کابل از گلوله باران تا گلبارانِ حکمتیار
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۵/۱۱/۱۶ کد خبر: 128461 منبع: پرینت

با رفع تحریم هایِ حزب اسلامی باید شاهد تغییرات اساسی در حکومت باشیم زیرا دیگر ارگ حامی چون جانی کابل دارد و مخالفان یا به انزوا رفته اند و یا دچار چند دستگی شده اند و تنها عطا محمد نور مانده با دشمن دیرینه خود که قدرت امروز حکومت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،تاریخی که به دست جنایتکاران با کشتار و فجایع انسانی، دنیای تاریک این سرزمین را رقم زد، بار دیگر به دست رهبرانی برخواسته از جنگ در این سرزمین آغشته به خون بی گناهان ورق خورد: بازگشت گلبدین حکمتیار به پایتختی که روزگاری در راکت های بشمار وی به ویرانه بدل و زنان، کودکان و مردان در بی پناهی قتل عام شدند.

اکنون نیمی از مقام های پایتخت در تب و تاب استقبال شکوهمند از جانی روزهای نه چندان دور کابل هستند و در پی کاخ ها برای امنیت حکمتیار و تامین منابع مالی رهبران حزب اسلامی.

در حالی که طی سال های گذشته حکمتیار در منازعات جاری مخالفان مسلح نقش کوچکی داشت اما در جریان جنگ های داخلی و خونین دهه 1990 یکی از چهره های بزرگ جنگ و افراد مسلح وی با شلیک های راکت بر شهر کابل به نقض حقوق بشر متهم و امریکا برای سر وی بیست و پنج میلیون دالر جایزه تعیین کرده بود.

با لغو تحریم های گلبدین حکمتیار از سوی سازمان ملل، دارایی های وی دوباره آزاد و ممنوعیت سفر و تحریم های تسلیحاتی علیه این رهبر حزب اسلامی لغو شده است.

با برداشته شدن قانونی تحریم از حزب اسلامی، حکومت با تغییرات اساسی روبه خواهد شد، از یک سو باید مقامی شایسته برای رهبر جهادی گذشته تعیین و از جهتی دیگر با حدف عبدالله در پی ادغام عطا محمد نور در قدرت باشد در حالی که این فرصت با انزوای جنرال دوستم برای خانه تکانی ارگ مهیا شده است.

انحصار طلبی قومیتی که براساس حکومت ریاستی در افغانستان به وجود آمده، همواره پذیرای قدرتمندان قوم پشتون بوده است و فرقی نمی کند حکمتیار باشد یا قبیله های ناسازگار رانده شده پاکستان و یا طالبان افراط گر و در این میان تمامی توطیه ها برای به انزوا بردن مقام های مخالف حکومتی، این فرصت را به خوبی ایجاد کرد تا کابل و ارگ پذیرای جنایت کاری چون گلبدین حکمتیار در حمایت غرب و سکوت مخالفان داخلی باشد.

تقسیم قدرتی که در آینده باید در حکومت وحدت ملی شاهد باشیم زمینه را برای ورود طالبان نیز فراهم می کند زیرا هرچند حزب اسلامی و طالبان در جبهه های متفاوت از هم با حکومت افغانستان و نظامیان خارجی در نبرد بوده اند اما از مبنا و ایدیولوژی مشتریک برخوردار هستند که این هماهنگی را می توان در درخواست آزادی زندانیان حزب اسلامی دید که مملو از مقام های بلندپایه طالب است.

از سوی دیگر، حکومت که از توافق صلح با حزب اسلامی به مانند سنبل صلح یاد می کند بارها در تلاش بوده که طالبان را نیز به میز مذاکره بکشاند اما پیش شرط های این گروه تروریستی تاکنون در کنار مداخلات پاکستان و بازیگران منطقه ای، سد راه بر سرانجام رسیدن آن بوده است.

حزب اسلامی در حالی به حکومت پیوست که در ضعیف ترین وضعیت سیاسی و نظامی به سر می برد و به جز حمله های پراکنده نه تهدید جدی برای امنیت افغانستان بوده و نه به مانند گذشته، قدرتمند اما برای راس حکومت بهترین گزینه بود تا هم از یک حامی در مقابله با سیل مخالفان بلندپایه برخوردار شده و هم دستاوردی برای توجه جامعه جهانی داشته باشد.

راس حکومت همواره در دستان دولتمردانی بوده که از آدرس قوم پشتون و منفعت های خود عمل کرده اند و این ضعف مقام ها و چهره های بانفود دیگر اقوام بوده است که تاکنون نتوانستند در مقابل عملکرد سلطه جویانه حکومت اقدامی ماثر داشته باشند و به راحتی در توطیه ها و معامله ها مغلوب و پس از مدتی از صحنه سیاسی محو می شوند.

ادغام حزب اسلامی در قدرت بیش از همه برای حزب جمعیت افغانستان تهدید بزرگ است که تاکنون عنوان قدرتمندترین و بزرگترین حزب کشور را یدک می کشید اما آیا در آینده نیز می تواند نماینده ای در بالاترین رده قدرت داشته و به مانند خواست عطا محمد نور نیمی از قدرت در دستان قوم تاجیک باشد؟

هرچند پاسخ به این پرسش ها زودهنگام است اما گلبدین حکمتیاری که طی چهاردهه یکی از بزرگترین مخالف هر رهبر و حکومت افغانستان بوده هیچ گاه با مقام های تشریفاتی کنار نخواهد آمد بلکه با امتیازهای بزرگی که دریافت کرده و خواهد کرد، سلاحی است برای ارگ برای به زانو درآوردن مخالفانی که طی ماه های اخیر بزرگترین چالش حکومت شده بودند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باج دادن که میگویند همین است.

>>>   گلبدین < می اید محقیق و خلیلی با خوشحالی می گوید
شبی اول گلبدین مهمان ما
سالها پیش بود هم پیمان ما
ما هم اهنگ بوده ایم با گلبدین
جنگ های داخلی کابل زمین
گاو قربانی کنم در راهی او
گل به پاشم تا به سر تا پای او
نبی جاغوری

>>>   حزب کلبیدین با همان قدرت گذشته اش نبوده چون در داخل این حزب انشعاب های رخ داده است وهم چنان شخص گلبیدین هم کهنسال و فرسوده شده وعمال وحرکات گذشته ان اکثریت مردم که خوشبین این حزب بودند از صف گلبیدین جدا شده و با این حزب بریده اند ونارضایتی های شان طوری است که دیگر خوشبن نبوده و عضویت شانرا درچنین حزب وچنین رهبر حزببخود شرم و ننگ میدانند و امدن این دیوی سیاه تاریخ در صلح و امنیت هم تاثیری نداشته بخاطریکه از نفوذی گذشته در جبهات جنگ برخوردار نمیباشد گلبیدین پابند به هیچ حرف وتعهد خود نبوده ونیست وبخاطر کسب قدرت اش بهرکاری دست میزند اما بار باریکه شوق کرده که خود را براریکه قدرت در افغانستان برساند و افغانستان را به صوبه پینجم پاکستان بسازد و مانند شاشجاع ثانی بر تخت نشینانده شده باشد اما این هدف شوم ان ناکام و بیشتر به انزوای سیاسی ونظامی مبدل شده ونفرت بیشتر مردم کشورما را بخود خریده است اکنون که باپلان نو وتاکتیک نو وارد شهرکابل خواهند شده دیده شود که بازهم ناکامی های گذشته اش را تکرار میکند ویا اینکه فکر دیگری را در سر دارد .

>>>   روز دشمنان گلبدین سیاه شد . خیزک وجستک وسنک اندازی های شان بیهوده شد .

>>>   برادر محترم شخصی که یک بار در دسترخوان حزب اسلامی نان خورد. تا که حیات است از حزب اسلامی دفاع می کنند.
محمد نبی از کا بل

>>>   مهره سوخته یامهره ناسوخته از این ... دیګر شاید فرق داشته باشد

>>>   این بار طوری معلوم میشود که گلبدین به غنی اقتدا کرده است وهمه شان تصمیم گرفته اند تا در برابر دشمن مشترک مقابله نمایند. غنی از نظر حمایت مردمی دریک بن بست کامل قرار دارد. غنی گک بیچاره برای روز مبادا هیچ نیرویی را دراختیار خود ندارد تا در موقع ضرورت بالای آنها اتکا کند. گلبدن هم اگرکابل بیاید کدام مسئله عجیب نیست چون پشتون برای به دست آوردن قدرت از هیچ بی آبروی دریغ نمیورزد. این مسئله برای بنده عقلاًو عملن اثبات شده است. حکمتیار اخوانی ازاقتدا به غنی بی دین ابایی ندارد چون غنی اگربی دین هم است اما پشتون است. استاد ربانی هم دینی وهم حزبی گلبدین بود اما چون او تاجیک بود گلبدین با وی بیعت نکرد.

>>>   معلوم نیست آی اس آی چی پلانی دارد؟؟؟

>>>   جناب ، آقای گلبدین شخص پشت پرده روز مبادا است ، این را صد درصد قبول کرد و این آقا که سالهای سال در فعالیت هایش همیشه به نظر مردم مار بین آستین بود ، نیست ، بل مهره خیلی فعل همیشه کمک حال دیگران و در کشور بیگانه مانند شاهان زندگی کردن و چک سفید ماهانه دریافت کردن ، با افراد گروه خود فروش خود داد و در ستد بودن ، هستند و فعل این همه فعالیت پشت پرده ، حالا باید چهره واقعی را به حیث معاون اول آقای غنی به نمایش بگذارد،

>>>   آمدن گلبدین سبب تجزیه افغانستان می شود. او یک متعصب قومی است و مردم را به جنگ قومی تشویق میکند و در شرایط فعلی فقط یک گوگرد زند به آتش تفرقه کافیست
خان جان احمدزی

>>>   حكمتيار عزيز همه ما ملتت بتو سلام ميفرستيم همه باستقبالت ميبرائيم بادسته هاي كل مقدمت را كرامي ميداريم ناكفته نماند كه همه بزركواران قابل احترام اند از كريم خليلي تا اسماعيل خان و محقق و قانوني صاحب همكي را خداوند توفيق عنايت فرمايد

>>>   آمدن گلبدين را جشن بايد گرفت، با آمدن وي تعادل قوا برقرار خواهد شد، ديگر شوراي نظار حق ويتو را نميداشته باشد، يكه تازي ها كم رنگ خواهد شد، ميراث خور هاي جهاد از يكه بودن خلاص خواهد شد، چون همه ميدانيم كه حزب اسلامي متحدتر و شاملتر و پر نفوستر از جمعيت اسلامي و ديگران است، در طول تاريخ جهاد و مقاومت كس نديده كه اعضاي حزب أسلحه فروخته باشند، و يا متهم به دزدي باشند.
اگر از جنگهاي كابل انتقادي است، حزب تنها يكي از طرف هاي درگير بود، اما چنداول ، بالااحصار، شاه شهيد، جمال مينه، كارته چهار، افشار و غيره نقاط كابل از طرف شوراي نظار در مقابل هزاره، ازبك و حزب اسلامي ها به خاك برابر شده، و گروهاي ديگر از خود دفاع نموده و عقب نشيني نمودند.

>>>   باامادنی حکمتیار صاحب اوباشهای شورای نظار از خیابانها جمع خاهدشود

>>>   کی میداند که براستی همان گلبیدین راکت چی خود ماست یا آی اس آِ کدام نفر خودرا بنام او بما می فرستد؟

>>>   پیامد های خوش پیامد های حق بر باطل پیامد های عدالت اسلامی.
دشمن چور وچپاول دشمن بیناموسها.

>>>   تعجب دارم !
خوانندگان عزیز چگونه برسر این افراددولتی و حزب اسلامی بمثابه قدرت های مستقل و جداگانه محاسبه دارند گویا جنگ قومی میکند یا حکمیت را غصب میکند یاامتیازرا یکه تازی میکند . امابه نظرم اردوی ملی ازخودصاحب دارد ازخودخواجین دارد هیچیک اینها دوپیسه ازجیب خود خرچ کرده نمیتواند همه امتیازیکه آرزودارند باید ازجیب خواجین باشد .پس خواجین هرچه گفت همان خواهد شد .
خواجین امکان دارد تجزیه را هوس کرده باشد تا هریک قوم غلام جداگانه شده سینه هریکی سپراهدافی قرار گیرد . همانطوریکه هرکه نان داد فرمان داد اینها هم هرکه نان دهد قبولدار میشوند . اما امریکادرین بازی بازنده است چون اسلامگرایی که وطن خودرا برایش درمقابل پول داده برای خواجین دیگرهم درمقابل پول حتمامیفروشد . جنگ ویتنام درافغانستان تکرار میشود .
وطندار

>>>   پیوستن حکمتیار به دولت غنی و کرزی فقط به خاطر تداوم حکومت فاشیستی شان است....که در برابر نیروی های شمال از..... استفاده می‌کنند

>>>   ﻛﺴﻲ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻢ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺒﺮ ﺩاﺭﻱ ﻣﻦ ﺩﺭ اﻳﻦ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺟﻨﮕﻲ و ﻗﻬﺮ ﺑﻮﺩﻡ و ﻓﻘﻄ ﻫﻤﻴﻦ اﻣﺮﻭﺯ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺁﺷﺘﻲ ﻛﺮﺩﻡ.
ﺧﺎﻧﻤﺶ ﺟﻮاﺏ ﺩاﺩﻩ ﺑﻮﺩ: "ﻭاﻟﻠﻪ ﻧﻪ اﺯ ﺟﻨﮕﻲ ﺑﻮﺩﻧﺖ ﺧﺒﺮ ﺑﻮﺩﻡ و ﻧﻪ اﺯ ﺁﺷﺘﻲ ﻛﺮﺩﻧﺖ ".
ﺟﻨﮓ و ﺻﻠﺢ ﺭاﻛﺘﻴﺎﺭ ﻫﻢ ﻋﻴﻦ ﻫﻤﻴﻦ ﺩاﺳﺘﺎﻥ اﺳﺖ. ﻫﺮﮔﺎﻩ اﻭ ﺑﺎ ﺳر ﺧﻢ و ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺗﺤﺖ ﺣﻤﺎﻳﺖ اﻣﺮﻳﻜﺎ ﺁﻣﺪﻧﻲ ﺑﻮﺩ, ﻛﺎﺵ ....ﺭا ﺑﺎ ﺳﺮ ﺩاﺩﻥ اﻳﻦ ﺷﻌﺎﺭ ﻛﻪ ﮔﻮﻳﺎ ﺑﺎ ﺑﻴﺮﻕ ﻫﺎﻱ ﺳﺒﺰ و ﻓﺎﺗﺤﺎﻧﻪ ﻭاﺭﺩ ﻛﺎﺑﻞ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ﺑﺪ ﻧﺎﻡ ﻧﻤﻲ ﺳﺎﺧﺖ و ﻣﺘﻌﺎﻗﺐ ﺳﺮﻧﮕﻮﻥ ﺷﺪﻥ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻛﻤﻴﻮﻧﻴﺴﺘﻲ ﺩﺭ ﻛﺎﺑﻞ ﺩﺭ ﺗﺤﻜﻴﻢ ﺩﻭﻟﺖ ..... ﻣﻴﻜﻮﺷﻴﺪ ﻛﻪ اﻛﻨﻮﻥ ﺧﺮﭺ ﺩﺳﺘﺮﺧﻮاﻥ اﺷﺮا ﻣﺎﻟﻴﻪ ﭘﺮﺩاﺯاﻥ ﻳﻬﻮﺩ و ﻧﺼﺎﺭا ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩﻧﺪ.
ﺧﺼﻠﺖ اﻳﻦ ﻣﺮﺩﻡ, ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻫﻤﻴﻨﮕﻮﻧﻪ ﺑﻮﺩه اﺳﺖ.

>>>   حکمتیار صرف بخاطر تضعیف ساختن دیگر اقوام کشور مخصوصاً مردم شمال آورده میشود که در بین مردم کمی نفوس دارد و همین طریق پشتون ها میتوانند به اهداف خود در شمال و کشور برسند مخصوصاً کهندژ، بغلان و بلخ .
انشاءالله به این هدف خود قبیله هرکز نمیرسد بسیاری شان این آرمان را بگور با خود بردن و اینها همچنان میبرند و انشاءالله تعالى که سر غنی یهودی زی را نیز میخورد.

>>>   همه ميدانند كه پول هاي دولت افغانستان از كجا ميايد
نميدانم اعضاي گروه گلبدين.... هستند يا ديگران را نادان فكر كرده اند
پول مصارف را بدهيد مگر نامش را نگيريد كه از كجا ميايد
وله امي شرم هم خوب چيز است مگرامي گلبديني ها هيچ ندارند

>>>   تمام صفات گلبدین به این حرف جواب گفته میشود که وطنفروش نوکر و ابزار دست ای اس ای بوده است و خواهد بود .
دوراندیش

>>>   من برایش میگویم که این پول ها از غرب مییاید و مالیات کارگر ها تا فاحشه خانهای اوروپا و امریکای است آیا گلبدین مز خوری میکند که از حکومت مصرف میخواهد حکومت از کنند پول همه را غربی ها میدهند

>>>   به خود جناب غنی صاحب هم خطر احساس میشود که اورا نپراند.صلح او صلح نیست.صداقت نیست. خداخیر غنی صاحب را پیش کند.عادل.

>>>   فقط برخی پشاتین از ورود حکمتیار خوشحال استند بقیه مردم به شدت از این آدم جنایتکار تنفر دارد

>>>   ترس بکار است از این مارهای زخمی

>>>   تاصف با حال مردم که سرنوشت شان به دست ۴ نفر کوچی های غلام و برده امریکا افتیده اند . ۴۰۰ نفر تروریست را حکومت به کدام دلیل رها میسازد آیا با مردم مشوره صورت گرفته است ؟ یا تنها قوم مطرح است که پشتونش خوش باشد همه گپ ها حل است . ....فاشیزم و پشتونیزم.

>>>   ﺁﻳﺎ ﻋﺪاﻟﺖ اﺳﻼﻣﻲ ﭼﻨﻴﻦ اﺳﺖ?
ﺁﻳﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﻭﺟﺪاﻥ ﺩارﻧﺪ?
ﺁﻳﺎ اﻳﻨﻬﺎ ﺑﺮاﺩﺭي و ﺑﺮاﺑﺮﻱ ﺭا ﻣﻴﺪاﻧﻨﺪ?
ﺁﻳﺎ ﺷﻌﺎﺭ ﻫﺎﻱ اﻳﻨﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﻋﻮاﻡ ﻓﺮﻳﺒﺎﻧﻪ ﻧﻴﺴﺖ?
ﺁﻳﺎ ﺗﻔﻜﺮ و اﻧﺪﻳﺸﻪ ﻋﺪاﻟﺖ و ﻣﺴﺎﻭاﺕ ﺩﺭ ﺫﻫﻦ اﻳﻨﻬﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﺩ?
ﺑﺪاﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻴﺎﻥ ﺷﻌﺎﺭ و ﻋﻤﻞ اﻳﻨﻬﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﻫﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺭﺩ,
ﺻﺪاﻗﺖ و ﭘﺎﻛﻲ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ اﻳﻨﻬﺎ ﻳﻚ ﺯﺭﻩ ﻫﻢ ﺩﻳﺪﻩ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ,
اﻳﻤﺎﻥ ﺷﺎﻥ ﺿﻌﻴﻒ, ﻧﻴﺎﺕ ﺷﺎﻥ ﺧﺮاﺏ و ﻓﻜﺮ ﺷﺎﻥ ﻣﻤﻠﻮ اﺯ ﺗﻌﺼﺐ اﺳﺖ

>>>   حکومت کشورهای دیگه جنایت کاران ومجرمین را دستگیر،محاکمه وزندان میکنند اما در افغانستان به جنایتکاران پاداش،ساختمان وآزادی آنها،نادرشاه

>>>   تمام افغانستان وطن حکمتیار است هرجای دلش باشد میتواند بود باش نماید.

>>>   اگر مصلحت اين است لعنت خدا بر همين گونه مصلحت و......كننده.

>>>   اشرف غنی اصلا کشور را بهتر است تسلیم حکتیار کند تا هر چه میخواهد انجام دهد!

>>>   باز کدام جاده را بروی مردم خواهند بست؟!
مانند کرزی که سرک شاه محمود خان را بند ساخته است. یا مانند سفات انکلستان که تمام پیاده رو را در وزیر محمد اکبر خان اشغال کرده است. نمی دانم در لندن هم همین طور می کنند؟؟؟
عاطفه از دهمزنگ

>>>   جای این جانی زندان پلچرخی است ،نه مهماناخانه دولتی . عجب ملکی داریم ، جنایت کن و پاداش بگیر ،این امیر بگیل و نرمش او مکر بیش نیست ،دیگر نه قدرتی و نه آبرویی برای او باقیمانده است. و حالا به لست تقاضا های خود افزوده و درخواست آزادی زراد را از زندان انگلیس با وساطت دولت نامنهاد وحدت ملیرا نموده است. حالا تا پاک شدن نام او از لست سیاه در ننگرهار اقامت خواهد کرد ،تو گویی که ننگرهار جز خاک افغانستان نباشد.
شمس تمنا

>>>   صد ملیارد دالر آمریکایی را چور کردید، دونیم ملیون جریب زمین چور شد، رشوت، جور کردن هزار ها بلند منزل، مغازه ها، تانک های تیل، پول ملیارد دالری ذخیره شده در دوبی، تاجکستان....ولی از تخصیص یک تعمیر به حکمتیار فغان شما بلند شده. .... عجیب مردم بی سر هستید

>>>   چگونه جمعیت اصلاح، دانشجویان دانشگاه‌های افغانستان را تندرو می‌سازد؟
جمعیت اصلاح یک جنبش سلفی‌گرای مربوط به حزب اسلامی است که با ادعای اصلاحات اجتماعی، ایدیولوژی‌های سیاسی خود را از طریق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی پیاده می‌کند. حوزه اصلی فعالیت‌های این جمعیت را نسل جوان دانشگاهی به‌ویژه در کابل و ننگرهار و برخی از مراکز آموزشی خصوصی تشکیل می‌دهد. یافته‌های این پژوهش فعالیت‌های این گروه را به‌عنوان تهدیدی جدی در افراطی کردن افغان‌ها به‌ویژه دانشجویان می‌داند و آن را نه یک نهاد اجتماعی که یک تشکل سیاسی به‌خصوص «سیاست دانشجو» می‌شمارد.
در سال جاری با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، رادیکالیسم چالش‌برانگیز می‌گردد. با توجه به گذشته تاریخی افراطیت، حافظه جمعی متاثر از جنگ‌های داخلی مبتنی بر قوم و مذهب و موجودیت جنگ‌سالاران و زورمندان ساحوی، امکان از دست رفتن دست‌آوردهای سال‌های اخیر به‌شدت و جود دارد. دولت افغانستان باید مواظب تهدیدهای این‌گونه‌ی نیز باشند.
Parwani

>>>   شتر را پرسیدند که چرا گردنت کچ است، گفت کجایم راست است که گردنم باشد.
اگر ....جنایت کار هستند همه اینها نظر به صلاحیت، قدرت خود و به کدام ملک وابسته بودن در حق ملت مسلمان افغان جفا کردن لازم نیست کس صفای خوبی دهد..
در ملک که..
رهبر دوزد، دولت دوزد، پارلمان دوزد شورا دوزد پس هر دوزد چپاولگر که باشد از هر قوم که باشد اگر دوزد دین فروش معامله گر باشد باز از طرف یارانش قهرمان ملی تایید میشود چرا که نی؟:: کدام پارلمان کدام لوی جرگه از الله سبحان تعالی ترس ندارید این دوزدان بنام کمونیست، مجاهد طالب دین از نام خدا و دین مبین اسلام استفاده کرده بنام قوم خون مظلومین بیچاره افغان را ریختاندن از امر صاحب معامله گر پل پران گرفته تا راکتیار، شیخ دروغ گو که فتوای جهاد بر برادر مسلمان خود صادر میکند و بنام جهاد مقدس صاحب قدرت شدن کدام رهبر قهرمان است جز خیانت ملی قاتلین ملت جنایت کاران دوز و راهزن او برادران از مرده پرستی دوری کنید. اگر دیروز با روس ها جهاد روا بود پس چرا امروز با کافرین یکجاشدید خون ملت مسلمان افغان را میریزانید، یا این که امروز صاحب پول شدید جهاد بخاطر پول بود لعنت الله تعالی بر منافقین کدام مقاومت اگر طالبان پاکستانی بود پس چه قهرمانی کرد امر پل پران ... رفت کولاب با رفیقای روسی خود پناه برد هههه آفتاب به دو انگشت پنهان نمیشود هر رهبر خاین دین از هر قوم که باشد به بنده گان مسلمان الله و الله مهربان معلومدار است.
اگر اینها به حرف من تو الله سبحان تعالی این قاتلین ملت را که قهرمان ملی یا شهید ملی میگوید ببخشد باز انشاءالله در اخرت خواهی دیدکه کی مسلمان حقیقی است و کدام رهبر مجاهد حقیقی ما صبر به خدا میکنیم چون این انشاءالله در اخرت حساب ذره ذره کار خیر و شر خود را خواهی داد اگر من باشم یا تو..
او برادر انسان پاک و مسلمان کسی است که هرگز ایمان خود را با کافران از خاطر قدرت معامله نکرده خون برادر مسلمان خود را نمیریزد.

>>>   وسیله ارتباطش با آی اس آی چی است ؟ توسط مخابره یا تلفون های محلی یا انترنت؟

>>>   امید قصر دلگشاه برای رهبران بوده باشد ازکشور بیگانه ها بهتر خواهدبود دروطن وآبائی پدران ونیکان خویش قرارگیرد بلکه جای بودوباشددائیمی باشدبرای رهبران دیگربازیچه کشورهای اجنبان قرارنگیرد واین راپروسه را تاریخ فراموس نکند
بااحترام
توریالی نعیم

>>>   ماگلبدین وطالبان راخاعن میدانیم چون خون هزاران نفرراریختن وتمام زیربناهای اقتصادی کشورراخراب کردن وملت مارااواره کردن وحالا هم قدرت وثروت میخواهن به جای اینکه اعتراف کنن وبه خانواده های شهدا کمک کنن وازانها عذرخواهی کنن ارامش خودرامیخواهن ایادردین اسلام بایدبه قاتل پاداش داد؟؟؟؟ایاملت. ماحق ندارن به اینده خودتصمیم بگیرن ؟؟؟؟؟
ایادردین اسلام به زورحکومت کردن درست است؟؟؟؟

>>>   چرا اعضاي هيات حزب إسلامي در هوتل كابل سرينا بودو باش دارند . به جز از آقاي أمين كريم كه فَاميلش در اروپا است ، ديگران شان از سال ٢٠٠١ تا حال در اينجا هستند خريد و فروش دارند تجارت موتر و پرزه موتر را مي كنند خود و فاميل هاي شان در شهر كابل و جلال أبلد خانه ها دارند . براستي كه شرم و ننگ است به اين مردم كه از نام حزب إسلامي سو استفاده مي كنند ، حالا شب وًروز در فكر پر كردن شكم و جيب خو د هستند. شكم هاي شان شكل كندو را گرفته از هوتل سرينا دفتر تجارتي تيار كردند . و مشغول عيش و نوش و تجارت خود هستند .

>>>   نزدیک است جرم و جنایت کاری درین کشور به حیث یک عمل قانونی در قانون اساسی کشور اضافه گردد.
گلب الدین قاتل میلیون ها انسان درین سرزمین است نباید ازو به حیث یک شخصیت استقبال گردد باید او به خانواده های شهدا تسلیم داده شود از طرف مردم به بیرحمانه ترین شکل از بین برده شود.
خدا کسانیرا که ازین آدم نما کورکورانه حمایت میکنند هدایت کند.
سانسیز
جوزجان

>>>   کسی که جنایت کرده خون مردم را ریختانده به مال سرناموس مردم تجاوز کرده مسعود گلبدین ربانی سیاف است که هیچ وقت مردم افغانستان فرامش نه خواهد کرد.
زلمی

>>>   مردمی که فرخنده را با نعره الله و اکبر سنگسار نموده سوختاندند ،
سزاوار امارات اسلامی گلبدین اند .

>>>   اشعار نبی جاغوری یک سبک کاملا جدید است که باید بنام او شناخته شوند یا برای تشویق بیشترش میدان هوائی جاغوری بنام او مسمی شود
ر

>>>   عشق و آزادی
این دو را می‌خواهم
جانم را فدا می‌کنم
در راه عشقم
و عشقم را
در راه آزادی
شاندور پتوفی یکی از مشهورترین شاعران مبارز و انقلابی جهان بود که زندگی حماسه‌آفرین و اشعار انقلابی‌اش درخشش جنبش آزادی‌خواهی ملت مجارستان است. اوتا پای مرگ برای استقلال و آزادی مردم و میهنش پیش رفت و زندگی کوتاهش را فدای خوشبختی ملتش نمود
پتوفی انقلاب فرانسه را دوست داشت و می‌گفت:
«دعای صبحانه من تاریخ انقلاب فرانسه است، این انجیل جدید تعلیم‌دهنده آزادی و نجاتبخش امروز بشر است.»
شعری از او :
لافزنان
این هیاهوی دیوانه‌وار تا کی خواهد بود؟
و تا کی اینهمه غرش به نام وطن؟
آن کس که همیشه به زبان، نام وطن دارد
هرگز وطن را در قلبش نخواهد داشت.
زبان شما که چون زبان پیران پرگوست
پرگویی خود را سال تا سال دنبال می‌کند
و آیا مردم هنوز در همانجا نیستند که پیش از این بودند؟
و آیا بازهم همه فسادهای کهن را نداریم؟
اقدام! اقدام! بجای آن که فقط با حرف
وقت گرانمایه را تباه می‌سازید
خورشید خدا و دنیا
با انتظار به شما می‌نگرند و چه بیهوده انتظاری!
دست خود را برای اقدام دراز کنید
و کیسه‌های خود را برای فداکردن بگشایید
و بپروانید این وطن را
که عمری شما را پرورده‌است.
فداکاری و اقدام آئینه‌هاییست
که وطنپرست حقیقی را می‌نمایاند
اما شما خودخواهانی ترسو هستید
ترسو بهنگام اقدام و خودخواه بهنگام فداکاری.
من یقین دارم که بسان درختان کهن در بهاران
ملت‌های کهن نیز دوباره جوان می‌شوند.
اما شما کرم‌هایی بر درخت هستید
که برگ تازه نمی‌دهید و حتا کهنه‌ها را هم می‌جوید.
وه، چه نابینایی!
عوام‌فریبی آن‌ها را بر سپر خود نهاده‌است.
و فریب‌خوردگان نابینا
‌آن‌ها را چون نجات‌بخشان در آغوش می‌پذیرند
نجات ‌بخشان ؟! اینان وطن‌فروشانند
و ما با دست این لافزنان نابود می‌شویم
دشمن از قیافه آن‌ها می‌فهمد که ما می‌ترسیم
زیرا همیشه سگان ترسو پارس می‌کنند.
من درمیان آنان نخواهم بود
که با هیاهوی به‌دنبال اینان می‌روند.
و اگر روزی پیش آن‌ها بروم
برای چیزی نخواهد بود
جز آن که درهم شکنم
ارابه پیروزمندی این بزرگان دروغین را
و با تازیانه خشم خود نشانه‌های دار را
بر صورت پلید شان بنگارم
(گیلگمش )

>>>   این بیغیرت ها از پول امریکایی ها جشن استقبالیه تقاضا میکنند

>>>   عنوان اصلی باید چنین باشد:
کابل از گلوله باران مجاهدین تا چور این کشور!

>>>   وقتيكه سلاح هاي گلبديني ها جمع اوري نميشود
پس بايد كسانيكه مردم مارا خلع سلاح نمودند بيايند و جواب بدهند
سلاح هاى خود را تسلیم نمی کنیم حزب اسلامی !
کریم امین، نمایندۀ با صلاحیت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز (یکشنبه ۱۷ دلو) در کابل گفت که خلع سلاح افراد این گروه، مشمول توافق‌نامۀ صلح با حکومت افغانستان نیست !

>>>   پیام حزب همبستگي ملي در مورد صلح با حكمتيار
این بار نیز سازمان ملل متحد با حذف نام یکی از پلیدترین جنایت‌کاران افغانستان از لست سیاه، نشان داد که جز ابزاری در خدمت سیاست‌های استعمارگرانه امریکا و کشورهای قدرتمند چیز دیگری نیست.

>>>   این لست سیاه ملل متحد هم بیخی ریشخند بوده بخدا.

>>>   امروز نماينده حكمتيار به روشنى اعتراف مى كند؛ كه شبكه نظامى و تروريستى حزب اسلامى بدون اينكه خلع سلاح شوند، وارد كابل مى گردند !
اين يعنى زير پا نهادن قانون اساسى و سؤ استفاده از توافق صلح جهت اهداف نظامى معين حزب در كشور.

>>>   توافق با حكمتيار؛ صلح يا توطيه ؟
جوانان ما بايد مسلح به (شمشير و قلم ) و آماده دفاع مقدس از حريم هويت، فرهنگ ، آزادى ،عزت و عظمت ادوار درخشان جهاد و مقاومت ملى مردم افغانستان باشند.
من زمانيكه خواستم نيروهاى جوان ما كه در سالروز شهادت سپهسالار جهاد و زعيم مقاومت ملى به خيابانهاى كابل مى آيند؛ منظم ، آهنين و قدرتمند بدرخشند، عده اى بر اين قلم نقد بستند كه بى بندوبارى را توصيه مى كنم !
حالا هم صريح و شفاف خواهان تنظيم هدفمند جوانان ما براى بحران هاى پيش بينى نشده ى كابل هستم .
امروز نماينده حكمتيار به روشنى اعتراف مى كند؛ كه شبكه نظامى و تروريستى حزب اسلامى بدون اينكه خلع سلاح شوند، وارد كابل مى گردند !
اين يعنى زير پا نهادن قانون اساسى و سؤ استفاده از توافق صلح جهت اهداف نظامى معين حزب در كشور.
معلوم است كه حزب با يك توطيه اى جنايتكارانه در نظر دارد با استخدام عناصر قانون گريز و متخلف دست به مسلح نمودن مليشه هاى نظامى بزند، زيرا حزب اسلامى هم اكنون فاقد نيروهاى كارامد جنگى مى باشد و درماندگى و بيچارگى نيرو انسانى نظامى بود كه به طرح صلح روى آورد.
حكومت وحدت ملى بايد با تمام قوا بر ورود باند حزب اسلامى نظارت داشته باشد و تمام افراد وابسته به حزب را قبل از ورود به اجتماع خلع سلاح نمايد.
حكمتيار در نظر دارد با استفاده از موافقت نامهء صلح، باند هاى تروريستى و جوغه هاى اعدام حزب را بصورت رسمى وارد جامعه نمايد.
جوانان ما بايد بيدار و هوشيار باشند
Khurasani

>>>   امروز نماینده حکمتیار گفت که سلاح های خود را تسلیم نمی کنند. در ملل متحد برای هر عضو حق میدهد که تقاضا نماید تا شخصی شامل فهرست تعزیرات" تحریمات " شود و یا نامش حذف شود. دولت تقاضا کننده رفع یا حذف نام از فهرست تعزیرات باید معلومات و دلایل شامل ساختن و حذف نام یک فرد یا سازمان را ذکر نماید .
وزارت خارجه به مردم بگوید که برای حذف نام حکمتیار کدام دلایل را دولت ذکر کرده است ؟ . عدم توسل به خشونت و سلاح یکی از شرایط می باشد. باید وزارت خارجه و دولت افغانستان واضح سازند که آیا با فریب دادن کمیته تعزیرات معلومات نادرست داده اند ؟؟ و کمیته تعزیرات ملل متحد هم مسئول است ، در صورت عدم دادن این معلومات ، بدون دادن سلاح و عدم توسل به خشونت یک حزب و یا یک شخص را از فهرست خارج میسازد.
حکومت وحدت ملی به سلسله سطحی نگری های خود این بار هم با مو جودیت متفکر دوم جهان ؟؟؟ از جانب آی اس آی و مهره آن حکمتیار فریب داده شده است . حزب اسلامی با غرور و افتخار از داشتن و حفظ سلاح و توسل به زور یاد می نمایند. شرم به گروه مذاکره کننده و این حکومت و دستگاه جاهل بنام حکومت وحشت ملی

>>>   مردم کابل باید راکتیار کثیف و درنده های ....ی و قاتل اش را باسنگ .... نمایند!

>>>   وقتيكه سلاح هاي گلبديني ها جمع اوري نميشود
پس بايد كسانيكه مردم مارا خلع سلاح نمودند بيايند و جواب بدهند
سلاح هاى خود را تسلیم نمی کنیم حزب اسلامی !
کریم امین، نمایندۀ با صلاحیت حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز (یکشنبه ۱۷ دلو) در کابل گفت که خلع سلاح افراد این گروه، مشمول توافق‌نامۀ صلح با حکومت افغانستان نیست !

>>>   گلبدین از لست سیاه بیرون شده اما از دست پروردگار کجا خلاص میشود و آه آن همه مظلومانه مردم که کشته و شهید دادند خلاص شدنی نیست ..... بر این قاتل

>>>   خوش آمدی"
به استقبال آمدن گلبدین حکمتیار
خوش امدی تو به شهری که از تو ویران شد
ز مکر و حیله تو غرق رنج و بحران شد
خوش امدی تو به شهری که بی گناه و خطا
به حکم تو به دم تیغ مرد و قربان شد
ببین به خسته تن شهر من و رنج دلش
هزار زخم کهن را که ماند و پنهان شد
به کوچه های که روزی بهشت مردم بود
ولی به همت تو جایگاه شیطان شد
ز حال شهر و غم مردمش چه میدانی
عزا عزا که در این خطه از تو بنیان شد
ز رنج مردم اگر هیچ، مکه یادت هست
اهانتی که ز سوگند تو به قران شد
نوشته لینا روزبه

>>>   ۸صبح در این مقاله نوشته است که‌ حکمتیار در جنگ دولت افغانستان با طالبان بی‌طرف اما در زد بندهای دولت با اعضای شورای پیشین نظار، طرفدار حکومت است.

>>>   این مهره ی دستپرورده استخبارات کشورهای قدرتمند استعمارگر، و همچنان مهره‌های دیگر شان، هیچ اراده مستقل سیاسی و نظامی و حتی شخصی ندارند !
چنان گوش بفرمانند که هر آنچه که باداران گویند، همان کنند ؛
نه آنچه که وجدان سالم انسانی حکم کند !
موفق باشید

>>>   شورای امنیت ملل متحد یعنی شورای هماهنگی پنچ قدرت جهان بخصوص امریکاو انگلیس
ایا همین شورای امنیت ملل متحد ارامش مردمان عراق سوریه لیبیا یمن افغانستان را نگرفت واجازه داد تا استعمار جهان خوار به این کشور ها تجاوز نماید وکشتار مردم بیگناه کشور هارا حلال فتوا داد
ولستهای سیاه شان هم یک فریبی است برای دیگر کشور ها که مصارف این نهاد بزرگ را سهم دار بوده وتادیه می نمایند
اگر چنینن نیست
چرا دربازی های جهانی مداخله نمیکندو تروریزم سازی قدرت هارا نظاره گر است
خیلی مثال زنده وتازه در کشور ما رهبران جنایت کار طالب را همه از زندان های بین المللی رها کرد حال هم در اخرین اقدامش گلبدین حکمت یار را بدون محکمه از لست بیرون نمودین خودش شاهدی است بر جنایات این سازمان عوام فریب بین المللی

>>>   بزرگوار این شورا شورای معاملات و منافع ۱. امریکا، ۲ ، انگلیس،۳، کشورهای کاملا وابسته به غرب ۴، روسیه و تا حدی چین میباشد.. این شورا هرگز از حقوق بشر، دولت ها و گروه های عدالت خواه، ٱزادی خواه دفاع نکرده بلکه این چنین دولت ها، احزاب و گروها را بدنام و یا سرنگون ساختند و میدان را برای منافع خویش هموار نمودند.. ما می توانیم مثال های زنده داشته باشیم..
ولی جهان و جوامع ملل هنوز ه هنورزز فریب این شورا را خورده و یا در بند حلقه مافیایی این شورا گیر

>>>   ازين نوده پيوند كنيد؛ آلِ سعود در خدمت آلِ يهود؟
افشا شده در سند هاى پاناما: شاه سلمان آل سعود در مارچ ٢٠١٥ مبلغ هشتاد ميليون دالر به كمپاين انتخاباتى بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل كمك نموده است.
عجب دوستى، هم با القاعده و هم با الفايده!
#مسلم_شيرزاد

>>>   عین خدمت که شما کردید او هم خواهد کرد.
شما بی شرم ها قبل از اینکه انگشت انتقاد را به خود بگیرید به جانب مقابل میگیرید.
اگر این سوال ها از شما شود چه جواب دارید؟شما کدام شمشیر را در ....فیل زده اید شما باید خوش باشید که یک.... دیگر در قطار شما خا.... اضافه شد.

>>>   نویسنده عزیز و هموطنان
گرامی گلبدین حکمتیار را همه مردم افغانستان میشناسند. او هیچ اعتقادی به صلح ندارد و برای صلح کردن آفریده نشده است. شما میدانید که در گذشته هم در کعبه شریف تعهد کرده است که جنگ نمی کنیم اما وقتیکه بر گشت گفت ما در فلان جا تعهد کردیم نه در اینجا. او به هیچ معاهده پابند نیست.
او قلب افغانی ندارد. فریب نخورید.
او سلاح خودرا تسلیم نمی کند چی معنا دارد به این معنا که صلح نمی خواهد.و بس
کابلی بیچاره

>>>   شهرکابل خرابکار تر از او به یاد ندارد !
حزب اسلامی حکمتیار در 16 سال اخیر در درون نظام سیاسی و همچنان در صف دشمنان مسلح آن حضور پر رنگ و گسترده داشته است . هر چند آدم های با گذشته های بسیار متفاوت سیاسی و فکری با گونه های مختلف شخصیت حکمتیار را ابرودهی می کنند اما برگرداندن او برای حامیانش بیشتر چالش آفرین خواهد بود تابرعکس .

>>>   حامیان داخلی مطابق دستور حامیان خارجی‌شان عمل می‌کنند. حکمتیار برای ما شما یک جنایتکار خون آشام است اما برای آنکه دستور چنین تبهکاری را برایش داده بود و میتند همانطوری از یک ملا کور بیسواد امیرالمومنین ساختند و یک دیوانه لابالای را مغز متفکر سر ما تحمیل کردند, آوردن حکمتیار و شریک ساختنش در بدنه حکومت هم کار دشوار مهمی برایشان نیست.

>>>   گلبدین یک انجنیر است ؛ انجنیر تخریب . او باید بقیه ی شهر کابل را بطوط کلی تخریب کند ؛ تا اینکه ماستر پلان شهر بصورت درست و مدرن هم از زیر زمن و هم از سرزمین آباد گردد.دوستان گله دارند که او -گلبدین را از لست سیاه کشیدند - کی شامل لست ساخته بودش ؛ و باز در کجا نگهداری اش کرده بود ؛ اگر میخواستند در نیم ساعت گرفتارش میکردند ؛ولی او به چنین روز برایشان کار بود که اکنون استعمالش مییکنند. تابکی ده پالان خر بزنیم.

>>>   هیچ انسان با هوش وعقلی مخالف آمدن صلح و ثبات درکشور نیست ولی صلح با کی و با کدام شرایط ، گلبدین قاتل هزاران انسان هموطن من وتو است درین جنگ همه مردم شهید داده اند و خانه هایی شان ویران شده و عامل ویرانی همین لشکر پاکستانی با فرماندهی گلبدین بود حالا این قاتل مردم باید به کیفر اعمالش برسد و به دادگاه کشانده شود و یا امتیازاتی را که غنی مزدور دیگر استعمار برای مزدور پاکستانی قایل شده است ، من فکر می کنم که عدالت را قربانی معاملات مزدورانه نموده اند و با برگشت گلبدین درین کشور صلح وثبات نخواهد آمد و آغاز یک فاجعه ای بزرک دیگر خواهد بود.

>>>   حکمتیار یا حزبش هرگز برون از کشور و قدرت سیاسی پس از بن نبوده اند. آمدن شخص حکمتیار به کابل وسیلۀ تبلیغاتی یی بیش نیست- هم برای دولت و هم برای حزب اسلامی حکمتیار.
حضور فزیکی حکمتیار در کابل از نظر برخیها مفید است، نه مضر. بگذار در هوا و فضای سیاسی آزادی بیان و دموکراسی (ولو اندکی)، باد وهوای انقلابیگری شان برون آید.
حکمتیار در کابل، حکمتیاری نخواهد بود که از تاریکخانه ها حرف می زد. هیبت منفی حکمتیار تنها در برون بودنش از شهرها و غیابت از جامعه است.
به گفتۀ عبدالرحمن پژواک: "کابل شهرماست. هرچه بود شهر ما بود. هرچه شود شهر ما باقی خواهند ماند." و می افزاییم که:
هر کسی هم در این شهر بیاید، شهر ما خواهد ماند. و این شهر را خاصیتی ست که برای همه کسان برتافتنی نیست.
هم کابلیان و هم آقای حکمتیار حضور در کابل را تجربه کرده اند.
کابل فدای آب و هوایت که از قدیم
بر دشمنان عظمت تو، زهر می شود!

>>>   انشا لله با امدن حکمتیار صا حب گلم شورای نظار و دیگر پو ک ها ی شما لی و کاپیسا جمع شده یس است انها در طول 20 سا ل بسیار استفا ده نمو دند
هر جیز وقت دارد حا ل وقت انها خلا ص شده بگزارند برای کسا نیکه با قی ما ند ه است

>>>   پر قدرتنمد ترین احزاب جها دی حزب اسلا می حکمتیار صا حب است دیکر احزاب جها دی قصه شا ن در کلپزی مفت است
و در ریا ست جمهوری ایند کشور هم از انها خو اهد بو د

>>>   چون ديدن ديگر اين حزب فرسوده و بيكاره را هيچ كشور كمك نميكند و مصارف خودرا پوره كرده نمي تواند خودرا بلاي حكومت افغانستان تحميل كردند حالا غني با پرداخت مصارف بيهوده شان به اغوش باز خود يكزن گرفت كه مصرف او رابپردازد چرا سالها نيامد كه اين وطن به اين حالت نمييرسيد حالا واضع است ما فريب نمي خورديم اما ملت بيچاره چاره نداره اگر ني مادر خواب هم نمي ديديم .

>>>   دوستان اینو نباید فراموش کرد که اینها دانه های همون شطرنج اند که سال ۷۱ همه در بازی شریک و همه داخل یه تخته شطرنج بازی می کردند ، درسته فیل، شاه ، سرباز ،و... همه بازی خوبی داشتند ، مهره یکی پی دیگه چنچ شدند اما تخته شطرنج که چنچ نمیشه کها بازی رو انجام بده ، بازیگران شطرنج، این مهره که مدتی به حرف شاه دور از تخته شطرنج بود ، دو باره داخل بازی شده و باید سر باز رو بفرستد دنبال فیل .

>>>   حزب شكست نخورده، با چال و نيرنگ بنام شاخه هاي حزب سهميه زيادي از حوكمت گرفته اند، ولي شخص حكمتيار مثل هميشه شكست خورده است، و ديگر پيروان او شخصيت اصلي او را شناخته اند، كه وي بدتر از مسعود، رباني و سياف و ملاي كور بوده و است، همه چيز يعني خود گلبدين، پسران و دامادانش.


>>>   آنچه حقیقت است این است که آمدن حکمتیار به کابل قطعی است، سهیم شدنش در میان نظام حتمی است و با آمدنش بر هم خوردن فرمول 50-50 حکومت وحدت ملی هم حتمی است که در این میان جمعیت اسلامی از همین حالا نمی تواند بر هم خوردن این فرمول خود ساخته خاینانه را تحمل نماید. جلسات و نشست های اخیر عطا محمد نور با مقامات ارگ چنین می رساند که جمعیت اسلامی از همین حالا آثار منزوی شدنش را به خوبی مشاهده نموده و برای نجات از این انزوا قبل از ورود امیر حزب اسلامی به کابل تمام گزینه هایش را فعال ساخته است، زیرا با حضور حزب اسلامی در میدان این سیاست، برگزاری چنین مجالس و نشست ها برای جمعیت اسلامی و مبتکر فعلی اش عطامحمد نور میسر نخواهد بود.

>>>   انحصار طلبی قومیتی که براساس حکومت ریاستی در افغانستان به وجود آمده، همواره پذیرای قدرتمندان قوم پشتون بوده است و فرقی نمی کند حکمتیار باشد یا قبیله های ناسازگار رانده شده پاکستان و یا طالبان افراط گر و در این میان تمامی توطیه ها برای به انزوا بردن مقام های مخالف حکومتی، این فرصت را به خوبی ایجاد کرد تا کابل و ارگ پذیرای جنایت کاری چون گلبدین حکمتیار در حمایت غرب و سکوت مخالفان داخلی باشد.
ع

>>>   وطن از ظلم گلبدين خراب است
دل خلق وطن خون و کباب است

>>>   گلبدین راکتبار
برای قتل مردم قاتل و غدار می آيد
بفرمان غنی خونخوار راکتبار می آید
بگوشش حلقه مرموز پاکستان و امریکا
بطرح و نقشه و فرمان استکبار می آید
برای قتل و کشتار جوانان غیور ما
امیر ظالم و جلاد استعمار می آید
دوپایش تا بزانو در میان خون انسانست
برای نظم استبداد و خون خونخوار می آید
رفیق انتحاری یار طالب همدم داعش
بمنظور ترور و غارت و کشتار می آید
خدا در عرش لعنت میکند حامی گلبدین
تروریست کلان با وحشت و ادبار می آید
بلای جان مردم میشود سادیست بدکردار
بزیر نام داکتر ظالم بیمار می آید
بگیرد خون ناحق حلق گلبدین خائن را
برای جنگ و ظلم و کشتن و آزار می آید
حقیار کابلی

>>>   با آمدن گلبدین بغیر از اینکه مشکلات زیاد شود هیچ کمکی به آوردن صلح در کشور نمیکند زیر گلبدین در آفغانستان نیروی نظامی که ضد دولت جنگ کند نداشت وعمده کادر های رهبری حزب اسلامی همه در دولت کرزی کار میکردند. شخصیت که گلبدین از خود برای مردم افغانستان و جهان ثابت کرده نشاندهنده آن است که گلبدین باز جنجال هایی را براه می اندازد زیرا سرشت و جوهر این شخص با عداوت و ستزه جویی و خود خواهی آمیخته شده است.همین خود خواهی وی بود که چندین سال عمر خودرا در خفا و ترس ، ذلت و دلهره سپری کرد و بالاخره با صرف نظر از همه ادعاهای خود مبنی بر موجودیت قوای خارجی واشغال افغانستان تسلیم شد. ... دیده شود که باز چه گلی را به آب خواهد داد؟
وطندار

>>>   امدن گلبدين حکمتيارکه جزموره سوخته بيش نیست.
رئيس جمهوربسيج نمودن كليه نيروهاى تروريستى به شكل علنى وغيرعلنى در دولت است اعمال جنايتكارانه گلبدين حکمتيار به فرد فرد ملت اشكارا است.
در هر حکومت،اولین فیروزی و حکومتداری خوب برای يگ رییس جمهور، دفاع ازخاگ میهن و عدالت اجتماعی ومبارزه بافساد اداری دولت هست.وبعد درباقي ابعاد امّا در افغانستان، بر عکس اوین شرد حکومت, قوم مِحموَر از زمان عندالرحمن تاحالا وطن و خاک وطن فروختن تبعیض وتصفیه قومی اخطلاس وفساد اداری اولین شرط دولت داری است که هیچ گونه رحم نه برخودش ونه بر خاک ميهن دارد.
شرمنده ورسوا باد چنین حکومت.

>>>   دعا میکنیم که
خداوند هرچه زودتر موش را در تلک گرفتار کند تا خانواده هایقربانیان
شاهد گرفتن این موش (گلبدین) درتلک
کابل باشند و درمحکمه بین المللی محاکمه شده در یک قفس آویزان شود تا درهمان قفس آویزان بمیرد و کسی بدادش نرسد بشمول همکاسه های او زیرا مردم کابل و سراسر افغانستان جنایات و قتل های دسته جمعی اورا فراموش نمیکنند. انشاء الله بچۀ کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است