سه شایعه متفاوت در یک قالب
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127644 منبع: پرینت

1-حنیف اتمر مشاور عالی شورای امنیت ملی، برخی از سران جنبش روشنایی را در خانه همایون «خوستی» دعوت کرده و می خواهد یک تیم جدید تشکیل دهد.


2-سه مقام بلند پايه وابسته به محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی باز داشت و يا بر كنار شده اند.
اين افراد عبارت اند از:
وزير مخابرات
معين تاميناتي وزارت داخله
آمر حوزه ١٣ پوليس
گفته می شود والي دايكندي نيز بزودی بركنار خواهد شد.


3-محمدحسین آمر حوزه سیزده با سی هزار دالر رشوت از سوی جرایم سنگین وزارت داخله بازداشت شد.
آمر حوزه، در داخل حوزه سیزده با فیر سلاح در ابتدا مقاومت کرده اما جرایم سنگین وزارت داخله توانسته او را بازداشت کند.
یک افسر پولیس جرایم سنگین بنام نجیب در برخورد با آمر حوزه سیزده توسط فیر گلوله زخمی شده است.
آمر حوزه سیزده ابراز داشت که وی هیچ رشوتی نگرفته و این دسیسه است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا افغان است انسانیت مرده و سالهاست جهل و جعل و گدایی افغان را جهان به تجربه نشسته. .. شما ها هر قدر میتوانید شعار دهید ولی در عمل رهبر تان گلبدین امیرتان ملا عمر و .... متفکرتان غنی است ... فرق این است که تاج شاهان شما را انگلیس میداد و امروز نان تان و جنگ تانرا غرب .... شعار غیرت هم از بی .... در سایه چنار خواب شدن را از این مردم ببین.....

>>>   پير سيد احمد گيلانى از بزرگان مافياى ... در افغانستان بود. حالا از اين نسل فقط پير صاحب مجددى و آقا صاحب سيد منصور نادرى زنده‌‌اند. نسل بعد از اين‌‌ها جايگاه مذهبى و سياسى پدران خود را نخواهند يافت. هرچند كه ثروت و دارايى زيادى به ارث مى‌‌برند.
ما كم‌‌كم به پايان يك برهه از تاريخ سياسى، اجتماعى و فرهنگى افغانستان نزديك مى‌‌شويم.

>>>   اگر آن دختر کوچی بدست آرد دل ما را
به روی چرک او بخشم تمام آب دریا را

>>>   بنظربنده محقیق بهترازجنبش روشنایی است حداقل مسلمان خواست.
ع

>>>   پائین رتبه هارا اتمر صاحب و کته سر های جنگ سالاران را رئیس صاحب جمهور از صحنه سیاسی وقدرت برانند چون اینها بجز دزدثی غصب غارت کاری ندارند و آنقدر حریص هستند که حتی سرمایه هاب ترامپ نیز آنان را سیر ساخته نمیتواند
ر

>>>   این شایعه نیست یک حقیقت است، آمر حوزۀ 13 اینگوره رشوه ها را به مراتب گرفته و ظن منسوبین کشف جنایی را بخود جلب نموده است که اینک دستگیر شده و به سزای اعمالش خواهد رسید! گفتنی است که این آمرصاحب حوزه، کرسی آمریت حوزه را در مقابل 30000 دالر امریکائی خریداری نموده است، اگر در زمینه تحقیقات دقیق و همه جانبه صورت گیرد، ممکن است که تا به ریشۀ ماجرا دسترسی پیدا شود.
میهن زرغون

>>>   وقتیکه مردم یک دایم الخمر را پیر خود انتخاب کند و دست ان می خور را ببوسد هر چیزی دیگر زیر نام اسلام ویا نام دیگر با اغوا و فریب مردم ما را برای مقاصد شخصی شان استفاده کرده میتوانند که نمونه ومثال زنده ان ترورستان طالبان وشبکه حقانی وسایر ترورستان دیگر ودر راس همه شان ای اس ای پاکستان قرار دارد اما فکر نکنم که جنبش روشنای که رهبری انرا جوانان با دانش مردم هزاره بدوش دارند مورد استفاده حنیف اتمر مشاور شورای امنیت قرار بگیرد و این یک شایعات بیش نیست که ممکن از جانب کریم خلیلی و طرفدان ان چنین شایعه را براه انداخته باشند زیرا با رویکار امدن رهبری جوانان ملیت هزار موقف وجایگاه کریم خلیلی وغیره در تزلزل قرار گرفته و اقتدار اش از دست رفته تمایل مردم هزاره بطرف جوانان شان است تا کسانی که از نام این مردم سوی استفاده کرده خود را صاحب سرمایه های بزرگ ساخته و با معامله نفع بری شخصی شان در میدان مبارزه انها را تنها رها کرده در حالیکه خود همین ها مردم رابه مبارزه حق خواهی دعوت کرده بودند اما وقتیکه نفع شخصی را بدست اوردند همان مردم را تنها گذاشتند صدها تن شان کشته وزخمی گردیدند که ناشی از معامله پشت پرده رهبران معامله گر گذشته کهنه کار شان بود .

>>>   به کارگیری افغان به جای صفت مردم و چیزهای متعلق به کشور از بنیاد نادرست است.
مثلاً:
وقتی نام کشوری جاپان است و صفتش جاپانی، این صفت را به تمامی چیزها و کارهایی که منسوب به جاپان باشد، می توان به کار بست. مثلا، داکتر جاپانی، موتر جاپانی، الوبالوی جاپانی، سگ جاپانی، خر جاپانی...
اما آیا می شود وقتی صفت افغانستان را افغان خوانده اند، آن در زبان فارسی یا پشتو به همین تفصیل جاپانی به کار برد؟
آیا می شود گفت، یک خر افغان، یک سگ افغان، یک قالین افغان، انگور افغان انار افغان و ...
روشن است که این صفت جز در مورد آدمها در هیچ مورد دیگر کاربرد نمی تواند داشته باشد. در مورد آدمها نیز به یک هزاره و تاجیک افغان گفتن، جز تحمیل هویت پشتون به آنها چیز دیگری نیست این نام نه منطق دارد، نه مصلحت دارد و نه هم حقانیت

>>>   کاربرد واژه «دانشگاه» توسط «مورخ نامدار» کشور!
دلچسب اینکه جناب حبیبی واژه «دانشگاه» را در زمانی استفاده کرده که واژه «پوهنتون» نیز اختراع شده و مورد استفاده بوده است... اما با تشدید پروسه «پشتو- سازی»، کاربرد آن ممنوع می شود!

>>>   با درود. در مورد تاسیس یونورستی کابل در سال 1932 حرفی نیست. اما تا آن جا که بنده مطالعه دارم، در آن سال تنها فاکولته طب تاسیس شده بود. اما باید به خاطر داشته باشید که در آن هنگام به هیچ صورت واژه پوهنتون کاربرد نداشت. واژه پوهنتون سال ها پس از این رواج یافت. این واژه را شادروان استاد داکتر جاوید پس از بازگشت از تحصیل از ایران در دوره پادشاهی ظاهرشاه وضع نمود که در واقع ترجمه دانشگاه بود. شما لطف نمایید و تحقیق نمایید که برای نخستین بار در کدام سال واژه پوهنتون کاربرد پیدا نموده بود و به روی اسناد و کدارک نشان بدهید.

>>>   هم دانشگاه تهران و هم دانشگاه کابل در اول دارالفنون خوانده می شدند. بعدها هردو عنوان دانشگاه گرفتند. به گفتۀ استاد واصف باختری تقدیرنامه یی از سوی پادشاه- محمدظاهر شاه، به داکتر محمد انس که رییس وقت دانشگاه کابل بود، با همین عنوان صادر و امضا شده است: "به دوکتور محمد انس، رئیس دانشگاه کابل"
فاشیزم چشم و منطق و شرف ندارد. ورنه اینقدر با دانش و دانشگاه مخالفت نمی کند.
نکتۀ جالب دیگر در این سند، صفت اتباع کشور است. حبیبی صفت "اافغانی" را به کار می برد، نه افغان را.
و بازهم فاشیزم بی چشم و شعور است که امروز اگر کسی به افراد افغانی خطاب کند با خیره سری و حماقت تمام نوت افغانی را نشان می دهند که این است افغانی و آدم افغانی نیست

>>>   نمى دانم اين زن ها عقل و منطق دارند يا نه؟
اگر ندارند فرزندان انها، شوهران انها، برادران انها بلاخره كسى در خانواده انها از عقل سليم برخوردار است يا نه ؟
چرا پول خود را به جيب كسى مى اندازيد كه از ناتوانى و بيكاره گى چشم به جيب شما دوخته و دوكان خرافات باز كرده است؟'أين ادم كه اگر حلال مشكلات مردم بود نخست به زندكى و وضع نابسامان خود مى رسيد و براى چند پول شما مغازه باز نمى كرد!

>>>   فاشيزم افغانى تمام نماد هاى هويت و تمدن را يك به يك منهدم ساخته است ، هويت جعلى ايجاد نموده و زبان محلى افغانى را به زبان منطقه يى و تمدنى مسلط ساخته و با تحريف تاريخ همچنان به پيش مى رود .
اگر وحدت و اقتدار مى خواهيد بايد عدالت و حقيقت را قبول كنيم .

>>>   فاشیزم قبیله هنوز هم دست بردار نیست با وصف اینهمه خود خواهیها و زور گویی ها باز هم قناعت ندارند میخواهند که سرتاسر افغانستان را به زبان پشتو رو پوش کنند که این یکنوع حس خود خواهی و جاه طلبی این قبیله گرا ها را نشان میدهد.
پس ما چی باید کنیم تا از این تعرض قبیله جلو گیری شود ?

>>>   سمبولها مظهر وحدت ملي :
تازماني كه بانگ نوت هاي افغانستان به هر دو زبان فارسي و پشتو نوشته نشده با شد و سرود ملي به هر دو زبان فاسي و پشتو نباشد به وحدت ملي در افغانستان باور ندارم همه وحدت ملي وحدت ملي گفتن ها را دروغ مي دانم

>>>   براى مردم شهادت سه برادر در يك پوست امنيتى ، شهادت فرزندان پاك و نجيب وطن در راه دفاع از وطن با شكم گرسنه و هزاران اميد كه پر پر ميشوند ضايعه بزرگ است نه مرگ كسى دنيا را بنام پير و خانواده برتر از ديگران خورد.

>>>   حیف حیف جوانان ما که به هیچ قیمتی مفت و ریگان کشته می شوند .

>>>   اینست سرنوشت اولاد فقیر جامعه :
داستان غم انگیز سه برادری که یکجا در صفوف پولیس در ولایت قندهار شهید شدند.

>>>   حیف حیف جوان های ما که شهید میشوند .
عیش و نوش را کی می کند و در راه وطن کی قربانی میته !؛!!؟

>>>   سه برادر از يك خانواده كه مصروف خدمت در يك پوست امنيتى در ولسوالى ميوند ولايت قندهار بودند، يكجا شهيد شده اند.
گفته ميشود دولت هيچ همكارى در انتقال شهدا به كابل نكرده است!
روح شان شاد و بهشت برين منزل شان باد!
نوت: فقط يك وزير دفاعى كه بسيار مريض بايد باشد سه برادر را يكجا در يك خط جنگ ميفرستد!
يكبار ديگر به تمام مردم مى گويم كه جگر گوشه هايتان را براى دفاع از يك حكومت كه از بالا تا پايين توسط دزد ها و مريض هاى روانى اداره ميشود نفرستيد. دفاع از حكومت فاشيستى و جنايت كار به منزله خود كشى است!

>>>   ﺩﻭﻟﺖ ﺧﻮﺩ ﺣﺎﻣﻲ ﻃﺎﻟﺐ و ﺩﺭ ﻗﺘﻞ اﻳﻦ ﺷﻬﺪا ﺩﺳﺖ ﺩاﺭﺩ

>>>   ﻃﺎﻟﺐ ﻧﺰﺩﻳﻚ اﺳﺖ ﺩﺭ ﺩﺭﻭاﺯﻩ ﻫﺎﻱ ﻛﺎﺑﻞ ﮔﻤﺮﮒ و ﺣﻖ اﻟﻌﺒﻮﺭ ﺑﺴﺎﺯﺩ,,,,ﺁﻳﺎ ﺩﻭﻟﺖ اﺯﻳﻨﻬﺎ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﻧﺪاﺭﺩ,,ﺩﺭﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﻫﺎ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺎ اﻳﺸﺎﻥ ﻫﻤﻜﺎﺭ اﺳﺖ, ﭼﻪ ﺩﺭ ﻟﻮﮔﺮ اﻳﺠﺎﺩ ﻛﺮﺩ و ﭼﻪ ﺩﺭ ﻛﺎﺑﻞ

>>>   هشدار به پاسداران هویت تاجیک
فیسبوک میدان بی پرسانی است برای انهای که نه جنسیت شان تثبیت است ونه هویت شان ولی ازادانه می توانند با گذاشتن عکسی بخصوص از بزرگ تاجیکان بتوانند برزگان وهویت مان را خیلی اسان انتحار نمایند متوجه باشید که این ها بیشتر شان جای عکس خود ،عکس بزرگان تاجیک را گذاشته اند واز همان درون وظیفه خویش اغاز نموده وخود کفی را ادامه میدهند

>>>   حرفی که باید به خط زر گرفته شود:
"هرگاه حکومت طالب را ازدایره پشتونوالی بیرون کرد، بدان این مزدورک های بیگانه دریک ماه گم خواهد شد."
این گفته را از پیام آقای افضل عثمانی گرفته ام و به نام خودشان باید ثبت گردد. من به این گفتۀ اقای عثمانی باور خاراییین دارم و راز بقای طالبان در همین نکته نهفه است. استخبارات پاکستان با علم به همین راز بود که طالبان را در طلسم پشتونوالی کشت کرد...

>>>   حقیقت تلخ است پشتوانکا ، یک لحظه رجوع به وجدان خود کنید،......
آیا 100% طالب پشتون نیست؟
آیا 100% انتحاری پشتون نیست؟
آیا طالب مزدور پاکستان نیست؟
اینها همه واقیعت انکار نا پذیر هست و مانند آفتاب اشکار، پس چیرا شما ها میخواهید پنهان و کدام لکه ننگ زمان و تاریخ را از روی خود پاک میکنید؟.
خاین و خایف باید از هم متمایز گردد، تاج فخر وافتخار را قومی که سبب این تباهی شده بر سر نگذارد. فقط دشنام را به مردم گوش زد میکند.؟
دشنام چی معنی، دارد.
علمی بحث کن، مطابق حرف ،حرف منطقی بگو،نداری خاموش بمان.
پشتون غول کوه هند سلیمانه یعنی گروهی گرگ هار
بی هدف در جمع مردم انتحار
اوغان غول ها اهل منطق نیستند
این جماعت جز منافق نیستند
در نبرد عقل و منطق بی رگ اند
پشتو ها جملگی تخم انتحار اند
همچو دزد دنبال چور می روند
بردرک با بی شعوری می روند
پشتون یعنی دروغ اندر دروغ
چهره ی حق را کشیدن بی فروغ
ریدمان گوه خوردنی عصر حاضر پشتون است
توله انتحار، یابو وقاطر اوغان است
هر جا ...در جهان ست
آمریکا
آلمان
فرانسه و دیگه جا نام ....اوغان انتحاری و قتل ست
بازم بگویم

>>>   فاشيزم در هـر نقطه جهان شكسته ويا محكوم به شكست است.شما مبارزه تان را ادامه دهيد،

>>>   چرا دیگر شب نامه توزیع نمی شود
در عصر ما هر آنچه که باعث عقده های ما می شود را در شبکه های اجتماعی می نویسیم و این گونه ارضا می شویم و دیگر نیازی نیست که عملن وارد صحنه شویم.
زمانی که انترنت نبود و پارتیزان ها، شب نامه پخش می کردند و تمام ارتباطات جاسوسی در اتاقی خلاصه می شد. کاری صورت می گرفت و نتیجه ای هم داشت و اما امروز کلن مثل مرغ فارمی می نویسیم و از واکنش عملی خبری نیست.
سرمایه داری کلن ما را زیر گرفته است.

>>>   هرکس وطنش.........!
هاشم کرزی که درانفجار مهمانسرای استاندار قندهار چندی قبل کشته شد، ولی در ایالت ویرجینیای آمریکا به خاک سپرده شد.
"هرچاته خپل وطن کشمیر دی".

>>>   بازمی خواهم این پرسش جنجال برانگیز رامطرح کنم که: تاچه حد «سران شوونیست پشتون» درمبارزه باطالبانی برخاسته ازمیان قوم پشتون صادق هستند؟ آیا ترجیح می دهند ومی پذیرند که یک دولت دموکراتیک به جای دولت شوونیستی موجود به وجود بیاید؟ ازامردموکراتیک دفاع می کنند یا از شوونیزم قومی خودشان به هرقیمتی؟

>>>   کسی میګفت فلان مردم اګر از طلا هم شود مغزش از کاه هست این ضرب لمثل در حق هزاره ها دقیق هست این نوشتار هست ؟ این عقل هست او هم انسانیت هست ؟
یک دزد هرازه به دزدی ګیر آمد شما پیر را توهین کردید درحالیکه پیر نه پشتونه هست نه آمر حوزه را به از دوزدی مانع شده

>>>   هم اتمر و هم اوشتوکان جنبش تاریکی فقط به فکر معامله خودشان هستند.

>>>   از خداوند ج خواهانم که تمام این ادم کشان که در طی سالیان متمادی بر گلوی مردم بر حق مردم بر همه است بود پای گذاشتند را بزودی رسوا و نابود سازد مردم افغانستان به دلیل این همه بدبختی ها هرگز روز خوش و آرام را ندیدند.

>>>   شنیدن مسئله توزیع شناسنامه‌های «کتابچه‌یی» از زبان سخن‌گویان ریاست اجرائیه دیگر کارد را به استخوان می‌رساند.
این درست است که شؤنیزم در سال 2017 هنوز هم خواب حکومت عبدالرحمن خانی می‌بییند و به بهانه‌ و ترفند‌های گوناگون و با وجود هزینه‌ ملیاردها دالر کمک های جامعه‌ی جهانی، نهادینه شدن دموکراسی واقعی را به تعویق می‌اندازند اما شما (ریاست اجرائیه) که از آدرس مردم و مردم‌سالاري آنجا تشریف دارید و به اساس همین برنامه‌ها (توزیع شناسنامه‌های برقی) از مردم رای گرفتید، چرا؟
ما از ریاست اجرائیه انتظار داشتیم که پس از نشر خبر توزیع شناسنامه‌ةای کتابچه‌یی بلادرنگ موضع‌گیری می‌کردند و با پوچ و بی‌معنی خواندن این کار، آن را تقبیح و رد می‌کردند. حرف و حديث هاي وجود دارد كه رياست اجراييه هم با كاروان ضد شناسنامه برقي با ارگ پيوسته و توافق كرده اند تا با استفاده از شناسنامه هاي جعلي قديمي روي تكت مشترك انتخاباتي يك بار ديگر سناريوي مضحك به نام انتخابات را مثل ١٣٩٣ پس از حكومت وحدت به اصطلاح ملي،تكرار كنند.
هارون معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است