پیمان: وزیرمالیه، با اعداد و ارقام بازی می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ کد خبر: 127364 منبع: پرینت

وزیر مالیه فکر می کند، می تواند به مامورین فشار بیاورد که معاشات شان اجرا نمی شود و سرانجام با چند روپیه بودجه را پاس کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،امان الله پیمان، عضو کمیسیون بودجه در مجلس نمایندگان گفت: مشکل ترین مساله در بخش قطعیه و بودجه، مشکلاتی است که در خود وزارت مالیه مخصوصا در سه سال اخیر وجود دارد است.

عضو کمیسیون بودجه، درباره کارشکنی های وزارت مالیه بیان می گوید: در این دو سال به وضوح می بینم که وزیر مالیه با کاغذ ها بازی اعداد و ارقام می کند، با اشخاصی سر میز می نشیند و درباره یک پروتکل هوایی که هیچ امکاناتی برایش وجود ندارد، قرارداد امضا می کند و می گوید پولش موجود است. بودجه امسال را کاملا خوانده ام و می دانم در این بودجه چه ها می گذرد.

پیمان، درخصوص سلب صلاحیت نشدن وزیر مالیه از سوی مجلس نمایندگان می گوید: وقتی کسی این بازی ها را می کند، طبیعی است که امکانات کافی دارد که با وزیر و کابینه هم بازی کند. چند روز قبل از استیضاح وزرا، وزیر مالیه به شورا آمد و گزارشی از وزاریی که بودجه شان را زیر حد معین مصرف کردند، ارایه داد و بر همین اساس چند رقیب وزیر مالیه که یکی از آنها وزیر خارجه بود، رد صلاحیت شد چرا که مانعی برای برخی مسایل اکلیل حکیمی بود. وزرا نزد رییس جمهور رفتند و گفتند براساس گزارش کسی که خود، بودجه اش را مصرف نکرده با ما بازی شده است و ما را توهین و تحقیر نکنید.

عضو کمیسیون بودجه درخصوص راه حل بودجه می گوید: به هیچ وجه مشکلات حل نمی شود. در بودجه امسال حتی 100 روپیه هم به یک معدن افغانستان نداده اند. باید به اینها گفت تا کی به دنبال خیرات دیگران هستند؟ به نظر من، وزیر مالیه فکر می کند، می تواند با چند روپیه بودجه را پاس کند و به مامورین فشار بیاورد که معاشاتشان اجرا نمی شود. درحالیکه قانون می گوید معاشاتشان از بودجه سال گذشته روان است. وزیر مالیه بداند که نمی تواند با این بازی ها به چشم ما خاک بزند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین راه تجزیه افغانستان است .
به طوریکه کشورهای دنیا تمام مردم افغانستان رابه سراسر دنیا پخش کنند وافغانستان را بین خود تقسیم کنند.
دیگر هیچ راهی نیست ما مردم لیاقت چنین کشوری را نداریم .حتی کسی که شعار وطن پرستی ووطن دوستی میدهد خوب به خود نگاه کند.خودش بیشتر داد از نژاد پرستی قوم پرستی وطرفداری از دزدان ویا طالبان ویا....میزند!!!!؟
یک فرد این کشوربنشیند فقط چند دقیقه به رفتار وافکار خود بیاندیشد واقعا چرا؟؟؟
کشور ما بهترین کشور از هر لحاظ که برای همه ما جا دارد .چرا تنگ نظری میکنیم؟؟؟؟؟!!!
هیچ کشوری به ما حمله نکرده خود بلای جان هم شده ایم .!!!!!!

>>>   بهترین کار این است که وزارت مالیه باید مطابق مقرره اجراآت و فعالیت خود کار کند و صلاحیت های که ناقی و ناقی گرفته و تراکم تشکیلاتی زیاد برای خود به وجود آوده و یکی از بزرگترین وزارت فاسد شده است، بخش های مثل تعیین بودجه ملی از این وزارت جدا شود و به وزارت اقتصاد داده شود.
وزارت مالیه فقط مسئول جمع آوری مالیه باشد و بس .
ایجاد شغل و کار یابی و سایر بخش های انکشافی به وزارت خان های دیگه بدهد.

>>>   اگر بازی میکند چرا تقدیر نامه دادید؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است