سران طالبان قطری مهمان روس ها شدند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۳    ۱۳۹۵/۱۰/۴ کد خبر: 126080 منبع: پرینت

چند تن از سران ارشد طالبان در یک سفری که گویا به قرقیزستان می روند، مخفیانه وارد کشور روسیه شده اند و بیشتر از پنج روز می شود که با سران ارشد روسیه بخصوص با سران کی جی بی و سپاه پاسداران ایران مصروف مذاکره هستند .

یک منبع از طالبان که با دفتر قطر در رابطه است، نام افراد شرکت کنند در این جلسات سری را افشا کرد.
هیات طالبانی که در این سفر و مذاکره اشتراک دارند:
عبدالسلام حنفی معاون دفتر قطر طالبان
حاجی ابراهیم بی مل
ادریس اغا

این سفر در حالی صورت گرفته که قرار است به زودی سران پاکستان، روسیه و ایران در باره موضوع افغانستان باهم ملاقات کنند و حامد کرزی در ملاقات با سفیر روسیه در کابل اظهار داشت که با کشور روسیه و طالبان در مورد این مذاکرات در تماس هستند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کارنیک وپسندیده است ازآمریکا کرده روسیه وایران بهتراست.
ع

>>>   پاکستان هرکاری میتواند ، مشکل ما تعیینات است که تکمیل نشده ودیگر اینکه ماباید همه انرژی خودرا برای دسیسه بازی ونابودی یکدیگر مصرف کنیم

>>>   چندین روز قبل گزارشی در مورده حضوره نماینده گان امارت اسلامی افغانستان در تهران را خواندم، در این خبر نگارش شده بود که پنج عضو گروه طالبان که نماینده گان امارت اسلامی هستند در جلسه ی بنام وحدت اسلامی اگر اشتباه نکنم دعوت شده بودند. در این خصوص اقای احمدی که به حیث سخنگو امارت اسلامی فعالیت دارند، این خبر را تکذیب و بی اساس خواندن . چنین خبر های حقیقت ندارد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   بخاطر پشتونيزه سازى كشور به بهانه ها و نام هاى مختلف، چرا سربازان غير پشتون قربانى شوند؟

>>>   نوش جان ودکای روسی چند بوتل تحفه برای امیر قطر هم با خود ببرید

>>>   خط دیورند، یک خط پایان یافته است مثل همه مرزهای دیگری که ما داریم. هیچ جای دعوا و جنجالی بر سر این خط وجود ندارد و اگر وجود می داشت، ما بارها از دولت آقای کرزی خواسته ایم و از وزارت خارجه تقاضا کرده ایم که اگر اسناد حقوقی وجود دارد که قابل ارجاع به یکی از دادگاه های بین المللی است یا قابل ارجاع به ملت است، بیایید آن را ارائه بکنید و بگویید بر اساس این اسناد حقوقی ما این خط را قبول نداریم.
هیچ اسناد حقوقی وجود ندارد و این مساله قابل ارجاع به هیچ دادگاه بین المللی نیست. بنابر این، برای ما یک مساله پایان یافته است. اگر کنگره ملی در قدرت باشد، ما این مساله را مطرح نخواهیم کرد و مرز با پاکستان را به عنوان مرز رسمی افغانستان خواهیم پذیرفت.
دکتر لطیف پدرام

>>>   باز هم طالب یک اندازه عزت دارند نظر به پنچرمین ها فرق ایشان اینست که روس پشت طالب میرود ولی پنچرمین پشت روس میدود

>>>   برای اینده ماباهیچ حکومت خارجی گفتگونکنیدای خاعنین
باملت ودولت افغانستان گفتگوکنیداگرارامش وپیشرفت کشورعزیزمان رامیخواین چون راه حل افغانستان دردست ملت افغانستان است نه دردست خارجی ها وازگذشته درس عبرت بگیریدهیچ خارجی برای ماکاردرستی انجام نخواهددادیه شهروندافغان

>>>   کرزی در طول دوره ماموریت سیاسی خود نقش یک مداری را دارا بوده است زیرا هم در میخ میزند وهم در نعل .... از نظر سیاسی میتوان او را یک توطیه گر مرتجع و یا خاکی شاه مداری یادنمود زیرا به جز فریب دادن مردم چیز دیگری از خود به یاد گار نمانده است .

>>>   مزدوران پاکستان و امریکا باهرکسیکه ملاقات داشته باشند هیچ معنی جز ویرانی کشور و نابودی خودشان ندارند. اینها در قطر باامریکایها درتماس و از انها کمک دریافت میکنند.
بابالی

>>>   قيوم كوچي سفير أفغانستان در كشور روسيه در سازماندهي ارتباط و ملاقات طالبان با رؤسها هم رول مهم دارد . روس ها در نظر دارند طالبان را حمايه مالي و نظامي نمايند تا از پيشروي داعش در شمال و بالاخره جمهوري هاي أسياي مركزي جلوگيري نمايد . احتمال دارد اين تعاملات با شروع كار ترمپ در ماه جنوري ٢٠١٧ تغيير خورد زيرا چندين عضو كابينه ترمپ روابط نزديك با پوتين ريس جمهور روسيه دارند .
عبدالروف پيمان ، مكروريان كابل

>>>   مافیای جهانی هیروین، اسلحه و نفت برای افغانستان قانون اساسی ساختند، قدرتمندان را خریدند، خوبان را گمنام و جوانان را بی سر نوشت ساختند. رهبری نیست که خودرا نفروخته باشد. هر یکی سرکشی کرد غلامان دیگر ویرا گمنام می سازند.
عبدالله

>>>   شاید این احمقانه ترین تصمیم پوتین در دوره زنده گی و سیاستمدار اش بوده
هنوز نشناخته یی که موجودیی بنام خود کفان است که در تذکره هایشان نوشته است
ملیت : افغان

>>>   چرا از دولت افعانستان در اجلاس سه جانبه در مسکو دعوت نشد؟
گفتگوی مختصر با تلویزیون بی بی سی فارسی درین زمینه.
تبصره های حاشیوی دلایل نادیده گرفتن دولت افغانستان در اجلاس سه جانبه مسکو:
۱) در ۱۵ سال گذشته پشتونیست ها در تحت رهبری حامد کرزی تا به امروز تلاش کردند که طالبان را دوباره بحیث قدرت مطرح به کمک پاکستانی ها وارد بازی قدرت در افغانستان کنند که هم در معادلات قدرت داخلی بر علیه غیر پشتونها استفاده کنند و از طرف دیگر از غرب امتیازات سیاسی، مالی و نظامی بگیرند. درین کار خیلی موفق شده اند.
۲) روابط دوستانه هند، ایران و روسیه با جبهه مقاومت ضد طالبان را مختل سازند و با طالبان روابط دوستانه برقرار کنند. درین کار هم موفق شدند.
۳) طالبان را از انحصار سنتی پاکستان خارج بسازند. اما درین کار تا حال موفق نشده اند. پاکستانی ها در هر بحث منطقوی و جهانی پیرامون طالبان حرف اول و آخر را می زنند.
۴) حامد کرزی بحیث لابی طالبان و دولت غنی بسیار تلاش کردند که مسکو میزبان کنفرانس صلح با طالبان باشد ولی به نظر می رسد که پاکستانی ها به نمایندگی از طالبان با مسکو گفتگو می کنند و دولت افغانستان را از اشتراک در کنفرانس عقب زدند. ازینرو عصبانیت دولت کابل قابل درک است.
۵) به نظر می رسد که پاکستانی ها با وساطت چین اختلافات شان پیرامون افغانستان و طالبان را کنار گذاشته بجای دولت غنی باهم به تفاهم رسیده اند.
Amirzada


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است