چرا اقامتگاه جنرال دوستم محاصره شد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۴    ۱۳۹۵/۱۲/۳ کد خبر: 129379 منبع: پرینت

نیروهای گارنیزیون کابل و قطعات ریاست امنیت ملی از شب گذشته تا کنون، محور های منتهی به اقامتگاه جنرال دوستم را محاصره کرده اند.
شب گذشته داکتر غنی به جنرال دوستم از طریق تلفن هشدار داده بود که تا زمان حل و فصل قضیه حقوقی وی با احمد «ایشچی» حق داخل شدن به دفتر را ندارد.
جنرال دوستم در جواب تهدید رییس ‌جمهور با لحنی قاطع گفته است: خودت این حق را نداری که سر من امر کنی و مانع رفتن من به دفتر معاونیت اول دولت شوی.

مشاجره سخت تلفنی بین دو طرف سر انجام بالا گرفته و جنرال دوستم با سخنانی تهدید آمیز به پاسخ داکتر غنی گفته است که من مثل تو، چند رییس جمهور را تجربه کرده ام. هرکدام آن ها اول بسیار «غُروفِش» می کردند باز پسان، خود را به پاهایم می انداختند.

جنرال دوستم به رییس جمهور اتمام حجت کرده است که من در این مقام، به زور ملت خود اینجا ایستاده هستم. در این سی سال جنگ و بربادی، مردم مرا نگاه کردگی است. همین ها مرا به قصر صدارت رسانیده اند. من مثل خودت همراه گروپت به زور خارجی ها به چوکی رسیدگی نیستم و مثل همی شما در وطن خود مساپر (مسافر) نیستم.

حوصله داکتر غنی غلیان کرده و گپ به فحش و دشنام دو طرفه کشیده بود.
درهمان مکالمۀ التهابی، جنرال دوستم به داکتر غنی گفته است که من فردا به زور به دفترم در قصر صدارت می روم و اگر نر هستی بیا از خانه بیرون برآی و مرا دم راهم را بگیر.

بعد از اتمام جدال سخت بین دو طرف، جنرال دوستم شب هنگام به کوچه برآمده و به طور عاجل با ترتیبات عاجل نظامی، به تشکیل قطعات مسلح و افراز پوسته ها در اطراف خانه اش اقدام کرده بود.

همزمان با تحکیمات تدافعی نفرات جنرال دوستم در قلب شهر، گارنیزیون کابل و واحد های امنیت ملی نیز از شب گذشته تا حال در حالت احضارات شدید به سر برده اند. این قوت ها، راه های منتهی به خانه جنرال را به محاصره کشیده و منازعه تا کنون حل و فصل نشده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال دوستم بگونه یی بالای کرزی اقامه دعوا کرد
از بازخوانی پرونده های نادرست تا اعاده حیثیت...
او گفت: "من دوسیه های را که شاید در هر بند نوشتاری آن حکم اعدام بنده را جاگذاشته باشند، بازخوانی کرده میتوانم..."
همچنان جنرال دوست با ادعای اعاده حیثیت چنین گفت:
"اکنون کرزی باید پاسخ دهد که چرا بر پایه یک خبر دروغ و دسیسه استخباراتی، دستور محاصره خانه من را برون داد و بدینترتیب ترور شخصیت کرد...؟ این کار کرزی بر شخصیت من در آن زمان صدمه زده است ..."

>>>   این برخور سیاسی دربرابر جنرال دوستم به ضرر مردم افغانستان است چون افراد حزب جنبش فعلا مصروف تامین امنیت شهروندان هست .
تفاوت بین حکمتیار صاحب و جنرال دوستم معنی خوب ندارد .
مردم بخوبی میداند که جنرال دوستم یک نظامی خوب اما رهبر سیاسی خوب نیست پس حزب جنبش رهبر سیاسی مناسب بخود پیداکند کشیدگی سیاسی جنب اصولی خواهد یافت .
اوزبیک

>>>   بخاطر ایشچی محاصره کرده اند.

>>>   کجاست این دوست داشتنی هایی معاون اول آقای غنی که به داد اش برسند ، که آقای ژنرال دوستم را تحریک کرده بودند تا در برابر رهروان عیاری و تابوت هایی شهید امیر حبیب الله خادم دین رسول الله و یارانش در یازدهم سنبله بایستند؟
/فرزاد/

>>>   جناب زازى در پاسخ به پرسش گوينده كه مردم نگران عواقب برخورد با جنرال دوستم در بٌعد بزرگتر در جامعه اند، گفت:
"بياييد اين فرهنگ كه فلانى را بخاطر مصلحت كارى نداشته باشيم ، از بين ببريم و قانون را تطبيق كنيم ."
به پاسخ جناب زازى عرض ميكنم كه ايا بنيان گذار اين فرهنگ ضد دموكراتيك و ضد قانون خود شما ها نيستيد؟ چرا شعور مردم را دست كم مى گيريد؟
أيا اين تفكر برخواسته از شونيزم قومى تان نيست كه اگر فلانى قوم در راس قدرت نباشند اتش افروخته ميشود؟ أيا بر أساس همين تيورى سالها رأى وأراده مردم را به يغما نبرده أيد؟
ايا همين ديروز قانون شكنى تره خيل را ناديده نگرفتيد؟ أيا على زاى را بخاطر پسوند اسم اش ازاد نگذاشتيد؟
ما سالهاست برأى يك جامعه قانونمند گلو پاره ميكنيم اما جامعه قانونمند به معنى واقعى ، نه ان قانونى كه تفسير ان برأى شما متفاوت از ديگران باشد!
Ariaie

>>>   اما در برابر طالب سراپا تسلیم مصلحتهای قومی خود اند. اینها چیزی به نام وجدان نمی شناسند.

>>>   دولتی رفته به بحران ، کشوری رفته به بن بست فرآیند راهبرد نا کاره و غیر عملی است . حدِ اقل بیشتر از صد سال است که ساختار قدرت با واقعیت های زندگی ما در تقابل قرار دارد . باافسانه پردازی تاریخی ، زور گویی ، خشونت و دیگران راندیدن و رعایت نکردن نمی توان دنیای نو ساخت . سیاست های زشت فقط به به نتایج زشت می انجامند .

>>>   جنرا ل صا حب من یک پشتون اصلا پښتون اصلی و نسبی استم ( په خدای چی پښتون یم ) اګر از شر این رژیم وحشت ملي و دست نشانده آمریکا ملت افغان را نجا ت داده تو انستی و به زور ملت خلع کرده توا نستي که تما م اقوام شریف افغا نستا ن نیز از شما حما یت قا طع خواهند کرد و یا این حلقه ء خا ین را به فرار مجبور سا ختی به پا های جناب شما نه خیر البته دستا ن مبا رک تا ن را ضرور خواهم بوسید .
ما یکسا ل زحمت کشیدیم کمپا ئین کردیم سه صد وبیست هزار رای از یک و لایت در شرق افغا نستا ن جمع آوری کردیم و دوصد هزار رای دیګر از قوم خویش در سرتاسر افغا نستان برای این بیګا نه و بیچاره داکتر اشرف غنی که شا ید عدالت را تا مین کند و با انصاف حکمراوایی کند لاکن امروز اګر وزارت است یا ریا ست عمومی یا معینیت و ولایت وغیره مقا م بلند دولتی بخش ۵۰ درصد اشرف غنی نخست فقط برای لوګری ها ست دوم پشتون های کوچی قبیله احمدزی .
با احترام
از دوستا ن بسیار نزدیک اسبق داکتر اشرف غنی

>>>   اگر هدفتان برداشتن جنرال دوستم است, اینرا بدانید امروز ملیون ها دوستم دیگر در شمال افغانستان رسم مبارزه وعدالت خواهی را آموخته اند و حتی یک نفس هم دارند و حتی یک قطره خون هم دارند, دیگر تحمل فاشیست گری و دد گری را قبول نمیکنند, برادران پشتون های واقعی و اصیل ما بدانند اگر امروز رهبران فاشیستی شان ملیت های دیگر را نادیده و در مقابل اهداف آزادی خواه شان قرار میگیرند, این صد در صد در نقص شان است, و رفته رفته این فاشیست گری ها کینه ها به دشمنی مبدل خواهد شد و طوریکه امروز ما شاهد آن هستیم,
ما همیشه عدالت و برابری خواستیم, عدالت خواستن به معنی این است باید یک برادر اصیل پشتون ما پشت عوعو گویان و انحراف شده ها مثل غنی و کرزی که تخم نفاق ودشمنی را دربین برادران پشتون و ملیت های دیگر کاشته صدای عدالت خواهی را در مقابل شان برای ملیت های دیگر بلند نمایند.
تا نسل های آینده به جای لعنت رحمت برای شان بفرستد.
غنی باید بداند! ما نمک برایش خوراندیم و میدانیم مثل کرزی برای نمک مان خیانت و بی حرمتلی کرد, ما ملیون ها انسان در بد ترین شرایط حتی با قطع انگشتان, قطع سر, قتل, تهدیدات امنیتی و با مصرف گزاف مالی برای رسیدنت به ارگ برایت کمپاین ورای دادیم و این پاکترین رای ما بود تو به این جا رسیدی و زور ملت بود, اینرا بدان اگر به زور ملت به اینجا رسیدی بدان ملت زور خارج کردن تورا نیز ازینجا دارند, هرگز ازت خواهش نمیکنیم, بدان باید این هوای که با زور بادارانت در سرداری, به خیال بیش مبدل خواهیم ساخت.
ما همه انسان ایم و بهترین ما با تقواترین ما است.
ب ت ج

>>>   دوستم که علیه دوکتور نجیب بغاوت کرد و حکومت را به دزدان و قطاع اطریق ها تسلیم داد ، اکنون باید چنین روزهای زلالت را ببیند و ازین بیش هم زلیل و خوار و خورد میشود هنوز کجا ست؟ ....

>>>   این سیاست دوگانه نیست چیست؟
اشرف غنی یک شخص قاتل و راکتیار را به کابل مهمانی میارد و زرداد را عفو میکند و محافظان دوستم را مجرم می شمارد.

>>>   دوستم نتیجه نمک حرامی خودرا به داکتر نجیب میبیند در اثر آن توطیه بود که کابل تخریب و کابلیان قتل عام شدند.افراد دوستم هم به مال و ناموس مردم تاختند و کارهای را انجام دادند که اسرائیل در مقابل مسلمان ها انجام نداده بود.
شکیلا احمدی

>>>   اگر ریس جمهور اشرف غنی غیرتی هست جلو ملای وحشی تره خیل را بگیرد در قلب پایتخت 4 رنجر پولیس را آتش زد هروز حکومت را به چالش میکشد از طرف دیگر جلو راکیت پرا گنی های پاکستان را بگیرد هروز قوام های غنی آواره ميشه و نیز این را غنی بداند جنرال دوستم تنها نیست یک ملت هست حضم جنرال دوستم به سادگی کار آسان نيست مشوره من به ریس جمهور این هست به حرف پوچ مشاورین که مشوره میته مگه جنرال تنها هست قبول نکند که اشتباه میکند جبران آن مشکل خواهد بود وسلام تیمور فاریابی

>>>   ضرب المثل داشتيم ميگفتند
جزاي قروت اب گرم
.....
جزاي جنرال دوستم اعتماد كردن بالاي فاشيزم
گرچه مخالف بازداشت جنرال دوستم توسط دولت فاشيزم هستم
گفته اند پير مردن اسان است خو رخنه مرگ باز ميشود
مگر جنرال دوستم خود را بدون كدام چون و چرا انهم بخاطر رقابت با تاجيك ها به فاشيزم تسليم نمود و خوب ميدانست كه كار كرد هايش در طول سي سال گذشته ياد هيچ جنوبي والي نرفته و نميرود و تسليم شدن با اين حد به دشمن
خود كشي است وجاي افسوس است كه هميشه ازطرف قبيله مثل كاغذ.... استفاده شده است.

>>>   برخی آگاهان باور دارند که دوستم در انتخابات آینده کمر غنی احمدزی و یا کدام زی دیگر را مثل زمان کرزی بسته خواهد کرد.
حالا دوستم پرستان بجای قدرت نمایی به حکومت غنی آنتن های تلویزیون طلوع را تخریب کردند که چرا جنایات رهبر بد اخلاق شانرا نشر کرده است. این در حالی بود که همین‌تلویزیون طلوع بود که قدم بقدم با دوستم در خبر رسانی نمایشات مضحک عملیات ها در فاریاب و جوزجان از دوستم یک قهرمان افسانوی ساخته بودند. اما حالا به ادعای دوستم این یک تلویزیون دروغگو است. از دوستم و دوستم پرستان کرده دروغگو و بی حیا در افغانستان کیست؟
درست گفته اند: تا احمق در جهان است، مفلس خوار نمی ماند.

>>>   هيچ گپ نيست، چند نفر بادي گارد ها براي تحقيق رفتند كه بالاي آنها هم كدام چيزي ثبوت شده نميتواند، چون از .... ايشجي كدام معاينات دي ان اي صورت نگرفته كه ثابت نمايد كدام أشخاص تجاوز نموده اند، تنها رابطه غني و دوستم تخريش ميشود، كه بايد شود، چون تر دويشان در انتخابات خيانت نموده و رأي جعلي جمع آوري نموده اند، وگرنه ملت اينقدر خام نيست، كه نداند كي چه كاره بوده و چقدر وزنش است، و هم ناگفته نماند كه فعلاً دوران اخر حكومت نجيب نيست، كه نفرات دوستم نجيب را توقيف نمايند، خارجي ها بهانه ميطلبند كه به يك طريق از همچو متنفرين خود را خلاص نمايند.

>>>   دوستم که علنی گفت هرکی مقدار بیشتر از امتیازات و چوکی در مقابل او بیندازد دوستم هم بطرف او میدود و در رکاب همان کس میباشد۰ ختم لیلام۰ رای ترک تبار ها فدای غنی کوچی، ولی رسیدن ترک تبار های کشور به حقوق حقه سیاسی و اجتماعی آنها فدای چوکی های که به جناب پاچا دوستم و رفیق های او داده میشوند۰

>>>   چرا اقامتگاه جنرال دوستم محاصره شد؟
...

>>>   بخاطر اینکه طالبان را در شمال سرکوب میکند زیرا احمدزی نمی خواهد طالب ازبین برود ویک قدرتی باشد تا حکومت پشتون والی را بیشتر قدرت مند بسازد ..

>>>   معاصره خانه دوستم بخاطر خود خواهی و جاطلبی های دوستم و جنایت انجام داده اش بر ایشچی و نادانی هایش در سخنرانی های اغ اغ اش و دعای بد مردم مظلومی که از چهل سال تا کنون این جلاد تاریخ که پیشی گرفتن از گلبیدین در خیانت وجنایت هایش در پیش گرفته خداوند دعای مظلومین را اجابت کرده و خجال و شرمنده عام و خاص اش در این دنیا کرده و هنوز کجاست شرمنده تر ازین هم انشاالله که میگردد و جزای اخروی هم در قبال این بدنامی و خجالتی را الله متعال و عادل برایش خواهد داد .

>>>   پشتونها دوباره دوستم را رام كردند؟!
دوستم تسليم شد، ٩ محافظ شخصي جنرال عبدالرشيد دوستم تسليم حكومت پشتونها شدند تا به دادگاه پشتوني جواب بدهند.

>>>   Ariaie
اگردوستم باز هم بيدار نشده باشد به يقين كه هر حركت ضد مردم شمال او به معنى نآن چوپان خوردن اوست

>>>   از دوستم امکان هر چیز متصور است
فقط کافی است یک بار کارنامه های اورا درین مدت مرور کنید
هر وقتیکه آرام و پشتیبان داشت علیه تاجیک ها و جمعیت صف آرایی میکند

>>>   در افعانستان نیز این حقیقت صدق می کند. چنانچه جنگ های تنظیمی اینرا به اثبات رساند.
باور ندارم که دوستی با دوستم بمعنای دوستی با ازبیکها و دشمنی با دوستم دشمنی با ازبیکها است. افزون بر آن دوستم نقس کلیدی در احیای حاکمیت فاشیزم دارد.
هم چنان حتا اگر دوستم هم بخواهد متحد تاجیک و هزاره ها باشد، ترکیه، ازبیکستان و پان ترکیزم به او این اجازه را نمی دهد.
دوستم بحیث غده سرطان شمال عامل اصلی بی اتفاقی اقوام در شمال و الاغ بارکش پشتونیزم است.
هر باریکه دوستم را تاجیکان نجات از دست پشتون داده اولین خنجر به تاجیکان زده است. فراموش نکن که دوستم را تاجیکان حزب دموکراتیک خلق بحیث دوستم شاه ساز تبدیل کرد و از دست نجیب الله نجات داد.
در مسئله ایشچی باید گفت او هم ازبیک است و دوستم بحیث یک تجاوزگر وحشی. حمایت ازین‌عمل غیر انسانی دوستم شرم آور است. هیچ استدلالی قابل توجیه نیست.

>>>   دوستم برای خود یک لکه دیگر اظافه کرد .
چرا از اول افراد خود را تهویل نکردی .
باز هم بعد از محاصره خانه ات چرا اینقدر ترسیدی و به عجله عجله تسلیم دادی افسوس به حالت .

>>>   این کار یک جل و فریب بین دوستم و اشرف غنی بود غنی برای دوستم گفت که ما و تو بخا طر اینکه مردم با لای من و تو انتقاد نکند بیا که یک جا ل برویم

>>>   می گویند که گلو حکمتیار پیشنهاد و تقاضای نو کرداشت. گفته جمعیت اسلامی او را از لیست سیاه بیرون کند. رایزنی برای این کار جریان دارد.

>>>   آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی همه باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و خشونت دائمی پشتونها جدا کنید۰
تجزیه به نفع غیر پشتونها است چون از این جنگ دائمی، بیفرهنگی، اضافه خواهی و وحشت دائمی پشتونها برای همیشه بیغم میشوند۰
کشور ها و ملت های دیگر پیشرفت کرده اند چون پشتون ندارند۰

>>>   Kabir
رأست گفته كرزي و داوود زي بزرگترين خايين است كه بخاطر قومگرايي نصف افغانستان ره به طالبان تسليم كرد ، طالب و پاكستان چي فرق داره مثل چلدرين و مادر است .
شترمرغ حالي اماده دوائي غيرت افغاني داره
نوت : ما هم لوده هستيم كه وقت خوده بخاطر كرزي ضايع كرده مينويسيم ، همي مردم ما و همي رهبران زدني
هر وقت شعور و نيت مردم ما خوب شد رهبر ادم مانند هم پيدا ميشود

>>>   Iraj Iraj
زور مردم هم زوریست، دوستم گلم جم نمیخواست بدون زور نظامی دولت افرادش را که با خودش یکجا در تجاوز به یک پیر مرد ازبک دست داشتند تحویل دادستانی بدهد.
چون نتوانست مقاومت کند افرادش را تحویل داد. نوبت خودش هم خواهد رسید. حالا بخاطر روحیه دادن به خودش به دم در خانه برامده ، چون اجازه رفتن به دفتر را تدارد. بیجاره

>>>   محاصره با تسلیم نمودند هفت تن محافظین توسط معاون اول ختم شد چه بهتر میبود که قبل از محاصره هفت تن را تسلیم مینمود

>>>   کسی که گپ از تجزیه افغانستان می زند اصلا از افغانستان نیست یا هندو است ویا اصل ونصب ان از افغانستان نیست و در بین اقوام می خواهد تفرقه بیندازد وفاصله ایجاد نماید . باید از طرف دولت با انها بر خورد جدی صورت بگیرد . زیرا انها خطر ناکتر از تماما جنایتکار ها اند .

>>>   بعد از اتمام جدال سخت بین دو طرف، جنرال دوستم شب هنگام به کوچه برآمده و به طور عاجل با ترتیبات عاجل نظامی، به تشکیل قطعات مسلح و افراز پوسته ها در اطراف خانه اش اقدام کرده بود.
ع

>>>   هههههه۰۰۰ عجب مسخره مردمی هستند این دوستم پرستان۰ دیدید که زور که آمد تمام محافظین خود را تسلیم کرد۰ روزش که برسد از هر قول و پیمان و هر چیزی دیگر میگذرد این شخص؛ چنانچه بار ها ثابت کرده۰ هموطنان عزیز اوزبیک من، حساب تانرا از این معامله گر و رای فروش جدا کنید وگرنه باز شما را بکدام زی دیگر خواهد فروخت۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است