نشست سه جانبه کشورهای فارسی زبان در تهران
محمود احمدي نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ، حامد کرزي رییس جمهوری اسلامی افغانستان و امامعلي رحمان رییس جمهوری تاجیکستان در این نشست حضور داشتند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۴    ۱۳۸۹/۵/۱۴ کد خبر: 12926 منبع: پرینت

نشست سه جانبه کشور های فارسی زبان عصر امروز پنجشنبه در تهران برگزارشد.
خبرنگار شبکه اطلاع رسانی افغانستان گزارش می دهد ، محمود احمدي نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران ، حامد کرزي رییس جمهوری اسلامی افغانستان و امامعلي رحمان رییس جمهوری تاجیکستان در این نشست حضور داشتند.

در این نشست پس از تعارفات معمول ، زمینه های همکاری سه کشور فارسی زبان بررسی و تصمیم لازم اتخاذ گردید.
این نشست که عصر امروز پنجشنبه در تهران برگزار گردید ، بر محور های اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی سه کشور استوار بوده موضوع تروریسم و مواد مخدر نیز به بحث گرفته شد.

حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان ، کشور را نیازمند کمک های بی دریغ ایران و تاجیکستان دانسته خواهان همکاری بیشتر ایران در زمینه های مختلف در افغانستان گردید.
امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان ایران را کشور توانایی برشمرده خواهان همکاری بیشتر ایران در زمینه های مختلف با تاجیکستان و افغانستان گردید.
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران کشور خود را ملزم به همکاری با افغانستان و تاجیکستان دانسته از غنای فرهنگی و اقتصادی هر سه کشور همزبان یاد اوری نموده فرصت پیش امده را برای هرسه کشور مغتنم شمرد.
بیانیه این نشست قرار است تا ساعاتی دیگر در اختیار رسانه ها قرار گیرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند منان دوستی و صمیمت در بین این کشور های هم ریشه را روز به روز زیاد کند و روی انگلیس، آمریکا و اسرائیل را سیاه کند که همیشه کوشش دارند که در بین این کشور ها نفاق و دشمنی ایجاد کنند.
خداوند صلح و آرامش را در منظقه ما حاکم گرداند، انشاالله.
هراتی.....

>>>   برای سه مملکت همسایه در هر سه ماه طور حتمی مذاکره رسمی ضرورت است .
این مذاکرات راهی حل همسایه ها هم زبان در اقتصاد و سیاست میباشد.

>>>   خبرهای رسیده ازولایت قندهار حاکیست که امروز بعد ازظهر حدودساعت 2 ونیم بجه، یک هلی کاپتربزرگ اشغالگران امریکایی درمرکزولسوالی " پنجوایی " این ولایت بزمین انداخته شد.
خبرمی افزاید ، هلی کاپتر دشمن در ارتفاع کمی در حال پرواز بود که هدف راکت مجاهدین امارت اسلامی قرار گرفته و در نزدیک بازار این ولسوالی در مقابل خانه معلم حاجی فدا بزمین سقوط نموده وکاملا حریق گردیده است.
دراین عملیات تمام سرنشین نظامی هلی کاپتر که به 30 تن می رسیدند بهمراه عمله آن در جا بهلاکت رسیده اند.

>>>   این گونه اجلاس بی نتیجه و تشریفاتی هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. هیچ ثمره عملی بر این تبلیغات و بوق کرنا وجود ندارد فقط برای بهره برداری سیاسی برخی اعضا ممکن است یک ذره مفید باشد.

>>>   دشمنان اروپا و عیسویت میگویند و لکن ما در غم ملیت گرایی هستیم

>>>   سلام به همه خوننده گان عزیز
در مولانا گویید هر که دور ماند از اصل خویش روزگار بد باز آرد وصل خویش به امید خداوند کریم آنروزش هم خواهد آمد که هر سه کشور زیر یک پرجم با یک شعار و یک مشت آهننین شوند که بر دهن هر دشمن پر قدرت بزنن از پاه بهفتند به امید خداوند ج

>>>   من هم با تائید نظر محترم هراتی از این اقدامات نیک استقبال میکنم. سربلند باد دوستان . سرنگون باد دشمنان

>>>   برادر عزیز هراتی جان بسیار زیبا و پر مفهوم نوشته اید حرف های تان نه تنها مورد تائید من بلکه فکر میکنم نود فیصد مردم کشور مان قبول و تائید مینمایند ( خداوند روی اسرائل و نماینده گان اش را که قصد به خاک وخون کشیدن اطفال معصوم خانم ها و ریش سفیدان کشور مان را دارند سیاه کند ). چون انها تاب مقاومت رو یا روی را نداشته و از عقب نا جوانمردانه خنجر میزنند .
غ.م.ک. از جرمنی

>>>   این جلسه درز مان دولت ربانی نیز به وجود امده بود دیدید که جه فجایع و جنایت از طرف ربانی به وجود امد باز این دفعه شورا نظار در وجود کرزی خان جه گلی به اب خواهد داد

>>>   بی نام و بی هویت!
ازین خبر های سر چوک و چاپلوسی برای باداران پاکستانی ات خیلی ها بد! بدا بحال انسانان ................
ک م

>>>   سلام دوستان!
به نظر بنده این نشست ها راهی است برای ارتباطات هرچی بیشتر این سه کشور هم زبان و ما نباید این طور نشست ها را ترغیب نماییم بلکه استقبال نموده و به امید تلاش های ریس جمهوران باشیم .

>>>   اول برادریکه تشریحات در بالا نموده است غلط است چرا که زبان مردم افغانستا ن دری است و از تاجکستان 80 فیصد ان روسی به کدام دلیل هر سه کشور فارسی زبان میباشد و اگر تو زبان فارسی را بالا ی ما مردم تحمیل میکنی( خیال است محا لست وجنون ) ضحح است بالای ان تعدایکه که در ایران تحصیل و یاانعده اشخاص که همرایتان ..........دارند صحح است و میتو ا نید بالای شان تحمیل ودر غیر ان بالای تمام ملت نا ممکن است همان متل در بین افغانها است هر جامه که میپوشی من ازطرز خرامت میشناسم
ستانکزی

>>>   با درود فراوان بر برادران افغان
بسیار متاسفم که بیگانه ها باعث جدائی ما ایرانی ها از شما برادران افغانی شدهاست
و با همین تبلیغات اعراب جای شما را در ایران گرفته اند و بر همین اساس عده ای نادن و بی سواد نمی دانند که ایران بدون افاغنه (خراسان بزرگ ) اصلاً معنا ندارد و مثل تن بدون سر می باشد و
به امید اتحاد 3 ملت برادر ایران تاجیکستان افغانستان(خراسان)
گراوند از ایران

>>>   گراوند جان از ایران سلام بر شما .
قربانت ای کاش همه ایرانی ها تاجکستانی ها و ماها (میدانید چرا ما ها) نوشته ام چون نام کشور ما را اسرائلی ها افغانستان گزاشته و مردم اصیل این سرزمین از این نام بد شان میاید چون همین اسم ..... و همین ملیت پشتو باعث تمام بدبختی های کشور عزیز مان شده است. برادر عزیز.
به نظر من تنها با گزشت دوستی و صمیمیت در برابر هم میتوان یک کشور ابر قدرت فارسی زبانان را بوجود اورد . ما همه مسلمان هستیم (مسلمان واقعی نه افراطی ) که در اصل یهود و در زیر نقاب پاکستانی یا چوچه انگلیس و در رویت خودرا طالب و مسلمان دو اتشه معرفی کنیم . (( فارسی زبانان جهان متحد شوید )).
غ.م.ک. از جرمنی

>>>   برادر عزیز م ک از جرمنی:
خیلی عالی نظر دادید نمیدانم چی گناهی کرده بودیم که خداونداین قوم ...........را بر ملت مسلط کرد
ونام با افتخار خراسان را این قوم / به افغانستان تقلبی مبدل نمود ولکه یی بزرگی بر فرهنگ اریایی ما گذاشتند.
دوستی سه ملت بزرگ اریایی وفارسی زبا ن مایه خوشی و ارزوی دیرینه همه فارسی زبانان است. همچنان درود بر گراوند عزیز....
عبد الله... کا بل

>>>   کسانیکه در عیش عشرت در خارج زنده گی ...بسر میبرند نباید
تفرقه ملی را که صرف کار بی اندیشگان است بکنند.
هر کسی از نام خود شرم دارد از مردم خود هم شرم میکند.

>>>   ادم المانی!
اول تاریخ خراسان را مطاله کن بعد ابراز نظر بدهید.

>>>   کدام نشست کدام مذاکره؟ رئیس جمهور ما رفته بود که در تهران خاکشیر بخورد. عیب است بخدا رئیس جمهور یک ملت برود در کشوری برای مذاکره و در آنجا از غذایش و نوع پذیرایش تشکر کند. و بگوید که مادر کلانش خاکشیر را برای شکم دردی به اقای رئیس جمهور می داده.
کی خلاص می شویم از این همه...............
ع امینی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است