همراهان دوستم وی را تنها گذاشتند...
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۷    ۱۳۹۵/۱۱/۵ کد خبر: 127791 منبع: پرینت

جنرال دوستم وقتی به معاونیت اول ریاست جمهوری رسید، اطرافیان و افراد مورد اعتمادش بصورت شبانه‌ روزی در دسترس بودند و هرجا نام دوستم گرفته می‌ شد خودشان را می‌ رساندند.

این‌‌ روزها که دوستم نیاز به همراهی و حمایت بیشتر همراهانش نیاز دارد، شمار زیادی از مشاوران و نزدیکان وی دور از ماجرا و اکثرا در کشورهای خارج به سر می‌ برند. حکم بازداشت محافظان جنرال صادر شده و قرار است خودش تحت نظارت خانگی قرار گیرد. اوضاع در حزب جنبش و معاونیت اول آشفته است و همراهان جنرال باید همانند روزهای خوش، جنرال را همراهی کنند.

چند تن از مشاوران نزدیک جنرال را که من می‌ شناسم بیرون از کابل و اکثرا در کشورهای مختلف نزد خانواده‌ ها یا در سیاحت به سر می‌ برند.
1. داکتر عنایت‌ الله بابر فرهمند رییس دفتر / ترکیه
2. محمد ظاهر موفق معاون دفتر / کانادا
3. لعل محمد تاشی مشاور اقتصادی / کانادا
4. محمد یونس طغرا مشاور روابط خارجه / کانادا
5. سید حمیدالله مشاور پالیسی و استراتژی/ ازبکستان
6. پیرمحمد خاکسار مشاور نظامی / تخار
7. شهباز ایرج مشاور مطبوعاتی /لندن

مختار وفایی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به نظر من این توطه از طرف ریس جمهور میباشد دایم کوشش نموده که افراد با قدرت را از سر راه خود دور کند، قسمی که همین منوال کار ها را در گذشته نیز انجام داده اند و فعلا هم نوبت به جنرال صاحب مقتدر کشور عبدرشید دوستم، رسیده انشاالله جنرال مانند سابق از این برنامه یی قومی ریس جمهور سرفراز بدر خواهد امد باز هم شرمندگی به داکتر اشرف غنی احمدزی و محمد حنیف اتمر، خواهد ماند و همچنان به ایشچی کثبف بیغیرت. زنده باد جنرال صاحب عبد رشید دوستم
سید هارون نادری
لندن

>>>   حالا ديگر دوران اين رهبران اوباش و مشاوران نا بكارشان در خاتمه است، نه آن پول بي حساب امريكا مانده، و نه ضرورت به اين پهلوان هاي گوز فيل، ملت از اول اينها را رهبر نگفته بودند، و أنشالله همه شان حساب خود را به ملت و خدا دادني هستند.
به اميد مأخذه تمام اجيران چپ و راست

>>>   اگر همین خام کله برضد حکومت نجیب بغاوت نمیکرد حالا هم نجیب رییس جمهور بود و حوادث سال های دهه هفتاد پیش نمی آمد تاحال اشرار هم از بین میرفتند یا تسلیم میشدند وویرانی های کابل اتفاق نمی افتاد
ر

>>>   آنها مجبور شده اند تا دوستم را ترک کنند در غیر آن دوستم از خود و بیگانه را نمی شناسد و آنها را به سرنوشت ایشجی گرفتار میسازد باز این بنی یریده گی را کجا ببرند

>>>   از ذکی و کارگر که خود را به رییس جمهور فروخته اند نام نبردید.

>>>   واقيعت است!! اين ها را هيج وقت مردم أفغانستان به حيث رهبر نمشناسد!!! اينها همه جبر زمان هستند و جبر زمان نازدانه است!! مكر انشالا روزى خواهد فرا رسيد كه اين همه وطنفروشان و غداران حساب مردم و خداوند را بدهند!!! به اميد جنين روزى!!

>>>   اوغان هرچه بیشتر تحصیل کند به همان اندازه اوغان تر و غول تر میشود نمونه اش هم همین خلیلزی / غنی زی و خرزی اند که با وجود زندهگی کردن در کشور های دموکراتیک مفهوم دموکراسی و زنده گی انسانی را درک کرده نتوانستند. مردم ما اکنون باید به این نتیجه رسیده باشند که اوغان ها هیچگاهی زنده گی انسانی را یاد نمیگیرند چون با زنده گی فاصله ناپیمودنی دارند. بنابرین جدا شدن و راه خود را جدا ساختن از اوغان یگانه راه نجات مردم ما از این همه بدبختی است و بس. باور کنید دیگر هیچ راهی وجود ندارد و هر روزی را که با اوغان میگذرانیم به معنی هدر دادن صد سال است.

>>>   ناگفته نماند خلیلزاد بیناموس مانند مکناتن امریکائی در کشور است این پشتون پلید نواسه محمد گل مومند کشتار گر مردم تاجیک و جاهای مردم تاجیک را گرفته به پشاتین داد فعلا همان برنامه را زلمی خلیلزاد ادامه داده

>>>   جنرال دوستم قربانی منافع روس و امریکا :
من فرد غیررسمی و غیرحزبی باشنیدن اخبار شب سه شنبه 5 دلو 1395 درمورد محاصره مقرجنرال دوستم بخاطردستگیری 9 نفر از بادیگاردهای جنرال دوستم به ارتباط عریضه انجنیر احمد ایشچی شوکه شدم .باوجودیکه درین قریه دورافتاده کدام معلومات استخباراتی یا خبرموثق دردسترسم نیست اما اخبار رسانه ها نمایانگرآنست که .
بدون شک جهاد و مبارزات ماقبل تحول اخیر تابع قانون نبوده حتی قوماندان محل هم خودش همه کاره بود .ازقتل شهریان کابل تا کسب سرمایه های ملیونی از جیب مردم بدون تعدی و قتل غیرممکن هم بود چون یک افغانی را بدون تعدی کسی به کسی رایگان نمیدهد . درتحول اخیر هم از زمینخوری تا تجاوز و تعدی حقوقی و جرمی به خروارها وهزارها دوسیه وجوددارد که هنوز ثارنوالی بسیاریهارا روی دست خودهم نگرفته است .حتی پولهای دافغانستان بانک و تجاوزهای جنسی که ازطرف رسانه ها افشا شده نیز بی سرنوشت خواهد بود.
چرا قضیه جنرال دوستم درلابلای تمام قضای حادتر ازآن هم جدی تر شده تاسطح برد و باخت چانه زنی دارند ؟ اگرچه ازنظر ماده 69 قانون اساسی افغانستان مجال محاکمه موقف ریاست جمهوری و اوامر آن ازطرف یک مامورپاین رتبه معنی توهین به پرستیژ ریاست جمهوری بوده میسر نیست . دستگیری 9 نفر بادیگارد جنرال دوستم هم مطابق عریضه انجنیر احمد ایشچی به امر جنرال دوستم متهم شناخته شده یعنی کار خودسر نظامیان نیست که قضیه به ثارنوالی نظامی محل ارتباط بگیرد . اصلاهیچیک ازین اقدامات مراحل قانونی نیست .
اماافراد جنرال دوستم درجمله مزدوران جهادی و سایر مبارزین همگون شان شعوری یا مجهزبایک مفکوره معین ایدیولوژیک نبوده که امروز کدام یک کشور به اشتیاق جان نثارکند . تمام گروههای جهادی سابق و جنرال دوستم ازنظرسیاسیون جهانی مهره سوخته شناخته خواهند شد چون هدف همه گروه های قبلی فقط پول بود به آن دست یافتند حال هدف بعدی حفظ همان پولهاست . اگرچه جنرال دوستم و پیروانش ازجهاد و مبارزه پولدار شده نتوانسته درقطار خس دزد های دوران سابق است .
اما نکته جالبی که علاقه گرفتم تا دیدگاهی درین زمینه بگذارم اینکه پیروان جنرال دوستم یگانه نیروی آشتی ناپذیر طالبان و افراطگرایی است .گویا ازجمله موثرترین نیروی امنیتی کشوربخصوص صفحات شمال است . بنابرین بهترین نیروی کارآمدمردم افغانستان بوده ولی هیچ کشورخارجی نیازی به همچو نیرو ندارد . چنانچه اگرعلایق روس بطرف طالبان باشد علایق امریکا شاید جانب داعش خواهد بود . هردوجانب بجای امنیت مردم افغانستان درفکرمنافع خوداند . ازینکه کنارزدن جنرال دوستم از سر راه منافع رقبا ، راه قانونی میسر نبود مجبور عریضه هتک حرمت احمد ایشچی دستآویز خواهد شد .
پس گپ زوراست تادررقابت سیاست جهانی علایق روس ، ترکیه وسایر کشورهای مشکوک محک زده شود که درمورد امنیت شمال افغانستان چه اقدامی را افشا خواهند کرد ؟ اگر روس درین مسله ابرازنظرکند انتقال جنگ از اوکراین به افغانستان به نفع تمام کشورهای خارجی بغیر از مردم افغانستان است .الترناتیو دیگری تجهیز گلبدین حکمتیار و خلع سلاح مردمان اوزبیک ترکمن جنگ قومی را به سمت شمال سوق دهد بازهم میتواند باتهدید سرحدات توجه روس جلب شود .بازهم احتمال جنگ روس درخاک افغانستان محتمل به نظر میرسد .
بزدرغم جان و قصاب درغم چربو : من به سیاست های غارتگرانه جهادخوران و پای لوچ های جنرال دوستم کدام خام طمعگی ندارم ولی افغانستان درحال تبدیل شدن به میدان جنگ جهانی است .ازچانس بد مردم افغانستان درصورتی جنرال دوستم ازنظرسیاسی یافزیکی کنارزده شود افغانستان درزیر پای قدرتهای جهانی سوریه دوم خواهد بود .
اوزبیک باله سی

>>>   من روزهای پیش شعر طنزگونه ی زیر عکس سلفی سفیر کوچی ها در واشنگتن نوشته بودم بدین مضمون ( به یزدا ن گر اوغو خرد داشتی- کجا کشور این حال بد داشتی) میدانید یک قومای ابله برای سومین روز است که خودرا جیر میدهد که چرا به همه این قوم توهین کرده یید؟ ولی پشتون ها براحتی تاراج میکنند.میدرند. میبرند. کشتار های قومی راه میاندازند. سرزمین آبایی اقوام بومی را برای باشندگان باجول و وزیرستالن مصادره میکند کسی نمیگوید بالای چشم تان ابروست .

>>>   خوب وقتیکه یک تحصیل کرده اینها اینقدر متعصب باشد از طالب سگ صفت اش چه گله کرد از دست همین متعصبین است که وطن ما را بدبخت ساختن و بخاطر ۴ روز حکومت پای بیگانه ها را به کشور ما باز کردند از شاه شجاع گرفته تا ترکی و عمر کور و کرزی .....

>>>   ديگر « جان -كيرى » هم وجود ندارد ، اگر ....اين حكومت را سوزش بگيرد ، كى به دادش خواهد رسيد!

>>>   اطرافیان دوستم از ترس تنبان کشی و تجاوز دوستم کناره جویی کرده اند
شما میدانید که ایشچی معاون حزب دوستم بود .
جوزجانی

>>>   مشاوران فرار کرده که به مثل ایثنجی سردجا ر نشود. مجبور ترک از وطن کند.سید هارون نادری و مختار وفایی مزه ره دیدن و می کویید که زنده باد
رحیمی از هرات با ستان .

>>>   چه با افتخار میگفت من همین طور بسیاری را پرانده گی هستم اما تصور پراندن خود را نکرده بود بیچاره بسیار استعمال شد و هیچ سودی هم نبرد

>>>   این افراد ازجمله بی وفاترین اشخاص درجهان است.
1. داکتر عنایت‌ الله بابر فرهمند رییس دفتر / ترکیه
2. محمد ظاهر موفق معاون دفتر / کانادا
3. لعل محمد تاشی مشاور اقتصادی / کانادا
4. محمد یونس طغرا مشاور روابط خارجه / کانادا
5. سید حمیدالله مشاور پالیسی و استراتژی/ ازبکستان
6. پیرمحمد خاکسار مشاور نظامی / تخار
7. شهباز ایرج مشاور مطبوعاتی /لندن
ع

>>>   باید دوستم درس عبرت بگیرد.
جزایش اینست که بر فاشیست ها اعتماد کرد حالا صلاحیتش به یک ملی هم خلاصه نمیشود

>>>   روز بد برادر ندارد

>>>   از رفتن جنرال دوستم ناراحت نمى شوم به چند دليل:
جنرال دوستم تا همين چندى قبل مدافع غنى بود و حتى راى ندادن به او را خيانت دانست .

جنرال دوستم صف حاميان غير متمركز سازى قدرت را شكست و با پاى خود به دام رفت .

جنرال دوستم به هيچ مشوره يى گوش نداد و همين حالا هم مشكل اش حل شود ميتواند هـر طرف توسط همين ارگ استفاده شود

بهتر است جامعه ازبيك صاحب رهبر بهتر شوند ، رهبرى كه صف توده هاى ضد فاشيزم را تقويه كند
تشنج ميان حاميان دوستم و ارگ به نفع مردم تمام ميشود.

>>>   خوب شد
حالی خواهد فهمید دوستی با فاشیست نتجه هش همین است

>>>   دوستم را همیشه شورای نظار مثل طفل بازی داده و از او سوء استفاده کرده و میکند به شورای نظار اعتماد نه کنید

>>>   روز ان رسیده که دوستم خاین بجزای اعمال خاینانه اش برسد در طول چهل سال گذشته همین دوستم با چال وفریب و نیرنگ خود را به حکومت بسر اقتدار پسپانده و بر علاوه زراندوزی هایش خیانت وجنایت را در حق کشور ومردم انجام داده است .

>>>   جنرال هرچه میبنید پاداش اشتباهات خودش است به بهانه یی کوچی غنی را به ارگ رساند. وخود ش امروز بیرون دلم خیلی میگیرد ولی وقتی یادم می یاد که جنازه های شاه ما بر. شانه های ما باز هم همه رندانه کنار. رفته ولی همین جنرال مخالف اشکار خاک سپاری شد میگذارمش به تقدیر خودش چون بالای گرگ اعتماد کردن عاقبتش این است

>>>   در همین سه دوره انتخابات ریاست جمهوری طرفداری پشتون ها را کرد و در هر سه دوره با چنین سرنوشت دچار شد.

>>>   این جنرال ترکتبار برای ما تاجک ها یک ....بیش نیست چون در بدترین شرایط در کنار ما نی بلکه در مقابل قرار گرفت من چند چیز را فراموش نمیکنم
اول اینکه یکبار هم این جنرال به زیارت آمرصاحب شهید نرفت
دوم اینکه در جنازه و مراسم فاتحه خوانی مارشال صاحب فهیم شرکت نکرد
سوم اینکه با برنده شدن غنی اولین کارش این بود که بالای مردم پنجشیر که مقیم جوزجان میباشند تاخت و اموال آنها را به تاراج برد و مردم بی دفاع را لت کوب کردن به فرمان همین دوستم کله خام
چهارم هم در برابر جنازه امیرشهید خادم دین رسول الله قرار گرفت و نمیگذاشت که جنازه در تپه شهرآرا دفن شود
در ضمن اگر ما تاجک ها هزار بار هم جان این کله خام را از مرگ هتمی نجات دهیم بدون شک آزما نمیشود

>>>   این عمل دولت غلجایی نشان داد که نباید به سران پشتون اعتماد نمود چون تاریخ شاهد عهد شکنی شان زیاد بوده ولی این ... سران تاجیک و اوزبیک و هزاره است که دنباله روی میکنند

>>>   در آن وقت انتخابات اين كله خام خودرا گم كرده بود دست غنى را بالا ميكرد حالا همان غنى سيلى برويش زد سزايش از اين بتر

>>>   جنگ زرگری بین دوستم پان ترکیست و اوغان ملت واقعیت ندارد و این برای فریب دادن ما فارسی زبان ها است. فرض کنیم اگر این واقعیت هم داشته باشد عقل سلیم حکم میکند که ما از این شانس پیش آمده باید استقبال کنیم چون دوستم پان ترکیست و اوغان ملت هردو دشمنان ما اند هرکدام برود به نفع ما است.

>>>   جنرال دوستم اسیر دامی شد که خودش ساخت !
جنرال دوستم از مدتها به این طرف تحت مراقبت وپروژه حذف قرار داشت ولی حمایت مردم بخصوص ازبکها مانع تحقق پروژه و ازمیان برداشتنش شدند و اما متاسفانه در بازی قدرت از استقلال رای برخوردار نبود و همیشه مورد استفاده ابزاری ارگ نشینان قرار گرفت .
کرزی ازهمان آغاز سال 2001 در تلاش بود که جنرال دوستم را از میدان بازی خارج کند ، توطئه هایی بسیار چیدند ولی حمایت مردم وبخصوص ازبکها مانع بزرگی برای تحقق از میان برداشتن دوستم توسط کرزی نیز شد.
جنرال دوستم با وجود اینکه میدانست که کرزی هر لحظه در پی انتقام کشی ، طالبان کشته شده در دشت لیلی از او می باشد ولی در سال 2009 ازترکیه بازگشت و از کاندیدای کرزی در برابر عبدالله حمایت کرد.
جنرال دوستم میدانست که اشرف غنی کینه دیرنه نسبت کشتار طالبان دردشت لیلی از او به دل دارد و هر آن درپی انتقام کشی است از اشرف غنی در برابر داکتر عبدالله حمایت کرد.
جنرال دوستم درهمدستی با جمعه خان یکی از اوباشان گلبدین در مزار شریف مردم را تحریک کرد تا به روی جاده ها برایند وعلیه والی بلخ شعار دهند وعکس قهرمان ملی را در چند نقطه شهر پاره کردند.
جنرال دوستم در آخرین مرحله در برابر مردم ما در روز خاک سپاری امیرحبیب الله کلکانی به اشارهء چند آدم بی هویت وهرزه مورد استفاده قرار گرفت و درهمان روز خون جوانی ریخته شد.
امروز جنرال دوستم تحت محاصره نیروهایی غنی و کرزی وطالب قرار دارد با وجود همه عملکرد هایی منفی واشتراک در بازی هایی که باعث ضعف نیروی مردم علیه یک گروه توطئه گر شد .

>>>   با کدام ضمانت دوباره مردم ما از وی حمایت کنند؟
دوستم بعد از مراسم اعزاز و خاکسپاری شهید امیر حبیب الله خادم دین محمد رسول الله محبوبیت خود نزد مردم افغانستان از دست داده است .
تاریخ ۱۱ سنبله از روز های دشوار و تاریخی ملت ما بود.
قلم تان رسا باد

>>>   دوستان عزیز مه خودم هم به قوم اوزبیک مربوط نمیشوم اما بودن دوستم برای دیگر اقوام روشنفکر بسیار ضروری است وقتکه حرف از اقوام میزنم منظورم پشتون تاجک اوزبیک و هزاره میباشد در شریط فعلی کشور که اکثر زمدران کشور فروخته شده های بیگانه شدن بودن دوستم یک امر ضروری است هرچی نباشد یک خار چشم برای وطن فروشان است بیاید کمی عمیق فکر کنیم نشود که باز فراد مثل داکتر صاحب نجیب الله شهید واری حسرت بودنش را بخوریم. البته این نظر شخصی خودم بود و به نظر دیگر دوستان هم احترام دارم. نجاتی از جوزجان

>>>   این که خام در برابر حکومت داکتر نجیب الله بغایت کرد وطن را در خاک وخون کشاند که تا امروز مردم کشته میشوند این کار همین کله خام است

>>>   او باید در دفتر ملل متحد پناهنده شود تا طالبان برای آزادی اش کابل بیایند و یا گل بی دین برایش کارت عضویت حزب اسلامی بدهد

>>>   كار خوبي كردند، قبل از اين كه كشكو پيشكو شوند فرار كردند.

>>>   اميد است دولت مردان در قضيه دوستم واشچي با درايت عمل كند، به اين قضيه يك راحل معقول پيداكند، در غير آنصورت ممكين است يك مشكيل بزرگ به وجود بيايد كه زيانش به حكومت سنگين ودودش چشم تمام مردم افغانستان را كور ومنافعش به دوشمنان مردم افغانستان خواهد رسيد.

>>>   همو داکتر نجیبت احماقت کرد که فاشبستی عمل کرد. بحرفهای سلیمان نالایق دوستان حقیقی خودرا از خود دور ساخت .ورنه این اشرار یک پسته دولتی را گرفته نمیتوانست .لعنت به همه قوم پرستان .اینان یهودان است .
زنده باد دوستم
حمید برنا

>>>   گزارش ها می رسانند که احمد خان ایشچی، یکی از هم جنس بازان قهار در شمال شناخته می شود. وی هم با شورای امنیت ملی، حلقات پاکستان و همچنان با طالبان از سالیان پیش به طور گسترده در ارتباط بوده است. درگزارش قید شده است که ایشچی یکی از هم جنس بازان حرفه یی و شهره در شمال به شمار می رود که به طور علنی «بچه بی ریش» نگه می دارد با «بچه» هایش به طور متقابل روابط جنسی دارد.

درگزارش آمده است که بازی با ورق ایشچی بسیار پیچیده طرامی شده بود، اما نتیجۀ چندانی به بار نیاورده است. درگزارش اضافه شده که در ایجاد غوغا و نشر وپخش مصاحبه های تلویزیونی ایشچی، پول های فراوانی به تلویزیون ها داده شده است.

>>>   دوستان عزیز درود.
طوریکه از قضیه احمد ایشچی نتیجه گرفته شد, یک عده ی از همجنسگرایان در رده های بالایی کشور مان وجود داشته که ایشان مدت ها منتظر رد پا درین کشور بودند, اما باتاسف و با استفاده از فرصت قضیه ایشچی توانستند برای بار اول اتحاد وهمبستگی شان را اعلان نمایند. که مشهورترین همجنسگرایان عبارت اند از...
1- اشرف غنی روده قاق
2- حنیف اتمر پوز تازی شکاری
3- استانکزی رئیس امنیت خردوان
4- محقق خان لشمک
5- عبدالله عبدالله ایزک
6- ایشچی احمد رهبر ورئیس کونیان افغانستان
7- رئیس دفتر معاونیت اول عنایت بابر کون پاره و بیکاره
8- اکبر بای مشهور به اکبر تره از نی قرضدار
9- رهبر همجنسگرایان که به گفته حامیان شان به روز های آینده وارد کابل خواهد شد بمب الدین راکتیار مزدور

>>>   بعضی از انسان ها چقدر نادان هستند,
امیر چی! خادم دین رسول الله ! ایکاش خادم دین رسول الله میبود, سرتاپاکاراش دزدی وچپاول بود,
به نظرم هنوز فرصت است بخاطر آبادی وجور شدن این وطن, تازمانیکه نادان ها و حامیان نادان ها از بین نرود این وطن جور نخواهد شد.

>>>   یکی از همجنس گرایان که در دانشگاه امریکلائی کابل استاد بود درانتخابات پشتبانی اشرا از اشرف غنی بشرطی اعلام کردکه درین رشته آزادی های بیشتر فراهم کند

>>>   خبر عاجل
فيض الله ذكي از كار خود استفاكرد از أفغانستان فراركرد جاي فرار ايش معلوم نيست اگر شما معلومات باماشريك كنيد تاجاي كه من معلومات دارد. به اثر فشار دوستم پهلوان
ع م ن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است