یونس قانونی بجای جنرال دوستم
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۵/۱۰/۲ کد خبر: 125997 منبع: پرینت

منابع مي گويند بر اساس توافق بين اتمر و قانونى، قرار بر اين شده است كه قانونى به داد ارگ برسد و با دريافت پست معاونيت نخست ریاست جمهوری بجاى جنرال دوستم، سه خدمت تاريخى را در ادامه خدمات قبلى اش به ملت تاجيک به ارث بگذارد:

1. رقم زدن دشمنى تاريخى بين ازبک ها و تاجيک ها
2. منزوى سازى رياست اجرایی و زمينه سازى براى لغو ان
3. زدن اخرين ميخ بر تابوت حزب جمیعیت

آریایی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منابع ميگويند بر اساس توافق بين اتمر و قانونى، قرار بر اين شده است كه قانونى به داد ارگ برسد و با دريافت پست معاونيت نخست بجاى دوستم سه خدمت تاريخى را در ادامه خدمات قبلى اش به ملت تاجيك به إرث بگذارد:
١- رقم زدن دشمنى تاريخى بين ازبيك ها و تاجيك ها
٢- منزوى سازى رياست اجرايه و زمينه سازى براى لغو ان
٣- زدن اخرين ميخ بر تابوت جمعيت
به شما ملت تاجيك عرض ميشود تا با درك حساسيت إوضاع واكنش نشان داده و جلو اين معامله سنگين و جبران ناپذير را بگيريد و از خود بپرسيد كه در وجود قانونى چى است كه برترى جويان افراطى حاكم اين همه علاقه مند او اند؟

>>>   يك تعداد اولاد هاي شان مشاور اتمر صاحب و استانكزي صاحب هستند ، اما در عين زمان پدران شان مردم ما را بر ضد اتمر و استانكزي تحريك مي كنند، نمي دانم چرا ؟
اگر اتمر و استانكزي بد هستند، پس شما و اولاد هاي تان چرا با ايشان مشاور هستيد وَيَا در يك دفتر با ايشان همكاري مي كنيد و همكار هستيد ؟
اگر بد نيستند پس چرا ما با آنها دشمني كنيم و شما
دوستي و رفاقت ؟
سالم وحدت

>>>   یونس مخترع معامله است

>>>   یونس بخاطر چوکی از هر چیزی خود میگیذرد

>>>   همين مافيايى قدرت ما را از ملت شدن با داشته است. به هـر حال منحيث يك شهروند و به ويژه يك تاجيك من اين شخص را مضر سرنوشت مردمم ميدانم و تاحال در انچه باور داشته ﺍﺷﺘﺒﺎه نكرده ام

>>>   دوست گرامى، ايا هنوز اين ها را نشناخته ايد؟ سران جمعيت تنها اين ها اند؟ از خود بپرسيد چرا از دموكراتيك شدن پروسه انتخاب در جمعيت دورى ميكنند؟
چرا جمعيت تا حال اساس نامه درست ندارد؟ چرا ما مردم اسير چند ادم پرونده دار و ازموده شده بمانيم ؟

>>>   با انكه ممكن دروغ باشد اما از قانوني چنين چيزي بدور نيست ، بايد شناخت باز باور كرد اين كه از قانوني همه شناخت دارند جز معامله گر ديگه ويژه گي ندارد .

>>>   و به معامله گران (احمد ضیا احمد زی، قانونی بن زی، بسم الله کرزی، مرحوم کته بینی بن زی، عبدالله مهره فاشیزم ...انزی بن زی، اسماعیل کرزی و...) که بخاطر منافع شخصی شان جمعیت چه که حتا ....خویش را میفروشند، نه میگوییم.

>>>   آنهائیکه با پست فطرتی تمام و در حالیکه دالر امریکا چشم وگوش شان را کور وکر کرده بود انتقال قدرت را زمینه سازی کرده واستاد ربانی را 24 ساعت وقت دادند تا از قدرت دست بکشد، باید بابت هرچه بدبختی و محرومیتی که ملت با این انتقال قدرت بدوش کشیدند ومیکشند خجالت بکشند وبیآیند از مردم معذرت خواهی کنند. ودر ضمن وظیفه هر قلم بدست است تا این معامله گران وجنایت کاران را به ملت معرفی کند تا در آینده کسی دست به این چنین رو سیاهی نزند.

>>>   Zahir Ariaie
استاد عطا محمد نور براى ايجاد هماهنگى و حفظ وحدت كلمه بين اعضايى جمعيت مذاكرات خود با ارگ را متوقف كرده است. اين موقف بدون شك وفا دارى و اهميت قايل شدن استاد را به جمعيت نشان مى دهد كه در تاريخ اعضايى اين حزب بى سابقه است. اعضايى جمعيت بار ها براى منافع شخصى خود بدون مشوره با اعضاى ان دست به معامله زده اند كه از جمله اتحاد انتخاباتى اقاى ضيا مسعود با غنى، دور زدن استاد ربانى توسط قانونى در مذاكرات بن، دور زدن جمعيت و استاد ربانى در انتخابات رياست جمهورى توسط مرحوم مارشال ورفات به اردوگاه كرزى و ساخت حزب افغانستان نوين توسط محمد يونس قانونى را ميتوان منحيث حركت هاى تك فردى بزرگ بعضى اعضايى خود خواه جمعيت نام برد. اميد وارم حركت استاد عطا محمد نور عرق شرم بر پيشانى بعضى سود جويان اين حزب جارى سازد و از ان بياموزند و جمعيت بتواند با هماهنگى همه اعضا و در تفاهم كامل كنگره خود را داير و به چند دسته گى در ميان خود پايان دهد!

>>>   قانونى اين عنصر جاه طلب و حريص، باز در مقام رقم زدن دشمنى تاريخى بين تاجيكان وازبيك ها، زنده سازى تفكر معاونيت و درهم پاشى انچه بنام جمعيت باقى مانده است!

>>>   صد فیصد این دو رگه از این کار ها زیاد کرده

>>>   تا جای که من معلومات دارم قانونی صاحب هرگز همچون کاری را نخواهد کرد هر تصمیمی را که در اینده بیگیرند با مشوره همرای بزرگان خواهد گرفت این تبلیغات از طرف خایه مال های استاد عطا محمد خان صئورت میگیرد .
این عبدلجبارآریایی که این مطلب را نوشته کرده یکی از خایه مال های استاد عطا است که در لندن گرگ شان زده بود شب تا به صبح تکسی رانی میکرد، حال از برکت ایشان به این مقام ها رسیده اند و تبلیغات منفی عقب بزرگان مان میکنند یک کمی شرم هم خوب است حال که وظیفه در سفارت افغانستان در جرمنی گرفتی به ارمانت رسیدی برو عقب کارت باش و دیگه از این نوشته هایت دست بردار و زیاد بد رد برای مردم نگوید.
لطفیی رحمیمی از لندن
محصل مقطع دکتورا

>>>   جناب آريائي، فكر ميكنم كه اتمر درك درست از حالت فعلي ...لنگ نداشته باشد، حالا دوران كنفرانس بن نيست، و نه يونس كدام قدرت مانند رباني و حزبش از او پشتيباني ميكند، يونس ناقانون را حتي فاميلش هم پيروي نميكنند، و پوست معاونيت اول از ازبكان است، شايد كدام ازبك حزب اسلامي را بياورند، از پنچرمين ها تعداد زياد و حتي نا قابل قبول همه ملت است.
مسعود

>>>   اگر این لنگ چنین کند حقا که باید اورا به دوستم تحویل داد

>>>   اتمر لنگ ویونس لنگ

>>>   سهم ازبک ها چی شد؟؟؟ رئیس جمهور پشتون معاون هزار ه رئیس اجرائیه (پشتون + تاجک ) معاون اول تاجک پس کجاست سهم ازبک بیچاره؟؟ باید ایشچی بجای دوستم معاون اول شود
ر

>>>   به گفته یکی وقتی اتمر وزیر معارف وقانونی پارلمان بود از اتمر خواهش کرد تا روسیاهی هایش را پاک کند به همین خاطر اتمر افرادی را وظیفه داد و آنها تا یک هفته کار کردند بل ها واسناد جعلی ترتیب دادندتا خلاف کاری های یونس را زیر خاک کنند

>>>   ازین ...هرچه بخواهید قبول میکند

>>>   به فکر بنده جنرال دوستم را از لحاظ قانونی کسی از مقام معاونت کنارزده نمیتواند چون جنرال دوستم و ریس جمهور در یک تکت انتخابی آمده.
احمد-بغلان

>>>   جای معاون اول انتخابی را کس گرفته نمیتواند .زیرا جنرال را مردم انتخاب کرده نه شورای امنیت افغانستان .بگذار چد روز جفن گویان دل خودرا خوش کند .

>>>   متوجه همو آدمك باشين كه باز « بن » را تكرار نكننه ، معتاد هاى تان را بسته كنيد كه دزدى دزدى دود نكنند.

>>>   رقابت بر سر پيشي گرفتن در معامله!
چهره هاي سياسي ما هر روز به ملت تاجيك، ننگ و ذلت تاريخي ميخرند
آيا مرگ اين چهره ها هزاران بار بهتر از زنده بودن شان نيست؟؟؟؟؟
اينها شب و روز، نشست برگزار ميكنند تا اينكه بتوانند نسبت به همديگر شان در معامله پيشي بگيرند، آنهم در ازاي بدست آوردن يك چوكي پوشالي، تشريفاتي و قطعا بدون صلاحيت إجرائي
اينها هيچگاهي برنامه يي براي تغير ساختار و رفتار هدفمندانه نداشته اند
از همينروست كه هر روز بيشتر از روز ديگرش به ميزان ذلت خويش مي افزايند

>>>   پشتون تبار هاى ما سياسى عمل مى كنند ، چه اخوانى ، چه خلقى ، چه پرچمى ، چه طالب و چه تكنوكرات و چه مسلمان ومسلمان نما همه در محور « پشتوانوالى » گرد آمده اند و به اهداف خود دست يافته اند و جهان هم اينها را به مثابه يك پوتانسيل كارا جدى مى گيرد.
در اين سالهاى پسين دو پديده تاجيكان راضعيف و زار ساخته است ، يكى اخوانى گرى و ديگرى تخيل وحدت ملى .
تاجيكان مجبور اند و چاره ى هم ندارند مگر خطوط ايديولوژيك را عبور كنند و همه در يك جبهه ملى-تبارى كنار آيند و معادله قدرت راتغير واقعى دهند.

>>>   قانونی یا کفنکش سابقه!!
مبارک باد!

>>>   باز هم باید بنویسم که :
چوباد خزانی درافتد به باغ
زمانه دهد جای بلبل به زاغ
گیلگمش

>>>   این جنایتکاران به هیج وجه دست وردار نیستند،مانند دانه سطرنج عمل میکند..
ع،ف،از کابل.

>>>   یونس قانونی ، اولین کسیکه بخاطر به دست آوردن مقداری دالر از جمعیت اسلامی افغانستان انشعاب نمود و حزب افغانستان نوین را اساس گذاشت ، اینجا تشریف خود رای آورده و در صدر مجلس تند نشسته اند ؟

>>>   حرمت آقای قانونی در تاق بلند،
به این می گویند هم از توبره خوردن و هم از آخور.

>>>   بقران گل گفتی همین است حقیقت هههه

>>>   همان کودتای راکه جناب مامون درخواب دیده بودندآهسته آهسته نمایان میشود

>>>   شش ماه بعد سرقانونی رازیر بالش وبعد بسم الله خان بجای او سه ماه بعدش بسم الله خان به جرم دزدی های تاریخی محکوم و جنرال جرئت بجای او سه ماه بدینترتیب همه جنگ سالاران را ازصحنه دور ومردم را از شر این قانون شکنان رها سازند ، البته باید گفت: همه این درد ها به یک انگشت دوستم نمی ارزند

>>>   این چوکره های استخوانخور باسپاس که یقینا خویشاوندان ویا وابستگان محمد یونس خان " غیرقانونی" را که گند عملکردش از«بن» تاآخرین قدرت درمعاملات بیشرمانه منطقه رابوی گرفته است بشناسید

>>>   آریایی عزیز
به بیطرفی خودت مه خودم بصفت جوان هیچ شکی ندارم
مدتی زیاد میشود که نوشتار هایت را دنبال میکنم و یکتعداد جوانان دیگر امثال خودت را همچنان.
عضو هیچ گروهی نیستم
و به هیچ حزبی تعلق ندارم.
و گرایش ندارم
اما جریانات این چند سال پسین مثل آهینه دم چشمم است و میتانم احساس و لمسش کنم، باید بگم همین جنابان که امروز داغ جمعیت را به سینه میزنن و جلسات تشکیل میکنن طی شانزده سال اخیر چی کردند؟
از آدرس همین جمعیت تغذیه شدن مطرح شدن و صاحب مقام ولی در مقابل مه میگم ریدن به حزب و عموما حیثیت ملت تاجیک...
بعد از بقدرت رسیدن از جمعیت انشعاب کردن و تنظیم های خود ره ساختند تا به قدرت و پول های انگفتی برسند و جمعیت درین چند سال اخیر تبدیل به چیزی شبه هوای آلوده کابل شد
تصویرش همانند سربازیکه سر و کله اش پوشیده از خاک و آلوده
از نتیجه معاملات همین جنابان.
ولی بمرور زمان به حمایت مردم وفادار به جمعیت و خصوصا ده این چند سال اخیر یکتعداد جوانان جمعیت دوباره جان گرفت و امروز تبدیل به یک قدرت بزرگ شده.
که از مواضع قدرتمندی صحبت میکنند.
که دوباره همین ناخلف ها که در ایام قدیم دست جمعیت را همانند یک یتیم ایلا نموده بودن و حالا تشکیل جلسه میدهند بنام وارثین این حزب تا دوباره بزمین بشانند این حزب ره.
و علیه اش مینویسند و شعار میدهند.
و جالب اینکه یک تعداد جوانان معلوم و آفتابی
که اصلا مربوط به حزب جمعیت نمیشوند و عضویت احزاب دیگر را دارند خاصتا حزب کنگره ملی
چندی است نگران جمعیت اند و علیه استاد عطا مینویسند ولی درین گیر و دار ازین دوکانداران و تجاران اصلا یاد نمیکنند نمیدانم خود منطق ندارند یا فکر کرده اند که مردم همان گوسفند های قرن ششم اند؟
مگر همین ها کسانی نبودند که دست جمعیت را بمانند یک مادر پیر نیاز به چوب دست
رها کرده رفتند و از خود تنظیم و حزب ساختند و تجارت را شروع کردن؟
مگر اینها همان های نیست که توسط وکلای خود ریس حزب را که یگانه عضو جمعیت در حکومت است در پارلمان به اساس همان لابی گری های اقتصادی خود سلب صلاحیت کردند؟
مچم دیگر چی میخایند از ملت
باید بدانند که حالا مردم از سر گرده های خود پایین شان کرده.
دیگر به لاشخور ضرورت نیست.
مخالفت منفی شان از همان بیانیه استاد عطا در روز سالگرد احمد شاه مسعود شروع شد
تمام این لابیان ره سیلی کاری کرد با سخنانش.
بسیاز سنجیده و دقیق حرفوی وار کرد استاد عطا در آن جلسه سخنانش ره
چی به آدرس فاشیست های چون کرزی و دیگران
و چی این لابی های ملت تاجیک
دقیق و سنجیده و به اساس واقعیت وتعغیرات فعلی این حزب و ملت تاجیک بیان داشت.

>>>   خوشحالم بعد از انتقاد هاى پياپى بلاخره يك تعداد تحليل گران برجسته و اكثريت فعالان وفرهيخته گان و همچنان مردم عام متوجه ضعف تشكيلاتى و بافت مخلوط محلى و خانوادگى جمعيت شده، ان را به مهمانى شب نشينى لأفوك ها تشبيح ميكنند. اميد وارم اين روند و فشار بلاخره باعث تغيرات بنيادى در جمعيت شود .

>>>   دقیقٱ هوشمند صیب یکتعداد جوانان پنجشیر چنان حرف میزنند که گویی مردم ولایت های شمال نوکر پنجشیری هاست وحق صدا بلند کردن وحرف اول زدن را ندارند که این عمل شان کاملٱ کوتاه اندیشانه ومسخره است نه زبان برادری وهمدلی.......

>>>   دگر تاجکها هم به سبب حمایتهای کور کورانهٔ مردم ما از پنجشیری هااست. پنجشیری هایکه بعد از آمرصیب مسعود دگر ارزش حمایت را ندارند.....

>>>   از پیشنهاد تعصب بار این شخص نژاد پرست واقعا متاسفم. دامن زدن به آرامش و حیثیت افغان ها آقا ي. قانونی مگر عقلش را از دست داده باشد که این پیشنهاد نکبت را بپذیرد هر شهروند افغانستان وقتی در رأس حکومت داری قرار ميگرهد باید ملی فکر کند.نه نژاد ی از پیشنهاد شرارت پیشه اتمر به قانونی داده . گفته به ادامه سه خدمت قبلی آقای قانونی به خلق تاجیک

>>>   فکر نکنم که این واقعیت داشته باشد ، چون دولت افغانستان غیر از اجیر شده گان خویش دیگر ملیت ها نمی پزیرد ، سه صد سال است که از یک قوم بخصوص که ان هم باید در هر ساز باید رقصید استفاده شده دیگران ؟؟؟ اون آقایان دیگه عبدالله و... همه ؟؟ هستند صرف از وجود مردمی شان استفاده شده نه از حضور فزیکی شان ، از قضیه معلومه که آقای حکمتیار که نمایشنامه رو در ارگ اجرا کرد اون به جای آقایون فارسی زبان و ازبک زبان تشریف نما ارگ می گردد.

>>>   یونس قانونی از اجلاس بن تا درهم شکستن جمعیت اسلامی افغانستان:

لم دادن آقای قانونی در آن کرسی قدرت مرا مجبور ساخت تا اندکی در مورد عملکرد ها و چهرة اصلی اوکه از دید خیلی ها مخفی مانده است نکات چندی بنگارم .
یونس قانونی ، داکتر عبدالله، مارشال فهیم ، انجنیر عارف و احمد ضیاء کسانی بودند که در اجلاس بن ، حامد کرزی را بر اریکه قدرت نشاندند و خودشان زبونانه در رکاب او حرکت کردند و کرزی با دور داشتن مجاهدین از قدرت مدت ده سال حکومت راند و نخبه های جمعیت اسلامی و رهبر گرامی آنرا بیرحمانه بشهادت رسانید و از سرمایه های باد آورده جهانی در چاق کردن طالبان تروریست و در تباهی و انرشی شمال افغانستان رول خائیناانه خودش را بازی کرد . از سوی دیگر با ظن قوی داکتر عبدالله، یونس قانونی و انجنیر عارف و مارشال در ترور احمد شاه مسعود با سازمانهای تروریستی تبانی داشتند زیرا مسعود تا زمانیکه زنده بود اینها هرگز به نان ونوا و بلند منزلها و بوجی های دالر دسترسی پیدا نمیکردند بهمین جهت محتملا احمد شاه مسعود را با همیاری بیگانه ها از میان برداشتند خیانتی که قانونی و همرکابی های او در حق میهن در مسخ کردن چهره جهاد مبارک افغانستان و در ترور احمد شاه مسعود و استاد ربانی انجام دادند، هیچ جنایتکاری اینگونه ناسپاسی را در تاریخ انجام نداده است .

قانونی و دوستانش به حیث نماینده جبهه مقاومت از طرف مرحوم استاد ربانی به اجلاس بن معرفی گردید ولی با کمال تاسف و تالم که هرگز به دستورات رهبر شهید عمل ننموده بلکه به اصطلاح یک کودتا را نیز بر ضد استاد شهید راه انداخت و عملا اورا از کرسی ریاست جمهوری به زیر کشید و اختیار را با تبانی دوستانش و ایادی بیگانه ها به حامد کرزی سپرد-
استاد ربانی مرحوم بعد از شهادت مرحوم احمد شاه مسعود کاملا احساس تنهایی و انزوا میکرد و این گروه اجلاس بن ازین موقعیت استاد شهید استفاده نموده ضربه کاری شان را بر رهبر جمعیت اسلامی چنان وارد کردند که در طول تاریخ ، گلبدین و آس آی هم نتوانسته بودند اینگونه ضربات کاری بر جمعیت و رهبر او وارد بیاورند . با کنار رفتن استاد ربانی از اریکه قدرت ، جمعیت اسلامی عملا بسوی انرشی و اضمحلال سوق داده شد، قانونی به این هم بسنده نکرده بلکه با پررویی حزبی را بنام حزب افغانستان نوین بنیاد گذاشت و احمد ضیاء برادر شهید احمد شاه مسعود با آنکه داماد استاد ربانی شهید نیز بودٍ اساس حزب دیگری را بنام جبهه ملی افغانستان گذاشت و همینگونه امرالله صالح حزبی را بنام جنبش سبز تاسیس کرد و اینها به جای اینکه با استاد شهید همنوا شده به حیث فرزندان اصیل جمعیت اسلامی ، این سازمان گرامی را به پا ایستاده میکردند بلکه عملا در تجزیه و نابودی جمعیت اسلامی افغانستان رول خائینانه شانرا ایفا کردند و مارشال فهیم نیز به حیث رهبر شورای نظار داخل معرکه گردید و با کش و گیر ها و تضاد های درونی ، فاتحه جمعیت اسلامی افغانستان را خواندند.

روی این ملحوظ هرگز کنگره جمعیت اسلامی دایر شده نتوانست و زمانیکه حامد کرزی با تبانی آی اس آی استاد گرامی را بشهادت رسانید- صلاح الدین ربانی فرزند اورا بگونه نامنهاد رهبر جمعیت اسلامی ساختند ، سازمانی که دیگر عملا بعد از شهادت استاد موجود نبود و هرکس از گوشه ای فرا رفته بودند و در فرجام اشرف غنی و باند او به سهولت توانستند صلاح الدین ربانی را با یک استیضاح معمولی به بیرون از دولت وحدت ملی پرتاب کنند و نشان بدهند که جمعیتی وجود ندارد که کسی در کنار رهبرش بایستد! بهرصورت نابود کردن جمعیت اسلامی افغانستان بوسیله قانونی و یاران نابکارش به منصه شهود درآمد، قانونی و یاران او فکر میکردند که با از میان برداشتن احمد شاه مسعود و استاد ربانی و جمعیت اسلامی ، شاید عزیز امریکا و جهان غرب خواهند شد مگر با کمال تاسف که مردود و منفور ازخود و بیگانه قرار گرفتند و به مثابه ابزاری شدند در دست استعمار جهانی که چون موم به اشکال دلخواه خود آنها را در میآرد.

>>>   خداوند خیر افغانستان را پیش بیاورد. اتمر و قانونی هرو انسان های بسیار محیل و جاه طلبی هستند. با یکجا شدن این ها امکان نابودی اشرف روز به روز بیشتر می شود.
گلداد

>>>   زنده باد قانوني مرد علم ودانش
... بر كسانيكه فقط موج انتخابات رهبرشان كرد بطور موقت

>>>   به ملت شريف عرض شود كه هـر كى رهبرى جمعيت را پيش ببرد يك موضوع ياد تان نرود كه كسى باشد تا پرونده نداشته باشد چون فردا ان پروند سبب خاموشى او و فروش شما ميشود.
ياد تان باشد كه گفتم رهبران تان توسط ارگ و شما توسط رهبران مدريت ميشويد ، يعنى شما تحت مدريت قرار داريد!

>>>   انهايكه براى وفا دارى به كرزى و خليل زاد اسماعيل خان را منزوى ساختند حالا از ريش سفيد او براى مشروعيت و فريب خلق استفاده ميكنند !

>>>   جبار آریایی، این که بعد از به قدرت رسیدن ملا اسدالله حنیف بلخی قدرتمندترین فرد در وزارت معارف بود، در لندن تاکسی رانی میکرد. من این انسان کچه، خود خواه، دروغ گو و دشمن جمعیت و جمعیتی ها را میشناسم.

>>>   پنجشير درخط مقدم است
خط مقدمي هارا از پشت خنجر نزنيد ورنه خانه خودتان تا آخرين نقطه بدخشان
وبلخ تباه خواهد شد
مقاومت

>>>   پنجشير درخط مقدم است
خط مقدمي هارا از پشت خنجر نزنيد ورنه خانه خودتان تا آخرين نقطه بدخشان
وبلخ تباه خواهد شد
مقاومت

>>>   آقای آریایی! گرچه درین شکی نیست که برادران پنجشیر بجز از شهید احمدشاه مسعود جفا های بزرگی در حق تاجکان و جمعیت روا داشته اند اما من با شناختی ایکه از عطا محمد نور و جمعیتی های مزاری دارم، مطمئن ام که آخرین میخ بر تابوت جمعیت توسط جمعیتی های مزار به رهبری عطا محمد نور کوبیده خواهد شد. عطا محمد نور و باندش هیچ نوع احترامی به استاد نداشته و ندارند. هر آنچه عطا محمد نور درین مورد از دهن بیرون میکند دروغ، حقه بازی و لاف های میان تهی ایست که یک تعداد از مزاری ها به آن عادت کرده اند.

>>>   اشتباهى است تاريخي كه قانونى نميكند.
ح ع

>>>   قوم شریف و اصیل تاجیک باید تا قیامت از سوگند نادر خان با حبیب الله کلکانی پند بگیرد و بقول غنی و کرزی اعتماد نکند. ازبک و هزاره متحد اصلی قوم تاجیک است. اتحاد اقوام ازبک تاجیک و هزراه و ترکمن در شمال ضرورت فوری است. غنی و کرزی تفرقه و نفاق بین این اقوام میاندازند. غنی میخواهد در یک زمان دوستم عطا قانونی و سران این اقوام را بدنام و ترور شخصیت کند.

>>>   به هیچ وجع این کارنمیشود که زیرا پست معاونیت اول ریاست جمهوری مختص به ازبیک هااست وازبیک هابرای این پست رای داده است.
ع

>>>   این سه مطلوب در حقیقت از وظایف قانونی است و در امر براورده ساختن خیانتهای ملی دست بالا دارد. اما کسی باو اجازه نخواهد داد تا دست باین خیانت ملی زند. من ایشان را خوب از نزدیک می شناسم، معامله گری در سرشت ایشان غجین است. انشا الله همهء این آرزوهارا باخود زیر زمین خواهند برد.
فرزام احمدی
ولایت قهرمان پرور پنجشیر

>>>   شايد هم قانوني و عبدالله دو لبه قيچشي شدند و غني را از وسط دو نصف کردن نصفش را براي آمريکا فرستادند ونصف ديگرش را براي اروپا؟!!!

>>>   قدرت طلبی یک امر طبیعی هر انسان آگاه در امورات زندهگیش است وبه خصوص آن عده اشخاصیکه دروازه صلاحیت وقدرترا به خودش بابرسی از وضعیت کنونی یک معامله سیاسی حتمی قلم داد میکند از هیچنوع تلاش دریغ نمی کند وبه شمول یک رهنمود راه رسیدن به هدف از هر قوم واز هر ولایت که باشد بی تفاوت است
ویگانه معیار در هر سطح باشد به خصوص درسطح تصمیم‌گیری کلان ظرفیت است ودروی دیده شده
با عرض حرمت
محمد قاسم "محمدی" تحصیلکده اقتصاد ولایت بامیان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است