عطا محمد نور در دو پست قدیم و جدید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۷    ۱۳۹۵/۱۲/۲ کد خبر: 129306 منبع: پرینت

سرپرست ولایت بلخ به حیث والی این ولایت تعیین خواهد شد.

خبرهایی مبنی بر اینکه اشرف غنی تصمیماتی در خصوص تعیین عطا محمد نور به حیث والی بلخ گرفته است، وجود دارد.

گفتنی است، عطا محمد نور، نخست به حیث والی ولایت بلخ و پس از آن به عنوان رییس اداره مستقل ارگان های محل تعیین خواهد شد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اينكه إستاد عطا در بلخ ماندگار شود يك خبر خوب است نه برأى اينكه ايشان پست و مقامى را رسماً از خود كرده اند و دولت چنين ضرورتى را ولو روى هر ملحوظات كه بوده روا ديده است، بلكه اين از ان جهت خبر خوب است كه حد اقل تنش بوجود أمده تا حدى فروكش ميكند. البته دولت غنى داكتر عبدالله و بزرگتر ها از مقام يك والى را خلع صلاحيت نموده و ماندن إستاد در بلخ نيز از بٌعد صلاحيت هاى دولتى شان نه مهم است و نه در واقع ايشان خارج ولايت بلخ ميتوانند با استفاده از اين مقام صلاحيت وابتكار عمل داشته باشند . در ضمن ان محاصره و محدود سازى اقتصادى شان نيز عملاً اجرا شده و ايشان را بيشتر از پيش محدود و محسور به نام ولايت ساخته است. قدرت استاد عطا و قدرتمندى شان را فقط ميتوان در حمايت مردمى و جايگاه طبيعى ايشان در جامعه تفسير كرد پس نزديكان استاد قبل از ساعت شمارى و نشر چنين اخبارى به جنبه هاى سياسى و تبليغاتى ان عميق فكر كنند . چنين هياهوى برأى چنين پست و مقامى كه ادعاى قدرت نخست را داشت و تلاش برأى نمايندگى از يك جامعه خرد گرا را در سر ميپروراند نه تنها محلى برأى تجليل نمى گذارد بلكه توهين اشكار به استاد و مردمى است كه از او حمايت ميكنند. استاد عطا هميشه از ناحيته نداشته استراتژيست هاى سياسى و تبليغاتى رنج برده و اين هم نمونه و مثال ديگرى از ان است.استاد عطا منحيث يك بازيگر ملى در صحنه قدرت است و برأى فعلاً باقى خواهد ماند اما نه برأى والى بودن شان بلكه برأى حمايت گسترده مردمى و جايگاه اجتماعى شان و اين حمايت وجايگاه را ميتوان جشن گرفت وتجليل كرد!

>>>   حقش است، حتي بايد معاون اول شود.

>>>   Zahir Ariaie
حالا كه استاد ارجمند منحيث والى بلخ ابقا شد، سرنوشت ان ضرب الأجل دوماهه برأى تطبيق توافق ختم ميشود يا اين بخشى كوچك از نتيجه مذاكرات است و اجراى توافق منحيث هدف "مردمى" جدا از اين پست دولتى برأى يك نَفَر هدف مذاكرات تيّم استاد و رهبران جمعيت باقى خواهد ماند ؟

>>>   والى بود، والى است.
روى ملت سازى، شناسنامه، تغير قانون و نظام و رفع تبعيض كار كنيد!

>>>   Zahir Ariaie
استاد عطا گفته بود به زور مردم خود والى هستم، چرا از حكم غنى خوشحال باشم ؟
اگر حكم او مهم است فردا برطرف كند چى؟

>>>   صحيح است دگه برادر، اين وطن خو تنها از چهار نفر تيكه داران قومى است كه بنام رهبران نا رهبر سهم و حق تمام ملت را مى بلعند.

>>>   میدانید اصل قضیه چی است؟ فقط خرستان

>>>   رئیس جمهور که نتواند یک والی دزد را پس از 15 سال دزدی وفساد برکنار کند چطور میتواند بر یک کشور حکومت کند!‏؟ نادرشاه

>>>   والى بلخ، والى بلخ شد !
عطاء محمد نور كه مورد انتقاد مخالفان جمعيتى اش، مبنى بر مذاكره يا معامله با ارگ بود. بارى از توافق روى ١٥ ولايت ، ٣٠ سفارت، ٣٠ معينيت، نصف رياست هاى مستقل، نصف قونسلگرى ها و ١٥ سناتور انتصابى با ارگ ياد آور شد.
وى در آن وقت، گفت كه: انگيزه ى مذاكراتش با رئيس جمهور، ضعف رئيس اجرائيه و گرفتن امتيازات و تثبيت جايگاه جمعيت اسلامى در ساختار قدرت و تصميمگيرى هاى كلان كشور است و در اين ميانه، براى خودش چيزى نمى خواهد. كه در همان موقع، سخنگوى ارگ اين توافقات را تكذيب نمود.
در حاليكه تا هنوز، از هيچ امتيازى براى هيچكس، خبرى نيست. اين صرفاً خود اوست كه امتياز ابقايش را در ولايت بلخ از همولايتى اش اشرف غنى، كسب نموده است.
لابد دعوا سر پوستين ملا صاحب نصرالدين بوده و بس !
محمدعارف منصورى

>>>   بدون شك اشرف غنى استاد عطا را منحيث متحد و يكى از حاميان سيستم رياستى متمركز فعلى بر رخ حاميان و دول بين المللى خواهد كشيد، اينكه استاد موافق اين كار خواهد بود يا نه و اينكه مردم ان را چيگونه تعبير خواهند كرد وَيَا اين فرصت را مساعد خواهند ساخت ، بستگى به بيدارى مردم ، توافقات پشت پرده و نيات استاد دارد. من قبلاً هم نوشته بودم كه مذاكره استاد خوب است اما استاد به ياد داشته باشند كه موقعيت شان را مديون حمايت مردم اند و نه مردم موافق حمايت استاد از نظام رياستى اند، نه به نامزد معاونيت چنين نظام رأى خواهند داد حتى اگر استاد عطا باشد، و نه خواهند گذاشت حمايت شان از استاد به معنى حمايت از تك قومى سازى و ديكتاتورى قومى غنى تعبير شود.

>>>   توبه خدایا او خو امده بود کابل با بسیار کش و فش و غر غره
که من در ارگ میخواهم کار کنم بسیار کلان کلان کاری مه فکر میکردم
که والله با اشرف غنی شاخ به شاخ شده و شینک خوده سخت معملوم میکنه
هاهاهااا اشرف غنی هم بلا است با هیچ دهن اش را بست و هینچ چیزی
حاصل نه کرد والی که قبلا هم بود
والله همرای این دریشی ها وبوت های نو خود خود را بسیار کم زد
و هیج نتیچه نه گرفت والله خنده دار است هاهاهاهاهاهاهاهاها

>>>   سلام بشیراحمدازمزارشریف ازقریه لنگرخانه خورد استم حالا تهران مشغول کاراستم استرجنرال عطامحمدنور شخص وطن پرست واقعأخدمت کرده صلح وصبات سرتاسرمزارشریف حاکم است ازخداوندجان جوری صحتمندی میخواهم

>>>   به‌خاطر والی‌شدن کسی به امضاء متقلب‌ترین و نامشروع‌ترین رئیس جمهور مبارزه نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. به این مسأله نیز کاری نداریم که کی‌ها به‌خاطر چه منظوری این‌همه وانمود به مبارزه و گرفتن حق مردم کردند. اگر منظور شان از گرفتن حق، والی‌شدن در بلخ بوده است مگر پیش از این در بلخ کی فرمان‌روایی داشته است؟ اما یک نیاز سیاسی بود، نیاز سیاسی ما یعنی کسانی که سیاست را تخصصی می‌دانیم این بود که کسی را باید از میان مردم ما بلند کنیم. ما از درون و اهداف پنهانی در سینۀ استاد عطامحمد نور چیزی نمی‌دانستیم. خوش‌باور بودیم که بالاخره کسی آمده است که هم‌سنگر مسعود، استاد ربانی، مارشال فهیم و صدها بزرگ دیگر این سرزمین است. روی همین مسأله کلان و استراتژی استوار بر خط سیاسی ما ترجیح داده بودیم که حمایت شود تاهمان‌گونه که قبلاً شعار می‌داد استوار بر منافع کلان مردم ما بماند.صادقانه بگویم، یا من در صنف سیاست درس‌هایم را درست نخوانده‌ام که متوجه بازی‌ها و رفتارهای امروزی شوم، یا این‌ که در فقدان یک استراتژی سیاسی آب در هاون می‌کوبیم و به شعار این و آن دل‌خوش می‌کنیم. با اندوه باید بگویم که اصلاً به اصطلاح چیزفهم‌ها از این کارها سردرنمی‌آورم.
نجیب بارور

>>>   والى شدن استاد ربطى به مذاكرات ندارد. به زودى شاهد رسيدن به توافق و يا برعكس آن خواهيم بود. گزينش دوباره آقاى نور لايه هايي از اعتمادى است كه دو طرف دارند به آن عمل مَي كنند. و چه بسا مَي شود گفت حقي را كه بايد دو و نيم سال پيش مَي گرفتيم، تازه اعلان شد

>>>   اگر آقای نور بلخ را ترک کرد مثل اسماعیل خان همه چیز را از دست میدهد ناگفته نماند
مجاهد هراتی

>>>   متا سفانه برادران تاجیک هم گرفتار روز مرگی شده بخاطر یک ولایت این همه سر وصدا کردین خدا عاقبت همه رابخیر کند قضیه ملا وسید عام انگو دوز در حال تکرار شدن است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است