لیست مختصری از دارایی های عطا محمد نور در بلخ
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ کد خبر: 126888 منبع: پرینت

لیست مختصری از دارایی های عطا محمد نور تنها در ولایت بلخ
لیست دارایی های والی بلخ عطا نور که یکعده مردم را با چند چهار راهی اسپک دار چراغ دار و گلدار که آنهم بالای تاجران جبرا ساخته شده فریب داده و خودش سرمایه ملت را در این مدت از طریق عواید گمرکات و دیگر امکانات حکومتی بدست آورده است.
مناطقی را که ما به شکل درجه بندی در مزارشریف یاد آور می شویم، تبلیغی نیست بلکه یک حقیقت است که هر کس می تواند از مناطق ذکر شده دیدن نموده و در مورد آن بررسی نماید.
بر اساس معلومات از املاک مزار شریف و بعد از بررسی ها بدست آوردیم که والی بلخ تنها در شهر مزارشریف با قباله ی شرعی بیش از 500 جایداد دارد که یا به نام خانمش، پسرانش و یک دخترش ثبت شده است. بر علاوه اینها چندی پیش یک شرکت بزرگ را در هند خریداری نمود.

1-شهرک خالد بن ولید: این شهرک که از جانب والی بلخ عرضه گردیده و هم اکنون 6 هزار نمره اش به فروش رسیده و هر یک نمره ی این شهرک از 800 دالر گرفته تا 20 هزار دالر قیمت دارد و در این اواخر ده ها هزار دالر بلند رفته است.
در این شهرک 200 نمره در موقعیت های عالی وجود دارد که برای خود تخصیص داده است.

2-باختر مارکیت، زیر زمینی که 200 دوکان دارد.

3-نزدیک سینا استادیوم مارکیت بادام که ملکیت خودش است.

4-به نام عجب خان یک مارکیت اسبق که هم اکنون کار سرش جریان دارد و گفته می شود که بیش از 500 دوکان در آن اعمار خواهد شد که ملکیت شخصی خانواده ی والی دانسته شده است.

5-نور بزنس سنتر که 8 طبقه و 100 دوکان دارد.

6-مارکیت ادویه فروشی که مقابل شفاخانه موقعیت دارد.

7-کلینیک لایزری نور.

8-در منطقه دروازه ی بلخ شرکت تیل نور.

9-شهرک میترا نور که بیش از 400 خانه دارد.

10-مقابل شهرداری مزار یک مارکیت 10 منزله که کارش جریان دارد.

11-شرکت ترانسپورتی میترا نور که بیش از 300 موتر باربری کاماز دارد.

12-در منطقه سینمای اسبق مزار مارکیت آریا که بیش از یکهزار دوکان دارد.

13-در شاهراه مزار کابل سرای میترا نور.

14-در مناطق مختلف شهر مزارشریف پمپ استیشن های خالد نور.

15-یک خانه به نام مولانا در جوار قوماندانی امنیه.

16-خانه ی چهار طبقه ی که همین حالا زیست می نماید به ارزش 2 میلیون دالر ساخته شده است.

17-منزل دوطبقه ی بنام دفتر سیاسی که در دروازه ی بلخ موقعیت دارد.

18-سرای که عقب منزل اختر ابراهیم خیل که ایستگاه شولگره در آنجا موقعیت دارد.

19-یک بلند منزل در عقب ولایت در کوچه قاضیان شهر مزارشریف.

20-یک بلند منزل که عقب لیسه ی سلطان راضیه قرار دارد و برای کلینیک به کرایه داده شده بنام خانمش ثبت است.

21-موسسه خصوصی آریا مزارشریف که احمد ضیا مسعود نیز در آن شریک می باشد دارای منزل 5 طبقه ی است.

22-شرکت سرک سازی خالد نور که در سرای مهمان مزار موقعیت دارد مارکیت خود والی است.

23-دو شفاخانه به نام های مولانا جلال الدین و الفلاح.

24-مارکیت سینافر که بیش از 400 دوکان دارد.

25-ذخیره های تیل در شهرک بندری حیرتان، شرکت وارداتی تیل بنام انترنشنل، شراکت با کمال نبی زاده.

26-تلویزیون به نام آرزو، یک پرودکشن به نام شمال، تلویزیون میترا.

27-شرکت بیل بورد ها به نام بلهیکا که تمام قرارداد های شهرداری را منحصر به خود ساخته و اینچنین مارکیت ها و شرکت های دیگری که دریافت لیست مکمل آن کار دشوار خواهد بود.

چیزی که ما در فوق ذکر نمودیم آن معلوماتی است که از ریاست املاک و ادارات دیگری بدست آمده است و آن ملکیت های است که تمام مردم از آن آگاهی دارند و یک حقیقت روشن است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کار درست نیست اما کار که دولت وقت گفته بود انجام اش داده چون که در خارج کمتر اما در داخل بیشتر سرمایه گذاری کرده است که هزاران نفر فعلآ مصروف کار است در ولایت از طریق پروژه نور اما تعدادی زیادی دیگر تمام سرمایه های خود را به خارج انتقال داده که تمام آن را از افغانستان دزدی نموده است
.نعیمی

>>>   اینطورنوشته میکردی که تماماً شهرمزارشریف ملکیت عطام محمدنورمیباشد.

>>>   نوش جان والی، گناه والی در چی است، زمانیکه حکومت خواب برده باشد، والی چی هر کس دیگر که هم باشد چنین میکند. حکومت های مصلحتی که روی روابط تقرر مینمایند، چنین است، رئیس جمهور اسبق زمانیکه بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد، دید که نه از حزب قوی است و نه هم پشتیوانه قوی دارد، پس برای پادشاهی کردن مجبوراً دست به دامان چنین افراد مثل عطا محمد نور، قانونی، مارشال، بسم الله خان، استاد سیاف، مجددی و دیگران افتاد تا حمایت آنها را با خود داشته و حکومت کند، در مقابل مجبور بود تمام خواسته های آنان را بپذیرد در غیر آن ممکن بود رئیس جمهور وحکومت نماید. رفته - رفته پالیسی رئیس جمهور اسبق به رئیس جمهور جدید هم مانند مرض ساری انتقال گردید که حدی هم باید به خواسته افراد فوق توجه نماید تا حکومت کند،ولی این مردم هستند که در مشکلات و معضلات به سر میبرند. و خواسته یا ناخواسته دشمن یکدیگر میشوند. دوستان شاید دیده باشند در کمپاین انتخابات ریاست جمهوری سال 1393 همین کمپاینران دو داکتر به هر دو داکتر چی چیزها که نگفتند. اما زمانیکه امروز میبینند که منافع شان در خطر است و یا هم برای حکومتش درد سر جدید ایجاد میشود تمام گلایه ها، حرف های رکیک و زشت را کنار گذاشته اند و قرار است، دست به دست هم بدهند.

>>>   هرکی آب ازدم شمشیرخورد نوشش باد
البته دراین دینا
وای بحال اینهاکه درآخرت چی جواب میدهد.
ع

>>>   نوش نوش والی بلخ باید قدرتمند باشد.
برادر کرزی که نیم قندهار را چور کرد وشهرک ساخت کجا بودی؟
هر کس که زور داشت هرچه که دلش خواست می کند.

>>>   با اضافئی شصت جریب زمین خالص مرحوم ایشان صاحب سید عباس اوپیانی که واقع تنگی تاشقرغان است به وبا اسنادقاطع وشاهدان پلوان شریک بهدایت عطا به ولسوال تاشقرغان پارچه پارچه باقبالئی ساختگی بمردم بفروش رسانیده شده است وپسر ایشان صاحب مرحوم سالها درمزاردعوی حقوقش راکرد ونتیجه صفربود
فرعون بخاطر زیادشدن دارائیش دعوای خدائی کرد واکنون با این همه روسیاهی وغسپ دارای عامه وظلم بیحد عدئی مردم احمق ازاین جنایتکار قرن بیست ویک دفاع هم مینمایند وگرواخرت خودرا برباد میکنند عطا درطول اینهمه سالهاهیکروز بالای چوکی ولایت تا چاشت ننشسته است وهیچ کسی در مزار اگر مالش زنش ودخترش را ظالنم غصپ کند عریصضه نمیکند زیرا نمتیجه نمداده است ازسرمایهای عطا درین لیست چیزی بیان نشده است که اخیرا دوماه دردوبی خلاف تمام موازین حقوقی رسمی وتعاملی ..
جناب کمحترم رئیس دولت افغانستان کارد به استخوان مردم مزار رسیده واین همه بیداد درشهر روحانی مولا علی کرم الله وجه موجوداست ازهردرکی که شما با این جنایتکار قرنم درصحبترا بازمینمائید خیانت بملت مظلوم رواداشته ئید جنماب ریس دولت این افغانمستان است ومن بتارخ کشورم باوردارم و وارد هستم چندان دور پائشاهی در افغانستان خلعتی بوالی خود فرستاد و والی خلعترا دربرش کرد اتفاقابینیش خارید وبا استین خلعت بی نیاشرا خارید این اطلاع به پادشاه رسید وگفته شد این تو هین بمقام شاه است به شاه فوری امرکرد تا موزه های والیازپایش کشیده شده وبفرقش کوبیده شودتا مغزش ازبییش
بیرون شود این خبیث عطا که تا
گلو درخون ناحق غرق است وتا گلو ازخون ملت هزارملیوندالر نمقد دارد چگونه به او اجازه صحبت مبیدهی بخدا ازین بیغیرتی مرگ برایت بسیار ابرومندخواهدبود سراین کماررا باید کوبیدتا ملت ازشرش نجات پیداکند نفرین بهان کسان که ازهمچوخبیث حمایت کنند مردم درد رسیده مزار

>>>   نکند در داخل هر مغازه که عکس عطا محمد نور
دیدی نوشتی که مال عطا محمد نور است
جاغوری

>>>   عقده مندانه و دور از حقیقت این لست طویل واریز را بنام ملکیت اقای عطامحمد نور خار چشم وطنفروشان جاسوسان پاکستان و قومگرایان بیرون شده چنانچه یکبار خود جناب اقای نور در مصاحبه اش گفته بود که هر چیزی که نام نور نام گذاشته شده مخالفینم انرا بمن نسبت میدهند و بسیار جا های دیگری هم است کهملکیت مردم است اما انرا بمن نسبت داده اند ازین لست ساخته شده برمیاید که در ولایت بلخ دیگر هیچکس جایداد و مارکیت وبلندمنزل ندارد بجز از اقای نور خجالت اور ومسخره کننده است بکسیکه چنین لست نادرست را بنام اقای نور نوشته است دشمنان مردم و قومگرایان معتصب از چه روش ها و دروغها بخاطر بدنامی خارج از قوم خوداش استفاده میکنند .

>>>   یک شخصیت مسوولیت پذیر و وطندوست در بین تاجیک ها رشد کرده است؛ ببینید که چطور با چنین نوشته ها موضع و موقعیتش را ضعیف می سازیم.او را ترور شخصیت می نماییم.
ما هیچ سیاست رسانه ای ی ژورنالیزم را بلد نمی شویم.
ربی زدنی علمن
و من الله توفیق
گلا جان

>>>   میگویند اهل غرض کور میباشد!همه میدانند که شهرک خالد مربوط مالکین ان شهرک است نه مال شخصی کسی اگر خدمات ارزنده ای اقای نور را برشماریم توزیع شهرک این شهرک برای مستحقین یکی ازان خدمات محسوب میگرددودیگر یاداشت های گلاب جان هم بی اساس ومغرضانه بوده غیر از یکی دو موضوع یاد شده همه افترا ودروغ است جناب نور با این همه مربوطین ومعاش بگیرها ودست ازاد ی که برای توزیع دارندباید بسیار بسیار میداشتند ولی متاسفانه برای اینده ای تنظیم ومخلصین خود چیزی ذخیره نکرده اند
اگر یک قلم هدیه وبخشش اقای غنی به دوست ها وهواخواهانش را بر شمریم صد برابر دارای های مزعوم گلاب خان میگردد مثلا در نزدیکی میدان هوای به اندازه ای۵۰۰ جریب زمین را به عبدالرحمن الکوزیکه از جمله ای ممولین کمپاین های کرزی وغنی خان بودتقریبا ۵۰۰۰۰۰۰۰۰دالر میشود.این دارای های را که شما به عطا محمد خان تهمت زده ایداگر محاسبه نماید به یک صد ملیون دالر هم نمی رسد این را میگویند کور خود وبینای مردم
لالی از ننگرهار

>>>   دولت هر روز سرمایه‌گذار هایی خارجی را به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق می‌کند تا به مردم کار و بار پیدا شود ولی از طرف دیگر خود ما سرمایه گذاری های هموطنان خود را تخریب می کنیم. وقتی میگوییم مارکیت با 400 دوکان به این معنی که زمینه 400 کاروبار میسر است. اگر دولت اقای نور را برطرف می‌کند حرفی نیست ولی انتقاد در مورد سرمایه گذاری وی به معنی انتقال سرمایه های وی به خارج و بستن کاروبار بسیاریی از هموطنان است.

>>>   عالی جنابان!
تا حال چرا از این خیانت گسترده چشم پوشی کرده بودید؟

>>>   کسیکه این لست را ترتیب نموده روی سند رسمی ثابت ساخته است واینم مشتیست نمونئی خروار واینهم اولین مرتبه نیست چندین مرتبه این لست تکرارشده است من ازمزارهستم من عطا پدر عطا را خوب میشناسم حقیقت اینست که اگر واقعا دولتی باشد هیئت رسمی تعیین شود تا اینهمه مظالم برملا گردد هیچ کسی بدون سنمد ادعائی بالی عطا نداشته است .....عطا هیچ چیزی نیست یک عنصر نهایت متکبر مستبد ظالم ..... کسیکه بنام نبی تجار شریک حرام اواست واسمش درین بالا ذکرشده پولهای زیاد عطارا درتا جکستان وازبکستان دردوران داشته است.....ساعت تیری عطا بمزارمی ارد وهمه مردم شاهداین فجائع اوهستند فکرنمی کنم حکومت لنگ دوسره چیزی بدردملت بخرد کرده نمیتواند فقط یک انقلاب وسرکوبی عطا فوری وعاجل وامنیت شهرمزار خلیفه عطیم مسگر مزاری

>>>   این همه از طرف گروپ افغان ملتی ها بنشر میرسد که کاملا دروغ است. نور خدمت بزرگ به مزاری شریف کرده که مادر شهر های کشور نام گرفته است. مرار شریف شهر مترقی وآباد و آرام و درای مردم منور و تحصیل کرده است.

>>>   اقوام افغانستان عزیز هرکدام در بخشی مهارت خاصی دارند اوغان ها درکرکت ، یک دندگی،تاجک ها در دزدی وغصب، هزاره هادر کاروزخمت کی،؛ ازبک ها در موضع ایشچی ، همه گل های رنگارنگ یک باغ هستند
مابه استاد عطا افتخار میکنیم با این زرنگی وتردستی ! واقعا بسم الله خان وگل اقا شیرزوی راشکست داد ، حالا باید میدان هوائی کابل بنام عطا نامگذاری شود با این سرمایه های فرعونی .... ســــر همه تاجک هارا بلند ساخت ،درانتخابات بعدی منهم به او رای میدهم تا رئیس جمهور شود که تمام افغانستان رابه پای خود قباله کند
چشم تنگ جنگ سالار را یاقناعت پرکند یا خاک گور
براستی که فرزند فرزانه بلخ است!!!!
حالا هرتاجک با افتخار ازاو دفاع کرده میتواند!!!
ر

>>>   نوش جانش خداوند بیشتر برای سرمایه نصب کند خوشحالم

>>>   یک دوست ما گفته که شاید در هر جای که عکس های عطامحمد نو را دیدی بنام اش ثبت نمودی بسیار جالب بود خلق ماره خوش ساختی گل گفتی آفرینت حالا یک چیزی دیگر در کابل از لیست نیز فراموش شده شفاخانه نورهههههه فرمولست

>>>   آقای نور منحیث والی بلخ کار های خوبی را در آن ولایت انجام داده است ممکن در ولایت بزرگ مثل بلخ اضافه از دوملیون نفر رنده گی کند آنها در فضای آرام و امنیت خوب کار های روزمره شان را به پیش می برند دشمنان مردم از دیدن آن حسرت می خورند میخواهند مردم که در آنجا زنده کی میکند مثل دیگر ولایت های نا آرام کشور در هزران مشکل مواجه باشند

>>>   تمام شهرکابل عکس اشرف غنی است تمام ملکیت از اشرف غنی است ایت لست راکه ترتیب کرده بودی نوشته میکری 34ولایت از عطامحمد نوراست هیچ کسی جدول زمانی باورندارد شمانوشته کردی . خیال است محال است جنون ن

>>>   املاک دولتی وشخصی(خان آباداکثرقندز دشت قندهاری مناطق بغلان مرکزی دندغوری دندشهاب الدین والسوالی بلخ بوینه قره قدیم شولگرفعلی فیض آبادجوزجان مناطق وسیع درفاریاب وسرپل بالامرغاب درغرب مناطق چون سبزوارشندند درهلمندزمین داورکه ازنام شان هم وضاحت معلوم است که ملکیت جت هاوقبیله سالارها نبود)که هرمنطقه آن هزاربرابرلست ملیکت استاداست به کسانی چون ممدگل مومند هاشیم خان شامامودخان ملاتره خیل الاگل مجاهد برادران کرزی شیرخان ودها جت وجت زاده مانندمال پدری شان حلال ازشیرمادرکرده است اما به مارشال مرحوم به استاد عزیزوسایرباشندگان اصیل این مرزوبوم حرام قطعی است باافسوز فراوان که درقرن 21 هم بیدارنمیشویم نمیدانم که بدخشانی هااندرابی ها تخارستانی ها به چه دلیلی درکنارمناطق وسیع شمال این کشورباعالم ازپریشانی وبی چاره گی باحداقل نان جوین روزراشب میکردن اما موش زی ها شپش زی ها دیوس زی ها چتل خیل گنده خیل مگس خیل ها ازین طرف وآنطرف خط دیورند صاحب زمین های صدجریبی میشدند همسایه های این مناطق بادنیای ازناامیدی وفقردست وپنجه نرم میکردند حال عده سبک سروبی مغزبه جمع وضرب ملکیت های استادوغیره میزنندازظالم دفاع نمیکنم اما لنگ کفش مارشال استادوغیره باشندگان اصلی این ملک ازهزاران جت جولا شرف داردامیداست همین طوربالست وشهرت مکمل چپاول منگلی هاغارت املاک شمال غرب وجنوبغرب راهم که درزمان حکومت امان اله شاه باوضع قانون ناقلین شروع وتاحکومت داودبه نشربسپارید یاسر

>>>   گلاب جان! گلاب جان!
مثل اين كه سر جوال را تو هم گرفتي، جوانمرگي خوب دفاع ميكني!!!!

>>>   حکومت وحدت ملی همین است وبس
جناب نور هنوذ میگوید من چیزی از این دولت ندارم همه را کار کردم معلوم نیست کارکدش از مال مورثی پدرش است ویا پدر خانمش

>>>   یک دفع بگویید که کل شهر مزار شریف از عطامحمد نور است! همه رهبران و قوماندانان اینگونه دارای مالکیت های تعجر انگیز هستند برای به دست آوردن اینها هیچ زحمتی نکشیدن و خود بخود با معجزاتی که یاد دارند این اموال را جمع آوری کرده اند. بسیار جای تأسف است که فرعونها و قارونها بر مردم ما مسلط شده اند. خدا می داند این ملت مظلوم انتظار چه نوشتی را می کشند. یکی از علتهای اساسی نا بسامانی کشور و دولت وجود اینگونه اشخاص و مالخوران در بنده دولت و نقاط کلیدی کشور است.

>>>   شما اگر خیانت ودوزدی های کرزی وغنی و شرکای جرمش را حساب کنید بی حدو حثراست در این موردحچ کس چیزی سریعا نگفته چون (زی) است . عطامحمد نور نوش جانش همان طور ولایت بلخ رااباد ساخت خوب نگایش کرددشمن دخنه کرده نتوانست واغیره وا به جان کرزی که در قندهار و ارزگان جای پا ندارد و به حال غنی که در لوگر اصلا شناخت ندارد دقیقا از لوگرنیست وضعیت این دو ولایات خیلی خراب است اگر ای بیچاره ها نفوز دارن چرا امنیتش را تامین نمی کنند

>>>   اگر حقیقت گفته شود آقای نور مرد قلم آبادی و طرفدار دموکراسی نوین درافغانستان است
فضلی

>>>   استاد اعطا از همه رهبران تاجک یک شخص عاقل و شجاع است در هر حالتی در کنار مردمش بوده و است

>>>   استاد فراتر از یک والی در حد یک رهبر برای مردم اش کار کرده است این جناب ها که هم موقف و هم جایگاه بلند تر داشتند در حکومت های قبلی چه کار کردند.
یک بار سری به بلخ و ولایت های این عالی جناب ها بزنید باز انتقاد کنید.

>>>   مردم فراموش شده
در این لیست مختصر اگر کمی دقت شود، تنها چیزی که اصلا در مخیله این شبه انسان نمی گنجد، مردم است مردم...
اصلا انگار این همه ثروت را خدای اهریمن برای او به یکباره داده است!!! ، حتی یک مورد کوچک هم از قبیل ساخت مدره و لیسه یا دانشگاه و شفاخانه و امثال آن در لیست ثروت او نیست ... یعنی مردم را
کاملا فراموش کرده است ...

>>>   عطای نور خودش و پدرش از سالیان دراز در بلخ تجارت داشتند و سپس با سرمایه داران بلخ سرمایه گذاری مشترک کردند، برای همین از حمایت مردم بلخ برخوردار است. اما کمک های جهانی همه در دفتر کرزی و غنی و ولایت قندهارو پکتیا و هلمند و مشرقی سرازیر و تاراج شد و اثری از باز سازی و تمدن در آن ولایت دیده نشد و بلخ را عطای نور به یک شهر زیبا و نسبتن مدرن مبدل کرد و پاداش منتقدان حسودش اتهامات است، شما از کرزی و غنی وربانی و عبدالله و قسیم فهیم و قانونی و بسم الله و زاخیل وال و اتمر و شیر آغا و احدی و رولا غنی و گلاب منگل و ... بپرسید که این ملیونها دالر را از کجا کردند و چند آنرا برای مردم وباز سازی شهر خود هزینه کردند؟

>>>   من از مجاهدین دفاع نه میکنم ، اما کاش دیگران هم مانند آقای نور کار میکردند ، و شهر و ولایت خود را هم مانند ولایت بلخ اعمار می کردند .

>>>   Samim
استاد عطا محمد نور به اساس پلان های سیاسی خود در محور منافع مردمش عمل می کند تا اینجای کار او از خواسته های که منافع مردم در او نهفته باشد یک قدم هم عقب نه نشسته است اما داریم سیاست مداران را که در خط مش کاریش منافع مردم نه که رسیدن به قدرت و ثروت اولویت داشت و دارد .
به هر حال عطا محمد نور هنوز به پا ایستاده است و سیاست می کند باورمندی و پشتیبانی مردمیش را هم تا کنون حفظ نموده است اگر ازین دو سرمایه بزرگ بتواند جهت پیروزی مردمش استفاده کند نامش درج تاریخ و جاویدانه خواهد شد.
یک جانبه قضاوت کردن و افواهات بیرون که هیچ نوع حقیقت در آن نیست ، خرافه ِ بیش نخواهد بود بنا اندیشه ها را از خرافات سیاسی شستن نیز یک مسولیت بزرگ است که در حق خود باید انجام داد

>>>   سلام.
گرچه من علاقه مندی به جنگ سالاران وجنایتکاران قرن ندارم. اما باید یاد آورشوم که تمام املاک و امارات وساختمان های که مربوط والی بلخ است،اگر ازپول دولت ویا ازخودش ساخته شده است درداخل کشور به مردم افغانستان ساخته شده است افغان ها از آن استفاده میکنند.دیگر جنایتکاران پول دولت را دزدیده در خارج کشور بالخاصه دردوبی سر مایه گذاری میکنند.
افتخار به عطا نور والی بلخ که بلخ را بنام خود آباد کرد.
رحمت،کابل.

>>>   افرينش اكر ثروت جمع نموده بداخل كشور ازان سبب ابادي وكار شده والياني جور كرد وبولش را به خارج منتقل كرد وخودرا باك جلوه ميدهد جهاد ومقاومت به همين مقصد نمودند
صالحي

>>>   چیزی دیگر برای دیگران هممانده کل شهر از عطا نور است.
فرید

>>>   تشویش نکنید،
در روز اخرت خود معلم عطا به خداوند جواب میدهد،که این همه پول ودارایی راازکدام راه پیدا کرده به کدام راه خرچ کرده است.
بیچاره پدرش در سال های ۱۳۶۱/۱۳۶۰توانایی خرید ودکا-و ستالیچ را از مزارهوتل نداشت از دوکان های منطقه (سه دوکان )شراب داخلی (پلاستیکی)می خرید.ازبرکت چوروچپاول،غارت فرزندش ازعطای
( مکتب گریزو عسکری گریز)به درجه استادی رسیده است، شیطان یارویاورش باشد.

>>>   این قارونم حتی یک هزار افغانی خودش را درمدرسه مولبانا مصرف نکرد

>>>   این از دم شمشیر خورد ن نیست بلکه خون ملت چوشیدن و حق مردم خوردن است .

>>>   دوستان عزیز: ازلست داراهی محترم نور معلوم میشود که او یکی ازجمله مجاهدین واقعی را حق و عدالت است نظر به لست او یک شخص فقیر وبیچاره است . پس معلوم میشود که او شهر مزار شریف رانه برای مردم اباد نموده بلکه برای خود. وای بحالی این ملت بد بخت.

>>>   سلام.
آقای عطا نسبت به دیگر جهادیها قمندان ها وجنایتکاران وچپاولگران هیچ چیزی ندارد.اگر داشته هم باشد ممکن در خارج کشور باشد.
حمید.

>>>   جناب جاغوري نكند پسمانده هايش به تَوهم ميرسه!
آفتاب كه با دو چشم پنهان نميشه
لياقت هزاره

>>>   عجب وای عجب درشهرمزار ده ها موسسئی خارجی وداخلی درعمران وپیشرفت سهرمزار مساعی جمیله نموده اند ازجمله وزارت زراعت وزارت صحیه وزارت اوقاف وزارت داخله وزارذتد معارف وسائر وزارت خانها کمطابق به پلان های انکشافی عنل نموده انمد دولت جرمنی بخصوص دراعمارمیدان هوای مزار وشفاخانمئی بزرگ مزاروسائر عمرا نات کوشش نهائی نموده است بنادر خاجی مزار در رشد ونموی اقتصاد مزاررول بارزی را ایفا نموده است ولی دزروز بیرق بالای روضه مبارک عطا تمام این کارهارا بخود نسبت میدهد وایا.... نمیداندکه همه ارگانهای دولتی وبین المللی مزار را رشد داده ان که هبیچ نوع عطا دران مداخله نداشته است تجلیل بیرق حتمی وضروزی ازطرف روحانیون یعنی سادات که علی کرم الله وجه جداعلی امهاست باید بیان شود ولی به انها حتی اجازه داخل شدن را نمیدهند سید فقیر علوی

>>>   استاد خوب کار کرده مثل (زی)ها بانک های خارج پر نکرده بلکه ابادی در شهر خود کرده ولایت بلخ را ارام و شهر تجارت پیشه ساخته مدیریت خوب دارد نوش جانش ما از استاد پشتیبانی میکنم

>>>   برای دوسوال جواب یافت نشد :
1- چرا تعداد علما بازنان دشمنی تاریخی دارند؟
2- چرارهبران تاجک اکثریت دزدهستنند؟
ر

>>>   یک برا در محترم دیگر تا جاویکه من اطلاع دارم بسیارحقیقت گفته است که عطا مکتب گریز چکه چور بود وبناکامبی ازمکتب بیرون شد وراست گفت که پول سنمدویچ وبیرش را قرض میکرد وا کنون این هزار ها ملیون دالر را که از خون ما مردم مزارنیست ازکجاپیداکرده است فجائیع که او درخرابات خا نهائی دوبی میکند ازکسی پنهان نیست نیمه شب ازافرط درنوشیدن الکهول بیرون میرود وراه جایش را فراموش میکند وپولبس اورا تا صبح محبوس میدارد وبرویداری افغانها وضمانت خلاص میشود ورهسپار وطن میشود کدام یک ازین گند گیهائی عطارا بگوویم مورگاوه خانمهی مزارشهرت کشو.ری دارد ازبرکت عطا کمن یکدوکانم غریبانی در شهر مزار دارم تحصیل کرده هستم وازبیکاری دوکانمدارشده ام که بنفقه عیالداریمجبو.رم مصروفم
کریم شاه دوکاندار

>>>   خداوند زیاد کند

>>>   یک وقتی بود که قومندان عطا به جز اشپش چیزی دیگری در بساط نداشت حالا از برکت جهاد شده ملیاردر
این اشخاص فقط خون مردم را مکیده بزرگ شده اند امیدوارم که انقلاب هفت ثور تکرار شود ,.,,به.
جزای عمال ننگین خود برسند ومردم قدر انقلاب شانرا
بدانند..معلم

>>>   انقلابیون 7 ثور دشمنان خود را می کشتند ولی دزد ،غاصب ،رشوه خور و اختلاس گر نبودند ومجاهدین هم مخالفین خود را می کشند و هم مردم را و برعلاوه جور ،دزدی ،غاصبی ،رشوت هم پیشه شان است.داکتر نجیب رهبر حزب و رئیس جمهور وقت ار اپارتمان دولتی در مکروریان زنده گی می کرد نه کدام شرکت داشت و نه کدام خانه شخصی!ربانی ،گلبدین ،سیاف،خلیلی،نور،حاجی ظاهر قدیر،عبدالله ،قانونی،بسم الله ،شیرزایی و صدها مجاهد دیگر صاحبان بلدینگ ها شرکتها،شهرک ها،ترانسپورت ها ،مارکیت ها و .... هستند.شما خود قضاوت بی طرفانه کنید!آیا کسانی که خون کس می خورند با کسانی که خون رز می خورند یکی است؟
حسن بار کش -کابل

>>>   ما به این والی شجاع وطن دوست نباید سخنان ناجایز بگویم نی وطن فروش است نی خیانت کار اگر درست فکر کنیم خدمت گار مردم خود است هزاران نفر در ساختمانهای نام نهادیکه بنام اوست نان آور فامیل خود هستند بترس از آن والیان ،وزیرانی که بخاطر موقف ، چوکی ،دالر به پاکستان وطن خود را مفروشند .مثل ولایت هلمند ،دند غوری ،کندز و امثال آنهاما هیچ نوع ارتباط با آن مردشجاع ندارم حتا از نزدیک با ایشان هم ندیده ام .فرق بین وطن فروش وخدمت گار به ملت را باید پیدا کنیم بعد در باره شان هر چیز که به ثبوت در دست ما قرار گرفت بنویسیم بهتر خواهد بود .
وسلام بدون تبعیث

>>>   اخبار دودهه قبل از اشخاصی که از همین قماش هستند چگونه نشر میشد یک نمونه :
دزدی های احمد شاه‌احمدزی «صدراعظم سرپرست‌»
از خرپول های .... یكی هم احمدشاه احمدزی است كه سرپرستی صدارت را دارد. او با پول وافریكه از باداران عربی خود می‌گیرد با استفاده از موقعیت «صدارت‌» جهادیش تا حال شش دربند تعمیر مجلل و یك نانوایی كه توسط گاز كار می‌كند در ساحه وزیر اكبر خان مینه‌، شش نمبر رهایشی در خوشحال خان مینه‌، یك تعمیر ۵ منزله در مقابل تانك‌تیل شهرنو، تعمیر و هوتل افغان تور در شهر نو و ده نمره زمین تجارتی در نقاط مختلف شهر كابل خریداری‌، غصب یا تعدیل نموده است‌. جالب اینكه جناب به اصطلاح صدراعظم جهادی بخاطر اینكه خود را برای مردم فردی «خداجو» و «مسلمان واقعی‌» جلوه دهد و از طرفی هم در برابر باداران عربی خود خوش خدمتی و مزدوری‌اش را به اثبات رسانده و بیشتر بدست بیاورد، تاكنون دو باب مسجد را در دو نقطه شهرنو كه فاصله چندانی از مسجد شیرپور ندارند، اعمار نموده است‌. قرار معلوم در هر دو مسجد بیشتر از صد ملیون افغانی مصرف نگردیده در حالیكه از مالكان عربی خویش حدود ششصد هزار دالر را برای اعمار آنها بدست آورده است‌، این نمونه‌ی خوبی از تجارت دینی .... بشمار می‌رود

>>>   دراین دنیاکسی بی غم نباشد
اگرباشدبنی آدم نباشد.
ع

>>>   ایکاش هر ولایت کشور یک والی مثل عطا محمد نور میداشت که اقلن آبادی و امنیت می آورد و نه مثل آن والی های خائن داعشی و طالبی که منطقه را پی منطقه بنام قوم و زبان تسلیم وحشی های تروریست میکنند۰ بگذارید جف بزنند۰ ظاهر قدیر خودش در رسانه ها گفت که تنها در بخش ترانسپورت ۲۳۰ ملیون دالر سرمایه گذاری دارد۰ پس چرا علیه قدیر کسی از اینها اصلن جف نمیزند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است