چرا جنرال عبدالرازق اتاق جلسه را ترک کرد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۶    ۱۳۹۵/۱۰/۲۳ کد خبر: 127159 منبع: پرینت

آنگونه که مقام های امنیتی می گویند، مواد انفجاری در زیر یکی از کوچ ها جاسازی شده بود که در پی انفجار آن یازده تن به شمول 5 دیپلومات امارات متحده عربی، معاون والی قندهار، دو عضو شورای ملی، برادر زن حامد کرزی و رییس روابط خارجه و والی قندهار کشته و سفیر امارات و 16 تن دیگر زخمی شدند.

جنرال عبدالرازق، (بظاهر) طالب و پاکستان ستیزترین چهره نظامی نیز در این نشست حضور داشته؛ اما ماین پس از آن منفجر شده است که وی برای ادای نماز شام به اتاق دیگری رفته است.

برخی منابع خبری علاوه می کنند که مواد منفجره در زیر کوچی جاسازی شده بود که چند دقیقه پیش از وقوع این رویداد بالای آن جنرال عبدالرازق، نشسته بود.

حالا این سوال ها پیش میاید که:
آیا جنرال عبدالرزاق از دیپلومات های اماراتی متعهد تر به ادای نماز در وقت معین آن بوده است؟
یعنی در آن جلسه به شمول اماراتی ها که به ادای نماز در وقت معین، بقیه در ادای نماز کوتاهی کرده اند؟
آیا جنرال عبدالرزاق از کابل دستور داشته که هماهنگ کننده های حکومتی با اماراتی ها را در قندهار نابود سازد؟
آیا واقعا ارگ در پی یک پاکسازی در قندهار، دست اماراتی ها را از به خواست عربستان از افغانستان کوتاه کرد؟

این سوال ها در حالی در ذهن متبادر می شود که طالبان بلافاصله پس از انفجار در مهمانخانه ولایت قندهار خود را مبرا از دخالت در این انفجار اعلام کرده و این انفجار را ناشی از اختلاف های درون گروهی حکومتی دانستند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


انفجار در مهمانخانه قندهار

انفجار در مهمانخانه قندهار

انفجار در مهمانخانه قندهار

انفجار در مهمانخانه قندهار

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی جنگرال صاحب بمراتب نسبت به دیپلوماتهائ عیاش پابند نماز است آنهااگر رسمان بدور سردارند ماعمامه حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم را درسرداریم نظری ازحوضه جنوبغرب

>>>   جنرال عبدالرزاق به کسانی که ماین را در اطاق مهمانخانه جابجا کرده بودند گفت: نشود که مهمانان در هنگام نشستن احساس کنند که در زیر کوچ بمب است و عاجل فرار کنند؟
مسؤلان بمب گذاری گفتند: اگر شما بالای ما باور ندارید، خودتان بروید و بالای کوچ ها بنشینید و ببینید که آیا احساس بودن بمب را میکنید و یا نه؟
همان بود که جنرال عبدالرزاق خودش همراه بادیگارد هایش رفت و در بالای هرکدام کوچ جداگانه نشست و خوب مطمئن شد که آدم احساس موجودیت بمب را نمی کند، بعد از آن به والی قندهار و مهمان ها خبر داد که امنیت تینگ است و شما میتوانید به مهمانخانه تشریف ببرید.
و باقی تینگ بودن امنیت را شما خودتان شاهد بودید.

>>>   كرزي عامل اصلي ترور ها و انفجار هاي كشور
آيا ميدانستيد كه طراح بمب گذاري كندهار و انتحاري دگرجنرال شهيد داود دَاوُدَ، جنرال شهيد سيد خيلي يك نَفَر و يا يك گروه بودند؟
شباهت هاي وأضيح و آشكارا در اين دو بمب گذاري و انتحاري وجود دارد و به هم پيوند و همرنگ اند .

تخار :
در روز انتحاري شهيد جنرال دَاوُدَ هم بمب و يا انتحاري وقتي انفجار كرد كه جنرال ويسأ از سر سپردگان حامد كرزي قبل از انفجار خود را به بهانهءي تيلفون كردن به كسي از محل دور ميسازد
و انفجار وقتي صورت ميگيرد كه جنرال ويسأ در عقب ديوار در راه پله زينه جاي أمن ميباشد و بعد از انفجار طوري وانمود ميشود كه او هم زخمي شده است
ولي هـيچ آسيبي به جناب ايشان نمي رسد .

كندهار :
بمب هنگامي منفجر ميشود كه جنرال رزاق باز هم يكي از سر سپرده گان حامد كرزي به نماز از مجلس خارج ميشود
و هنگاميكه ميخواهد به صالون بر گردد انفجار صورت ميگيرد
عينا ً قضيه انتحار تخار .

سوال اينجاست كه چرا صرف جنرال رزاق به نماز عجله ميكند در حاليكه مجلس از مسلمين و شيوخ هاي اماراتي پر است ؟

* قابل ياد آوريست كه نظر به مشاهدات ما و مردم شيوخ عرب و حتي پاكستانى ها در به وقت نماز خواندن بسيار حساس اند
بخصوص أعراب يكه در كشور هاي ديگر ميروند در ظاهر هميشه خود را مسلمان متدين و واقعي ميگيرند و بوقت نماز خواندن أكثريت أفغانهاي دوران جهاد هم از انها سر چشمه ميگيرد .

طراح هميشه يك پلان را طرح ميكند و فكر ميكند كه بآ تغير مكان و زمان و تغير شكل طرح ميتوان حافظه ءمردم عام را فريب داد
در حاليكه بقول عام ( تماشاچي عقل چهل وزير را دارد )

* به نظر ما در عقب انتحار تخار شهيد جنرال دَاوُدَ، كندز شهيد سيد خيلي وغيره انتحار و انفجار به بر جسته هاي جهاد همدستي يك گروه خاص طالب كه از طرف پاكستان و سازمان استخباراتي آي اس آي بآ همدستي ارگ نشين اسبق قرار دارد كه يك حلقهء نا مرئي دولتي را هم در بر ميگيرد كه طرح و پلان و بمب گذاري را ماهرانه تطبيق ميكنند .

حامد كرزي به اين انفجار خواست كمك هاي شيوخ إماراتي را جلب كند،
چون تحقيقات وانمود خواهد كرد كه اين إنفجار از طرف ايران و يا طالبان كه از طرف ايران كمك مالي وتسليحاتي ميشوند صورت گرفته است
بآ اين كار نتنها كمك إمارات بلكه از شيوخ عربستان سعودي و قطر را هم به بنياد حامد كرزي أضافه خواهد كرد .

ستار. احمدي

>>>   تاریخ تکـرار میشود.... !!!

ســر بازان شـــمال!
اردو و پلیس را ترک کنید!
ورنه در طرح ترور قبیله تک تک تان کشته خواهید شد.......
بگذارید پکتیا و هلمند را جوانان پکتیایی و هلمندی محافظت کنند ... .

اوج بی عدالتی وقتی خود نمایی می کند.
که......
فرزندان هلمندی و پکتیایی در ناز و نعمت اسلاف خویش دارند تجارت تریاک و قاچاق این و آن می کنند؛ خوش می گذرانند و بورس های دولتی را قبضه می کنند و...... .

اما فرزندان غریب اندراب و تخار و بدخشان همه روزه برای محافظت و دفاع از هلمند و پکتیا تیکه باره می شوند و جان می بازند.

ولایت تان را خود تان محافظت کنید!
غرور و سر بلندی هم چیزی خوبی است.... اگر میشناسید!

>>>   خودت خوب میدانی کار کی بوده نه ؟ چرا جنرال رازق را اوردی رد گم میکنی

>>>   این گروه ازدولت کرزی گرفته تا کابینهء آغای احمدزی همه دزد قاچاقبر وهمکار طالب ومزدور پاکستان ودیگرباداران خارجی شان استند اصلآ بفکر سرزمین وملت نمی اندیشند

>>>   کور هم میداند که دلده شور است! هرچند احکام افغانستان و حامیان برون مرزی شان، طالبان را از نظر سیاست دست کم گرفته اند اما بیاد داشته باشند که طالبان هم در سیاست بصورت کل به پختگی رسیده اند!
هرچند به گمان غالب دست طالبان در اقدام ترورستی قندهار صد در صد است اما از آنجاییکه پنج تن از دپلوماتان بادار شان (امارات متحدۀ عرب) در این حادثه کشته و سفیر امارات زخم برداشته است، آنان بصورت فوری مسئولیت این حادثه را بدوش دولت افغانستان انداخته اند، تا از یکطرف بیاعتمادی میان حکومتی را افزایش دهند و از جانب دیگر در پیش امارات متحدۀ عربی خود را بدور از این حادثه نشان میدهند، اما آیا حکومت امارات هم این ادعا را قبول خواهد کرد؟
میهن زرغون

>>>   طالب و داعش و دیگر مخالفان فرقی ندارند همه شان از یک منبع غربی ها و عرب ها حمایت می شوند
فرشته از هامبورگ

>>>   پیآمد همین تشکیلات است که خودکفان طالب آزادانه در هر جایی خودکفانی می کند . تا طالب همکاری نشود ، خدای طالب هم نمی تواند در موسسات و اداره های زیر امنیت سربازان مسلح خودکفانی کند .

>>>   باید از اتمر استانکزی و رازق اچکزی تحقیق جدی شود

>>>   از جنرال رازق هم باید پرسید. کسی دیگر مسلمانان در سالون وجود نداشت؟ چرا جماعت نکردند؟ مسولیت امنیتی هم مربوط ایشان می شود. در وقت انفجار از اتاق خارج گویا برای ادای نماز میرود.

>>>   اینکار کار ای اس ای پاکستان و طالبان ترورست تربیه شده پاکستان است انکار طالبان از بابت انجام این جنایت در صورت اعتراف شان جو در اخور شان کمرسی میکند و به همین لحاظ ازین جنایت شان اقراررا به انکار ترجیع داده اند اگر پای سفیر و دیپلومات های امارات متحده عربی نمی بود در انصورت با افتخار از جنایت ضد اسلامی و انسانی شان اعتراف میکردند .

>>>   طالبان ترسیدند از عرب ها و اماراتی ها که نکند دفتر شان را در قطر ببندند گفتند که کار ما نبوده است
سینا از هرات

>>>   نماز راباید با جماعت ادا میکرد چرا انفرادی؟؟

>>>   به خا طر ترک نمو ده بود زیرا وی در این کار شریک بود و پیش از پیش خبر بو د

>>>   از این کاکو پای لچ هم این کار دور بنظر نمیرسد چطور شد قبلاز انفجار این کاکو بچگگ به بهانه نماز خارج در صورتیکه همه مشارکین مهمانی مسلمان بودن آیاهیچ شخص از حاضرین نگفت که من هم نماز میخوانم صبر کن که باهم نماز جمعت بخوانیم؟ آیا از این تعداد یکنفر هم در بین شان ایمان قوی و اعتقاد به ثواب نماز جماعت نداشت ؟ در صورتیکه عرب هاهر قدر سست عنصر هم باشند من آنها را میشناسم عادت دارند که نماز را به جماعت ادا کنند ولوکه نمایشی هم باشد.
ولله اعلم
م احمدی

>>>   به هیچوجه مسولیت این عمل ترورستی را نمیتوانند از دوش استخبارات پاکستان و گروه مزدور طالبان بدور ساخت بهر صورتش دست ای اس ای پاکستان و طالبان ترورست در قضیه انفجار مهمانخانه والی قندهار دخیل بوده وطرح پلان ان در پاکستان گرفته شده و توسط طالبان شبکه حقانی عملی گردیده است .

>>>   همهء تان نظر تان را داديد.
اما گاهى به اين هم فكر كردايد كه نگهبان وافريدهء زمين و اسمان كسى ديگرى است؟
ح ع

>>>   این حادثه رقابت سیاسی ایران و اعراب را نشان میدهد این که طالب ایرانی ملا رسولی یا طالب پاکستانی ملا منصوری فرق نمی کند ولی جنرال رازق را بیهوده متهم نکنید شاید هدف کشتن خوده رازق بوده خدا نجات داده شک داری / /

>>>   Saboor Raheel
مظاهره علیه پاکستان کسانی بکنند که سنگ پشتونستان و لوی افغانستان به سینه می کوبند. آنها شهامت برون شدن از سالونها را ندارد. در دوران حاکمیت پاکستان زیر نام طالبان در افغانستان، مقیم پاکستان بودند و از تمامی امتیازات و تسهیلات در پشاور و اسلام آباد و کراچی برخورد بودند. حالا اینها زیر سایۀ شتر امریکا و ناتو علیه پاکستان برای لوی افغانستان جف می زنند. چرا اینها نمی روند و علیه پاکستان بیرق بر نمیدارند؟

به قولی: از اشداء علی الکفار و رحما بینهم، اشدا علیه پاکستان را برای ما گذاشته اند اما بین خود رحما دارند.

این منافقان را باید همه شناخته باشند. اینها به زبان با پاکستان زرگرجنگی دارند، اما ناف شان همیشه و پیوسته در منابع پاکستانی بسته است. اینها هم از توبره می خورند و هم از آخور. اینها فقط در حرف با پاکستان مخالفت دارند نه در عمل.

به مصداق لندی پشتو:
په خوله به جنگ درسره وکرم
د سترگو لاندی به زاری درته کومه

در حالی که افغاان ملت خاموش است، هرگونه به میدان رفتن و علیه پاکستان شعار دادن، حماقت سیاسی است، نه چیز دیگر.
مگر چنین نیست؟

>>>   از نظر من تاجیک با هیچ کشوری نتوانسته است زبان و منافع مشترک ایجاد کند. اما در حال حاضر به خوبی می دانم که دشمن اصلی تاجیکان افغان ملت است. افغان ملت از طالب و داعش و هر نیروی جنایتکار و مزدور دیگری علیه تاجیکان استفاده کرده اند. آنها علنا در دوران طالبان می گفتند که "پنجابی منم پنجشیری نه منم"
پس تا زمانی که حساب ما با افغان ملت یک‌سویه نشود، مخالفت با پاکستان نمیتواند برای تاجیک اولویت باشد. چنانچه افغان ملت عین همین کار را میکند. یعنی هرگز مرد و مردانه علیه پاکستان نمی ایستند. بلکه از برنامه های پاکستان علیه تاجیکان استفاده می کنند. در دوران طالبان افغان ملت با تمام دم و دستگاهش در پاکستان لنگر انداخته بودند...

>>>   عوامل جنایات کابل و قندهار را لطفا قبل از همه در داخل افغانستان در ارگ ریاست جمهوری و یا در نهاد های امنیتی و یا در پارلمان افغانستان جستجو کنید و بعد پاکستانی ها را مقصر بشمارید.
چهال دهه است که ریشه مشکلات افغانستان در بیرون جستجو می شود، همه بازیگران داخلی فرشته های پاک هستند.
شاید بهتر باشد عاملین انفجارات و انتحارات را در افکار مکتب پشتونیزم و یا فرهنگ پشتونولی جستجو کرد که آرمانهای خویش را در ترور، انتحار و انفجار جستجو می کنند. آیا این پاکستانی ها اند که طالبان را فرزندان راستین و شجاع قبیله می شمارند و از زندانها رها می کنند؟

>>>   پاکستان ستیزان دشمنان اصلی مردم مان هستند. آنها با پاکستان ستیزی کورکورانه مشکل اساسی افغانستان را که همانا تمامیت خواهی یک تعداد است میخواهند کتمان کنند.

>>>   در حادثه انفجار قندهار اتمر لنگ دست دارد. بعداز وقوع حادثه بشکل نمادین به قندهار رفت تا ببیند که چرا هدف دقیق نبوده است (هدف والی و جنرال رازق بود). بزودی شاهد دقیق بودن این موضوع خواهید بود.
روستایی

>>>   این کار از دولت است

>>>   این دروغ است کی طالبان از غرب میترسه ولی راست میگه طالبان فاسدی نیستند طالبان صد برابر از حکومت جان کبری بهتر است طالبان پاکستانی در افغانستان نیستند طالبان برادران نی من است

>>>   استخبارت کشور اولین سوال را از زارق بپرسد که چرا محل را ترک کرد ایا در بین سران قند هار یک مسلمان وجود داشت که نماز بخواند همه چیز روشن است ان اینکمه جنرال رازق از موضوع اگاهی کامل داشته است وبس.
م.ا.کابل

>>>   رهبری دولت بسیار یک گپ آسان را پیدا کرده اند که این حمله و فلان حمله از طرف دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان در بیرون از کشور طرح ریزی شده بود، حالا کسی نیست که از این جنابان پرسان کند که درست است که حمله در بیرون از کشور طرح شده بود، اما همکاران داخلی کی بودند که طرح را تطبیق کردند، به کدام سطح مسؤولین حکومتی همراه شان بودند. چون این قدر پلان بزرگ بدون همکاری ارگان های داخلی کشور امکان پذیر نیست، و حتی یک مامور بیچاره هم چنین جرئت کرده نمیتواندکه چنین کار را بکند. طبعاً پشت سر این کارها درست های بزرگ داخل نظام است که همکاری مستقیم دارند و در مقابل خوش کردن باداران و تعقیب پروژه هایشان استوار ایستاده هستند.
مشکل است که جلو چنین اعمال گرفته شود. پس بهتر است به گپ های مقام بازی نخوریم.

>>>   برادر زن کرزی مثل خود کرزی و بقیه خانواده ....سازمان سی آی آ بود و درین جلسه برای راپور دهی به آمریکائی ها شرکت کرده بود۰ ورنه یک دیپلوماتک خوردسال ۲۴ ساله خود را حتی از واشگتن چرا درین جلسه قندهار رسانیده بود؟ علت رفتن سفیر امارات و دیگر ....های عرب که بنام دپیلومات از آنها یاد شده هم افتتاح کدام موسسه خیریه در قندهار نبود بلکه کدام کاسه دیگر زیر نیم کاسه بوده۰
کابورا٫ آسمائی

>>>   چه بگویم ما دوست و دشمن خود را هیچ نشناختیم حیران هستیم به کسانیکه اعتماد میکنیم همه خاین و وطن فروش میبرایند خداوند هر کس که به این کشور بیچار ما خیانت میکنند به قهر خود گرفتار کند .
ر - از کارته نو

>>>   در گذشته ها میگفتند پشک هفت دم و همین گفته در مورد بعضی از مقامات صدق میکند. و هم بعضی ها مثل توپ هفت پوست هفت رخ و لایه دارند. مشکل است بفهمی کی نوکر کدام مملکت است.

>>>   عمل جنرال صاحب قابل ستایش است

>>>   حتمن این جنرال آگاهی داشت وخبر بود. مثلیکه استانکزی انتحاری را بخانه استاد ربانی برد وخودش خودرا گوشه گرفت انتحاری موفق شد بدون اینکه جراحت برداشته باشد جان به سلامت برد اگر خبر نمیبود درعین اطاق میبود حتمن کشته هم میشد.

>>>   این جنرالک ساخته بافته دست امریکا نماز کدام وقت را در ساعت ۷ میخواند ؟ آیا نماز شام بود ؟ که عاجل بود ؟ این همه شیطانت انتحارزی ها و کار خودشان است.

>>>   مسلمان نباید توشه اخرت خود را سیاه کند
سفر سفیر امارات و تیم همراه ایشان ساخت یتیم خانه در قندهار و جند ولایت دیگر دیگر افغانستان بود که افتتاح ان از ولایت قندهار شروع میشد
اگر هدف معامله و برنامه دیگری میبود مجبور نبود تا به قندهار برود انانی که در قندهار بودند را به دفتر خود دعوت میکرد متاسفانه همیشه نادانسته و به قول معروف بی خلته فیر کردن عادت ما افغان ها هست

>>>   بنظراین بنده حقیرکارجنرال رازق بوده است.
ع

>>>   بی حساب نیست۰ این جنرال رزاق هم آنچانیکه بخاطر اظهارات ضد طالب و ضد پاکستانی اش محبوب شده شاید آنچنان پاک و بدون چوبک نباشد۰

>>>   روان است وروان است
این به همه نمایان است
این کاروان افغانروان خواهد بود دشمنانش چنین زبون که از فریادهای ان از شبکه خوب دانسته میشود

>>>   روزانه دهها افغان کشته میشود اینبار عربها کشته شدند در حقیقت آتشی را که در تبانی با آمریکا وپاکستان در این کشور افروخته انددر نهایت خودشان هم خواهند سوخت اینکه این واقعه کار کیهاست نمیشود ابراز نظر کرد اما باید واقعا تخار وشهید شدن جنرال داوود داوودوسوء قصد به جان سفرمانده سید خیلی هم نیاز به بررسی های جدی داشت چرا نشد کیها در این حادثه مقصر بودند ودست داشتند من معتقدم این بررسیها گزافه گویی ایی بیش نیست
سروری کابل

>>>   بخاطری بیرون رفت که جانش را دوست داشت

>>>   آیا شما هم شباهت جالب و قابل تأملی درانفجاردفتروالی قندهار و انفجاری که سبب مرگ استاد ربانی شد ، نمیبینید ؟ از آن انفجار انتحاری استانکزی رییس کنونی امنیت ملی جان سالم بدر برد و ازین انفجار جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه ی پولیس قندهار که ظاهراً هردو بسیار پاکستان ستیز و طالب ستیز هستند . والله و اعلم !

>>>   معلوم میشود که انفجاررا سیدخیلی های را اندازی کرده که در این راستا تجربه های تروریستی نیز دارند وجتا به پرسونل اردو نیزمیگوید از خدمت دست بردارند خوب بشنوید وگوش کنید هیچ یک ما اردو را ترک نمی کنم هلمندی کندهاری همه مردم افغانستان یکی هستن توکثف مرتد نم توانی تا اراده جوانان خدمتگزار وطن راتفییر دهید.

>>>   انفجاررا سیدخیلی ها نه بلکه همان قوم شناخته شده انفجار و انتحار، و قوم وحشت و بیفرهنگی را اندازی کرده اند۰ به همه معلوم است۰

>>>   والله یک گپ عجیب را خواندم که جنرال رازق نسبت به اماراتی ها بیشتر پابند به نماز است؟
این پنداشت ما افغانها خیلی ساده لوحانه است که تا هنوز عرب ها را مبرا از گناه می پنداریم. یک زمان این خوش باوری تا حدی بود که بعضی از هموطنان ما فکر میکردند در میان عرب ها کسی کافر نمیباشد.
پابندی دپلومات های امارات به نماز؟؟؟
این متن مرا چنان آشفته کرده که گویا دپلومات های امارات چنان پابند به نماز هستند که الگو باشند. مگر از داخل سفارت امارات و عملکرد های آنها خبر ندارید؟

>>>   برادران پشتون افتخار دارند به عهد شان که اگر چهل سال بعد انتقام بگیرند هنوز عجله کرده اند. این ها در حالت انتقام گرفتن از یک دگر هستند هیچ یک از دگری برتری ندارند در حالیکه دین اسلام از انتقام گیری نفرت دارد و نهی فرموده این ها هم زمان دو حالت ضد و نقیض را یک جا تطبیق میکنند هم نماز میخوانند و هم مهمان ها را به قتل میرسانند اگر دوست ندارید قبل از اینکه در مملکت تان داخل گردد مانع شوید چرا مملکت تان را بدنام و سیاه نام میسازید؟ تا حال هلمند و قندهار فتلگاه فرزندان خود افغانستان بود منبعد دگر کشور ها هم داخل لست گردیده مردم دنیا اگر جان تان را دوست دارید در افغانستان نیاید و در غیر آن ما در وقت نماز حادثه و فاجعه زا مسؤلیت نمیگیریم ما مردم افغانستان تا حال به داشتن جنرال چون رازق افتخار داشتیم و همیشه با خود میگفتیم که جنرال ما وطن دوست است اما حال قضاوت را میمانیم بدست مبارک خود جناب که به مردم افغانستان بگوید که کسیت و چیست با آنکه پشتون نیستم اما این جنرال را همیشه دوست داشتیم متاسفانه در این اواخر یک سلسله نا آرامی ها را در وجودش شاهد هستیم گاهی به قتل و قتال مردم توسط طالبان افتخار میکند بدون اینکه متوجه گردد که ضامن سلامتی هزاران انسان از دست دشمنان است و گاهی هم در وقت نماز که حساس ترین لحضه زندگی مسلمین است مهمانان به قتل میرسد

>>>   شهر خربوزه شده دراى درميدان - شير ده روبازدند شير را سكستاند بيرار امروز در وطن بخاطر بول قدرت هر معا مله كه دل تان بخواهد اجرا ميشود من جند قبل يك فلم مستند را از سال 1939 ميلاى يكى شبكه هاى تلويزون فرانسه تماشا كردم كه زندكى مردم مارا نشان ميداد يعنى باوركنيد در همان غريبى بير جوا ن زن طفل اينقدر شاداب وخوشحال بودند امروز در وطن اكر كسى بول هم دارد خواب ارام ندارد روحاء نارام هستند اين همه علت اش جيست ما مادى برست شديم بخاطر بول هر جنايت را مرتكيب ميشويم خدا وند (ج) هدايت ما كند با احترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است