کمیسیون {مستقل} انتخابات !!!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127642 منبع: پرینت

برای بردن دوبارۀ افغانستان به بحران و بی ثباتی و فروپاشی شیرازۀ نیم بند وحدت ملی در کشور، دشمنان افغانستان به یک انتخابات دیگر از نوع انتخابات 93 و مدیرانی با ویژگی ها، ذهنیت ها و عملکرد های مدیران پیشین انتخابات نیاز دارند.

ما با خوشبینی و حسن نیت توام با نگرانی از تاراج دوبارۀ رای مردم، فعالیت ها و عملکرد های کمیسیون های انتخاباتی را دنبال می کنیم، از اندک ترین مداخله در امور این کمیسیون ها هم تا اکنون خود داری کرده ایم و از تمامی طرف های دخیل در سیاست افغانستان نیز چنین توقعی را داریم.

اما خبر های ناخوش آیند و اطلاعات نگران کننده یی در پیوند با تصمیم گیری ها و عملکرد های تبعیض آمیز، جانبدارانه، غیر مسوولانه و ناشفاف مسوولان جدید کمیسیون انتخابات و تاثیر پذیری آنان از دسیسه ها و اعمال نفوذ های شبکۀ تقلب انتخابات 93 در پیوند با گزینش رییس دارالانشا و دیگر مسوولان اجرایی این کمیسیون بگوش می رسد.
این خبر ها کابوس تکرار بنبست انتخابات 93 و تاراج دوبارۀ رای مردم در انتخابات پارلمانی پیش رو را در اذهان مردم ما زنده خواهد کرد.

اکنون با این امید که "عاقلان را اشارتی کافی است" از توضیح بیشتر ابعاد مسالۀ و تلاش هایی که به منظور مهندسی ترکیب و ساختار کمیسیون های انتخاباتی در جریان است، خود داری می کنم.
امیدوارم مسوولان کمیسیون های انتخاباتی با درک این مساله که ثبات و امنیت و تداوم روند دموکراسی در کشور ما به برگزاری واقعن آزاد، سرتاسری و شفاف انتخابات پارلمانی پیش رو است، در انجام وظایف شان بجای گوش دادن به وز وز ها و رجز خوانی های شیطنیت آمیز مهندسان تقلب انتخابات 93، به ندای وجدان وعقلانیت انسانیت محور خویش گوش فرا دهند و هر آنچه در توان دارند را در راستای برگرداندن اعتماد مردم به این پروسه بکار بگیرند.

درغیر آن برای نجات مردم سالاری و دوام پروسۀ تبدیل شدن ساکنان این کشور به یک ملت واحد فرصت و زمینه ای نخواهیم داشت و مسوولان کنونی کمیسیون های انتخاباتی، مسوولیت سنگین برگشت دوبارۀ این کشور به بحران و بی ثباتی را بدوش خواهند کشید...

حشمت الله رادفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مستقل یعنی اینکه هرچه دل شان خواست همان کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است