پاکستان می خواهد یک تیر و دو هدف داشته باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۷    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127660 منبع: پرینت

سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان گفته است برقراری ثبات در افغانستان از اولویت های کاری اسلام آباد شمرده می شود و تازمانیکه شرایط صلح از راه گفتگو میسر نشود، شورش خاتمه نخواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر ظهیر سعادت عضو مجلس نمایندگان گفت: حرف و گفتار پاکستان با عملش از چهاردهه به این طرف متفاوت بوده است. در حرف یک چیز می گوید و در عمل عکس آن را انجام می دهد. این باعث شده است که این بحران نه تنها حل نشود، بلکه روزبروز بیشتر شود و حتی روابط ما بدتر شود.

وی افزود: این که در این اواخر پاکستانی ها دوباره این موضوع را مطرح می کنند و از درگفتگو پیش می آیند و می گویند که تهدیدهای ما مشترک است، اما منافع خودشان در میان است.

سعادت گفت: آنها می خواهند یک تیر و دو هدف داشته باشند قدم اول این است که ذهنیت و یا تغییر استراتژی که حداقل در حد گفتار در آمریکا به وجود آمده، می خواهند آنها را هم اغفال بسازند و خود را قربانی نشان دهند طوری که در گذشته نشان دادند که ما قربانی خط اول تروریزم هستیم. گرچه آمریکا همینگونه هم تابحال از پاکستان حمایت کرده و این حمایت را بنابر منافع خود ادامه خواهند داد. دوم، با موضع گیری هایی که کم یا زیاد در این اواخر حکومت افغانستان گرفته، می خواهند حکومت افغانستان را هم اغفال بسازند که ما می خواهیم این مشکل را از در تفاهم حل بسازیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سرتاج عزیز پیر کرم شاه کهنه کار فریب گفتار همینکه زمستان شد و ترورستان بمحل اصلی شان که فامیلهای شان در انجا یعنی پاکستان زندگی میکنند بر میگردند و طاقت هوای سرد را ندارند باز همین پاکستانی ها مانند سرتاج عزیز ودیگران شان صدای صلح ومذاکره را بلند میکنند تا موقع باز گشت دوباره ترورستان شان بغرض تخریب و جنگ وانتحار وانفجار در کشور ما پس ازانباز پاکستانی ها حرف از حمایت و سرشناسی ترورستان طالبان را قوله میکشند و در مورد شناختن انها بحیث یک گروه سیاسی فاعلانه کار وپیکار میکنند دروغ های پاکستان مبنی بر صلح در افغانستان سابقه درینه دارد این گپ های پاکستان تازه ونو نیست که طرف قبول مردم ما باشد .

>>>   آفرین به این سیاست تان من پاکستانی نیستم اما به سیاست مداری شان یک سلام عسکری میزنم . پاکستان در ۵۶ سال سن خود ما که ادعای ۵۰۰۰ ساله را داریم درس سیاست را میدهد امروز پاکستان دل تمام کشورهارا حتی اسراییل را بدست گرفته است چون منافع کشورشان بیشتر از منافع قومی شان قرار دارد زمامداران دست نشانده ما اگر با سیاست مدران پاکستانی مقایصه شان کنیم نزد آنها بی سواد هستند.

>>>   هر کسی و یا انسان که هنوز هم به حرف های نا جایز پاکستان خوش بین استند اصلاً انسان نیستند و نمیخواهند که در جمله انسان ها شامل باشند کشوریکه افغانستان را سالها به نابودی کشانیده هنوز هم در مورد وی مثبت فکر کردن بزرگترین خیانت ملی است ما افغانها هرگز همسایه نیک بنام پاکستان نخواهیم داشت یگانه راه نجات افغانستان نابودی کامل کشوری بنام پاکستان است.
وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است