آمریکا اجازه مقابله با پاکستان را نمی دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۱:۴۰    ۱۳۹۵/۱۱/۲ کد خبر: 127545 منبع: پرینت

آیا دستگاه های دیپلماتی و استخباراتی افغانستان نمی توانند کاری در مقابل این بدیهیات مشخص یعنی جنایات پاکستان در افغانستان انجام دهند؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عارف رحمانی، عضو مجلس نمایندگان، در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه های دیپلماتی و استخباراتی افغانستان نمی توانند کاری در مقابل این بدیهیات مشخص یعنی جنایات پاکستان در افغانستان انجام دهند، گفت: یک جواب این است که آمریکایی ها مانع این کار می شوند و اجازه نمی دهند مقابله ای در مقابل آن انجام گردد. موضوع دوم این است که مسوولان ما، جرات و اراده ندارند.

وی افزود: زعمای افغانستان چه در زمان جهاد و چه حالا ضعف ها و خانه های خالی دارند که اگر آنها بر ملا شود به ضرر خودشان تمام می شود. آنها اگر اسنادی از پاکستان را ببرند برای کشورهای جهان که مستند سازی کنند. ممکن است پاکستانی ها هم از آنها ده ها سند دیگر داشته باشند.

رحمانی گفت: بحث دیگر این است که عدم توانمندی و کارآمدی دستگاه های دیپلماتیک ما در ارایه این جنایات و اسناد این جنایات در جامعه حقوقی و سیاسی جامعه است. تقریبا هر سه این قضایا احتمال دارد یکی اینکه دستگاه دیپلماسی ما فلج است و ما هنوز به جایی نرسیدیم که واقعا نهادها مطابق قانون و لوایح و وظایفی که دارند عمل کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان و سیاستمدارانش بسیار هوشیارانه کار میکنند شاید یک زمان قلب امریکایی هارا بدست گرفته اند پاکستانی ما مانند سیاست مداران ما جاعل نیستیند تا از احساسات طفلانه استفاده کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است