چند نكته اندر باب دانشگاه يومف سويیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۳۹۵/۱۰/۱۱ کد خبر: 126448 منبع: پرینت

اين روزها فضا پر است از جعلي بودن اسناد و مدارك دانشگاه يومف سویيس. همه مي گويند كه وزارت تحصيلات عالي اسناد اين دانشگاه را جعلي خوانده و بعد از اين اجازه فعاليت نمي دهد اما تنها چيزي كه در اين ميان دستخوش گزارش يك جانبه و سياسي رسانه ها و شايعه پراكني حلقات درون حكومتي شده است نام تجاري و علمي دانشگاه بوده و در عين حال صد ها دانش آموخته آن را به بلاتكليفي مواجه ساخته است. جالب تر اش هم اين است كه تمامي دسيسه ها يك جانبه بوده و بدون حضور طرف قضاوت، محكوم و مجازات مي كنند.

اما چند نكته در اين خصوص قابل تامل است كه وزير عجيب و غريب و بي اعتماد وزارت تحصيلا عالي كه تعصب و كوردلي از چهره اش حتی موج مي زند بايد پاسخ دهد:

1. آيا عبيدالله عبيد وزير تحصيلات عالي نبود كه به يومف سویيس مجوز فعاليت داده است يا اينكه شخصيت حكمي نداشت؟ آيا اعتبار مجوز به حكم شخصيت حكمي است يا حقيقي؟ اگر حكمي است كه وزير پيشين جواز فعاليت داده است.

2. آيا با تغيير و تبديل وزير و رييس مي شود قوانين و مقررات مطلقا تغيير كند و سر از نو نگاشته شود؟ آيا كسي كه بعد از اين وزير كم سواد وزير تحصيلات عالي مي شود مي تواند جواز دانشگاه هايی كه در زمان اين خانم فعاليت را آغاز كرده اند جعلي خواند؟

3. آيا جاويد لودين معين سياسي وزارت خارجه نبود كه با مكتوب از سفارت موجوديت اين دانشگاه را در سويس تاييد كرده است؟

4. آيا مسعود ترشتوال رييس موسسات تحصيلات عالي خصوصي نبود كه با درج حكم مقام وزارت در مكتوب اش از فعال شدن بخش ماستري يومف اطلاع داده است؟

5. آيا تاييد رسمي وزارت خارجه سویيس در نزدي وزير هيچ چیزي نميدانم تحصيلات عالي افغانستان مدار اعتبار نيست كه با مهر سنگي بر موجوديت دانشگاه صحه گذاشته است؟

6. آيا وزير تحصيلات عالي اسبق رواني و خمار بوده است كه در مراسم افتتاح دانشكاه و اغاز برنامه ماستري اش اشتراك كرده بوده؟

7. آيا محمد عثمان بابري كه در واقع ستون فقرات و مغز متفكر وزارت تحصيلات عالي شناخته مي شود و آدم هاي همچون وزير تحصيلات عالي را پنجاه سال درس خواهد داد، مردي نفهمي است كه طي سفر رسمي از دانشگاه يومف در سويیس ديدن كرده است؟

8. جالب تر اش هم اين است كه وزير فعلي تحصيلات تقريبا يك و نيم سال قبل از اين وزارت رسيد، چرا در اين مدت سكوت كرده بود كه يك دوره از دانشجويان عنقريب فارغ مي شود؟

و اما در پایان باید متذکر شد:
1. وزير تحصيلات و حلقات مافيايي پشت صحنه اين دسيسه بجاي استفاده سوء از موقف وزارت بايد شنونده سخنان طرف مقابل بوده و مدارك اين دانشگاه را با برخورد
قانوني مورد بررسي قرار دهد.

2. وزير تحصيلات عالي يا عملا ثابت كند كه يومف جعلي است و يا هم ضمن پرداخت خسارت از تمامي مسوولان استادان و دانشجويان يومف در حضور رسانه ها معذرت خواسته و اظهارات كوچه و بازاري اش را پس گيرد.

3. وزير تحصيلات و حلقه مافيايي اش يا به صورت اشكار و روشن به قضيه خود ساخته شان خاتمه مي دهند يا اينكه تمامي استادان، دانشجويان و كارمندان اداري اين داشنگاه از ارگ شروع تا پارلمان و حتی مراجع بين المللي به مصاف دسيسه و دروغ مافيايي چون وزير و همراهان اش خواهي رفت.

احسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این وزیر تحصیلات عا لی با ید تو سط تما م محصلین پو هنتون یکبا ر وطی شود
شیر دل شاه

>>>   من در کشور سویس هستم میتونم بگویم که این دانشگاه یومیف سویس در شهر جنیف یک اپارتمان دو سه اطاقه را کرا گرفته و داخلش کسی هست یا نیست چند عدد کمپیوتر و اوراق بیکاره را گذاشته نامش را دانشگاه مانده این ها همه کلاهبرداری است بطور مثال یک شرط بزنید اسناد ان دانشگاه در کابل را بیاورید و در نزد دانشگاه های سویس بگذارید اگر شناختند بعد هر چی میگویید بگویید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است