تمدید استفاده از پهپادهای اسراییلی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۹    ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ کد خبر: 127501 منبع: پرینت

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی اسراییل، دولت آلمان با پرداخت ۳۵ میلیون یورو قرارداد استفاده از پهپاد «هرون۱» در افغانستان را تا سال ۲۰۱۸ میلادی تمدید کرد.

آلمان قرارداد استفاده از خدمات پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع «آی‌.ا.آی هرون‌1» را اوایل ماه جاری میلادی برای شناسایی اهداف و جمع آوری اطلاعات در افغانستان با شرکت «ای‌دی‌اس» به امضا رسانید.

بر اساس گزارش این رسانه‌ مربوط به امور نظامی رژیم صهیونیستی، بخش شناسایی هوایی ارتش آلمان با پرداخت 35 میلیون یورو قرارداد استفاده از این نوع پهپاد در افغانستان را تا ماه فوریه سال 2018 میلادی تمدید کرده است.

«میکاییل انگلمن» مدیر امور مرکزی در دفتر فناوری اطلاعات و خدمات پشتیبانی آلمان اظهار داشت که شناسایی هوایی از جمله ملزومات برای شناسایی تهدید‌های بالقوه در اسرع وقت می‌باشد که اقدامات فوری دفاعی برای سربازان را در هنگام عملیات‌های نظامی میسر می‌کند.

شرکت «ای‌دی‌اس» به طور مشترک با صنایع هوا فضای اسراییل خدمات استفاده از پهپاد هرون1 را برای نیروهای آلمانی مهیا کرده است.

با این حال از سال 2010 میلادی نیروهای آلمانی در ماموریت نظامی خود در افغانستان برای اهداف شناسایی از پهپاد هرون1 استفاده می‌کند که این پهپاد در چند سال گذشته بیش از 30 هزار ساعت در آسمان افغانستان پرواز کرده است.

این در حالی است که پیش از این نیز مدیر یک شرکت نظامی رژیم صهیونیستی موسوم به «یو ویژن (UVision)» در همکاری مشترک با غول تسلیحاتی آمریکایی «ریتون» (Raytheon)، از احتمال استفاده پهپاد اسراییلی کنترل از راه دور «هیرو-30» توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر داده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یهودی! یعنی بدترین ؟ نه!
ما همانیم که دین برای ما شمشیربازی توصیه کرده ولی جایش را اتوم والکترون ګرفته است!
..... بر ارتجاع سیاه
این مادر تروریسم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است