سفر به پاکستان؛
توهین آقای خلیلی به مردم افغانستان
سفر آقاى خليلى به پاکستان توهينی است براى مردم افغانستان، زيرا رئيس جمهور پاکستان با اظهارات اخیر خود مخالفان دولت را تقويت و روحيه داده اما معاون رئيس جمهور بازهم به اين کشور سفر نمود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۸۹/۵/۱۴ کد خبر: 12906 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، روابط اسلام آباد و لندن اخیرا با اظهارات کامرون، نخست وزير بريتانيا مبنی بر اینکه برخی عناصر در پاکستان به صدور تروريزم کمک می کنند پرتنش شد.

تصاویر تازه ای که وزارت دفاع انگلیس منتشر کرده حاکی از آن است که هدف اولیه عملیات نیروهای انگلیسی و افغان در هلمند تحقق يافته اما مرحله حساس این عملیات که جلب دوستی و حمایت مردم محلی و حفظ مواضع است هنوز آغاز نشده است.

رئیس جمهورى پاکستان می گوید این جنگی است که نیروهای خارجی افغانستان در حـال باختن آن هستند.

اما نخست وزیر انگلیس در گفتگوی تلیفونى این اظهارات را رد کرد و گفت در مناطقی که ما در افغانستان بوده ایم شاهد فعالیت فروشگاهها و باز شدن مکاتب و فعالیتهای روزمره دیگر هستیم و برای همین فکر نمی کنم ما در به دست آوردن دل مردم افغانستان شکست خورده ایم.

در همين حال، قصر سفید نيز اين اظهارات رئيس جمهورى پاکستان را رد کرد.

به گفته رابرت گیبس، سخنگوی قصر سفید، باراک اوباما، رئيس جمهور آمریکا ارزیابی آصف علی زرداری، رئيس جمهور پاکستان را رد کرده است.

در حالیکه رئيس جمهور پاکستان طور ديگری فکر مى کند محمد کريم خليلى، معاون دوم رياست جمهورى افغانستان ديروز به پاکستان رفت.

احمد سعيدى، کارشناس مسايل سياسى به آرمان ملى در این زمينه گفت اين سفر آقاى خليلى توهين است براى مردم افغانستان، زيرا رئيس جمهور پاکستان با اين اظهارات خود مخالفان دولت را تقويت و روحيه داده اما معاون رئيس جمهور به اين کشور سفر نمود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از واقعيت خيلي درو هستيد چون پاكستان واطلاعات ان كشور در تمام امور افغانستان مداخله نزديك دارد حتي به صمتهاي وزارت  

>>>   خوب کرد که رفت، احمد سعیدی به توچه غرض؟ خلیلی صاحب میداند که آمدن طالبان حتمیست، به این خاطر پناه گاهی برای خویش میجوید.

>>>   مسولین محترم افغان پیپر باز هم باساس احترام به نوسنده این نوشته های مغرضانه خویش را پخش مینماید تا با این اعمال تفرقه افگنی تلاش منماید گه بین مردم درز ایجاد نماید بجای سوق دادن اندیشه های پا گ مردم بسوی یگ فضای گاملا هم سازی وهم گرای بسوی تقابل به هم سعی منماید .
این گونه نوشتار ویا عنوان دادن خلاف اصول قلم واندیشه مطبوعات میباشد .
افغانی

>>>   وقتی امریکا کرزی را به دروغ وتقلب و فساد متهم کرد همان روزها کرزی باسرخود به امریکا رفت توهین نشد حالا که خلیلی برای رسیدگی به اوضاع سیل زدگان مهاجر افغانستان در پاکستان رفته است توهین می شود؟؟؟
من خلیلی را دوست ندارم ولی موضعگیری افغان پبپر را هم هنوز نفهمیده ام که به کدام سمت و سو روان است و با تروریستان وقبیله گرایان است یا با مردم؟؟؟؟؟؟؟؟
آصف نوروزی غزنی 

>>>   ترا بخدا افغان پپیپر دیگر آبروی اهل قلم را با به تحریر در آوردن چنین مطالب مریز / آخیر همین گپ بود گه تو نوشته ای
بابه گگ

>>>   كسي كه دوست و دوشمن خودرا نشناخت خليلي هم يكي از انهاست كه مثل ............ هر طرف كه خواست ميرود.تمام بدبختي ما از دست پاكستان استياد تان است اين پنجاپي ها و نو كران شان چه جنايت كه اين كشور نكرده است با استفاده از نام اسلام. پس چرا اين دولت به خاصيت استاده گي از خود در مقابل اين جنايت پنجاپي ها و نو كران شان نشان نميدهند پس معلوم است كه اين .......نيز شريك انها است مرگ بر پاكستان و مزدوران پنجاپي ها.
مهاجر

>>>   انگلیس ناچار یگان اظهارات باید داشته باشد، در غیر آنصورت به همه مردم جهان واضح شده است که پاکستان تولید کننده و صادر کننده ی تروریزم است، بخاطری که انگلیس خود را کمی بی گناه نشان دهد، این ابراز نظرات را می کند.
وگر نه این این انگلیس است که توسط پاکستان ماشین تولید طالب و تجهیز آنها را فعال نگه می دارد.
کریمی

>>>   ما بار ها از جانب پاکستان توهین شده ایم این بار اول نیست من بار ها گفتم که کلید حل مسایل افعانستان بدست پاکستان است زیرا که او مسایل موجود را از ابتداساس گذاری نموده و او راه حل را نیز سراغ دارد اگر تعداد موجود کشور ها به 80 کشور هم برسد معاضلات داخلی کشور حل نمیگردد و صلح در این سرزمین بر نمیگردد مگر که پاکستان خواسته باشد مذا باید با پاکستان مناسبات خوب داشت و از راه مذاکره و گفتگو مسایل را حل کرد دلیل این است که پاکستان از روبط تنگ مذهبی و ملی ما استفاده کرده و با خود جای باز کرده است در غیر خودش کسی این جای را پر کرده نمیتواند این هنر مربوط کارمندان سیاسی و دولتی کشور است که چگونه کلید حل مسایل و طن را از کیسه پاکستان بیرون میاورد موضوع نازک و حساس است
با احترام قشلاقی از باد غیس

>>>   برای آقای خلیلی فرق نمیکند به کجا مسافرت برود اولا برای او فرصت مسافرت رفتن را کرزی نمیدهد حالا او از این فرصت استفاده نموده است .
او و اقای فهیم فقط تشنه جارج رفتن میباشند به هر قیمتی که باشد توهین برای خلیلی و ضابت فهیم چنان مهم نیست اگر آنان غریت میداشتند خود به کرزی تسلیم نمیکردند .
حالا اقای خلیلی چه حرفی بامقامات پاکستانی برای گفتن دارد ؟
پاکستانی ها قدر چالاک و دغل میباشند که خلیلی مسخره میکند او درچنین شرایطی نباید به پاکستان میرفت .
سازمان استخبارات پاکستان مسافرت خود را با لندن لغو نمود چون به قول آنها صداعظم بریتانیا به رهبران پاکستان به علت متهم ساختن آنان در افغانستان مورد انتقاد قرار داد ولی رهبران افغانستان انقدر بی غیرت میباشد که آبروی افغانستان را برده اند
کرزی که خودش از خجالت به پاکستان نرفت برای بد نام ساختن خلیلی از او استفاده کرده است.
معلوم نیست برای چه برنامه ای خلیلی به پاکستان میرود
این سفارت از طرف وزارت خارجه افغانستان ترتیب شده یا از دفتر ریاست جمهوری و برنامه صحبت ها چه میباشد ؟
رضا از ایران

>>>   رفتن خلیلی به پاکستان با روابط اینگلیس و پاکستان چی ربطی دارد، بهتر بود عنوان دیگری برای این موضوع انتخاب میشد. افغانستان صدها هزار مهاجر بی خانه و سرپرست در کمپ های پاکستان دارد که در سیلاب های اخیر به شدت اسیب دیده اند و این مسئولیت دولت افغانستان است که باید بدور از هر توطئه و معامله گری های سیاسی به داد انان برسد. بر علاوه پاکستان و افغانستان و سیع ترین روابط اقتصادی دارد که اگر برای یک ماه معاملات اقتصادی میان این دو کشور مسدود گردد، قحطی فزاینده در کشور فقر زده افغانستان رو نما می گردد، انوقت مردم افغانستان "بدون توهین" از موارد مخدر به جای مواد غذایی استفاده می کردند!!!
امید

>>>   اشخاصی مانند خلیلی مارشال فهیم ودیگرکسانی که به خاطراهداف شوم شان ومنافی شخصی شان نه مردم افغانستان ونه منافعی افغانستان برایشان اهمیت دارد.

>>>   آفرین خلیلی دراین مرحله حساس بامردم باش
که تاباشد صلح دراین وطن بیاید .
وطن دار

>>>   بهتر بود بجای خلیلی 2000 نیرو تازه نفس به پاکستان می فرستاد که قتل عام می کردکه پاکستان می فهمید خو چوکره کارش معلو م است که چی کند
حق بین

>>>   توهین کرزی به مردم افغانستان نه خلیلی.
کابلی

>>>   سلام واحترامات خدمت همه خوانندگان محترم!
خیلی متاسف هستم که یک کار شناسی سیاسی همچون نظر ی دارد. اگر افغانستان با پاکستان هماهنگی نداشته با شد در این زمینه پاکستان هیچ مشکیل نخواهد داشت ومشکیل اساسی که دارد این مردم افغانستان است. ببینید اگر پاکستان برای دوروز مرزی خودرا برروی افغانستا ن بسته کند چی مشکیلات روخ میدهد. این مشکیل را امریکا یا انگلیس حل میتواند یا میکند. نخیر به هیچ صورت وهیچوقت این کاررا هم نخواهد کرد. بنا براین افغانستان همیشه محتاج پاکستان است. پس اگر آقای خلیلی کدام کاری بهتری بتواند این به نفع پاکستان نیست بلکه به نفع افغانستان است.

>>>   سلام بر همه
به نظر من آقای خلیلی هیچ توهینی به مردم و ملت افغانستان انجام نداده است و اولآ این که رفتن خلیلی به خارج از کشور با مشوره ای آقای کرزی ریس جمهور صورت گرفته است و هیچ معاونی نمیتواند که بدون مشوره و تایید آقای ریس جمهوربه سفری آقدام کند و من فکر میکنم که احمد سعیدی کارشناس مسایل سیاسی حرفی گفته است که به پایه و اساس است
سهراب
کویته

>>>   اینگونه قضاوت پیش از دانستن هدف سفر اشتباه است، اگر هدف آقای خلیلی بحث و گفتگو روی اظهارات و روی سیاست دوگانه پاکستان باشد توهین نی بل اقدام خیلی به وقت و بجا است.
با احترام
محمد حامد عمرزاد

>>>   به اقای احمد سعدی بگوئید خودد کدام کار انجام دادی که باعیث افتخار مردم افغانستان شده یک ادم بی سواد خود تحلیل امور سیاسی ساخته به گپای کلان سیاسی نظر میدهد
ارمان ازغور

>>>   پاکستان ګناهی ندارداین اوغانااست که نوکرپاکستانیها شدند،هرکس دوست داردکه مزدورداشته باشد.
ماناحق سرخودقهرهستیم .طالبهای ......وګلبدین ......وهمین کرزی شماهمه وابستګان بنجابیهااند. پس ازخودشکوه کنیدکه آب ره نادیده موزه راازپامیکشیدودرانتخابات یارای نمیدهیدویا بدون توجه وشناخت ازافرادبه وابستګان پنجاب رای میدهید،

>>>   راست میگه اقای احمدسعیدی از توان و استعداد خود بالا تر گپ میزنه.چه توهین است؟ درکشورما زمانی امنیت و آرامش میآید که با کشورهای همسایه خود دوست باشیم،
معصومه از لندن

>>>   باه باه چقدر تحلیلگر سیاسی زیاد شده این اقای که من از ایشان شناس دارم فقط میخواهد خود را از طریق بد نام ساختن دیگران خود را مترح کند یعنی ما هم هستیم دیگه . خجالت بکش
امین

>>>   باسلام خدمت تمامی بخش خبری افغان پیپر
در خصوص سفر آقای خلیلی به پاکستان باید به اهداف سفر توجه کرد و دید که آقای خلیلی چه اهدافی را از این سفر دنبال می کند به هر حال پاکستان کشور همسایه ما است ودیپلوماسی دولت افغانستان علاوه بر حرفهای دیپلوماتیک آقای زرداری، ایجاب می کند که به دنبال اهداف خود باشد .
اگر قرار باشد شما در بخش خبری تعیین کننده مراودات افغانستان با سایر کشور ها باشید. دیگر افغانستان نیاز به وزیر خارجه، کاردار و... ندارد، البته که حق ابراز نظر دارید چرا که وظیفه مطبوعات آزد همین را ایجاب می کند.
«راد»

>>>   خلیلی رفته تا به آنها وعده کمک 10 تن دال را بدهد و به یخ نوشته کند و به آنها در این راه گرم بفرستد.
او بخاطر کمک به آسب زده ها رفته تا اینکه به دال خوران کمک نماید.
8

>>>   کجا رفتی خلیلی دست خالی رفتی بسیار بدکردی دیگران هم رفته دست خالی نه رفته قوچاق میکند خون مایان میبراد سرمایه افغان ها را میبراد امنیت را از افغان ها می براد کمک کی برای افغان ها میشود در پاکستان تسلیم میشود برای ابادی افغانها فکرنمکند برای خوشنودی پاکستان زبان ملی مایان راختم میکند اگر شما این کار را میکردین همه خوش مشود شما برای کمک برای افغان ها رفتین این مردوم هر کسی خیانت کند خوش میشود هرکس کمک کرد ناراحت میشود حمید

>>>   عجیب است که حتا کارشناس سیاسی ما هم نمیتواند موضوع را از بورد سیاسی تحت مطالعه قرار دهد اقای خلیلی بهیچ صورت نمیتواند بدون امر امریکا حتی به خوردن غذا اقدام کند. و دیگر اینکه بین امریکا و پاکستان و بین انگیس و پاکستان تنش ها بوجود آمده کاملآ یک شعبده بازی است که هیچگاه به حقیقت نزدیک نیست. لحاظا خواهش دارم که چوت انداز قضاوت و با چنین گزارشات باور نداشته باشید . سند محرمانه ای که به تعداد 92هزار میرسید شاهد گوای است که همه گفتار های روی پرده نسبت به عقب آن واقعیت ندارد

>>>   ای مردم بیعقل.

>>>   محترم آقای سعيدی و مسئولين محترم آرمان ملی
از برکت سر تان که از قوم خليلی کسی وزير نشد ، فقط خود خليلی خار چشم تان هست تا ميتوانيد برايش دستک و دمبک بسازيد تا دل تان بکلی جمع شود . me

>>>   سعیدی به استاد خلیلی توهین کرده است !
این نشانه کم خردی وی بحساب میاید .
مردان از هرات

>>>   تا امروز فکر نمی کردم سعیدی هم تعصب داشته باشد .
ولی او هم یک ...... برآمد.
زاهدی از کابل

>>>   سعیدی !
خوب شد بچش که چهره تعصب آمیزت بر ملا شد .
حالا روزگارت را ببین !

>>>   این حرف از سعیدی نیست !
زیرا گنده تر از دهن او ست.
بیچاره نفهمید چه میشه ؟؟؟؟؟؟

>>>   خلیلی صاحب یک شخص خوب در شرایط وخیم فعلی است.
من از او راضی هستم.
احمد احمدزی

>>>   این نوشتار اصلا با عنوانش همخوانی و ارتباط منطقی ندارد. بنا از دست اندرکاران این سایت خواسته میشود تا بخاطر جلوگیری از وارد شدن خدشه به اعتبار آن، از چنین تناقض گویی و نشر و پخش اخبار بی اساس و بدون منطق خود داری نماید. مضاف برآن از نشر هر آن خبریکه موجب برهم زدن منافع و وحدت ملی میشود باید جدا خودداری کرد. این خبر از جمله همان اخبار است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است