نمی توانیم هم متحد آمریکا باشیم و هم با رقیبان آنها
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۰    ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ کد خبر: 127522 منبع: پرینت

کنفرانس هایی در رابطه با مسایل افغانستان با گردهمایی کشورهایی چون، چین و پاکستان و روسیه برگزار شد، اما افغانستان خود در آنجا حضور نداشت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،وحید مژده، آگاه مسایل سیاسی گفت: وقتی منابع و بودجه افغانستان را کشورهای بین المللی تامین می کنند به این معنا است که کشور، نمی تواند خلاف خواست آنها، عملی را انجام دهد. و وقتی کشورهایی مانند چین و روسیه که با آمریکا مشکل دارند، می آیندو می خواهندبا افغانستان رابطه برقرار کنند و می بینند که رابطه افغانستان با آمریکا که بر خلاف منافع آنها کار می کند، خوب است، طبیعی است که آنها دیگر با افغانستان رابطه برقرار نمی کند.

وی افزود: ما با مشکل های ساختاری در سیاست خارجی روبرو هستیم. مشکلات ساختاری ما این است که می خواهیم هم متحد آمریکا باشیم و هم می خواهیم با کشورهایی که آمریکا با آنها درگیر است، باشیم که اینکار امکان پذیر نیست. چرا که در این صورت نمی توانیم در مسایلی مشخص موضع گیری مشخصی داشته باشیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا از قبل در این منطقه پلان داشت و حالی مصمم تر شده ، و با هم تیمی هایش قویترین حمایت را از افغانستان میتوانست، کرد و میتواند! از روس ورکشکسته و چین گشنه یا همسایه های تشنه ما چی نصیبان خواهد شد جز حق خوری و گشنگی؟

>>>   «سیمور هرش» برنده جایزه پولیتزر و خبرنگار برجسته آمریکایی سال 2016 میلادی در کتاب خود تحت عنوان "کشته شدن اسامه بن لادن" نوشت که در دوره ریاست جمهوری اوباما سازمان اطلاعات ارتش پاکستان موسوم به آی.اس.آی از آمریکا تعهد گرفت تا دست پاکستان را در افغانستان پس از آغاز خروج نیروهای آمریکایی بیشتر باز بگذارد.
ر

>>>   ترامپ همراي غني بيشتر از ديگر روساي جمهور دنيا صحبت تيلفوني نمود
مگر از وي دعوت ننمود
چون فني ريس جمهور منتخب نيست و شركت روساي جمهور فير قانوني ممنوع شده است و در ده دقيقه صحبت ها غني هرقدر عزر نموده ترامپ برش كاخ سفيد است نه تبيله خانه
--------------------
👍سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که از دولت این کشور برای حضور در مراسم تحلیف دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا دعوت نشده

>>>   می گویند ترامپ از دوستم دعوت کرده تا درمحفل اشتراک نماید

>>>   واقعا من نمیفهمم :
از طرفی بصورت مستقل 80 درصد بودجه نیروی دفاعی کشور را می دهد 20 درصد باقیمانده وابسته به ناتواست.
همچنین 70 درصد بودجه دولت افغانستان مستقیما توسط کشورهای عضو ناتو تامین می شود.
از طرف دیگر ما اینهمه از امریکا بدگویی میکنیم و ....
خوب همین آمریکا اگر یک روز بودجه خود را قطع کند هزینه معاش کارمندان دولت و کارمندان وزارت دفاع هم وجود نخواهد داشت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است