توزیع شناسنامه های شاهی، توهینی بر شعور مردم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۵/۱۱/۲ کد خبر: 127569 منبع: پرینت

توزيع شناسنامه هاي «كتابچه ای» لكه ی ننگی ديگر بر جبينِ حكومت وحدت ملی است!

چرا به جاي توزيع شناسنامه های برقی كه پول و تمام امكانات آن توسط جهان مساعد گرديده و از لحاظ قانونی هم راهش را پيموده، شناسنامه های «ظاهر شاهي» توزيع شود؟ اين لكه ي ننگ و جُبن تاريخي را مردم تحمل ندارند و بايد روند توزيع شناسنامه هاي برقي در مطابقت به قانون ثبت احوال نفوس و احترام به خانه ملت و اعتبار توشيح رياست جمهوری آغاز گردد.

توقف دادن روند توزيع شناسنامه های برقي و بجای آن توزيع تذكره های مودل قديمی و قرون اوسطايی، بيانگر عقب زدن كشور و تمسخر بر شعور شهروندان كشور است و كساني كه از اين اقدام خاینانه حمايت كرده اند، پاسخ گوی مردم باشند.

از رياست اجرايی، مجلس نمايندگان، احزاب سياسی، رهبران قدرتمند و جنبش هاي جوان می خواهيم در تبانی هم جلو اين خيانت ملی را بگيرند و نگذاريم به جاي توزيع شناسنامه هاي برقی، سناريوی ننگين، عقبگرد و قبيلوی را بر مردم تحميل كنند.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در مورد شناسنامه ها نخست داكتر عبدالله و احمد ضيا مسعود بعد همه رهبران مسؤول اند.سران فاشيزم وظيفه خود را اجرا ميكنند و نمى شود انها را متهم ساخت چون انها خط و مش شان در دو صد سال اخير روشن بوده و هيچگاه ان را انكار نكرده اند. اما كى ها لاستيك پنجر ﻣوتر فاشيزم قومى را باد كرده اند؟ كى ها براى دوام اين سلطه ستون شده اند؟ چرا تا حال تحريم سرتاسرى از طرف اقوام صورت نگرفته است؟ چرا انها براى تغير سرنوشت مردم به يك اجماع نرسيده اند؟
مردم نبايد منتظر معجزه بمانند بايد خود عمل كنند. همانگونه كه خاكسپارى شاه حبيب الله انجام دادند ، از منافع حياتى خود با توان و قدرت خود دفاع كنند
Zahir Ariaie

>>>   بخاطر شناسنامه ای برقی توزیع نمیگردد که:
1-آی ایس آی افراد خویشرا تحت نام افغانستان (تذکره) افغانی به افغانستان ارسال کرده نمیتواند.
2-جواسیس که تابعیت خارجی و نیز تذکره افغانی دارند افشا نمیگردند.
3-ادعای پشتونها که ادعا دارند ما اکثریت هستیم نیز به یک دروغ و افترا تبدیل میگردد. بخاطریکه پشتونها در افغانستان 20 فیصد نفوس را تشکیل میدهد.
4-پولهای آن دزدی گردد.
بااحترام
معتدل از بغلان مرکزی

>>>   به باور من این کار حکومت خاک زدن به چشم مردم است, برادر بجای این عقب گرد وحشتناک, چرا کمی به فکر پیشرفت و توزیع شناسنامه های برقی نیستید, برای خدا دنیا به کجا رسید و ما داریم به کدام طرف برده میشویم.

>>>   یاد مان باشد ک قوم بی سوادپشتون نمی خواهد حکومت بدست دیگراقوام بیفتد از این کارشان برای تقلب کاری انتخابات استفاده میکنند

>>>   حکومت پشتونیزم نمی خواهد که شناسنامه های الیکترونیکی توضیع شود بخاطراینکه خودشان میدانند ک دیگرتقلب نمی توانند درانتخابات آینده و نتیجه انتخابات بنفع دیگراقوام رقم خواهدخورد، ازاین صورت می خواهند بازم ازشناسنامه های ظاهرشاه گاو استفاده کند، این یادتان باشد ک این قوم بی سواد تاآخر افغانستان را همین طور به یک ویرانه نگه خواهد داشت،

>>>   چند دانه سیاست پیشه پیر ای قانون ره گروگان گرفته جوانا به پا خیزید

>>>   شك ام به يقين مبدل شد كه اكثريت خيالى در فكر پيشرفت و ترقى و آرامى مردم كشور نيستن چون به زنده گى صحراى و باديه نشينى عادت نموده اند. هر فكر جديد و عالى در پيش اينها محكوم به فناست. در كشور هندوستان بيش از صد هزار راس حيوان صاحب شناسنامه برقى گرديد اين در حاليكه در كشور ما اكثريت نشنلست و راسيست مخالف توزيع شناسنامه هاى برقى در كشور هستند. كارد به استخوان رسيده از اين حالت ذلت بار توقع بيشتر براى ما نميرود با ايستاد و دامنه مبارزه را پهن نمود در مقابل ظالمان و تماميت خواهان، ديگر كشورها در فكر آبادى ميهن خويش اند، در اين ماتمكده فرزندان ناخلفش در پى تخريب و انزواكشيدن كشور از مسير صلح، عدالت و پيشرفت اند.

>>>   اگر شناسنامه های برقی توزیع شود
پس تقلب چه قسم صورت بیگرید
و ای غنی فاشیست کرزی و دیگرایش چه قسم ریس جمهور شوند؟

>>>   خدا خیر ای حکومت پیش کند که یک دفعه نگوید بیاید مثل زمان های قبل از اسلام زندگی کنیم

>>>   عجب مسخره بازی ها است به خدا

>>>   Zahir Ariaie
گفته ميشود بحث تذكره يى كتابچه يى ربطى به شناسنامه هاى هوشمند ندارد و تنها تذكره ورقى فعلى را به روز ميسازد . اما نگرانى ان است كه شناسنامه هاى هوشمند براى مدت طولانى از دستور خارج شود و انتخابات باز با همان روال قديمى برگزار گردد.
رهبران مخالف مانند اقاى #پدرام كه كه در هيچ زدوبند و معامله با ارگ نقش نداشته و ندارند براى ايجاد تحرك در ميان مردمى أغاز روند و موج جديد مبارزه براى أعاده حق مردم ميبايد رهبرى نافرمانى مدنى را به عهده گرفته و مردم را به مبارزات هدفمند و دراز مدت تر قانع سازند.
مردم بايد با اموختن از مبارزات ملت هاى ازاده جهان و قبول اين حقيقت كه فاشيزم به هيچ قانون، گفتمان ، منطق و راه حل جز اهداف خودش فكر نمى كند، راه هاى جديد و مؤثر تر را مورد توجه قرار داده و مبارزه را هرچه زود تر أغاز نمايند.
تكيه زياد به رهبران و منتظر انها ماندن تا حال دو نتيجه براى مردم داشته و ان اينكه مردم را نخست بى مسوليت بار اورده و دوم زمينه را براى معامله و رسيدن با مال و نان براى اين معامله گران بيشتر مساعد ساخته است. مردم بايد قبول كنند كه جز خود شان هيچ رهبر نماى خود خوانده نمى تواند و نمى خواهد براى اهداف مردم ايستادگى كند. بايد از افكار و تخيلات بيرون امد و قبول كرد كه انهايكه شما منتظر ايد كه كارى كنند كوچك تر از ان اند كه تصور كرده ايد!

>>>   نویسنده ی محترم کجاات درست است که تذکر ه معتبر کتابچه ای را مورد تمسخر قرارداده ای - آیا انسانهای چون تو لیاقت آن سند تابعیت را دارد؟

>>>   شناسنامه های برقی الی تا تکمیل شدن سدهاو اکمال پروژه های برقی و خودکفایی در تولید برق تا سال 2030 میلادی متوقف میباشد،زیرا با به کارگیری از برق وارداتی و جنبش روشنایی امکان استفاده از شناسنامه های برقی موجود نیست.ههههههههههههه

>>>   نتيجه مذاكرات استاد عطا با غني، و كنار آمدن رياست اجرائيه با دستگاه تقلب و فاشيزم: لغو شناسنامه هاي هوشمند،
اين حالت براي هيچ يك از شهروندان كشور قابل پذيرش نبوده و نخواهد بود
مردم در قرن بيست و يك كوچكترين انتظار شان شفافيت است، ما نميخواهيم تا يك پاكستاني يا چچني بيايد در كشور ما بيشتر از بيست شناسنامه كاغذي بنامهاي گوناگون بگيرد بدون اينكه شناسايي شود
ما نميخواهيم تا يك شهروند بامياني يك راي داشته باشد ولي يك شهروند پكتيايي نوزده راي!!!!!!!!!!!!!!

>>>   لغو شناسنامه هاي هوشمند به اين معني است كه يك شهروند قانون مند تنها يك راي ميدهد و يك انسان واقعي تنها يك انسان بشمار مي آيد، ولي در برابرش يك انسان ديگر ميتواند صد هاراي بدهد، و به هر اندازه كه خواسته باشد ميتواند تقلب و زشتكاري نمايد
خلاصه: يكي تنها خودش ميتواند راي بدهد ولي ديگري هم پاكستاني را ميتواند شامل روند راي گيري نمايد و هم گوسپندانش را يكجا با خودش
اين حالت هرگز قابل پذيرش نيست
ما از مذاكرات استاد عطا هرگز اين انتظار را نداريم كه مذاكرات اش با طرف ارگ سبب شود تا پنجاه سال ديگر ما نا خواسته زير بار تقلب و جنايت برويم!!!
و نبايد دبل عبدالله بي كفايت، اجازه و زمينه خَر سواري را به ارگ و دستگاه فاشيزم بيشتر از اين فراهم بسازد

>>>   تحقق برنامه سقاوی دوم - پشتو سازی و پشتون (افغان) سازی

>>>   در كجاي اين كشور رد پاي ناقلين كم پيداست ؟
كه در وزارت خرهنگ ( وزير پيشين ) نباشد .

>>>   هوشمند فرارودي‎ heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
پس از فرار داكتر عبدالله از صحنه رقابت و تسليم شدن به حامد كرزي بعد از انتخابات رياست جمهوري ٢٨ أسد ١٣٨٨،
مقاله بلندي زير نام "امروز نگري آينده انتخابات رياست جمهوري در افغانستان" در روزنامه ماندگار نوشتم.

از شرح محتواي آن مقاله مي گذرم.
اما اكنون با توجه به احوال درهم و برهم و ضعف نهفته در منابع انساني و ساختار كميسيون انتخابات، پوست كنده مي گويم كه امروز نگري آينده انتخابات رياست جمهوري در افغانستان، تصويرِ پر از چالش و ناتواني و سياهي بيرون مي دهد.
منابع انساني و مديران كميسيون فعلي انتخابات بسيار ضعيف تَر، منعطف تَر و ناتوان تر از دوره قبلي هستند.
اما بي ترديد مقصر اصلي در اين زمينه نيز، داكتر عبدالله ست؛ كسي كه به تكرار وعده داد كه به إصلاحات اندك و سطحي در كميسيون هاي انتخاباتي قناعت نمي كند.
موضوع إصلاحات بنيادي در كميسيون هاي انتخاباتي و توزيع شناسنامه هاي برقي را براي اطمينان از چگونگي برگزاري انتخابات بعدي، شخصا به عهده گرفته و دنبال مي كند...
اينك، بدون هيچگونه توجه و تلاش اساسي و نتيجه ملموس، همه اين دغدغه ها و وعده ها را فراموش كرده است.
كميسيون ضعيف و ناكاره روي كار آمده است.
إصلاحات و تغييرات در كميسيون هاي انتخاباتي، سطحي و اندك است.
شناسنامه هاي برقي توزيع نشده است.
و ...
روشن مي توان ديد كه داكتر عبدالله با همه چيز بازي كرده و هر مهم را به شوخي گرفته و گفته است.
در هيچ زمينه يي، مسوولانه و جدي برخورد نكرده است.

>>>   تظاهرات گسترده سازماندهی شود تا چه وقت خاموشی

>>>   تذکره های ظاهرشاهی مایه افتخار مردم افغانستان بود و هست.

>>>   باید اول اوغانیت دوم اسلامیت و سوم انسانیت را جاگزین سازند تا اشرف غنی انرا امضا کند در غیر آن هیچ امکان ندارند که اوغانها فاشیست انسانیت را بر اوغانیت ترجیع دهند.

>>>   تزکره برقی در افغانستان یک پیشرفت به حساب می اید و کسانی که از نظر خود شان هم با سواد اند اهم از پشتونها در تاریخ افغانستان دست آورد دارد چرا مخالف اسم افغان است اگر پشتونها نبو د شما هم مثل تاجکستان ترکمنستان ازبکستان ودیگر آن غلام و برده روسها خواهیم بود این شجاعتی افغانی است کی تایک حدی مستقل هستیم هر کسی کی مخالف اسم افغانیت باشد آن خاءن ملی است خواهش مندم که به قوم کسی توهین نک نیم
با عرض بخشش

>>>   تا حکومت به دست ملت نیفتیده است هرگز شناسنامه برقی توزیع نخواهد شد چون حکومت فعلی نه حکومت ملی است و نه مردمی اگر عده از اوغانهای به این حکومت رای دادند هدفشان قبیله گرایی بوده نه ملی گرایی یا ساختن کشور . اول باید یک حکومت ملی روی کار آید که متشکل از تمام اقوام افغانستان باشد باز شاید امکان توزیع عادلانه این تذکره ها خواهد رفت.

>>>   اینکار شرمساری وخجالت اور را هیچ کسی بشمول خودم نمیخواهیم که بعوض توزیع تذکره های الکترونیکی که قانون ان توسط اکثریت نمایندگان مردم در شورای ملی به تصوب رسیده که توسط شخص اشرف غنی احمدزی ریس جمهور فعلی بدون هیچ نوع نظر و انتقعاد توشیح شده و در جریده رسمی وزارت عدلیه نشر و به اختیار تمام ادارات دولتی واشخاص قرار دارد و در توزیع ان هیچ نوع مشکلات فنی ومالی وجود ندارد و بدون هیچ دلیل وبرهان قابل قبول مردم از توزیع ان جلوگیری شده و انرا ارگ ریاست جمهور در گروگان گرفته اکنون ما را بزمان گذشته دور که در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد واز ان کار گرفته نمیشود وبه اسانی انرا تقلبکاران جعل وتقلب کرده میتوانند پس چه گونه مردم رضایت به اینکار نشان دهند تا مفسدین و خاینین از ان نفع برداری کنند علت چه است که چیزی ضروری و لازمی گروگان گرفته میشود و چیزی غر ضروری نا کارا بجای سند کاری و پذیرش تمام جهان جایگزین شود .

>>>   تجزیه راه خلاصی از این خیمه شب بازی های قبیلوی، مردم را به تمسخر گرفته اند گوسفند چران ها.

>>>   تازمانیکه شعاردروغین ما افغان نیستسم ازبین نرود به میل هرکس تذکره توزیع نخواهد شد

>>>   در تذکره های برقی قبیله مرگ خود را می بیند در ابعاد مختلف از جمله جمعیت کذابی - هویت کاذب - تقلب های اشکار و در اخرین تحلیل افشای چهره اصلی کاذب این قبیله . بنا در کوشش فریب تازه مردم بخاطر بقای کاذب خود استن که دوام نمی کند زیرا بار کج به منزل نمی رسد

>>>   دلایلی که آقای معتدل از بغلان بخاطر چه تذکره های الکترونیکی را توزیع نمیکنند نگاشته اند بسیار روشن و قابل فهم است ولی اینکه چرا رئیس جمهور دوپارا در یک موزه جهالت زده و انرا معطل قرار داده از جهالت های قبیلوی فاشستی است که به همه روشن ومبرهن است که اینها جز به زور وسرتنبگی به دیگر چیزی نمیفهمند بنا" نوشته آقای ظاهر آریا را تائید می نمایم که باید عمل کرد به مظاهرات پرداخت وباین جاهل ها اجازه نداد تا دیگر خواب باداری را ببینند. صابر از کابل

>>>   اگر حکومت بتواند دزد های شغل آزاد ودزد های حکومتی پروان را مهار سازد فساد واختطاف سرقت وقتل هشتاد فیصد درتمام افغانستان کم میشود

>>>   عجب بی شرم استی که با اجبار میخواهی مه شعار دروغین تو را قبول دارم و بگویم من افغان هستم تا نسب من را تحریف کنی وای بر قوم جعل و فریب که برای خواسته اش متوسل به دروغ است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است