برگزاری اجلاس در مورد اصلاحات انتخابات نتیجه ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۶    ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ کد خبر: 127456 منبع: پرینت

سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که در روزهای نزدیک اجلاس مشورتی درمورد اصلاحات انتخاباتی با سران قومی برگزار می شود که رییس جمهور در آن نیز اشتراک می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، سید نقیب الله هاشمی، عضو شورای ولایتی کابل گفت: وقتی فرمان اصلاحات انتخاباتی توسط قانون نتیجه نداد، توسط اجلاس هم نمی تواند نتیجه بخش باشد.

وی افزود: پارلمان که خود قانونگزار بود منافع شخصی خود را در نظر گرفت و حاضر نشد اصلاحات انتخاباتی را به جریان بیندازد، اجلاس چطور می تواند این منافع را در نظر نگیرد و کار صحیح را انجام دهد.

هاشمی گفت: این موضوع، نشان می دهد که حکومت در رابطه با اصلاحات انتخاباتی قاطعانه عمل نمی کند. حکومت به جای اینکه از مجاری قانونی راه حلی برای مشکل انتخاباتی پیدا کند یک راه حل عنعنتاتی را می خواهد ایجاد کند و از طریق مسیرهای غیر قانونی می خواهد به خواسته خود برسد.

وی، با بیان اینکه به سادگی مشخص است که اجلاس نتیجه بخش نیست، افزود: این اوضاع در حکومت و در نهایت در کشور، به نفع مردم نبوده و آنها را خسته و دلگیر کرده است، زندگی را به کام شان تلخ و سخت نموده است. به طوریکه اعتراض های پی در پی نشان از قبول نداشتن حکومت و بانیان آن را دارد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی احمدزی منحیث یک متعصب برتری جویی تمامیت خواه اهداف شوم شان را دیوانه وار ولی هوشیارانه و هدفمند در جامعه پیاده می نماید.
سخنان اخیرش در مورد فرهنگ دری و وابسته ساختنش به قوم خودش (پشتون) در ظاهر دیوانه وار و چیغزنان ولی در اصل هدفمند و با عواقب مرحله به مرحله نابودی هویت ،زبان و فرهنگ بومی و اصیل سرزمین ما (پارس ها) که از طرف اجدادش آغاز گردیده می باشد.
شاه امان الله در زمان حاکمیتش با وجود مترقی بودنش ولی با خصلت ذاتی برتری جویی قومی پارسی ستیزیش بوسیله محمود طرزی زبان پشتو را برای بار اول درتقابل وبه هدف جا بجایی زبان فارسی رسمیت داده و یک تعداد واژه های پشتو را در امور نظامی داخل نمود.
و در زمان نادرشاه ، ظاهر شاه و سردار محمد داود با ارایه فرامین تدریس زبان پشتو بالای کارمندان دولتی جبری گردید که عملی شده هم نتوانست .
ظاهر شاه در زمان حاکمیتش به جای زبان فارسی دری ، با هدف فارسی ستیزی، دری را منحیث زبان مستقل مردم افغانستان در قانون اساسی رسمیت بخشید که تا به امروز با عملی کردن اهداف شوم بطور نمونه داخل ساختن واژه های پشتو زیر نام مصطلحات ملی وغیره وغیره جریان دارد.
حالا غنی احمدزی با هدف فرهنگ ستیزیش و با استفاده از حاکمیت غیر مشروع وغیر قانونی اش می خواهد که اصطلاح فرهنگ دری با وابستگیش به قوم پشتون را به جای فرهنگ بومی واصیل سرزمین ما (پارسی ) در جامعه در ذهنیت ها رایج و بتدریج با خلط فرهنگ قبیله در آینده ها با قانونمند ساختن آن بالای مردم محکوم تحمیل نمایند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است