گل آقا شیرزی وزیر می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ کد خبر: 126491 منبع: پرینت

وزیرانی که بیش از 70 درصد بودجه شان را مصرف نکرده بودند به مجلس نمایندگان برای استیضاح فراخوانده شدند که شماری از آنان از جمله اسدالله حنیف بلخی وزیر معارف و عبدالرزاق وحیدی مخابرات سلب صلاحیت شدند.
هم اکنون این دو وزیر که در لیست وزیران رد صلاحیت شده هستند، به بهانه تداوی به آلمان سفر کرده اند تا پناهنده شوند.

در همین حال شنیده شده است که وزارت سرحدات، اقوام و قبایل به گل آغا شیرزی و وزارت معادن به ضرار احمد مقبل پیشنهاد شده اما مقبل این پیشنهاد را رد کرده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کارنیک وپسندیده شده است.
ع

>>>   اگر غ واقعا وطن پرست است هر جه عا جل باید یه جای وزیران رد شده وزیران تا زه را انتخا ب نما ید تا از مجلس رهی اعتماد اخذ نمایند و اگر روز گرانی کند دیگر با نش که 5 سا ل وقت شا ن تمام شود بعد انتخا ب نما یند

>>>   مقبل باید صرف السوال کلکان باشد بالاتر درست نیست

>>>   همين هر ىو وزیر یعنی وزیر معا رف و وزیر مخا ب رات از جمله وریران بی کاره اند و از ریس جمهور هر جه عا جلتر خو اهش می نما یم دیگر در حق مظلو م ظلم نکنند هر جه عا جلتر وزیرا ن جدید را معر فی کنند

>>>   کلانــــتــرین کیـــــسه بُر !

>>>   نظر دهندهء سومي ! گُل گفتي و دُر سفتي ! بر همي آدم پست ولسوالي هم كلاني ميكنه بهتر اس ميگفتي ميراب باشد .

>>>   مقبل هیچ نوع ظرفیت وزارت را ندارد و او باید مدیر منابع بشری وزارت کار و امور اجتماعی باشد

>>>   کل ای ..... ها که در چوکی خورد برد نباشند بعد فرار میکنند شما مطمین باشید که همی شان به شمول غنی وشرکایش روزی فرار میکنند و اگر نگردند همین جا نشانی باشد اینها دست پرورده های..... حچ وقت دوست مسلمان شده نمیتواند حکم سریع در مورد است و ..........

>>>   مقبل بی سواد کجا لیاقت وزارت را دارد؟ شما بروید از او یک امتحان ساده بگیرید فکرنکنم حتی .... نوشتن یک عریضه به زبان مادری اش را هم بلد باشد. این مملکت چون اساسش به رشوت وخیانت وواسطه بازی بناء شده است افراد بی سوادی مثل مقبل را می آورند وزیر می سازند.درحالیکه ما صد ها انجنیر تحصیل کرده به سویه لیسانس وماستر وداکتر داریم که درکنج خانه بیکاراند وچون دست شان به جائی بند نیست وپول هم ندارند که رشوه بدهند بیکار مانده اند. مقبل بی سواد که تا حال چند بار وزیر شد حالا باید هم وزیر شود وکمتر از وزارت را نمی خواهد.تا این واسطه بازی وفساد درین کشورباشد روی آرامش وصلح را نخواهیم دید.
تبنگ والای ده افغانان

>>>   دوست های عزیز معیار وزارت در کشور ویرانه ای ما لیاقت واهلیت نیست چیزی که در درجه ای اول اهمیت دارد وابستگی انها به خارجی ها است انهای که کمتر غلام واجنت اند زود برکنار میگردند دراصل تقرر وتعیینات بدست خارجی ها است تا ازفیلتر انها نگذرند وبه قول خارجی ها تا انها هوکی نکنند وزیرشدن بجای خود ریس هم شده نمیتوانند در واقع انها ملت افغان را به مسخره گرفته اند وگرنه ادم هوشیار ونورمال کم بود که یک اعصاب خراب را برماریس ارگ ساخته اند ویا افغانهای فعال وبا اراده کم بود که این دیگرش را ریس اجراءیه نصب نموده اند؟ازینرو میشود هر که راخود بخواهند می اورندوانی را که نخواستند استیضاح مینمایند ودور می اندازند اینجا را مرکز تربیه ای تروریزم وتخته ای خیز برای تطبیق برنامه های دراز مدت خود ساخته اند وتصمیم گرفته اند درینجا هرکه ذره ای غرور وایمان دارد نابود سازند واز افغانهای غرور وازادیخواه انسانهای پسیف وبی خاصیت بسازند این همه قتل وکشتار ها بخاطر انتقام گیری انگلیس ها از کشته های خود در افغانستان است بعد از اوردن کرزی انگلیس ها در میدان بگرام با سبد گل امدند وان را در بالاحصار بر محل قتل مکناتن گذاشتند ازین معلوم است که کینه ای انهمه قتل ها وکشتار را در دل دارند وروسها هم که خاموش نشسته اند هر قدر افغان کشته میشود مهر در لب نهاده است ان بیست هزار مقتول عسکر خودرا از یاد نبرده اندگرچه درینجا همه کشور ها کشته داده اند وکسی را ما مهمان نکرده بودیم امده بودند تا مردم ما را بکشند وبه اهداف استراتیجی خود نایل ایندنمیدانم از ملت ما چرا انتقام میگیرنددیگر چاره نیست بجز به دربار الهی دعا نمایم که مارا ازین مصیبت هولناک نجات دهد
زیدالله بیگ از رخه

>>>   اگر شایسته های انتخاب شده توسط غنی همین مقبل ها باشند به این معنی که خودش هم از از اداره و سواد قرضدار است. غنی اگر صفت بارز دیگری ندارد حد اقل در یک رشته تحصیل کرده و چنین مسخره ها را وزارت نمی دهد.

>>>   آقای گل آقاشیرزی یک شخص بچه باز است.
ع

>>>   مقبل را باید بحیث کمیشن کار در دروازه گمرک تعیین کنند

>>>   هدف مذاكرات والي بلخ
حرف سانچاركي البته به ياد همه است كه گفته بود والي بلخ براي سرپرستي خود و استرداد داراي هاي بلاك شده اش با رييس جمهوري مذاكره مي كند.
اما امروز خبري در شبكه هاي اجتماعي منتشر گرديد كه سردار رحمن اوغلي به حيث سفير افغانستان در اكرايين مقرر گرديده است. سردار رحمن اوغلي يكي از متحدان جمعيت و تيم اصلاحات و همگرايي در انتخابات گذشته بود. به دنبال تشكيل حكومت وحدت ملي و ايجاد رياست اجراييه، انتظار بر اين بود كه براي آقاي اوغلي شغل شرافتمندانه اي در دولت درنظر گرفته شود. اما متاسفانه طوري كه همگان مي دانند او تا هنوز بي وظيفه بوده و خانه نشين بود.
رحمن اوغلي را چه كسي به سفارت پيشنهاد كرده است؟
طبيعي است كه او به دنبال مذاكرات والي بلخ با رييس جمهوري به اين مقام گمارده شده است. هدف از مذاكرات والي بلخ با رييس جمهوري، حضور جمعيت اسلامي و متحدانش در نهادهاي دولتي و ساختارهاي تصميمگيري است. آقاي نور مي خواهد با عطف توجه به متحدان ما در انتخابات گذشته، كماكان حمايت آن ها را حفظ كند و از بروز نارضايتي هاي بيشتر در ميان آن ها جلوگيري كند. شما در آينده نزديك شاهد تقرري هاي بيشتري از اين دست خواهيد بود. در بسته پيشنهادي كه والي بلخ با رييس جمهوري در ميان گذاشته است، نام چهره هاي بسياري از متحدان ما در ولايات مختلف و از اقوام مختلف ديده مي شود. اين كار، آينده نگري و تعهد سياسي والي بلخ را به نمايش مي گذارد. حكومت وحدت ملي، پايان سياست در افغانستان نيست. در سال هاي آينده نيز انتخابات برگزار شد. ما در انتخابات هاي آينده نيز دو باره دست نياز به سوي متحدان مان دراز خواهيم كرد. بايد از همين اكنون براي آن ها نشان داد كه اتحاد ما با شما استراتژيك است و فصلي و مقطعي نيست.
حالا من از آقاي سانچاركي مي پرسم: والي بلخ براي چه چيزي با ارگ مذاكره مي كند؟
آيا او به دنبال منافع شخصي خود است يا در پي انجام كارهاي كه شما نخواستيد در رياست اجراييه انجام دهيد؟

عبدالشهيد ثاقب

>>>   وزیر شدن مثل لنگ حمام ست امروز وزیر، وفردا هم سلب صلاحیت.

>>>   بــه :ع
ایا به چشم خود دیده ئی ؟؟؟

>>>   از زبان یکی از بزرگان:
آمریکایی ها در زمان انتخابات، غنی را متقاعد ساخته بودند که ریاست اجراییه را بپذیرد،غنی به آنها گفته بود: یک بار دیگه هم از داکتر عبدالله بخواهید، اگر نشد من حاضرم ریس اجراييه شوم.
طغيان ظفري

>>>   Khademuddin Allahyar
حقائق تلخ از زبان يكى از مشاورين اسبق حنيف اتمر مار آستين !
( فهيم نظمى )
در خارج از كشور زنده گى ميكردم و خيلى ها راحت و آسوده بودم، زمانيكه مغز متفكر به قدرت رسيد، بنا بر روابط و شناخت قبلى ما، برايم احوال فرستاد تا به كابل بياييم و با او كار كنم.
چون يك افسر مجرب و مسلكى در امور استخبارات بودم، خواستم اگر خدمتى به مردم و كشورم كرده بتوانم، قبول كردم و چندى بعد اش به كابل رسيدم و بلاخره بعد از يك هفته انتظار، مغز متفكر را ملاقات نمودم البته در حضور جناب تيكه دار اتمر.
مغز متفكر بعد از به معرفى گرفتن من به جناب تيكه دار اتمر، گفت... اتمر صاحب، ښاغلی فهیم نظمي زما ‌‌‌‌‌‌ډیر کلک ملګری دی او فعلاً په ملي امنیت شورا کي مناسبه دنده وروسپاره څو بیا ورسته یوه ښه وظیفه ورته پیدا کړو....
جناب تيكه دار با لحن خيلى نرم اما رند و چالاك، مغز متفكر را قناعت داد تا فعلاً من را بحيث مشاور ارشد شورا امنيت در امور استخباراتى مقرر كند تا من با اوضاع او شرايط حاكم در افغانستان بلديت پيدا كنم. خوب روى هم رفته قبول كردم چون پيشنهاد معقول معلوم ميشد، اما خبر نبودم كه كاسه زير نيم كاسه است.
سر از فردا همان هفته به كار خود آغاز نمودنم و مغز متفكر امر صادر كرد كه روزانه بايد او را از مسايل امنيتى و چالش هاى موجود در ارگانهاى امنيتى و كشفى آگاه بسازم... در ماه نخست طبق هدايت مغز متفكر به كار خود آدامه دادم و برسى هاى همه جانبه را در امور ارگانهاى امنيتى و كشفى انجام دادم و همه را در نوشتار درآوردم، اما ناخبر از اينكه من به دهان هژدها دست انداخته ام. در ماه دوم ملاقات ها و راپورهاى كارى ام نبايد به ميز مغز متفكر ميرسيد و هميشه احساس موانع ميكردم تا يكى از روزها توسط محافظين جناب تيكه دار اتمر توهين و تحقير شدم البته اتهام جاسوسى... تعجب كردم كه چرا اينگونه برخورد با من صورت گرفت. آهسته آهسته درك كردم و عملاً ديدم كه تيكه دار اتمر مانع كارم ميشود و اصلاً حضورم را در ارگ و در نزديكى به مغز متفكر نميخواست.
حنيف اتمر را شخصى مغرز و غلام صفت يافتم و ديدم كه چگونه فعاليت هاى شورا امنيت و در كل ارگان هاى امنيتى و كشفى را به طرف ضعف سوق ميدهد و تا حد طرح، تدوين، امضاء تفاهمنامه با ( اى اس اى ) و تعقيب بر اجرا آن مشغول بود، شاهد حال بودم كه چگونه رياست امنيت ملى را متلاشى از افراد مجرب و مسلكى ساخت و ديدم كه چگونه تمام آن اداره را به خواست ( اى اس اى ) تضعيف و ناكاره ساخت. دها بار خواستم تا با مغز متفكر از يكى طريقى اين مسايل را مطرح كنم اما تمام درهاى اميد بالايم بسته شده بود و بلاخره مجبور شدم تا وظيفه را ترك گفته به دنيا مهاجرت خود برگردم تا از گزند شياطين مانند حنيف اتمر، سلام رحيمى، اكرم خپلواك و تعداى ديگرى از افراد كه به ( اى اس اى ) پاكستان بسيار نزديك بودند، در امان بانم.
مخلص سخن اينكه شورا امنيت ملى بازى هاى خيلى خطرناك را روى دست داشت و دارد كه نبايد آن همه را ناديده گرفت و بايد جلو حنيف اتمر اين مار آستين و پلان هاى شوم او را به ﻫﺮ قيمتى كه ميشود گرفت، چون خوب ميدانم كه افغانستان به اتفاق و اتحاد ضرورت دارد اما كودكستان ارگ ( شورا امنيت ) سبب ايجاد بى اتفاقى و تعصب در تمام دوائر دولتى و اقشار مختلف جامعه افغانى شده است.

>>>   اشرف غنی بداند!
تغیر نظام یک امر حتمیست...

>>>   هیچ فهمیده نشد که این ضرار احمد مقبل چرا همیش در لیست منتظرین وزارت است؟ آیا این فرد از بطن مادر هم برای وزارت زاده شده؟ در حالیکه در سراسر وظایفش کدام کارنامۀ فوق العاده ای هم ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است