تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۶    ۱۳۹۵/۱۲/۲ کد خبر: 129303 منبع: پرینت

هر کس قصد دارد برای ریاست فدراسیون فوتبال آینده کاندید شود، باید از روزی که تاریخ انتخابات اعلام می شود از سمتش استعفا دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ساعتی قبل چمن شاه اعتمادی، نماینده ولایت غزنی در نشست خبری فدراسیون فوتبال امروز دوشنبه 2 حوت 1395 گفت: از بالاترین مقام در سطح ریاست جمهوری و تمام نهادهای مربوط به ورزش و فدراسیون ها وظیفه دارند تا در اندک ترین زمان، تقویم تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال را مشخص نمایند تا جوانانی که سودای خدمت به این رشته را دارند وارد گود شوند و از این وضعیت دور شویم.

اعتمادی با انتقاد از عدم جلوگیری از رفتارهای مغایر قانون و هنجار به مسوولین گفت: به جد از همه مسوولین که مدیریت انتخابات را چه در سطح کلان ریاست جمهوری و چه در سطح ساختارهایی مثل فدراسیون و کمیته المپیک بر عهده دارند می خواهیم از مواردی که مغایر قوانین و هنجارهای دمکراتیک هستند، جلوگیری نمایند.

نماینده مردم غزنی گفت: ریز مسایل و مفردات این است که کسانیکه در سمت های اجرایی هستند، قانونا و قاعدتا نمی توانند کاندید ریاست در همان پست باشند که این مساله در نهادهای دیگری نظیر پارلمان هم وجود دارد که طبیعی هم هست.

وی افزود: از این رو با توجه به حساسیت مساله هر کس که تمایل دارد برای ریاست فدراسیون فوتبال آینده کاندید شود، باید از روزی که تاریخ انتخابات اعلام می شود از سمتش استعفا دهد.

اعتمادی، هر گونه استفاده و سوء استفاده از موقف های دولتی و امکانات ملی را برای کسانیکه داوطلبان را نابجا خواند و گفت: مجلس و کمیسیون مربوطه حسب الزامات قانونی از این موارد جلوگیری می کند اما صلاحیت اجرایی ندارد و کسانیکه ناظر هستند باید به شدت از وقوع این موارد جلوگیری کنند.

وی افزود: در زمان سرپرستی این نهاد، ابتطال و عزل و نصب های بی مورد و خلاف قانون صورت گرفته است که قانونا از اختیار سرپرست خارج بوده است و باید این موارد به شدت نظارت و از طریق مجراهای عدلی و قضایی پیگیری شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ساده هستی ! خانه جنگی خوده فدراسیون جلوی حکومت کرام الدین کریم را گرفته نتانست تو از بیرون میایی و گپ از اصول انتخابات میزنی! ورزش که شفاف ترین رقابت بشریت است در افغانستان برعکس ترین روند است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است