سفیر آلمان: حقوق پناهجویان را مراعات می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۹    ۱۳۹۵/۱۰/۲۵ کد خبر: 127254 منبع: پرینت

گفته می شود در بدل امضای توافقنامه اخراج پناهجویان از آلمان مبلغ 15میلیارد دالر در نشست بروکسل به حکومت افغانستان داده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، والتر هاسمن سفیر آلمان در کابل در گفتگو با تلویزیون یک درباره بدتر شدن اوضاع امنیتی در یکسال گذشته و افزایش آمار پناهجویان به آلمان گفت: تا کنون 220 هزار نفر خود را به آلمان رسانیده اند که اکثرا خود را پناهجوی سیاسی معرفی کرده اند و درخواست پناهندگی شان در محاکم قضایی و عدلی بررسی می شود.

هاسمن می گوید: بنابر توافق ماه اکتبر میان حکومت افغانستان و اتحادیه اروپا، درخواست پناهندگی افرادی که از سوی نهادهای عدلی و قضایی رد می شود به کشورشان بازگشت داده می شوند و تاکنون این تعداد به 12 هزار نفر رسیده است و با توجه به اینکه درخواست ها در حال بررسی است این رقم افزایش می یابد.
گفته می شود در بدل امضای این توافقنامه مبلغ 15میلیارد دالردر نشست بروکسل به حکومت داده می شود،هاسمن در اینباره می گوید: هر دو طرف در کنار همکاری ها دارای مسوولیت های مشخص است. این توافقنامه به هیچ صورت مشروط به ادامه کمک های مالی اتحادیه اروپا به افغانستان صورت نگرفته است و این مساله که در رسانه ها گفته می شود اخراج پناهجویان اجباری است، برای ما قابل درک است و تاکید داریم مطابق قوانین بین المللی سرانجام افغانستان خانه اصلی این مردم است.

سفیر آلمان در کابل در رابطه با افراد کم سن، همراهانشان و افراد بیمار گفت: این اشخاص به صورت اجباری اخراج نخواهند شد و مسایل حقوق بشری برایشان در اولویت است و کسانی که به افغانستان بازگشت داده می شوند در تمام مسایل از جمله محل زندگی شان مد نظر کشور آلمان هستند و در آینده نیز از آنان پشتیبانی و حمایت می شود اما اینها شهروندان افغانستان هستند و براساس قانون اساسی شان حکومت افغانستان باید از تمام شهروندان کشورش محافظت کند.

وی، درخصوص برخورد دولت آلمان با پناهجویان بعد از توافقنامه حکومت وحدت ملی با اتحادیه اروپا افزود: این افراد تا زمانی که در آلمان هستند، با رعایت مسایل حقوق بشری با آنان برخورد می شود.

کد(26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بخوانید جالب است

یک دانش‌آموز در شهر قریق ترکیه پس از ریزش برف بسیار در صفحه تویتر استاندار شهر خود نوشت: "آقای والی امروز بسیار برف باریده است، آیا ممکن است مکاتب را تعطیل اعلام کنید؟ اگر این کار را نمی‌کنید پس موتر مقام خود را برایم روان کنید که به مکتب بروم".

استاندار در پاسخ این دانش‌آموز می‌نویسد: "پسرم در برف و باران رفته مشکلات زندگی را تجربه نکنی، موتر مقام کجا برایت میسر می‌شود».

اما استاندار شهر قریق ترکیه صبح همان‌روز در پشت خانه این دانش‌آموز رفته و آن‌را با موتر خود به مکتبش می‌رساند.

پ.ن: یک لحظه فکر کنید کسی به‌والی کابل چنین پیامی بفرستد، به‌احتمال زیاد می‌گوید آرام می‌باشی یا محافظینم‌ برای لت‌کوب به‌جانت بفرستم. چندین مورد وجود دارد که به‌خاطر‌ گذشتن موتر فلان مقام، ساعت‌ها ترافیک بند شده است و در چند مورد زنان طفل شان را در موتر زاییده‌اند و مریض‌ها جان سپرده‌اند.

ببین تفاوت ره از کجاست تا به‌کجا

>>>   به نظر من باید دولت الما ن همه شانرا دوباره به افغا نستا ن ار سال کند تا وطن ارام شود

>>>   اگر واقعیت باشد حکومت آن 15 ملیارد را برای کاریابی مصرف کند تا پانزده یال آینده برای هشتاد هزار پناهنده کفایت میکند بشرطیکه جنگ سالاران بگذارند یا به کمتر قناعت کنند
ر

>>>   افغانستان یک کشوری است که در آن آزادی بیان وجود ندارد.آزادی جور و چپاول وجود ندارد.آزادی فساد اداری و واسطه و رشوه و اختلاس و آدم ربایی و قتل و انفجار و غیره وجود ندارد.
پس باید تمام افغان ها منحیث پناهنده سیاسی که دولت در قبال فعالیت های آنها موانع ایجاد میکند، قبول شوند.

>>>   جه حقو ق دارند وطن را رها کرده اند
رفتن به چکر زدن باید هر کدام شا ن را خوب لت کند و باز دوباره روان کنیشا ن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است