نهادهای مدنی باید حقوق مهاجرین را حفظ کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۹    ۱۳۹۵/۱۲/۴ کد خبر: 129414 منبع: پرینت

گفته‌ هایی وجود دارد که به اساس موافقه‌ دولت افغانستان با کشورهای اروپایی، قرار است طی یکی دو سال آینده در حدود صدها هزار تن مهاجرین افغانستان در آن کشورها به طور اجباری دوباره به وطن برگردانده شوند.

در کشوری که میزان بیکاری بالاتر از 60 درصد باشد و دولت قادر به ایجاد شغل برای بیکاران داخلی نباشد، نا امنی بیداد کند و دولت قادر به تامین امنیت، جان و مال مردم نباشد این دولت چطور به خود اجازه می‌ دهد مهاجرینی را که به علت بیکاری و نا امنی از کشور فراری شده اند، چنین موافقه‌ ای را با کشورهای اروپایی امضا کند.

دولت برای ایجاد اشتغال چه برنامه‌ ای دارد؟ چه ضمانتی وجود دارد که مهاجران برگردانده شده به صفوف دشمنان و دهشت‌ افگنان نمی‌ پیوندند؟ چه تضمینی وجود دارد که مهاجرین برگردانده شده به نسبت بیکاری و فشار روانی شدید، به جمع معتادان نپیوندند؟

در صورتی که دولت افغانستان هیچ‌ گونه تدابیر و برنامه‌ برای ایجاد اشتغال ندارد، آیا دولت افغانستان عمدا به حقوق بشری و کرامت انسانی مهاجرین برگردانده شده بی‌ احترامی نمی‌ کند؟ مگر دولت افغانستان متعهد به اجرا و تطبیق اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر نیست؟

بنابراین از تمامی فعالین سیاسی، جامعه‌ مدنی، رسانه‌ های آزاد، احزاب سیاسی، پارلمان کشور و.. شخصیت‌ های سیاسی تاثیرگذار در کشور تقاضامندیم تا در این خصوص توجه جدی خویش را مبذول داشته و نگذارند حقوق مهاجرینی که به علت بیکاری و نا امنی در کشور و بی‌ برنامگی حکومت به اصطلاح «وحدت ملی»، کشور را ترک کرده اند، پایمال گردد.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به_مادر_تان_سوگند_زبانم_را_سیاسی_نسازید
سوگند به مادرم : هرگز « دری » نخواهم گفت ، نام زبانی که از سده ها بدینسو ، سینه به سینه از نیاکانم به من رسیده « پارسی » است .
آنچه را که در سینه ام ، مادر به امانت گذاشته ، اگر به دارم بکشید ، « پاس » می دارم .
به مادر تان سوگند ، زبانم را سیاسی نسازید .
#کریمی_استالفی

>>>   باید ریس مجلس و نمایندگان مجلس یک فکری بحال مهاجرین افغانستان بکند ونگذارند که حقوق مهاجرین ما پیمال شود وشورهای اروپایی پر است ازمهاجرین از همه کشورها چرا کسی به مهاجرین کشورهای دیگر هیچ کار نداردکه فقط مهاجرین افغانستان از همه حقوق انسانی محروم هستند این چی حقوق بشری است که در مورد اخراج ودیپورت مهاجرین افغانستان خاموش است چرا وقتی پای اخراج مهاجرین از کشور ایران و پاکستان در میان میاید فوری وزیر مهاجرین ویا ریس اجرایه میرود وباعذر و التماس مدت اقامت مهاجرین را تمدید میکنند وافغانستان را
کشور ناامن ودرگیرجنگ مینامند اما وقتی که مهاجرین
ااز اروپا اخراج میشوند افغانستان را امنیت مینامند این چی ظلمی است که صاحبان قدرت در حق مردم
میکند ماکه در داخل افغانستان هستیم ناامنی و بیکاری وزورگویی ها را به چشم سر میبینیم وباز هم
قسم ناحق میخورند دروغ های رنگارنگ میگویند که مردم دنیا را فریب بدهند امانکنید آن قاضی که بالا
است همه چیز را خوب زیر نظر داردبیاید خیانت و جفا را بس کنیم این دوران و این دبدبه ماندگارنیست کمی از مردم رنج دیده خود هم دفاع کنیم.
ستار از بغلان

>>>   دلاکان مدنی بدون رایج نمودن فحشا دیګر هیچ چیزی از دست ایشان نمیاید انها کسانی هستند که در پایین ایشان چین نمانده و حتلا کوشش دارند چند مسلمان نادان را به سرنوشت خود ګرفتار نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است