از مشاجره و درگیری ربانی و غنی مطلع شوید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129366 منبع: پرینت

غیبت وزیر امور خارجه در سفرهای مهم رییس جمهور به امارات متحده عربی و کنفرانس مونیخ پرسش های زیادی را برانگیخته است.

یک منبع از ریاست جمهوری تایید کرد که رابطه‌ رییس جمهور با وزیر خارجه به شدت آشفته و پر چالش شده، تا آنجایی که رییس جمهور و وزیر خارجه با هم مشاجره لفظی نموده اند.

در مشاجره لفظي بين وزير خارجه و رييس جمهور، الفاظ ركيك بین دوطرف بکار رفته است. وزير خارجه، رييس جمهور را تقلبي و غير مشروع گفته و حتی براي درگيري فیزيكي هردو ازجاي شان بلند شدند.

صلاح الدین ربانی با صدای بلند فریاد زد که تو رییس جمهور صلاحیت برکناری مرا نداری.

اختلاف پس از آن صورت گرفت كه وزير خارجه نشست هايی را براي تنش زدايي بين سران جمعيت برگزار كرد و از آنها تعهداتي گرفت، رييس جمهور نتوانست اختلاف بين سران جمعيت را به نفع خود استفاده كند و حالا در جلسات مختلف خود را با وزير خارجه در تقابل قرار مي دهد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اختلاف پس از آن صورت گرفت كه وزير خارجه نشست هايی را براي تنش زدايي بين سران جمعيت برگزار كرد و از آنها تعهداتي گرفت، رييس جمهور نتوانست اختلاف بين سران جمعيت را به نفع خود استفاده كند و حالا در جلسات مختلف خود را با وزير خارجه در تقابل قرار مي دهد.
ع

>>>   ربانی انقدر نیست که مشاجره کند بچه بی بی حاجی صرف یک مولی است که تا حال هیچ کار نکرده و مانند مولی زمینهای کلوله پشته در تبنګ سبزی فروش ده افغانان ماننده است و خریدار هم ندارد.

>>>   صلاح الدین ربانی هیچگاهی جرئت مشاجره با رئیس جمهور را ندارد، او تا بحال از نظر سیاسی یک طفلی بیش نیست، رئیس جمهور غنی با تجربۀ سیاسی ای که دارد ویرا بز سر یک انگشت دور میدهد.
م.ز

>>>   چه بدانم ؟! فكر نميكنم كه از كلوخ ؛ آتش پريده باشه !

>>>   چرا طالبان افغان در لست تروریستان بین المللی امریکا قرار ندارند؟

>>>   مبارزه‌ی کنونی برای بقاست، برای حضور، برای برنامه‌های آینده؛
هيچ‌كسي به شمول استادعطامحمدنور در شرايط فعلي نمي‌تواند ضعف سياسي، كارشكني، بي‌برنامه‌گي و سوي مديريتِ رياست اجراييه و داكترعبدالله عبدالله در دونيم سال گذشته را جبران كند. مردم نبايد توقع جبران ناكامي‌ها و شكست خودخواسته‌ي داکترعبدالله و ریاست اجراییه را -در نیمه‌ی عمرِ حكومت وحدت ملي- از شخصیت‌های دیگر داشته باشند.
متأسفانه ریاست اجراییه‌ی لکه‌ی ننگی شده است برجبین همه کسانی که در انتخابات ۱۳۹۳ برای داکترعبدالله عبدالله رأی داده بودند
كسي نمي‌تواند فرصت‌هاي مُرده را زنده بسازد. فرصتِ صحبت كردن در باره‌ي مسایل کلان را داکترعبدالله و ریاست اجراییه هدر دادند.
مردم براي داكترعبدالله رأي داده بودند. انجام كارهاي بزرگ وظيفه‌ي داكترعبدالله و رياست اجراييه بود. رهبری ریاست اجراییه، در دونيم سال گذشته هیچ‌كاري جز مزاحمت سیاسی بی‌هدف نكرده اند.
توافقنامه‌ي تشکیل حكومت وحدت ملي توسط داكترعبدالله به تاق نسيان گذاشته شد و اکنون در چند قدمي بطلان قرار دارد.
توافقنامه‌ي تشكيل حكومت وحدت ملي را تُندبادِ ناشي از بي‌برنامه‌گي و ضعف سياسي در رهبري رياست اجراييه، باخود بُرد. نماينده‌ي مردم براي تطبيق توافقنامه‌ي حكومت وحدت ملي داكترعبدالله بود؛ اكنون هم اگر گمان مي‌شود که فرصتي باقي‌ست، رهبري رياست اجراييه عمل كند. مردم استقبال مي‌كنند؛ كسي مانع نشده است.
تا ختم كار حكومت وحدت ملي، تقصيرها به دوش داكترعبدالله و ریاست اجراییه می‌باشد. هيچ‌كس ديگر مسوول نيست.
داکترعبدالله خودكشي سياسي كرد، خودش را سلب اعتماد، خلع قدرت و سلب مشروعيت نمود. به نظر نمي‌رسد هنر بازسازي اعتماد از دست رفته، در رهبري رياست اجراييه وجود داشته باشد.
مردم نبايد سطح انتظارشان را از مذاكرات استادعطامحمدنور تاجايي بالا ببرند كه فردا سرخورده شوند. مردم نبايد در انتظار اتفاق معجزه بنشينند.
مبارزه‌ي کنونی ما برای بقاست، برای تداوم حضور، برای تعیین مسیر درست در آینده، در انتخابات آینده.
شايد مذاكرات استادعطامحمدنور برسر تقسيم كرسي‌هايي باشد كه داكترعبدالله نتوانست بگيرد. ممكن است كرسي‌هايي گرفته شود، ممکن است نشود. ممكن است مذاكرات اصلاً به سرانجام نرسد.
تقسيم صلاحيت‌ها، بازنگري ساختار نظام و مسايل مهم ديگر وظيفه‌ي داكترعبدالله عبدالله بود كه در انجام آن موفق نشد.
Shafiq Sharq

>>>   نه کل بانه نه کدو

>>>   وزیر خارجه کدام شلغم که در مقابل ریس جمهور بخیزد.
حمزه

>>>   قابل باور نیست که وزیر خارجه چنین جرات کرده باشد که باریس جمهور سخت گفته باشد باز هم شاید آن لحظه به حال خود نبوده اگر نه تاهنوز خو کسی از او چنین جرات ندیده است
مجاهد

>>>   غنی سران ازبک تاجیک و هزاره را بجنگ میاندازد و همه را از صحنه دور میکند

>>>   ریس جمهور متقلب با چه رو ابرو مشاجره میکند یا هم از رای گوسفندی / رای ادمی که نبود

>>>   اگر اين خبر حقيقت داشته باشد، والله آفرين به رباني، ديگر بزرگان مثل سياف، دوستم ، احمدضياء، عبدالله فيشني و غيره هيچ كدام شهامت جهاد و بزرگي ملت را نداشتند، و در مقابل هر گفته فيلسوف نادان بلي صاحب گفتند، بسيار كار خوب شد، كه جمعيت به رهبري جوان رباني و قدرت سياسي معلم عطاء لاأقل صداي خود را بلند كردند، تا اين دزدان حرفوي غرب، كه عمر شان در سگ شوئي و بوسه دست كشيش ها سپري شده خود را مالك افغانستان فكر ميكنند.

>>>   جهادی ها آنقدر بین مردم کم اعتبار شده که هیچیک قدرت ضدیت را ندارند چون مورد حمایت مردم نیست بلکه درمحدوده همکاسه مانده اند .

>>>   اما در برابر طالب سراپا تسلیم مصلحتهای قومی خود اند. اینها چیزی به نام وجدان نمی شناسند.

>>>   دولتی رفته به بحران ، کشوری رفته به بن بست فرآیند راهبرد نا کاره و غیر عملی است . حدِ اقل بیشتر از صد سال است که ساختار قدرت با واقعیت های زندگی ما در تقابل قرار دارد . باافسانه پردازی تاریخی ، زور گویی ، خشونت و دیگران راندیدن و رعایت نکردن نمی توان دنیای نو ساخت . سیاست های زشت فقط به به نتایج زشت می انجامند .

>>>   از یک طرف اگر درست و حقیقت بگویم مشروعیت صلاح الدین ربا نی بعد از رد صلاحیت شدن از طرف ولسی جرگه بکلی از بین رفته موصوف فقط تحت بال های احسا ن اشرف غنی به وزارت ادامه میدهد اگر عقلانی و شعوری بگویم ایا اینطور نیست ؟
دوم اکنون که مرد میدان مبارزه و ستون فقرات جمعیت و رهبر و وارث اصلی تنظیم جمعیت استاد ستر جنرال عطا محمد نور صا حب با اشرف غنی کنار امده و از ادرس صد هها هزار نفر وارد کار زار سیا ست جدید شده دیگر صلاح الدین ربانی و پرزه های استهلاک شده ( این و آن ان وآن وغیره) دیگر تفا له شده حساب میشوند کدام وزن و حیثیت ندارند پس صلاح الدین ربا نی نمیتواند در مقا بل اشرف غنی حتی سرفه نما ید و گلو صا ف کند چی رسد که از جایش بر خا سته و با جنگ لفظی و اماده شود به فکر من در انجا اکرم خپلواک و نسیم شریفی و صد ها جوان دیگر حضور می داشته بشند صلاح الدین ربا نی خود را ایشچی دوم میسازد ؟ آنقدر احمق هم نبا ید که با شد
در آخیر یک مشوره نها یت مفید به صلاح الدین ربا نی : برادر اگر میخواهی یک فیصد آبرو برایت بما ند مردانه استعفی کن بر آی از این چای سّپتیک ویا با تلاق گندیده .
داکتر (م . ی. )
همصنفی دوره مکتب ات در
پشاور پبلک سکول وارسک رود پشاور پاکستا ن
1984 الی 1988

>>>   اگر صلاح الدین ربانی بی تجربه و جوان است ، غنی نیز چندان با تجربه و کار فهم نیست ، فقط یک کار را مانند اسلافش خوب یاد دارد که احساسات قومی بعضی بی خردان را تحریک و ازآن استفاده ابزاری نماید ، چنانچه همه هموطنان شاهد تک قومی شدن حکومت تقلبی غنی بوده اند .
کوه کن

>>>   زور آغا است که انګور در تاک ها است .

>>>   از نگاه دپلوماسی در همچو سفر ها بودن وزیر خارجه حتمی است ‌اینکه آقای غنی طرفه روی میکند یکه تازی مینماید یا تجربه کاری ندارد .

>>>   از نگاه دپلوماسی در همچو سفر ها بودن وزیر خارجه حتمی است ‌اینکه آقای غنی طرفه روی میکند یکه تازی مینماید یا تجربه کاری ندارد .

>>>   پاکستان بالای مردم وخاک افغانستان راکت پرتاب میکند این ها مصروف تقسیم چوکی ها ودسیسه ساختن برای یکدیگر هستند
ر

>>>   ريس جمهورا حد خود بالا مي پدر
اقاي رباني به ظاهر أرام ولي ادم سخت گير و پاك دلي است كه ناچار
در مقابل ريس جمهور تقلبي صدايت را بلند نمايد و بايد هم تذكر داد كه مشروعيت كإمكانية ريس به جمعت تقلق ميگرد نه به كدام تنظيم دير وزير صاحب خارجه را حمايت نمايد تا از شر دسيسه هاي إسرائيلي رهايي يابيد
فايق

>>>   او برادر رئیس جمهور نه رئیس تقلبات اوغانها۰ رئیس جمهور چه کاری چه؟؟؟

>>>   تمام اعضا وکابینه دولت به شمول سرانش یک شلغم ارزش ندارند! اگر اینها از قدرت کنار نروندمن ویرانه وبر بادی وطن را به وضوح میبنم.نادرشاه

>>>   اصلا سفر رئیس غنی به امارات کدام درد را دوا، نکرد. سوال اینجا است که چرا دیپلوماتهای اماراتی در قندهار به قتل رسیدند و عامل اصلی و حقیقی جه بود؟ چرا یک سفیر اماراتی و آنهم با ۵ دیپلومات خود به قندهار برود زیرا در نورم دیپلوماسی سفیر یک کشور کمکهای خیریه خود را به کشور میزبان از طریق وزارت خارجه ان کشور میزبان میرساند. غرض چیزی دیگری بوده که کار قضا است تا انرا بیابد و بتواند علنی کند. شاید آن افغان هائیکه خود را دوست و رفیق صمیمی سفیر و دیپلوماتها میگویند از حفیفت تا اندازه اگاه و معلومات داشته باشند.

>>>   داکتر عبدالله صداقت ندارد
استاد شفیق شرق
مطرح كردن تغيير نظام و توزيع تذكره‌هاي برقي- در حالي‌كه فرصت تطبيق آن در زمان كنوني گذشته - شعارهاي دروغيني اند كه آزموده‌ي ناكام سياسي براي پوشش شكست‌ها، ضعف سياسي و بي‌برنامه‌گي اش سر مي‌دهد. با ایمان کامل، برمبنای اطلاعات موثق و شناس دقیق باور دارم که داکترعبدالله در طرح مباحث کلان صادق نیست.
ما با دوگونه انحصار قدرت روبرو هستيم:
- انحصار قدرت در ارگ
- انحصار قدرت توسط خانواده‌ها.
حتا اگر نظام تغيير هم كند؛ خانوادگي ساختن قدرت پايان نخواهد يافت. تبعيض، تبعيض است. از هرجانبي كه باشد تبعيض است. كسي‌كه حق مردم را به اعضای خانواده اش می‌دهد، كسي‌که همواره شعارهاي دروغين سرمي‌دهد، كسي‌که مردم را به تكرار فريب مي‌دهد، كسي‌كه براي مردم و نظام، سال‌ها مزاحمت سياسي مي‌كند؛ كسي‌كه مردم را ابزاري براي تن‌پروري و تجمل‌گرايي مي‌سازد؛ فاشيست‌ترين است، متعصب است، انحصارگر است.

>>>   هههه کلمرغ چی باشد و زورش! اگر صلاح الدین هووو کند اشرف غنی باید وضو تازه کند... ربانی پاکترین افراد این جامعه هست، او رهبر یک حزب که بیشتر نیم افغانستان در آن عضویت دارد است. از نظر علم شما می دانید که بلندتری علوم اسلامی و حقوقی را دارا می باشد. با اخلاق خوبی که دارد مردم فکر می کند که از حق خود دفاع نمی تواند؟ نخیر، او پسر مجاهد است. و مانند دیگران پسر یهود و آی اس آی نیست
قطب الدین

>>>   من هرگز از بیگانه ننالم هرآنچه بامن کرد آن آشنا کرد
تمام رسوای از دست عبدالله است نتوانست امید های مردم را که برای این رای داده بود برآورده کند همه روز خوده در آینه ببیند بس وزیرخاجه هم که از وزارت زد کار این عبدالله بود.

>>>   بضی ها در این سایت ودیگر سایت ها داد از تقلب و تقلب بازی میزنند ولی این را باید گفت که اگر تقلب صورت گرفته است این تقلب یک جانبه نبوده از هردو جانب کاندید ریاست جمهوری که جانی داکتر عبدالله و داکتر اشرف غنی صورت گرفته است وتقلب های ایشان به خاریجی ها خصوصا جیز گر هردوایشان که جان کری بود واضح وهویادا بودوگرنه اگر یکجتنبه میبود داکتر عبدالله خود را آرام نمیگرفت چنانچه به ماهی که چرااین خطارانموده اید ماهی در جواب گفت کهچکنم دهنم پر از اب است بناء" عبد الله نیز در تقلب دست داشت ودر رای دهی رای معاونین ودیگرهمپیمانان اشرف غنی را این دوستان کاملا در نظر نمیگیرند خدا انصاف بدهد اینپنین افراد راو

>>>   ساده لوح،
یکی تقلب متفرق و انفرادی بوده که امکان دارد در بعضی جا ها افراد هر دو تیم انجام داده باشند و یکی هم تقلب سازماندهی شده، مهندسی شده، هدفمند، و ملیونی بود که تیم قبیلوی غنی کوچی انجام داد۰ اگر غول نباشید باید فرق این دو را بدانید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است