مهاجران در خیبرپشتونخواه مقصر نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۰    ۱۳۹۵/۱۰/۲۸ کد خبر: 127368 منبع: پرینت

برخلاف خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها تحقیقات و گزارش دولت ایالتی نشان می‌دهد فقط یک درصد جنایات اتفاق افتاده در خیبرپشتونخواه پاکستان مربوط به مهاجران افغانستانی می‌باشد.

به گزارش داون، دولت ایالتی خیبرپشتونخواه با کمک پولیس به این نتیجه رسیده است که مهاجران افغانستانی در بیشتر اقدامات غیر قانونی و جنایات دست ندارند و برخی اقدامات آنها بزرگنمایی می‌شود.

بر اساس گزارش های پولیس از سال 2014 تا 30 دسامبر 2016 جنایاتی چون گروگانگیری، قتل، راهزنی، باجگیری و انفجارهای تروریستی در ایالت خیبرپشتونخواه اتفاق افتاده اما بیشتر این اقدامات مربوط به شبه‌نظامیان محلی بود نه مهاجران افغانستانی.

از بین 11685 پرونده جنایت در ایالت خیبرپشتونخواه که 10549 پرونده بررسی شده است فقط 134 مورد مربوط به مهاجران افغانستانی است که معادل 1.27 درصد می‌باشد.

آمار نشان می‌دهد ادعای سازمان‌های امنیتی پاکستان مبنی بر دست داشتن مهاجرین افغانستانی در بیشتر جنایات ایالت خیبرپشتونخواه حقیقت ندارد.

بعد از افزایش تروریسم و کشتار دانش‌آموزان مدرسه متعلق به ارتش همچنین حمله به دانشگاه باچاخان مهاجرین افغانستانی به عنوان متهم ردیف اول در این جنایات معرفی شدند.
پولیس و نیروهای امنیتی با دستگیری مهاجران افغانستانی و سختگیری علیه آنها سبب شدند بسیاری از این مردم پاکستان را ترک کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است