هشدار جدی رئیس جمهور به رسانه های افغانستان
اگر هر رسانه ای علیه وحدت ملی و منافع ملی عمل کند، خیانت ملی پنداشته می شود و هیچ نوع اعتراض آن قابل پذیرش نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۲    ۱۳۸۹/۵/۷ کد خبر: 12704 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی، هشدار جدی به تمام رسانه های افغانستان داد.

رییس جمهور افزود اگر هر رسانه ای علیه وحدت ملی و منافع ملی عمل کند، خیانت ملی پنداشته می شود و هیچ نوع اعتراض آن قابل پذیرش نیست.

وی علاوه کرد هیچگاه هیچ رسانه ای را اجازه نمی دهیم تا موارد تفرقه افکنی ملی ومذهبی را دامن بزند و وحدت ملی و منافع ملی را از بین ببرد.

رییس جمهور خاطر نشان ساخت هیچگاه نمی خواهیم آزادی بیان و رسانه ها را که یکی از دستاورد های بزرگ حکومت افغانستان است، محدود سازیم اما آنها نیز نباید از اختیارات خود سوء استفاده کنند.

همچنان براساس اطلاعات وخت، رییس جمهور حامد کرزی از تمام رسانه ها خواست تا در نشرات خود وحدت ملی و منافع ملی را در نظر گیرند و از نشراتی که سبب تفرقه افکنی و نفاق در بین مردم افغانستان می شود پرهیز نمایند.

گفتنیست که هشدار رییس جمهور به تمام رسانه ها در حالی داده می شود که تلویزیون خصوصی امروز در نشرات خود موارد و موضوعات نفاق افکنی و تعصبات مذهبی را به نشر می رساند تا نشرات این تلویزیون براساس تصمیم شورای وزیران قطع گردید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محترم ریس صاحب دیگر هچ خوبی نداری تنها خوبی شما نفاق مذهبی نمیخواهید با این کار شما همه مردوم باشما است ونفاق گران جاسوس خارجیها است نوکر اسرایل من نمیدانم کی اینها چی میکند در افغانستان
احمد از نویارک

>>>   نظر شما در باره ای رسانها بسیار محترم است اقای کرزای.
ما شاهید بوده ایم که در گزشته و همین حالا خیلی از رساهنها به دنبال بر هم زدن اتفاق هستند در داخیل افغانستان و این گونه رسانها دشمنان افغانستان هستند.
ادرس

>>>   کرزی صاحب یک کار ی کردی که هزار دگر را ارزش داره
ملا سلام

>>>   بهترین کار را کرده که این تلویزون اسرایل را با برنامه های مبتذل آن قطع کرده.............. آفرین

>>>   واقعت اگر شما تلویزیونها خارجی را ببینید تمام پروگرامهای شان برای منافع وطن شان است اما از ما بیچارها فقط پیامها ملا عمر و سخنگوی طالبان را نشر کرده میروند
افرین کرزی برای اولین بار گام مثبت به طرف وحدت ملی مانده این
زنده باد وطن پرست مرگ بر وطنفروش
تمیم از سویدن

>>>   سخنی رک و راست با حامد کرزی !
اقای رییس جمهور !
خود شما یکبار دولت ملی، منافع ملی و وحدت ملی را تعریف نمایید !
تمام انسانهای دور و نزدیک تان که به مثابه وزرا و مشاورین تان ایفای وظبفه مینمایند ، تلاش نمایند تا تعریف مشخص و کانکریت از دولت ملی ، منافع ملی ووحدت ملی ارایه دارند.
بخاطر بسپارید که ازادی گفتار وبیان در قانون اساسی افغانستان درج شده است و خود شما هم آن را توشیح نموده اید.
اگر بعد از آزادی بیان ، آزادی فرد را پیش از پیش در تنگنا قرار میدهید ، این خودش دیکتاتوری و استبداد است. این زمینه سازی برای طالب جان بیادر ! است !
استبداد تا کله منار ها را مردم تجربه کرده اند . دیگر با زور گویی چند زندان پلچرخی دیگر اعمار می کنید !
آیا قصد دارید این بار طالبان را بکلی از زندانها رها کرده و بجایشان دگر اندیشان و افراد ملی ، وطن خواه و دموکرات را زندانی سازید؟
اقای حامد کرزی !
نام من باقی سمندر است. بجر قلم و سیله وابزاری دیگری ندارم.
میدانم که بسیار از همقطاران تا ن از آزادی گفتار وبیان در رسانه های گفتاری ونوشتاری و دیداری ترس دارند !
نترسید !
دموکرات ها هم طرفدار وحدت ملی اند و هم طرفدار منافع ملی و هیچگاه تفرقه افگنی ملی ، مذهبی ، زبانی و سمتی را تایید نمی کنند آما از دستگاه شما یک بار نام وزارت مطبوعات را تغییر میدهند ، یکبار هرکس را که دانشگاه گفت ، دشمن اسلام و منافع ملی قلمداد میکنند ، یکبار هم بنام لوی اداره ! زبان اداری را فقط و فقط پشتو میسازند ! این خودش تفرقه افگنی است !
چرا تفرقه افگن ها در راس امور قرار میگیرند ؟
آقای حامد کرزی !
باهم دیگر مزاح وشوخی نداریم .
تیر شد روزهای شاگردی ما در لیسه حبیبیه و یا بازیگوشی ما در کوچه نهر درسن !
اینک که شما گویا بارای ٢,٢٨٣,٩٠٧ ملیون نفرو یا
٢,٢٨٣,٩٠٧ ٤٩٫٦٧ درصد با تمام گپ های ریز ودرشت انتخابات سخن میگویید ، فراموش نکنید که شما از افغانستان ای باید صحبت کنیدکه کم از کم بیست وپنج ملیون نفر جمعیت دارد.
دیکتاتوری بزور رای دو اعشاریه دو ملیون نفر یعنی دیکتاتوری اقلیت بالای اکثریت مردم افغانستان است !
این الفبای دیموکراسی است. البته این درسها را در هندوستان هم خوانده اید.
بهتر است که در برابر ازادی گفتار و بیان و رسانه ها زور گویی ننمایید !
تاریخ افغانستان تا حال بسیار زور گویی ها را تجربه کرده است !
دیکتاتوری شاه در ایران و ساواک در کشور همسایه و دیکتاتوری حفیظ الله امین و اگسا در افغانستان و دیکتاتوری ضیا الحق در پاکستان واستبداد بی حد وحصر طالبان و شرکا همه بنام شریعت ومنافع ملی ووحدت ملی و دولت ملی صورت گرفته است.
واژه ها را تقدیس نکنید !
این دیکتاتوری تان هبچ کاری رابجایی نخواهد برد !
ما در هفته هایی زندگی میکنیم که یکبار رولینگ ستون خبر ساز میشود و جنرال چهار ستاره را کنار میزند و یبار دیگر ویکی لیکس تشت رسوایی هارا از بام بپایان می اندازد.
اندکی تفکر نمایید
از نزدیک ترین مشاورین تان بپرسید که ایا شما حق بجانب هستید یا باقی سمندر !
وحدت ملی را میتوان تامین کرد اما نه با زور سرکوب مردم در بهسود بوسیله پیش مدرن و گویا کوچی گری ً!
وحدت ملی را میتوان تامین کرد اما نه با بریدن زبان دیگرا ن و یا قد غن کردن یکی از زیانهای کهن و رسمی و دیوانی کشور !
وحدت ملی را می توان تامین کرد اما نه با توهین مذاهب و فرقه های مذهبی دیگر !
بفرمایید از برادارن طالب !بپرسید که ایا بجر وهابیت کدام مذهب دیگر را میشناسند !
مگر امسال نوروز را حرام اعلان نکردند و در کجایید آقای حامد کرزی ؟
حالا میخواهید طالبان را آزاد بسازید و شما وطیفه امر به معروف و نهی از منکر طالبی را بدوش میگیرید ؟
اقای حامد کرزی !
یکبار به تاریخ مکتوب افغانستات و از ان پیشتر به خراسان نگاه نما یید وببینید که تا حالا چه زور گویانی امده اند و رفته اند !
سخنی هم به همه طرفداران آزادِی ، استقلال ، دیموکراسی و عدالت اجتماعی !
عزیزانم از گپهای حامد کرزی بوی دیکتاتوری و استبداد وخون به مشامم می آید.
من مزه لت وکوب و شکنجه تا محکوم شدن به اعدام را در زمان حفیط الله امین و اسد الله سروری چشیده ام و از زیر ساطور قصابان فرار کرده ام و آواره گی در ملکهای دیگران را تجربه کرده ام واین را بهترین مشاورین حامد کرزی نیز میدانند 1
ارزویم اینست که باید برای همیشه استبداد وانواع زور گویی ها و سرکوب ها از افغانستان به دور گردد.
در این راه باید هشیاری خود را بانبرد و مبارزه یکجانمود.
اتحاد و باز اتحاد و مبارزه برای آزادی و پیروزی.
اتحاد برای تامین وحدت ملی ، وفاق ملی و تشکیل دولت ملی و فراگیر برپایه آزادی ، دیموکراسی و عدالت اجتماعی نیاز به ازادی گفتار وبیان دارد.

باقی سمندر - سرباز آزادی

>>>   یک اتحادیه بزرگ از رسانه ها به نام مرکز همبستگی رسانه ها از مسدود شدن تلویزیون امروز استقبال کرده است. معلوم می شود که تلویزیون امروز واقعا مشکل دار بوده است
میرویس

>>>   ریشه قدرت اسرایل امریکا است و خودت در انجا زنده گی داری
و شاید در یکی از اداره دولتی امریکا برای پشرفت منافعت ملیش کار میکنی ولی ابراز نظرت راجع به کشور ماست .
احمد جان (نو یارک)نیویارکی جور باشی.

>>>   جناب رئیس جمهور راست گفتید کشوری که دارای وحدت ملی نباشد یا باید از یک تبار یا قوم واحد تشکیل شده باشد (که بهیچصورت ممکن نیست؟) ویا اینکه با داشتن نفاق ملی باید بمیرد. در وطن من از روزیکه گردانندگان و مدیران ارشد دولت شما شدید این تخم در شرق و شمال و غرب جنوب توسط شیطان های خائن به وطن پاشیده شد و تا امروز شما یا نخواستید ویا نتوانستید جلو همچو کار نامه های شوم را بگیرید . پس چه بهتر که این ابلاغیه را اول بالای خود و رفقای خود تطبیق کنید بعداً ملت کدام حرفی ندارد . ولی می بینیم که نود و پنجفیصد از قوم حاکم که نامش را نمیگیرم که مورد عتاب رئیس جکهموری قرار نگیرم قدم های نا سالم و کج و ویرانگر را گذاشته و موجب وحدت و تجموع اقصا کشور های جهان شده اند. بیرق ما با نشان محراب و منبر سیاه سرخ سبز است . رئیس جمهور ما از قوم پشتون کرزی است و بخاطر تفاخر این نام را تا هنوز با خود یدک میکشد اگر اوشان قهر نشوند واقعاً تا هنوز برای جلوه نمایی قومی این نام را که نی بایست از سر خود کم میکردند که نکردند. وطن ما فعلاً بنام افغانستان یاد می شود یعنی امن گاه اقوام افغان یا پشتون. ملت ما از اقوام مختلف تشکیل شده است که زور آور ترین آن پشتونهاست که سرود ملی را به لسان خود شان گرداندند. فکر میکنم همینقدر بجناب شان کفایت کند لاغیر ما حاضر هستیم در هر کجائیکه خواسته باشند از طریق منطق با جناب شان مناظره داشته باشیم

>>>   سلام وطنداران میخواهم ازطریق سایت افغان پیپر ازریس جمهور تشکری نمایم قابل ذکر است درطول ریسی ات همین کارت خوشم امد بسته نمودن شبکه شیطانی نجیب کابلی گر چه به همه معلوم است افغانستان متاسفانه یکی ازکشور هایی فقیردرحال حاضراست در طول سه دهه جنگ مردم شهید ومعلول دادند عده یی زیادی بی سرپنا تعدادی زیادی مهاجریا اواره شدند فقربیکاری گرسنگی در کشور بیداد میکند بناعا مابه وحدت ملی نیازمبرم داریم تلویزیون هایی ماباید برنامه هایی اموزنده که بدرد جامعه فقیر ما بخوردپخش نماید یکعده اجیر بی غیرت وجدان ضعیف که نمونه اش نجیب کابلی است که برنامه هایی تلویزیون اش اهنگ هایی مبتذل نفاق دربین مزاهب اسلامی و بوستان کابلش باغ فسادکه انواع جنایت درداخلش است راه انداخته است حالا شمادوستان بگوید این شخص نامبرده چه قسم غیرت دارد
تشکر حیدری ازدبی

>>>   ریس صاحب جمهور ما در این مورد ملت همراه شما است، البته تلویزیون نورین و تلویزیون فردا هم کم از امروز نیست
عبدالله کابل

>>>   به رسانه های چه پتکه میکینی اقای ریس جمهور ، حکومت ته جور کو ، فساد را گم کو و برو با پاکستان حساب را تصفیه کن . که مردم ته هروروز میشکه ، جناب ریس جمهور
نبی از کارته چهار کابل

>>>   کرزی با ریس امنیت ملی که چه میکند که پشتونزم را در ادارات راه اندازی میکند ایا این درست است و آیا ایجاد یک ریشه عمیق از نفاق نیست که نبیل خان نام امنیت ملی را به یک نام پشتو تبدیل کرده و حکم کرده که مکاتیب باید به زبان پشتو باشد آیا کرزی راجع به این چه اقدام میکند

>>>   نجیب کابلی رست بگو جاسوس کادام کشور هستی همه مگه اسرایلی یعنی یهودی این ها دوشمن اسلام است از 1500 صد سال دوشمنی مکند تاهنوز موفق نشدا برای کی اسلام حق است اسلام همه یک است شیعه سنی ندارد خدا رسول قران یک است این یهودی ها نفاق در بین مایان است کی فرق پیدا مکند بگفت خودات در کابل دریای خون جاری بود لشها را در کراچی میبورد باز مخواهی دریای خون جاری شود احمق نباش کابلی من اول باید ز کرزی صاحب تشکری میکردم کی بسیار اقدام خوب کردی همه مردوم افغانستان از شما تشکری مکند مرگ بر اسرایل وجاسوس های شان
از کنداهار نور محمد

>>>   براران عزیز به همه شما سلام فکر میکنم که همه شما کم وبیش با سواد استید دراین چنین شرایط که کشور ومردم ما قرار دارند وحدت ملی شرط اول تامین صلح در کشور میباشد بیاید درفکر وحدت ملی باشیم نه پشتون نه تاجک نه هزاره نه ازبیک ودرمجموع ملیتها به تنهایی خود قادربه آوردن صلح نمی باشد فریب حرف ها چند نفر دلا ل زبان ومذهب را نباید خورد از تحریر همچو موارد به خاطر منافع ملی باید صرف نظر کرد صرف افغان ها با داشتن اتفاق ووحدت ملی موفق به صلح خواهد شد هیچ کشوری در تامین صلح ما را کمک کرده نمیتواند بیاید خداوند را حاضر دید به خاطر منافع ملی کشور خود از خورده گیری ها بگزریم پشتون بدون تاجک وتاجک بدون هزاره وازبیک هیچ کاری کرده نمیتواند بیاید با هم در فضای صمیمیت زندگی کنیم وفرصت را به دلالان زبان ومنطقه تنگ سازیم ودرهرکجایی که باشند خوا از هر فشر زبان ومنطقه باشد بی تفاوت باشیم انها میخواهند مردم مارا تحریک نمایند وخود بهره مند شوند شما عزیزان را به خدواند سوگند میدهم که در فکر وحدت همه ملیتها باشید همه با هم برادر هستیم
برادرتان صرف افغان

>>>   سلام !
من هم برای بار اول با ریس جمهور همنظر میباشم .
باتاسف باید گفت که تعداد زیاد از وسایل اطلاعات جمعی مربوط به هموطنان ما بااستفاده از قانون آزادی بیان یا اگاهانه و یاهم غیری اگاهانه دامن به اختلافات قومی ،مذهبی ،و منطقه وی میزنند و همچنان کوچکترین نورم اخلاقی ژورنالیستی رابه ادرس اشخاص و یارهبرانیکه نظر مخالف باانهاداشته باشد در نظر نمیگیرند .
بنظر من ، طورئیکه ، به امری ریس جمهور یک کمسیون بخاطر تطبیق قانون اساسی تعین شده است باید یک کمسیون مستقل که اعضای ان در قدم اول وطن دوست ( متعقید به وحدت ملی )و در قدم دوم مسلکی باشند بخاطر کنترول رسانهای جمعی در داخل و خارج نیز ایجاد شود .
ممنون از اروپا

>>>   محترم ریس کرزی صاحب امروز مردم عزیز ما به شما افتخار مکند بااین فکر خوبی شما هر کس یا هر قومی یا هر مذهبی یا هر حزبی یا هر فردی کی در وطن عزیز مایان خیانت کند باید سزا خود را بیبند اگر امنیت ملی باشد یا دیگر ارگان یا کابلی باشد
احمد از نویارک

>>>   اقای کرزی خدا یار مدد گار شما بسیار خوب کردین همه افغان ها بشما است کابلی دوشمن افغان ها است

>>>   کابلی رو سیا افغان ها در خواب نست مردوم دیگر بسواد نست همه دوست و دوشمن خود رامشناسد خودت روسیاه شودی نشان دادی کی تو دشمن افغان ها هستی دوشمن یک قوم نستی دوشمن همه هستی تو باید اعدام شوی
قادر لوگری

>>>   من از کابل هستم بی خانه هستم غم ندارم
در فکر درس هستم غم ندارم
در فکر این ملت هستم دیگر هیچ غم نان غم زندگی را ندارم
یگانه مشکل مردم ما امروز ضعف عقیده است نه سواد مشکل ما را حل کرده میتواند نه اقتصاد
دیدیم کسانیکه پول از آدرس ها اسرائیل و امریکا پیدا کردن برنامه های را برای جوانان ما طراحی که جز وقت مردم را بگیرن
او مردم بیائید به خدا ایمان بیاوریم دوباره خفه مه فه نشوید تازمانیکه به یگانگی خدا ایمان نیاوریم هیچ وقت مشکل ما حل نمیشود
ماند رسانه ها از طلوع تا ارزوی ملی ختم : همه فراموش کرده اند که خدا را خوشش نمی اید اینقدر کار های بد فلم های مبتذل که از این آدرس ها نشر میشوند
کسانیکه این برنامه مبتذل بیهوده را نشر میکنند آیا ایمان چیزی خوردنی است ایمان یک بحث دیگر است
ایمان قدرت است . ایمان آزادی است . ایمان انسانیت است . ایمان داشتن کار و وظیفه چهار پایان نیست دور از کرام انسانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است