تنها راه حل اختلاف با پاکستان تثبیت مرز می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۵    ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ کد خبر: 127242 منبع: پرینت

تا زمانیكه سياست روشن، تعريف شده و عقلانی در برابر پاكستان اتخاذ نگردد، مساله ی مرز ديورند حل نمی شود.

شناسنامه های برقی توزيع و جمعيت كشور تثبيت نمی شود، هر نوع سياستِ پاكستان ستيزي و دشمن تراشي، كوبيدن آب در هاونگ است. سياسيون كه از احساسات مردم سوء استفاده مي كنند و مردم را در يك جنگ اعلام ناشده به مصاف پاكستان دعوت مي كنند، بدانند كه اين سياست عوام فريبانه راه حل نيست.

راه حل منافع دو جانبه، تثبيت مرز و به رسميت شناختن ديورند است همين.

معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زمانیکه از زمامدار گرفته تا آخرین فرد این کشور، به وطن حب نداشته باشد، وطن را مانند مادرخود احترام نکند، مشکل ما با پاکستان حل نمیشود،نه شناسنامه برقی کارکرده میتواند و نه هم تثبیت کردن جمعیت افغانستان، بهترین و معقولترین راه اینست که در مقابل وطن خود مسؤولیت داشته باشیم. زمانیکه دید یک فرد به طرف فامیل برای ما حساس انگیز است، باید در مقابل وطن هم چنان باشیم چون وطن حیثیت مادر را دارد، پس زمانیکه مردم به وطن خود خیانت کرده و دیگران را خوش میسازند به معنای آن است که همراه مادر خود خیانت کرده است. زمانیکه وطن را وطن گفتیم، از دل و جان در تلاش آن باشیم که از وطن خود دفاع کنیم و همه با هم یکدست باشیم، منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح ندهیم. بخاطر بدست آوردن چند پول به دشمنان وطن در کشور خود سهولت ایجاد نکنیم. در آنصورت نه زور آمریکا بر ما میرسد و نه هم پاکستان، ایران ، روسیه ، چین و دیگران، چون در آن زمان هر کس که به ضرر وطن ما صحبت کند با مشت کوبنده روبرو خواهند شد.

>>>   بیشک معترف اصل سیستمدار خودت هستی.
کاش که چهار نفر دگر هم مثل خودت فکر میکرد گلیم افغانستان جمع بود.

>>>   چون شما وطن ندارید و محبت وطن را نیز نمیداند قهرمان جبل سراج نیز همین را میګفت که تنها پنچ ولایت شمال برای ما کفایت میکند چون وطن فروش بود احساس وطن دوستی را نداشت. تنها به رسمیت شناختن. سرحد این موضوع حل نمیشود پاکستان دشمن قسم خورده افغانستان است پاکستان باید از بین برود اګر امروز ضیعف هستیم امید به فردا داریم.

>>>   دشمنان افغانستان در دستگاه دولت معلوم هستند. زمانی کرزی وگاهی اشرف غنی از افشای دشمنان افغانستان در داخل نظام حرف زدند اما هرگز افشای شان نکردند. اما مردم خود میدانند که دشمن آنها کیست.

>>>   اى كاش جنجال به همين جا پايان مى يافت، دلقكِ درمانده ى دربار و پابوسِ لايق، يون، كرزى و غنى و اُمتِ در مانده طلبش هم چنان به دُهلِ اوغانيت و شعار هاى ميان تهى ضد پاكستانى مى كوبند كه گويا پاكستان كشورى است كه كرسى هميشگى شوراى امنيت از آنش باشد و حرفِ آغاز و پايان را در دنيا ديكته مى كند. با همين شعبده بازى ها و يكجا شدن با حلقه ى مزدور طالبان ارگى و تاپه زدن طالبانِ گرگى به داعش مى خواهند عمرِ حكومت و كشور از هم پاشيده

>>>   طالبان را بحيث يك نيروي نظامي براي دفاع از داعيه فاشيزم پشتوني در برابر متحدين شمال از سالهاي پس از نابودي شان توسط نيروهاي ائتلاف برهبري امريكا درباره احيا وتجهزوبقدرت رساندن البته اين پروژه بسيارمرموز ودر گزر زمان صورت گرفت ودر عين حال اتحاد سه گانه تاجيكها ازبيكها وهزاره ها كه فرصت خوبي پيش آمده بود ، ميتوانستند دولت را كه زعامت آن را دست يك فرد پشتون تبار مشكوك داده بودند بشدت زيركنترول خود نگه ميداشتند اين در صورتي ممكن بود كه اتحاد شمال براصالت جهادي شان پاه نمي گزاشتند و هركدام بصورت جدا از آدرس يك قوم يا گروهباخارجيها وحامد كرزئ

>>>   یک پاکستانی را می شناسم که آدم آراسته و خوشپوشی است. زمستان ها پکولی بر سر می گذارد، با سلیقهء خاصی که تفاوت آن با کلاه های غربی کم نمایان است. آشنایی ما هم از دیدن پکول آغاز شد. گمان برده بودم که وطندار است. او چند زبان می داند. امروز حرف های ملامجاهد را خوانده بود، گفت:
"اگر فقط و فقط پاکستان حمایتگر طالبان است، پس حکیم مجاهد از کجا معاش می گیرد و از سوی چه کسی حمایت می شود؟"

>>>   وقتى بزرگان و سياسيونی که خود را پرچم داران جهاد و مقاومت ملی افغانستان می گویند وبرکرسی های دولتی راحت و خاموش لمیده اند طبعآ تروریستان داخل حکومت و خارج ازآن طالب را مجاهد راه حق و امان را غازی و قهرمان ملى ميگويند.ننگ باد برشما نامردانی که از ارزش‌های غرورآفرین و مقدس ملت تان پاسداری درست کرده نتوانستید و سالهاست که بخاطر قدرت و چوکی های زودگذرفریب دسته ی از منافقین را زیرا نام وحدت ملی خورده اید . حسرتا که شرم تان باد
مبارز

>>>   سلام یک سوال بسیار مهم دارم ?
..... آیا واکنش جناب یونس قانونی ...بسم الله محمدی...احمد ضیا مسعود ... احمد ولی مسعود. امر الله صالح و اسماعیل خان صلاح الدین ربانی ....جنرال هابیل هابیل. و صدها تن دیگر در مقابل اظهارات وحشی عبدالحکیم رهبر انتحاریان و زنانه پوشان افغانستان چی خواهد آیا آنها زبان ندارد در مقابل مذاکرات استاد عطا هر روز جلسه و جلسه بازی داشتن اما در مقابل گفته های یک حامی طالب و تروریست حتی صدایی خود را بلند کرد نمی‌توان من همیشه تاکید می کردم که آنها فقد بخاطر قدرت سهم خود همیشه تلاش کردند اما یگانه کسی که همیشه از حقوق مردم خود دفاع کرد است همین استاد عطا محمد نور است که اینها خاین ها همیشه در مقابلش توتیه کردند چون توهین به رهبران و قهرمان مان توهین به تمام ملت تاجیک است نباید فریب این غلامان حلقه‌ به گوش را بخورید توهین به شهدایی ما خط قرمز ماست "فطرت"

>>>   پاکستلاتن میگوید کشمیر را بدهیدبعدا مابه مزدوران خود دستور میدهیم از جنگ دست بردارند
ر

>>>   ملا حکیم نماینده ی بسبار کوچک یک فرهنگ سیاسی-قومی است. این طور نمی شود که شما بر ضد ملا حکیم اعلامیه بدهید و دور چپن ملا کرزی طواف کنید و با ملا اشرف غنی معامله- اگر می خواهید و شهامت دارید با مجموع این فرهنگ سیاسی درست حسابی گفتگو کنید. چند سال پیش کرزی علنی از خیمه ی لوی جرگه گفته بود جمعیت اسلامی و شورای نظار کابل را خراب کرد و همین چند هفته پیش غنی و مسلمیار جایگاه قهرمانی مسعود بزرگ را انکار کردند. اما، شما با همین فرهنگ معامله کرده اید و می کنید !

>>>   حرفی که باید به خط زر گرفته شود:
"هرگاه حکومت طالب را ازدایره پشتونوالی بیرون کرد، بدان این مزدورک های بیگانه دریک ماه گم خواهد شد."
راز بقای طالبان در همین نکته نهفه است. استخبارات پاکستان با علم به همین راز بود که طالبان را در طلسم پشتونوالی کشت کرد...

>>>   طالبان وهر گروه فاشیست دیگر برای بقای خویش از آبشخور پشتونوالی تغذیه میککند

>>>   ای تاجکها ّپشتونستیز بیغم باشید! اجداد تان هم در امروز وسبا تاریخ ّر از عار برایتان مانده! کدام تاتک تاتک تزار یا مولانا!
ّشتونولی ادامه می یابد! اما خواب بردهگان خواب اند!
هاهاها

>>>   تاجکان ای تاجکان
این خوابتان ّپوسیده است
خواب نبینید بیدار شوید
ّبه ناله به زاری کی رسیده است
(مولانا امروز)

>>>   بهتر خواهد بود که موضوع خط دیورند حل گردد در غیر آن ما شاهد کشمکش بی اعتمادی و جنجال های زیادی را در آینده خواهیم بود
فضلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است