برای کشته های امنیتی از کلمه شهید استفاده کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ کد خبر: 127335 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان کلمه شهید را برای موظفین دولت که جان شان را در دفاع از وطن از دست داده اند تصویب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، مجلس نمایندگان امروز دوشنبه 27 جدی 1395 طرح قانون اطلاق کلمه شهید برای آنعده از موظفین امنیتی دولت که در راه دفاع از وطن و مردم جان های شیرین خود را از دست می دهند، تصویب کرد.

با این مصوبه از این ببعد تمامی رسانه های صوتی و تصویری و الکترونیکی در کشور موظف هستند برای کشته های امنیتی از کلمه شهید استفاده کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شهید ان است که در راه اسلام و خواسته های اسلام کشته شود.

>>>   دلم به حال نیروهای مظلوم امنیتی خیلی میسوزد چرا که قربانی سیاست های دولت فاسد هستند.و حالا لقب شهید دادن به این بیچاره ها چی درد فامیل های داغدیده شانرا مداوا خواهد کرد.

>>>   کسانی که با کمک بیگانگان غربی هم وطنان خود را به رگبار میگیرند ، و به ناموس مردم تجاوز می کنند و کشور را به صلیبیها واگذار کرده اند هرگز شهید خوانده نمی شوند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   بهترین قانون و خوبترین تصویب پارالمان کشور واقعا کسانی که جان های شانرا در راه استقلال وازدی کشور و امنیت مردم در مقابل ترورستان داخلی وخارجی در وظیفه مقدس شان از دست میدهند سزاوار خطاب کردن کلمه شهید به انها هم اسلامی و هم انسانی است و علاوه از رسانه ها وجیبه فرد فرد مردم کشور ماست تا ازین کلمه شهید در صحبت ها ویادو بودهای جان باختگان نظامیان کشور شان استفاده کنند .

>>>   مجلس نمایندگان فعلی را هر چه زودتر رخصت کنید آنها همین حالا عیاذ بالله دعوای خدایی کرده اند. قرآن کریم 1400 سال قبل شهید راتعریف کرده است.

>>>   بايد اين كار از اول صورت ميگرفت بله كه شهيد هستن بهشت برين جايگاه تمامي شهداي راه دفاع از افغانستان عزيز

>>>   شما برای هرکس هر کلمه یی استفاده مینمایید، میتوانید استفاده کنید، اما طبیعت برای هیچ زنده جانی اعم از مکروب ها و قارچ ها و حیوانات و پرندگان و نباتات و بالاخره انسان، جایگاه خاصی قال نیست و همه را طبیعت از مواد غیر زنده بمیان آورده است و تکامل داده است و بعد از مرگ شان د وباره به مواد غیر زنده تبدیل میکند.

>>>   باید اینرا هم اضافه میکردند که برای طالبان اشرار خطاب گردد

>>>   اینها به وظائف خود درست عمل کنند شهید است نه اینکه وظیفه دزد ها را انجام دهد در بعضی جاها دیده می شود که انها اموال مسافرین را به بهانه های مختلف از انها می گیرد خصوصا سر مرز ایران که چندین مرتبه دیده و یا شنیده شده است مثلا از من یک دوربین کهنه که امانت در دست من بود که ببرم به صاحبش برسانم عسکر دولتی دوربین را از من گرفت که خروج ان از کشور ممنوع است گفتم برادر نه حافظه دارد که چیزی داخل ان باشد و نه عتیقه است تا اینکه یک مو سفید از برادران تاجیک که همسفر ما بود وساطت کرد و دو هزار تومان ایرانی دادم ان وقت ممنوعیت قانونی ان برداشته شد نمونه های دیگر هم در قندهار دیدم و از دوستانم هم شنیدم که حتی کت از تن مسافری در اورد که این ممنوع است رشوه خواری که بسیار زیاد است در بین همین عساکر مردم در مناطق که طالبان تسلط دارد راحت تر است از مناطق که در تحت تسرف دولتی ها است هر چند که من از طالبان هم خوش نمی اید ولی نیروهای دولتی دوزد زیاد تر دارد.
مهاجر افغان از ایران

>>>   بلی ترورستان طالبان از اشرار بدتر و خرابتر هستند ترورستان طالبان که در رویارویی با مدافعین کشور ما کشته میشوند انها رهسپار جهنم میگردند چون بغاوتگران و وطنفروشان بی غیرت هستند و کسانی که بدفاع از خاک وکشور شان از طرف ترورستان طالبان و سایر ترورستان دیگر کشته میشوند به امر قران و شریعت غرای محمدی شهیدان خاص هستند که در دفاع خاک ناموس شان کشته میگردند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است