جنرال دوستم در محاصره نظامیان دولتی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129365 منبع: پرینت

مسیر تردد جنرال دوستم تا دفتر کارش بشدت تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار گرفته و محل سکونت وی در محاصره نظامیان دولتی است.
مردم نگران از وضعیت موجود در اطراف ریاست جمهوری هستند و مسدود شدن مسیر ها مشکلات ترافیکی نیز برای شهروندان پایتخت به وجود آورده است.

صدها نیروی امنیتی و ده ها عراده تانک های زرهی مجهز با سلاح ثقیله وارد قصر مرمرین شده اند و کارمندان شورای وزیران و معاونیت های ریاست اجرایی را از دفاترشان بیرون کشیده اند.

وضعیت در صدارت (معاونیت اول ریاست جمهوری، دفتر دوستم) به شدت اضطراری است. این در حالی است که جنرال دوستم پس از چندین ماه غیابت شب گذشته به دفترش رفته و تمامی اتهامات دادستانی کل را نادیده گرفته است.

این مساله قطعا با دیدار غنی و رییس محکمه بین المللی عدالت در حاشیه نشست امنیتی مونیخ بی ربط نیست و جنرال دوستم نرمش حکومت را مبنی بر دستگیری 9 تن از محافظین اش نیز وقع نگذاشت.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آرزومندم که قانون بطبق شود.
ع

>>>   كار شرق يا غرب به ما فرقي ندارد، اوغانها انتقام دشت ليلي را از دوستم ميگيرند.

>>>   سید قطب
دوستم را پشتونها دشمن پدری خود میدانند هر طوری باشد پشتونها این کار میکردن ومیکنند

>>>   Tawfiq
عجب روزگاری می گفت که اگربه من رای ندهید اشتباه نکرده اید بلکه خیانت کرده اید

>>>   قانون ، براي يك بار هم كه شده "بطبق " ميشود. رأي نزن !

>>>   تا حال در افغانستان هیج قوتی نمیتواند جنرال دوستم را که با آرای میلیونی هوادارانش به سمت معاونیت ریاست جمهوری رسیده است از وظیفه و سمت اش دور بسازند او مردی از تبار غیرت و همت است او هرگز در مقابل کوردلان ارگ و خاد های ای اس ای سر فرو نخواهد آورد.
ارجمند زابلی.

>>>   ضرب المثل داشتيم ميگفتند
جزاي قروت اب گرم
حال
جزاي جنرال دوستم اعتماد كردن بالاي فاشيزم
گرچه مخالف بازداشت و بي عزتي جنرال دوستم توسط دولت فاشيزم هستم
گفته اند پير مردن اسان است خو رخنه مرگ باز ميشود
مگر جنرال دوستم خود را بدون كدام چون و چرا انهم بخاطر رقابت با تاجك ها خصوصا جمعيت اسلامي افغانستان به فاشيزم تسليم نمود و خوب ميدانست كه كار كرد هايش در طول سي سال گزشته ياد هيچ جنوبي والي نرفته و نميرود و تسليم شدن با اين حد به دشمن
جاي افسوس است و بس

>>>   متحدین شمال خود به خود از یک پارچه گی برآمده میروند یک بالای غنی و یکی بالای کرزی دگه بالای گلبدین اعتماد میکنند. آخرش بر بادی است چون دشمن دوست نمیشود...

>>>   او ج ذلت یک مجاهد؛
تحقیر ستر جنرال(مجاهد) توسط یک ساتنمن PPS امنیت.
جزیات نخواهید که دلم می کفد...

>>>   اوغان اوغان است ما خام کلگی خوده ثابت کدیم و دوست حساب کردیم
اوغان ها در طول تاریخ نوک پیزارش کج بوده و کج خواهد بود اگه اینطور نیست باید غنی گک روز های رای گیری دوستم پاچا یادش بیاید
میمنگی

>>>   دستم از غنی در انتخابات پشتبانی کرد و غنی با تانک و توپ برای قوم ازبک پاداش داد. قوم ازبک تا تاریخ باشد باید فراموش نکند

>>>   بگفته خود دوستم ملخک یبار جستی دوبار جستی اخر بدستی دوستم فکر زمانهای گذشته را کرده که با نامردی وخیانت به داکتر نجیب انرا بچنگال ای اس ای پاکستان قرار داد تا انرا قتل کردند و در زمان حکومت مجاهدین به این تنظیم خیانت کرد و به ان تنظیم سر تسلیم فرود برد و با انهم وفادار باقی نماند از ان هم برید به شاخه دیگر پرید اکنون همان فکر را کرده و بااوردن ملیشای اش و جادادن یکتعداد شان در تپه وزیر اکبر خان و یکتعداد شانرا در اطرف خانه و دفتراش جابجا کرده تا زور ازمایی نشان دهد و اما نمیدانست که انزمان ها را گو خورده حالا اگر سربلند کند و زور نشان دهد چنان بسراش و افرادش کوبیده میشود که یادگار تاریخی بجا بماند بازهم از جانب کدام دولت بیگانه دلپری پیدا کرده که چنین عمل خلاف قانونی را روی دست گرفته باید دولت اینبار کاراش رایکطرفه کند و مردم را از شر این ..... نجات دهد و قانون را بالی خوداش و بادیگاردان اش در مورد عمل نامردان بالای ایشچی و این لشکر کشی اش تطبیق کند و هیچ عذرو معذرتش را نپذیرد .

>>>   این قاتل هزار ها انسان بلاخره به جزای اعمال اش می رسد.

>>>   اين غني قانقرتك هيچ كاري در مقابل دوستم نميتواند، چون جنگ با دوستم خاتمه حيات سياسي تنها دوساله غني ميشود، و غني كدام شخصيت مطرح در تاريخ افغانستان و حتي در فاميل خود نبوده، و چون اكثر رأي غني توسط دوستم و حزب اسلامي به تقلب جمع شده بود، و در صورت بروز تشنج حكومت غير مردمي غني سقوط مينمايد.

>>>   پشتون یا پشتو از سه واژه ساخته شده است
پشتون والی
پناه
کینه
این اخریش را خیلی قبول دارند تا انتقام خودرا نگیرند ارام نمیگیرند
فیروز هراتی

>>>   این محا صره ها یک فریب مردم است مردم را بازی می دهند که گو یا ما قا نو ن را مراعت می کنیم
فقط هج کدام گپی صورت نمی گیرد

>>>   نه دوستم جندان غیرت دارد که بجنگئپد و نه دولت مانند وزیر داخله بی غیرت

>>>   عجب دسیسیه وحشتناکی.
از جنایتکار قاتل 60 هزار کابلی یعنی حکمتیار استقبال و جشن گرفته میشود. اما ازدوستم که همیشه در مقابل طالبها و دشمنان وطن مبارزه کرده انتقام گرفته میشود.
ارگ شیطانی تکقومی نابود باد

>>>   من با كسانيكه مى گويند دوستم لياقت رهبرى قوم شريف ازبيك را ندارد كاملاً موافقم و اتفاقاً در گذشته بار ها ان را انعكاس داده ام اما كدام رهبر يا كلان تاجيك ها از چنين سواد، علم، جايگاه و لياقت برخوردار است؟
نخست درون خانه خود را بسازيم بعد برأى زيبايى أطراف خانه ، به همسايه هم كمك كنيم.

>>>   کجاست این دوست داشتنی هایی معاون اول آقای غنی که به داد اش برسند ، که آقای ژنرال دوستم را تحریک کرده بودند تا در برابر رهروان عیاری و تابوت هایی شهید امیر حبیب الله خادم دین رسول الله و یارانش در یازدهم سنبله بایستند؟
/فرزاد/

>>>   جناب زازى در پاسخ به پرسش گوينده كه مردم نگران عواقب برخورد با جنرال دوستم در بٌعد بزرگتر در جامعه اند، گفت:
"بياييد اين فرهنگ كه فلانى را بخاطر مصلحت كارى نداشته باشيم ، از بين ببريم و قانون را تطبيق كنيم ."
به پاسخ جناب زازى عرض ميكنم كه ايا بنيان گذار اين فرهنگ ضد دموكراتيك و ضد قانون خود شما ها نيستيد؟ چرا شعور مردم را دست كم مى گيريد؟
أيا اين تفكر برخواسته از شونيزم قومى تان نيست كه اگر فلانى قوم در راس قدرت نباشند اتش افروخته ميشود؟ أيا بر أساس همين تيورى سالها رأى وأراده مردم را به يغما نبرده أيد؟
ايا همين ديروز قانون شكنى تره خيل را ناديده نگرفتيد؟ أيا على زاى را بخاطر پسوند اسم اش ازاد نگذاشتيد؟
ما سالهاست برأى يك جامعه قانونمند گلو پاره ميكنيم اما جامعه قانونمند به معنى واقعى ، نه ان قانونى كه تفسير ان برأى شما متفاوت از ديگران باشد!
Ariaie

>>>   با این اقدامات میخواهند جنرال دوستم را مطیع ودر برنامه های بعدی خود بیشتر راضی سازند ویا از همین حالاقول وقرار اورا در انتخابات اینده بگیرند حکومت گران متقلب وزور مند همیشه به دنبال رویکش وپوشش تقلب های خود اند اگر در گذشته از ارای ملیونی اوزبک ها بالای تقلب های خود پرده کشیدند حال مطمین شدند که بخشی از تاجک ها با ایشان سر جنبانیده اند از پشتیبانی اوزبک ها خود را بی نیاز می بینندازین رو اگر نتوانستند دوستم را بیشتر مطیع وفرمانبردار بسازند از حدت وشدت اعتراضات او بکاهند وصدا های حق طلبیش را خفه نمایند
اینها در تفرقه افگنی تشدید اختلافات قومی مهارت دارند واین نکته را از ارباب سابق خودرا تغقیب مینمایند وبا بجان هم انداختن سایر اقوام وکشمکش هایداخلی اقوام سوء استفاده وبهره برداری ابزاری نمایندواین نیرنگ تاهنوز کار گر افتادهوبازیگران این نیرنگ خوب درخشیده اند
تبنگ چی

>>>   اگر حکومت بتواند قضیه دوستم را به صورت عاقلانه به پایان ببرد و محافظان او را باز داشت نماید، نشان دهنده توانای حکومت در مواجه با چالش های است.
گردن کشان مواظب رفتار خویش و اطرافیانش خواهد بود.
ملت نیز باور مند خواهد شد.
مجامع بین الممللی نیز نگاه متفاوت به حکومت و به ویژه سارنوالی نمود.
اما اگر این قضیه عقلای ختم نشود، چالش ها بیشتر خواهد شد، و نشان دهنده ضعف دولت به دویژه ریس جمهور خواهد بود.
من فکر می کنم که در این قضیه مردم شدیدا از دولت حمایت می کند؛ لذا در صورت توفیق دولت اعتبار آن افزایش خواهد یاقت.
سید محمد کبیر محمدی

>>>   درین محاصره ها وظاهر سازی ها نیز هزاران هنر ونیرنگ است برای فعلا نیروهای دوستم در کابل بیشتر وجنگ ازموده تر از اقای غنی است سربازان غنی بخاطر لقمه ای نان می جنگند ویا مقابل میشوند ورزمندگان دوست پاچا بخاطر نجات جان وتامین اینده ای وسرنوشت یک قوم وملت میباشد هرگاه خارجی ها درین پروسه دخیل نگردند تا یک ماهم مشکل است دوستم را به مذاکره راضی سازنداما اگر B52دخالتنماید کار در یک روز فیصله میگردد ولی انطوری که من میدانم وجنگ های دوستم را از نزدیک مشاهده کرده ام تلفات بسیار بسیار زیاد در پی خواهد داشت وراه مفاهمه هم خیلی بعید است زیراحکمروایان طماع وحریص وتشنه به خون واین طرف هم مجبور وجاهل پس با این کوزه سراخ حوض بزرگ راچگونه پر سازیم
تبنگ چی

>>>   راست فرمودید زابلی صاحب
دوستم بی کس نیست هرکس زیرپای کند

>>>   دوستم یک مهره غیر قابل اعتماد است۰ بسیار پدرالی پدرالی میگفت ولی بخاطر چند مقام و چند چوکی تشریفاتی تمام یک قوم و تمام هواخواهانش را به یک تمامیتگرا متعصب و فاشیست چون غنی کوچی فروخت۰

>>>   پشتونها دوباره دوستم را رام كردند؟!
دوستم تسليم شد، ٩ محافظ شخصي جنرال عبدالرشيد دوستم تسليم حكومت پشتونها شدند تا به دادگاه پشتوني جواب بدهند.

>>>   Ariaie
اگردوستم باز هم بيدار نشده باشد به يقين كه هر حركت ضد مردم شمال او به معنى نآن چوپان خوردن اوست

>>>   از دوستم امکان هر چیز متصور است
فقط کافی است یک بار کارنامه های اورا درین مدت مرور کنید
هر وقتیکه آرام و پشتیبان داشت علیه تاجیک ها و جمعیت صف آرایی میکند

>>>   Amirzada
زور دوستم را از سکوی لاف و قدرت نمایی به ‌پایین کشید
دوستم پرستان از دوستم بحیث یک رستم زمان و قدرت ناشکن و مرد ناترس ترسیم می کنند. اما مردم افغانستان از دوستم در ۴ دهه گذشته از دوران ملیشه سالاری او تا مقام معاونیت غنی خوب شناخت دارند. او انسان بی رحم ، بی بندوبار و خیلی نامرد و عهد شکن است. او بار ها از صحنه جنگ به ترکیه و ازبیکستان فرار کرده و مردم ازبیک را در میدان محشر طالبان رها نموده است. حتا در دونیم سال گذشته مطابق به اعلامیه حاضری او از طرف اداره مامورین صرف ۳۴ روز در دفترش کار کرده اکثرا در ترکیه، ازبیکستان، دوبی و در عملیات نمایشی در فاریاب و در قار و ناز سپری کرده است. او اصلا معنای معاون رییس جمهور و رسالت و مسوولیت خود را نمی داند.
اما او کیش شخصیت خود را در میان ازبیکان بیسواد و ساده دل و یک تعداد خوشباوران سیاسی از طریق توسل به خشونت و تجاوز به جان، مال و ناموس مردم خودش و دیگران ساخته است. تا چند ماه قبل لاف می زد که در ظرف دو ساعت حکومت غنی را مثل حکومت داکتر نجیب به اصطلاح خودش" پرانده گی هستم" اما پس از دیدن نیروهای رزمی دولت و خانم قاضی دادگاه لاهه از سکوی لاف و پتاق و ساز و برگ نظامی اش پایین آمده دست به تضرع زده خود را بابای سربازان افغانستان معرفی می کند و نیروهای رزمی دولتی را برای محافظت از خود و برای جنگ با ملا تره وانمود کرد. آیا کدام شرم و حیای در چشم این مرد لافوک و دروغگو وجود دارد؟
اینک او پس از چند ماه لحاجت حاضر شد محافطانش را که به امر خودش و همراه با خودش دسته جمعی بر آقای ایشچی تجاوز جنسی و شکنجه و احتطاف نموده اند به دادگاه فرستاد. حالا اینکه دادگاه چه تصمیم می گیرد وابسته به بازی بعدی اشرف غنی و حامیان‌خارجی او است.
تجارب بازی قبیله گرایان با دوستم در ۴ دهه اخیر نشان می دهد که این فشار ها بیشتر بخاطر امتیاز گیری تک قومی از او است. چنانچه به گفته خلیلزاد در کتاب فرستاده از او برای تعادل قدرت در برابر دیگران و استفاده از او بحیث ابزار تفرقه اندازی میان مردم شمال باید استفاده کرد
ترکیه و ازبیکستان هم خاموش نه مشسته اند. آنها همانگونه که درگذشته ازین مردک بد نام استفاده در تخریب افغانستان کردند و حالا هم با
معامله با غنی تا روز مرگش از جسد او برای منافع شان در بازی افغانستان استفاده می کنند.

برخی آگاهان باور دارند که دوستم در انتخابات آینده کمر غنی احمدزی و یا کدام زی دیگر را مثل زمان کرزی بسته خواهد کرد.
حالا دوستم پرستان بجای قدرت نمایی به حکومت غنی آنتن های تلویزیون طلوع را تخریب کردند که چرا جنایات رهبر بد اخلاق شانرا نشر کرده است. این در حالی بود که همین‌تلویزیون طلوع بود که قدم بقدم با دوستم در خبر رسانی نمایشات مضحک عملیات ها در فاریاب و جوزجان از دوستم یک قهرمان افسانوی ساخته بودند. اما حالا به ادعای دوستم این یک تلویزیون دروغگو است. از دوستم و دوستم پرستان کرده دروغگو و بی حیا در افغانستان کیست؟
درست گفته اند: تا احمق در جهان است، مفلس خوار نمی ماند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است