ترکیه در سنگر تروریست‌ها؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۰    ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ کد خبر: 127498 منبع: پرینت

با وجود اینکه سیاست‌های نظام ترکیه در پشتیبانی از گروه‌های تروریستی مشکلات اقتصادی و امنیتی بسیاری برای مردم ترکیه به دنبال داشت بازهم این کشور تروریست ها را برای برهم زدن آتش‌بس در سوریه، تشویق می‌کند.

به گزارش نشریه المنار فلسطین، رخدادهای خونبار در سوریه نشان می دهد که نظام ترکیه در حمایت از تروریست ها و دسیسه چینی علیه مردم سوریه پافساری می‌کند. نظام ترکیه با کشورهایی که در منطقه از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کنند در حال رقابت است. این در حالی است که سیاست های رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای مردم ترکیه مشکلات اقتصادی و امنیتی بسیاری به دنبال داشته است.

اما دولت ترکیه به سیاست‌های ویرانگرانه و جنایت کارانه خود ادامه می‌دهد. روسیه برای تغییر سیاست ترکیه درباره سوریه بسیار تلاش کرد و بارها به ترکیه نسبت به پیامدهای حمایت از گروه های تروریستی و خطرات آن هشدار داد. اما اردوغان هنوز هم سیاست فریب و نیرنگ خود را ادامه می دهد. این کشور با همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از گروه های تروریستی پذیرایی و آنان را تشویق کرد که بیشتر در سوریه آتش بس را نایده بگیرند و با قطع کردن آب دمشق جبهه جدیدی را در منطقه وادی بردی شعله ور سازند.

به دلیل پشتیبانی نظام ترکیه از سیاست های جنایت کارانه برای ادامه بحران در سوریه معادله ها در منطقه تغییر پیدا کرده است و ائتلاف بندی ها هم تغییرهایی را شاهد بود. نظام ترکیه از فرصت به وجود آمده برای تغییر در سیاست خود استفاده نکرد. بلکه این کشور به حمایت از تروریست ها ادامه داد و در سنگر داعش قرار گرفت. این کشور تلاش می کند با استفاده از تروریست ها در سوریه به پیروزی‌هایی دست یابد تا در هرگونه مذاکره ای برای حل بحران سوریه دست برتر را داشته باشد.

به دلیل سر زدن چنین اقدام هایی از سوی نظام ترکیه ناظران تردید دارند که در سیاست ترکیه در قبال سوریه تغییری به وجود آید. این تردیدها به جایی رسیده است که حتی بسیاری از ناظران درباره نقش روسیه هم تردید دارند و می گویند که احتمال دارد آنکارا و مسکو به توافق هایی در این زمینه دست یافته باشند که قربانی آن مردم سوریه خواهند بود. از موضع گیری و رخدادهای خونباری که در سوریه اتفاق می افتد مشخص می شود که ترکیه، عربستان و قطر تلاش می کند در مسیر پایداری نظام سوریه سنگ اندازی کنند. روسیه هم در خارج کردن ترکیه از بازی دخالت در سوریه شکست خورده است و این مساله ای است که راه های رسیدن به راه حل بحران سوریه را پیچیده تر می کند.

نظام ترکیه بر پایه منافع اردوغان از گروه های تروریستی پشتیبانی می کند. هدف اروغان آن است که غرور، قلدرمابی ها و زورگویی‌های خود را ادامه دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است