خط و نشان کرزی از دهلی نو برای اسلام آباد
کرزی مانند اشرف غنی از آدرس هند در سردترین روابط کابل و اسلام آباد برای پاکستان خط و نشان می کشد در حالیکه سرچشمه تروریستان تاب تحمل دوستی افغانستان به دشمن دیرینه خود را ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۴    ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ کد خبر: 127485 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روابط میان کابل و اسلام آباد با کارشکنی های پاکستان در قبال طالبان و صلح در سردترین حالت خود قرار گرفته است که دلیل شد بر رفت و آمدهای مقام های حکومت حال و گذشته به هند و در تازه ترین سفرها، کرزی از دهلی نو خطاب به پاکستان: نمی توان افغانستان را برای همیشه از صلح بازدارید!

افغانستان در حکومت وحدت ملی بر سر دوراهی دوستی با هند و خشم پاکستان قرار گرفته است و اگر غنی در سال 2014 با دست دوستی و وعده همکاری همه جانبه به پاکستان رفت و پاسخی جز جنگ و هراس افکنی بیشتر ندید اما بارها تلاش برای نزدیکی به هند نیز واکنش شدید اسلام آباد از اخراج اجباری مهاجران گرفته تا ناآرامی بیشتر و انتحاری روبه رو شد.

در این میان حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در افتتاحیه کنفرانس سیاسی و جغرافیایی رایسینا در دهلی نو از ابراز نگرانی های خود نسبت به اقدامات امریکا در دولت گذشته به پوتین گفت و اینکه جنگ امریکا و متحدان غربی در برابر هراس افکنی به کاهش تندروی در منطقه و افغانستان نمی رسد.

رییس جمهور سابق تندوری در کشور را رو به گسترش می داند که اگر در زمان زمامداری وی ابرقدرت ها در همکاری و بدون تنش بودند اما اکنون امریکا و روسیه در افغانستان در برابر هم قرار گرفته اند.

طی 15 سال گذشته امریکا تنها قدرت نقش آفرین در افغانستان بوده و روسیه با توجه به تجربه تلخ گذشته و اتفاقات منطقه ای و پیرامون این کشور، بدون دخالت و در فاصله با افغانستان قرار گفته بود اما طی ماه های اخیر اعلام کرد که گفتگوهایی با گروه طالبان داشته است.

هرچند این اقدام روسیه با واکنش های تند برخی مقام های دولتی روبه رو شد اما با توجه به ضعف حکومت در برقراری ثبات و کنترل جنگ در برابر مخالفان مسلح در کنار نفوذ روز افزون نیروهای داعش در شمال، این احتمال نزدیک به واقعیت می باشد که روسیه با به خطر افتادن مرزهای کشورهای تحت نفوذ به دنبال استفاده از گروه طالبان در مقابله با تروریستان داعش است.

از سوی دیگر، کرزی به عنوان منتقد اصلی حکومت وحدت ملی که خود را چهره ای تاثیرگذار در مناسبات کشور می داند، بارها تلاش کرده با روش های گوناگون همچنان به عنوان یک مهره مهم سیاسی هم در داخل و هم خارج کشور نقش آفرینی کند، شخصی که 13 سال زمان داشت تا افغانستان را به ثبات برساند اما با چالش های امنیتی فراوان، فساد و طالبان قدرتمند به حکومت وحدت ملی سپرد.

مناسبات نزدیک از انکشاف گرفته تا سیاست با دولت دهلی نو برای افغانستان به مانند یک بمب ساعتی است زیرا زمانی که مقام های پاکستان آشکارا مسیله کشمیر را مربوط به جنگ مدام افغانستان می داند و محار تروریستان را در دست دارد، رابطه با دشمن دیرینه اسلام آباد، همان ناامنی و کشتار بیشتر است.

اما سال ها مدارای افغانستان با سیاست خصمانه اسلام آباد از تمویل و تجهیز تروریستان گرفته تا دخالت در سیاست داخلی کشور، نتیجه ای جز جنگ همیشگی نداشته است، میراثی که کرزی با سرخم کردن در قبال اسلام آباد و برادر خواندن طالبان برای دیگر مقام ها برجای گذاشت و سخنان اکنون وی در قبال پاکستان تنها همراهی با جریان مردمی و حکومتی ضد این کشور در افغانستان است.

حال کرزی به عنوان مخالف سرسخت امریکا در تغییر رویکرد روسیه در افغانستان به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود است و یا در پی تجدید قوا به عنوان مهره اصلی تحولات افغانستان؟

شخصی که از فردی گمنام در سیاست به راس قدرت در افغانستان رسید و در سیاسی زیرکانه مخالفان بزرگ را از میدان بیرون کرد و از متحد امریکا به منتقد تغییر رویکرد داد، اکنون به دنبال رسیده به قدرتی است مانند گذشته.

کرزی همان سیاستمداری با سیاست گذشته است: نزدیکی به اسلام آباد و طالبان! و اگر از آدرس دهلی نو خطاب به پاکستان از صلح می گوید در پی صلح آلوده به طالبان و پاکستان می باشد نه نابودی تروریست و خودکفایی سیاسی افغانستان.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی ابتدا باید به دلیل ازاد کردن نوکران امریکا و پاکستان .این دشمنان اسلام یعنی طالبان وطنفروش محاکمه شود.

>>>   کرزی یک بیعقل انسان است هرچه در دهنش آمد میگوید
با احترام حقگو کابل

>>>   چرا اینبار از دیورند چیزی نگفته؟؟

>>>   برخورد جاعلانه داود خان ریس جمهور اول افغانستان در زما زمامداری اوغانها در تاریخ ۲۵۰ شان با کشورهای خارجی بخصوص همسایه ها باعثت بدبختر شدن افغانستان گردیده بود امروز هم همان هم تباران داود از رفتار طفلانه استفاده کرده خود و کشور مارا بدبخت تر میسازند. اینها باید بجای انتقاد سطح دانش سیاسی و بازی ها سیاست را بیاموزند نه مانند اطفلا یک بزرگ را دید از دیگر اطفال شکایت کنند.

>>>   حق ما را فاروق وردك خورده اى خدا
ما همه عاشق ليك مكتب به دوش مى گرديم

>>>   مخالفت درچنین مواردی میتواند بیشتر سودمند باشد ، چون همین امر باعث می شود تا گفتمانی آغاز گردد و بسیاری را از خواب زمستانی بیدار سازد . من موافق مخالفینم مخالفینی که فرصتی را برای آگاه شدن شهروندان از گذشته و امروزی را که داریم فراهم می کنند . هراسم از خاموشی اختیار کردن برای خواب طولانی ست .

>>>   افغانستانی ها تنها شهروندانی هستند که به بهانه گذشته گرایی و...
از گذشته پر افتخار شان می ترسند و می دانند برگشت به دوران خرد گرایی گذشته به تمامیت خواهی افغانی پایان می دهد...

>>>   آخر این چه سوال است عزیزم! یک پارچگی؟ برای این واژه تجارتی که همه چیز را از ما گرفتن! پدر ، مادر، خانه و کاشانه! اگر از نام و هویت ام چیزی بگویم ! وطن فروش نامیده میشوم. فراموش نکنید یک پارچگی! برابری، عدالت و همپزیری را میخواهد !!!

>>>   عدالت اجتماعی زیربنای یکپارچگی و ملت سازیست. چیزی که ما از روز تشکیل اوغانستان در سال 1921 نداشته ایم و روز به روز شاهد بیشتر شدن زورگوی، تک قومی شدن و پاک کاری تاریخی و فرهنگی اقلیت های این این سرزمین هستیم تا تاریخ و فرهنگ دو صد ساله یک اقلیت بالای حداقل ۷۰ درصد مردمان این سرزمین تحمیل شود.

>>>   يگان «هفته فهم ها» بعد از هفده سال جديد فهميده اند كه نظام پارلمانى نيست و قانون اساسى هم نسخه جعلى است!

>>>   فرشته خواندن طالبان حرف تنها حکیم گوساله نه ، سیاست کلی فاشیزم قبیله است !
درپانزده سال گذشته کرزی و اکنون غنی همین سیاست را دنبال کردند و تعدادی را با دادن امتیازات فراوان مادی و جایگاه دولتی ورسمی برای همین کار توظیف کرده اند ، تلویزیون هایی مختلف را ایجاد وتمویل می نمایند تا همواره از تربیون هایی مختلف به نماد ها وقهرمان هایی مردم ما توهین وتحقیر کنند ، این بار اول نیست و بار آخر هم نخواهد بود ، درصورتیکه این آدم ها ادب نشوند ، نمیدانم جیره خواران دربار کجا اند ومصروف چه کار اند ؟
باعزت و آبروی مردم بازی می شود و نماد ها توهین می شود و حتی بیگانه خوانده می شوند ولی گویی سرمه خورده اند صدای شان بالا نمی شود.
پول و سرمایه و جایداد را هرکه می تواند بدست آرد ، مرد شوید از آبرو وعزت مردم تان دفاع کنید و فردا مستقیم با عزت و آبروی مردم ما حمله خواهد شد .
مردم ما باید منتظر هیچکس نباشند نیروی جوان مقاومت باید خود را آماده دفاع از آبرو وعزت تان نماید ، وضعیت دارد بسیار بدتر می شود .
درین کشور حرف سیاسی و مدنی را کسی تمکین نمی کند ، صفوف مقاومت را بسیج نماید ، راه دیگری وجود ندارد .

>>>   پشتون ها برای دولتداری و سیاست ساخته نشده اند به پول نقد عشق عجیبی دارند که در بدل آن همه چیز خود را میدهند

>>>   خیانت های حامد کرزی
1. پیش از به قدرت رسیدن، از همکاران نزدیک گروه طالبان بود.
2. در زمان فرمان روایی اش، شماری از چهره های خطرناک گروه طالبان را از زندان رها کرد، که برخی شان اکنون جنگ را در شمال پیش می‌برند.
3. چند بار درخواست دوستم را برای سرکوب طالبان رد کرد. این مساله باعث شد که طالبان هزاران شهروند بی گناه را آزادانه بکشند.
4. فساد اداری را در افغانستان در بالاترین سطح آن نهادینه ساخت و مشروعیت بخشید.
5. گروه طالبان را - که در چهارده سال از هیچ جنایتی دریغ نکرد - برادر خواند.
6. در برابر کشته شدن شماری از فرماندهان جنگی و ضد طالب کاملن سکوت اختیار کرد.
7. قاچاقچیان مواد مخدر را کاملن آزاد گذاشت که به کشت، تولید، قاچاق و توزیع مواد مخدر در داخل و خارج کشور ادامه بدهند
8. هزاران جریب زمین دولتی در دوران کرزی غضب شد.
9. از پول و قدرت امریکا به قدرت رسید، اما در آخر روز روابط افغانستان را با این کشور سخت تیره ساخت.
10. در چهارده سال حکومتش، هیچ موقف روشنی در برابر پاکستان نگرفت و مردم را در سردرگمی کامل قرار داد.
11. کابل بانک در زمان کرزی و با همکاری بستگان کرزی به زمین نشست و بنیاد فروپاشی اقتصادی کشور فراهم شد.
12. در کمیسیون های انتخاباتی چهره های ضعیف و فاسد را گماشت تا انتخابات به چالش بکشد و بر سر قدرت باقی بماند.
13. کرزی، مسوول درجه یک وضعیت خراب اقتصادی، سیاسی و امنیتی کنونی افغانستان است.
نویسنده: قیام نوریِ خبرنگار

>>>   فامیل دزد و مافیا کرزی بابای طالبان و قاتل سربازن اردوی ملی و مردم بی گناه.
عبد الاحد كرزى [پدر حامد كرزى] براى مدت يك سال [١٩٨٤ تا ١٩٨٥] از سوى صبغت الله مجددى (رهبر سازمان چاپلوسان بدون سرحد ) به عنوان مسول جبهه ملى نجات افغانستان در شهر كويته تعيين گرديد.
دفتر كويته پس از دفتر پشاور مهمترين دفتر اين حزب ..... شمار مى رفت. عبد الاحد كرزى كه يكى از وظايف او رساندن سلاح و مهمات به ....ين جبهه نجات در داخل افغانستان به ويژه جبهه قندهار بود، پس از حدود يكسال از اين سمت به دليل عدم مديريت درست ارسال سلاح و مهمات به ..... داخل افغانستان بركنار شد.
”قبل از اخراج عبدالاحد از دفتر كويته اتهام مهمى در مورد وى وجود داشت، افرادى كه اين خانواده [كرزى] را مى شناختند، همچنان پاره از خويشاندان آنها معتقد بودند كه عبد الاحد در واقع اسلحه و مهمات بدست آورده را به فروش رسانده و ازين بابت حدود بيشتر از دو صد هزار دالر بدست آورده بود، مقدارى از آن پول را به پسرانش [قيوم، محمود و احمد ولى] به آمريكا فرستاد.
طبيعتا اين ادعا را برادران كرزى رد مى كنند؛ ولى ناگفته نماند كه پيش از سال ١٩٨٥ برادران كرزى به عنوان پيشخدمت، گارسون وَيَا هم مدير رستورانت در امريكا كار مى كردند؛ اما بعد يك سال آنها صاحب رستورانت شدند.“
منبع: كتاب جوشوا پارتلو، ”پادشاهى خود شان: خانواده كرزى و فاجعهء افغانستان،“ نيوآرك، ٢٠١٦، برگ ١٣٤-١٣٥.

>>>   لطیف پدرام:
قانون اساسی دستکاری شده است!
کتابی درمورد لوی جرگه قانون اساسی دارم که در فرصتی مناسب این کتاب را منتشر خواهم کرد. داکتر لطیف پدرام عضو مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه 29جدی 1395 در صحن علنی مجلس گفت: آنچه در قانون اساسی اتفاق افتاده و دستکاری هایی صورت گرفته است؛ این موضوع باید به کمیسیون تفتیش مرکزی سپرده شود. چرا که از صلاحیت های ما است که آن را بررسی کنیم. ما طی پانزده روز و یک ماه نتیجه بررسی های خود را به مجلس ارایه می کنیم و خواهیم گفت که چگونه در قانون اساسی دستبرد صورت گرفته است.
وی افزود: جناب آیت الله محسنی هم یکبار فرمودند که به قانون اساسی دستبرد زده شده است و من خودم هم کتابی در مورد لوی جرگه قانون اساسی دارم که در فرصتی مناسب این کتاب را منتشر خواهم کرد.

>>>   يك ملت ايا از اين بدبخت تر ميشود كه كسانى را رهبر گفته هفده سال دنبال كنند ، كه انها با وجود اگاهى از حقايق يعنى از جعل عالى ترين قانون كشور ، از جعل مهم ترين موارد كه با سرنوشت ما ارتباط مستقيم دارد، خاموشانه گذشتند و شاهد بدبختى مردم خود بودند.
در قانون اساسى سرود به دو زبان ذكر شده است.
حكومت غير متمركز ذكر شده و بسيارى از جعليات امروزى در ان نيست.
ما عامل اين بدبختى كرزى را نمى دانيم چون او به انچه باور داشت عمل كرد
ما متهم رده اول چند ميراث خور، معامله گر و مزدور بيغيرت را مى دانيم چنين جفاى را در حق مردم كردند!

>>>   دوستان آگاهی دارند که انتقاد من از رهبران و متولیان امور همواره جنبه اصلاحی داشته و دارد و هیچگونه اغراض شخصیی در کار نیست و نباید هم باشد. از سوی دیگر حداقل طی 15 سال اخیر از بس ناجوانمردی ها، وعده خلافی ها، فریب ها، ندانم کاری ها، بی کفایتی ها و دغلبازی ها دیدیم و شنیدیم، تمامی دیوارهای اعتماد فرو ریخت که می باید برای بازسازی آن، معمار دیوار چین در کار است.
امروز مطلبی را به ارتباط اظهارات یکی از بزرگان ما (یونس قانونی) که در پیوند به ناکارآیی و ناکامی نظام ریاستی ابراز داشته و خواستار تغییر آن شده بودند، نوشتم و با درنظرداشت سوابق کاری ایشان، صداقت شان را در گفتار و عمل زیر سوال بردم که واکنش بسیاری از دوستان نزدیک مرا برانگیخت و دوستان این بار تاکید داشتند که ما از نزدیک با ایشان در تماس هستیم و اینبار اراده قوی و محکمی برای تغییر نظام ریاستی بوجود آمده و آقای قانونی هم فوق العاده درین راه، جدی و مصمم هستند.
بنابرین بنده به نسبت اصرار دوستان آن پست را که از نهایت درد و درک نوشته بودم برمی دارم و اميدوارم خاطر دوستان را نرنجانده باشد و از دوستان خواهش دارم به چنين مسائل دور از گرايش وطنداري و محل گرايي بپردازيم.
ما از هر صدا و حرکت صادقانه که سبب تمرکززدایی از قدرت سیاسی به نفع تمام اقشار مردم باشد حمایت مي كنيم؛ اما در عین حال اوضاع را نیز به شدت تحت نظر داریم و صداقت رهبران را نیز به محاق آزمایش می بریم.
Haroon Mutaref

>>>   راه حل افغانستان حمله انتحاري به پاكستان است
تا از جان مردم افغانستان رها شود.
اجمل احمدزي از لندن.

>>>   آقای کرزی بعد از اینکه میدان هوای بین المللی کابل را جعلی و از روی تعصب با کمک عناصر فاسد به نام خود و عتباری خود را در میان مردم از دست داد و روزی خواهد رسید که حق دوباره حقدار خواهد رسید و گپ هایش مفت است و همه بدبختی های این کشور از دست همین آدم میباشد .
زره

>>>   کرزی این ....زمان که داد از صلح میزند همه میدانند که همین کرزی بود که طالبان را رشد محلات امن را به انها نگاه کرد پول فراوان را بشکل مخفی در اختیار شان گذاشت دشمن سر زمین ما را از بند رها کرده وهزاران خیانت وفساد دیگر حال خواهان صلح کذابی در هند شده خیلی جالب است کسی که در حقیقت ملا عمر است

>>>   پاکستان از افغان مجاهد ترس ندارد! زیرا انهارا نان داده ،اب داده و..... لهذا کاهی هم ازین دولت نمی ترسد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است