طفلی که سفیر افغانستان در آمریکا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۵/۱۱/۳ کد خبر: 127672 منبع: پرینت

کادرهای معقول، منطقی، دانشمند، فهمیده و با تعصبات قومی و زبانی در این نظام هستند اما بر سر کار گماشته نمی شوند و اشخاصی به سمت های مهم می روند که هر بار سیاست خارجی را تکه تکه می کنند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی، استاد دانشگاه درباره اشتباه زمامداران در تقرر کادرهای ضعیف و بی تجربه گفت: در فیس بوک ها می بینیم که سفیری رییس جمهور در آمریکا گماشته است، از فاصله دور از سرکی که ترامپ عبور می کند، عکاسی می کند و افتخار می کند که از همان سرکی گذشته است که ترامپ هم از آن عبور می کند!

سعیدی می گوید: وقتی معاون وزیر خارجه آمریکا به افغانستان می آید، رییس جمهور از وی استقبال و با وی ملاقات می کند اما سفیر ما افتخار می کند که از گوشه ی سرکی که ترامپ عبور کرده، عکس گرفته است و آن را در فیس بوکش منتشر می کند. اینها طفل هستند و سیاست را نمی فهمند.

این استاد دانشگاه اظهار می کند: سیاست ترامپ در افغانستان روشن نیست و با این روشی که زمامداران افغانستان بازی می کنند تا امروز خود را به جایگاهی نرسانده اند که به دستگاه دیپلماسی ترامپ نزدیکی داشته باشند و بتوانند حداقل جایی برای خود پیدا کنند.

وی می افزاید: سیاست هنر زندگی است. با این سفیران و دیپلمات های بی کفایتی که رییس جمهور از آدرس قوم و خویشی خود وارد کار می کند و می بینیم که حتی یک تعداد از آنها مانند سفیر پاکستان، روسیه و جرمنی، وزارت خارجه کشور را به رسمیت نمی شناسند تا زمان روی کار آمدن این سیاست مدارها به سر منزل مقصود نمی رسیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه زیبا فرمودیدآقای سعیدی!

>>>   اين مزدور ها بايد هم از دور با هاى با دار هاى خود را ببوسند زيرا انها أجازه نزديك شدن را ندارند .

>>>   اكثريت سفراء غنى جز گٌدى گك هاى بى تجربه چيزى ديگر نيستند.

>>>   به اين اندازه تعصب كه وقتي فارسي سوال ميكني به فارسي جواب دادن را شرم ميداند

>>>   غنی دیوانه در کمپاین ها انتخاباتی خود گفته بود من شرکت سهامی نمی سازم آیا حیوان را سفیر ساختند کار درست است ؟ یا که اوغان لوگری خودش است ؟

>>>   حرفی که باید به خط زر گرفته شود:
"هرگاه حکومت طالب را ازدایره پشتونوالی بیرون کرد، بدان این مزدورک های بیگانه دریک ماه گم خواهد شد."
این گفته را از پیام آقای افضل عثمانی گرفته ام و به نام خودشان باید ثبت گردد. من به این گفتۀ اقای عثمانی باور خاراییین دارم و راز بقای طالبان در همین نکته نهفه است. استخبارات پاکستان با علم به همین راز بود که طالبان را در طلسم پشتونوالی کشت کرد...

>>>   آورده‌اند که نوشین روان عادل را در شکار گاهی صید کباب کردند و نمک نبود غلامی به روستا رفت تا نمک آرد نوشیروان گفت نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد گفتند از این قدر چه خلل آید گفت بنیاد ظلم در جهان اوّل اندکی بوده است هر که آمد برو مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
بر آورند غلامان او درخت از بیخ
به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد
زنند لشکریانش هزار مرغ بر سیخ : ازحکومتی که دست نشانده غرب است چی توقع دارید

>>>   فاشيزم در هـر نقطه جهان شكسته ويا محكوم به شكست است.شما مبارزه تان را ادامه دهيد، مرگ ان در كشور فرا ميرسد.

>>>   بازمی خواهم این پرسش جنجال برانگیزرامطرح کنم که: تاچه حد «سران شوونیست پشتون» درمبارزه باطالبانی برخاسته ازمیان قوم پشتون صادق هستند؟ آیا ترجیح می دهند ومی پذیرند که یک دولت دموکراتیک به جای دولت شوونیستی موجود به وجودبیاید؟ ازامردموکراتیک دفاع می کنند یااز شوونیزم قومی خودشان به هرقیمتی؟

>>>   مشت نمونه خروار، همه مشترکین این وحشت ملی کمتر از جناب سفیر نیستند.

>>>   انتخاب سفیر افغانستان در ایالات متحده امریکا از جانب اقای اشرف غنی یک اشتباه بزرگ را نشان میدهد به گمان اغلب این طفلک در انتخابات تقلب بزرگ را به نفع اشرف غنی انجام داد و همین ثمره خیانت این طفلک او را به عنوان سفیر تعین کرد و از جانب دیگر کاکای کوچی خویش را به عنوان سفیر در روسیه گماشت پس دیده میشود که اشرف غنی در سیاست خارجی خویش کاملآ ناکام میباشدپس من برای اقــــای اشرف غنی در سیاست خارجی صفر میدهم.
کابلی

>>>   آقای سعیدی ،رییس جمهور باید شما را سفیر مقرر میکرد ، شما مثل مجددی وطن را خو ترک کرده بودید چطور شد که دوباره آمدید .
فقیری از کابل

>>>   دولت اشرار همین فرهنګش است!

>>>   سیاست هنر زندگی است. با این سفیران و دیپلمات های بی کفایتی که رییس جمهور از آدرس قوم و خویشی خود وارد کار می کند و می بینیم که حتی یک تعداد از آنها مانند سفیر پاکستان، روسیه و جرمنی، وزارت خارجه کشور را به رسمیت نمی شناسند تا زمان روی کار آمدن این سیاست مدارها به سر منزل مقصود نمی رسیم.
ع

>>>   درجه حقارت و پستی افغانها همین است که در سطح ملی و بین المللی اصلاً ارزش خود را از دست داده چون اضافه از سه دهه است که این کشور توسط دستگاه فاسد و ناشی از گروه های جنگی رهبری میشود و مردم افغانستان اصلاً سرنوشت اصلی زنده گی را منحیث یک شهروند این سرزمین نیافته اند.

>>>   من به گفته های سعیدی کاری ندارم ولی از او میپرسم که استاد کدام دانشگاه است و کدام مدرک تحصیلی دارد.
تا جای که من میدانم موصوف فارغ صنف دهم مستعجل است. آفرین به جرگت و بی چشمی ایشان. اما سیاست کادری اشرف عنی نیز قابل تایید نیست. تمام بدخشی ها در وزارت امور خارجه بحیث مستشار و وزیر مختار تعیین گردیده اند. این است صداقت و ایمانداری وزیر خاجه ناتوان و نالایق اشرف غنی.

>>>   بــه ((من به گفته های سعیدی کاری ندارم ))...
علم لدنی که در سینه بود
درسی نبود هر آنچه در سینه بود
اگر براستی تحصیل سعیدی همانقدر باشد بازهم صد مرتبه از تو بهتر میداند چون دران سال ها فارغان صنوف سوم وششم معلم تعیین میشند ، حالا وقتی در پوهنتون از طریق کانکور به رشته ایکه کمترین نمره لازم است موفق نشد میرود درپوهنتون خصوصی انجنری وطب می خواند
تو هم شایدازعهمان ماستر هاباشی که سند دکترا دارد اما سواد ندارد سعیدی تاحال چند کتاب نوشته کهچاپ شده ، اما تو نمیتوانی بیست سطر راجع به یک موضوع بنویسی
ر

>>>   زنده باشی آقی سعیدی.

>>>   این متن هزارتا لایک داره وبس

>>>   این کاملا غلط و دروغ محض است که در وزارت خارجه تماما بدخشی ها بحیث مستشار و وزیر مختار تعین ومقرر گردیده اند انهم در زمان صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کذب و بهتان و دروغ به این اندازه بزرگ را کسانی عادت کرده است ....

>>>   در افغانستان همین دو طبقه است طفل و دیګر دیوانه. باز هم طفل از دیوانه بهتر است.
دیوانه هم مانند سعید که از سرتا پا لوده مکمل

>>>   سفير افغانستان در أمريكا فكر ميكنم به واسط خانم خويش به اين چوكي رسيده باشد، زيراكه خانم وي امريكايى است. چراكه يك موقع جهت اموختن لسان پشتو و دري در مكتب كه براي افغانها درلندن إز طرف اتحاديه پيوند ساخته شده مي اموخت .

>>>   یک ګپ واضح باید ګفته شود که در افغانستان از قوم تاجک کده تعصبی قوم پیدا نمی شود

>>>   سفیر افغانستان در امریکاه عکس یادگاری گرفته ،نمیتوانیم او. را طفل خطاب کنیم بلکه اشتباه کرده وباید اشتباه ایش با سخنان نیک ،بدون. اینکه او خود را توهین شده وتحقیر شده بداند ،باید از طرف وزارت خارجه برایش توصیه شود تا در آینده به این عمل دست نزند .
عبدالله ریحان

>>>   پست مستشار وزیر مختار در اسلام اباد پا کستا ن از دو ونیم سا ل کمبود است وزیر خا رجه میخوا ست نفر خود ر. (ق) را در ان مقرر نما ید ارگ میخواست ز.(ش) را مقرر کند در این کشمکش پست تا امروز خا لی است و کسی مقرر نه شده
بادرنگ زوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است