر را به محکمه میکشد؟
معلومدار نه.

>>>   بایداین قسم مجرمین محاکمه گردد

>>>   دولت مزدور بايد از امريكا كمك بخواهد تا اين جاني را گرفتار و محكمه عادلانه نمايند، و بعد از شنيدن سزاي اين مجرم ، ديگر مجرمين هم پا به فرار ميزنند، و ملت از شر اين گرگان نجات ميابند، در غير آن همين مردود زور گوئي و زور گائي دوام خواهد كرد. قسمي كه در دوران صدارت سردار هاشم خان پاي لچان قندهار بغاوت كرده بودند، و هاشم امر كرده بود تا چند رهبر اين پاي لچان را در داخل بيرل هاي خالي استاده نموده و بعد چونه آب نارسيده را در بيرل ها انداخته و آب بالاي آن أضافه نموده تا گوشت و پوست پا هاي شانرا چونه ذوب نمايد، و هم يك تعداد شانرا پوست كرده، و در چوكها آويخته بودند، و بزودي مردم از شر پاي لچان نجات يافتند.
مظلوم

>>>   هرچه کنند تاریخ جنرال صاحب دوستم را منحیث قهرمان شناخته است

>>>   کسانیکه صحبت از محاکمه کردن ودسیسه سازی برای یک فرد وطن دوست وخداپرست که سالهای سال است در آینده سرزمینش کمر همت بسته است ومقاومت میکند . چرا اون کسیکه دستور وراهنمایی را برای فرد دسیسه ساز وهمان تلویزیون نشرکنند که آ بروی وهیثیت تمام مردم افغانستان را دردنیا بزیر سوال برده محاکمه نمیکنند . به نظر تمام کسانی که وطن دوست هستند ومیخواهند که آبروی افغان بودن واسلامی بودن خودشان حفظ باشد باید تلویزیون که اقدام به نشر بدون پرده را داشته به آتش بکشند ومدیران خود فروخته اش را محاکمه کنند

>>>   دوستم را کدام مرد یندی کرده می تواند این رقم رهبران زنجو به هج وجه

>>>   این دولت موشی وغیرت! زیر دیوار شود!

>>>   زن غنی یهود همرای قوم جاهل ب....
باید غنی کرزی اتمر محکمهء شود

>>>   کسی نمی تواند به رهبر جنرال عالی مقام و حمایت کنندگان ولایات فقیر تحمت بزند اخر پیرمرد چه چیز خوبی دارد که به او تجاوز شود

>>>   اگر این عمل دوستم واشچی را ظاهر قدیر در حق مسلمیار می کرد حالا برگ در شاخ درختان هم نمی لرزید و جالب این است که ما همیش از استقلال و آزادی سخن می گوییم پس چرا دوسیه های ما را خارجی ها فیصله می کنند در قسمت فیصله این دوسیه سهمیه پاکستانی های چرک نهایی نشده باید آن ها هم حصه بگیرند کدام استقلال کدام آزادی اگر گرفته هم شده بود پس داده شد....
بااحترام سالار عدالت فرمولست

>>>   جاي خجالت است که هنوز هم مردم مثل اين برادر طرفداري از دوستم مينمايند. شرم و حيا از ميان مردم کوچ کرده

>>>   من متاسفانه با دید گاه تان موافق نیستم. بسیاری دوستان عین دیدگاه جناب شما را دارند.
به باور من چندین مشکل در زمینه وجود دارد:
۱) ارگ بدون شک از هر فرصت به نفع شان استفاده می کنند. اما این یک‌تصور غلط در میان دوستان ما حاکم است که گویا قبیله گرایان با از بین بردن جنرال دوستم مقاومت گران شمال و یا غیر پشتونها را تضعیف می کنند.
نخست باید با قاطعیت عرض کنم که قبیله گرایان در جستجوی امتیاز گیری از ازبیکان هستند نه در پی نابودی دوستم.
دوم، برخلاف تصور دوستان ما نابودی دوستم تا زمانیکه تاجیکان را حذف نکنند به نفع شان نیست. اگر باور ندارید از خلیلزاد بپرسید که برای توازن قدرت در شمال در برابر تاجیکان به دوستم بحیث ابزار بی اتفاقی و فشار بر تاجیکان استفاده باید کرد.
سوم، باید گفت نابودی دوستم به نفع اتحاد مردم شمال است. دوستم غده سرطانی پان ترکیزم و پشتونیزم در شمال است.
چهارم، یک تعداد گروه های چپی به تیوری توطیه باور دارند وی مدعی هستند که غرب امپریالیزم امریکا در رقابت به روسیه در صدد طالبانی و داعشی سازی شمال اند و دوستم یگانه مانع در برابر آنها است. این یک تصور خیلی نادرست است. اگر آمریکایی ها بخواهند که دوستم را از بین ببرند کدام نیرو جلو شانرا گرفته می تواند؟ آیا دوستم توان مقابله در مقابل غرب را دارد؟
این در حالیست که امریکاییها نه طرفدار نابودی طالبان هستند و نه طرفدار بقدرت رساندن آنها. آنها از تروریزم بعنوان یک شمشیر داموکلس بر سر افغانستان و حتا منطقه استفاده می کنند و در تحت این بهانه در افغانستان حضور خویش را توجیه می کنند.
پنجم، بیایید صادقانه صحبت کنیم: مگر ما و شما دوستم را نمی شناسیم؟ کارنامه اخلاقی کیش شخصیت او به جز از خشونت، زورگویی و تجاوز چه در کارنامه اش دارد؟
ششم، تجاوز جنسی بر ایشچی توطیه نه ارگ است و نه غرب به آن نیاز دارد. این یک جنایت در سلسله جنایات دوستم در ۴ دهه اخیر است. اما او تصور نمی کرد که ایشچی جرات افشای آنرا کند و مثل صد ها قربانی دیگر خاموش خواهد ماند.
اما او با این کار خود انتحار سیاسی کرد.
هفتم، این مسئله را دولت به نفع خود و با گرفتن امتیازات مثل مسئله اکبربای ختم می کند و دوستم بحیث اسیر در خدمت شان قرار خواهد گرفت.

>>>   من این پاسخ را در جواب یک دوست فیس بوکی نوشته بودم. حالاا برای شما مینویسم: " ...این حادثه اگر آنچنانیکه ادعا میشود اتفاق افتیده باشد، فجیعانه ترین حادثهء است که در طول تاریخ سیاسی کشور رخ میدهد. تاریخ افغانستان بارها شاهد قتل عامها، به برده و کنیزگرفتنها، زمین سوزیها، نسل کشی و اعدامهای مهیب دسته جمعی و فردی افراد سیاسی در پولیگونها بوده است ولی هرگز شاهد چنین بی حرمتی در حق یک پیرمرد سیاسی نبوده است.
عدالت را نباید فردی، سیاسی و یا قومی ساخت." شمال سقوط نخواهدکرد. ولی اگر جنرال صاحب دوستم آرزومند حفظ شخصیت خود در شمال کشور است راهی ندارد جر آنکه ثابت کند که چنین اتفاقی نه افتاده است و چنین بی حرمتی اخلاقی صورت نگرفته است. اتکا بر تیوری توطئه و حتی استناد بر قانون اساسی مبنی بر مصئونیت جزایی معاون رئیس جمهور دردی را دوا نمی کند.. گیریم تا دو نیم سال دیگر این مسئله پیگیری نشد. بعد از آن چه میشود؟ آیا این لکه پاک میشود؟

>>>   عقده گشائى پشتون ها با جنرال چهار ستاره!
دو عقده کهنه از دو عمل جنرال عبدالرشید دوستم باعث شده تا روسا قبیله را وا بدارد تا از جنرال دوستم انتقام بگیرد.
اول پشت کردن جنرال دوستم از حکومت دوکتور نجیب الله که باعث سقوط آن گردید. این عمل جنرال دوستم مانند خنجر بود که در حقیقت در قلب روسا قبیله فرو رفت و از آن عقده ایجاد شد که تا حالا ادامه دارد و میخواهد انتقام آنرا از جنرال بگیرند.
دوم جنگ افتخار آفرین جنرال دوستم در مقابل گروه تروریستی طالبان در دشت لیلی است. عقده که از آن در دل روسا قبیله ایجاد شده است کاملا مغز آنها را علیه جنرال دوستم داغ ساخته است و این عقده باعث انتقام جویی قبیله و روسا آن گردیده است. و هر آن گاه که فرصت را مناسب بدانند بالای جنرال از هیچ گونه بر خورد دریغ نمیکند.
نظر به مقاله آقای حضرت عمر زاخیلوال که تحت عنوان اضمحلال پشتون ها به نشر رسیده بود و در آن چندین راه حل برای دوباره احیا نمودن پان پشتونیزم در افغانستان پیشنهاد نموده بود یکی از آن همین تضعیف نمودن جبهه شمال و به خصوص جنرال دوستم بود که میتوان عمل کرد های فعلی را اجرا نمودن همان پیشنهادات است. دشمن هیچگاه از بیرون کسی را شکست داده نمیتواند اما مزدور پیدا میکند و از داخل شکست میدهد.
حسين باميانى.

>>>   کارنیک وپسندیده شده است.
ع

>>>   دراغاز حکومت کرزی و درامتدادش حکومت دکتراحمدزی بدنبال تفرقه قومی است تا پشتون ها به سیادت قبلی خود برگردد یکی دیگر از مصادیق تفرقه همین است که بشکل نامحسوس رهبران را درگرداب محاکم جزایی کشانده وایشان راخورد و تحقیر نماید وانگهی نابود سازد اقای دوستم اگر درمیدان جنگ است هیچ یادی ازاو نمیشود چطوری خانه ایشچی دفتر اخبار تمام رسانه های جهان قرار گرفته؟
اگردولت رفتار مغرضانه داردکه واضح است باید رهبران جهادی ومردم جلواین فضاحت بگیرد.
اگرامروز مردم و رهبران جلو این کاررا نگیرند فردا نوبت انهاست که دام تزویر نوکران انگلیس افتاده که انوقت دست وپازدن برای رهایی ازدام دیراست.

>>>   دوستم خوب شرابی است و خوب عیا ش است در افغا نستا ن کسیکه عیا ش با شد او را مردم خوش دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است