صحبت تلفنی تودیعی اشرف غنی و اوباما
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۷    ۱۳۹۵/۱۱/۲ کد خبر: 127542 منبع: پرینت

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور طی تماس تلفنی از بارک اوباما به عنوان مقام رسمی وداع کرد.
در این صحبت تلفنی که داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز حضور داشت، بارک اوباما ابتدا مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به‌خاطر حوادث تروریستی اخیر افغانستان، به رییس‌ جمهور غنی، رییس اجرایی و مردم افغانستان ابراز کرد.
وی همکاری نزدیک رهبران دو کشور امریکا و افغانستان را قابل قدر دانسته و از تلاش‌های رهبری افغانستان برای مبارزه با فساد و ایجاد حاکمیت قانون، قدردانی نمود.

سپس، رییس‌ جمهور غنی ضمن تشکر از اوباما به‌ خاطر غم‌شریکی با دولت و مردم افغانستان، از همکاری مؤثر و حمایت دوامدار شخص بارک اوباما در بخش‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان طی هشت سال دوران ریاست‌جمهوری وی، به نمایندگی از مردم و دولت افغانستان تشکر و امتنان کرد.
رییس‌ جمهور غنی افزود که تصامیم استراتیژیک بارک اوباما درخصوص حمایت‌های تخنیکی و مالی ایالات متحده در بخش‌های امنیتی و انکشافی افغانستان و همچنان کمک آنها در امر مبارزه با تروریزم و دفاع از کشور نقش کلیدی و حیاتی داشته‌است.
رییس‌ جمهور کشور گفت: نقش شما در ایجاد روابط استراتیژیک میان دو ملت و دولت اساسات یک روابط بنیادین را گذاشته است که برای دهه‌های متمادی همچنان مستحکم باقی خواهد ماند، و بدین‌منظور مردم افغانستان رهبری شما را در این عرصه قدردانی نموده و همیشه به یاد خواهند داشت.

بارک اوباما نیز گفت، می‌خواهم مردم افغانستان بدانند که تعهد، همت و استقامت بی‌نظیر آنها در برابر مشکلات مورد تمجید و قدردانی من قرار دارد.
داکتر عبدالله رییس اجرایی در این تماس تلفنی، از بارک اوباما به‌ خاطر حمایت و همکاری‌های دوامدار امریکا با دولت و مردم افغانستان تشکر و سپاس نمود.
در اخیر، رییس‌ جمهور محمد اشرف غنی به اوباما و خانواده‌اش در زندگی آینده شان آرزوی موفقیت‌های مزید کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غلاما ن نبا ید از حد زیا دافسرده با شند بی غم با شند بادار جدید نیز انا ن را به غلامی تا چند ی خواهد پذیرفت اگرچی دعوت شان نه کرد در مراسم تحلیف در قصر سفید که به زعم انها غلامان بسیار سطح پا یان شا یستگی در ان مراسم را ندارند
شیر شا ه

>>>   اوباما با خدا حافظی هم نمی ارزید!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است