افغانستان اشخاصی چون "میلیبند" را کم دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۵/۱۲/۵ کد خبر: 129480 منبع: پرینت

جای خالی افرادی چون میلیبند در افغانستان احساس می شود.

قهرمان این روزهای عرصه سیاسی افغانستان کسی نیست جز «فرانز میشل میلیبند» سفیر اتحادیه اروپا در کابل. او این روزها مبدل به‌ تک‌ صدای بلندی شده است برای اصلاحات، خودکفایی و تحکیم دمکراسی در افغانستان و در این راستا صادقانه تلاش می‌ کند. از حق نگذریم، او از خیلی رهبران وطنی ما دلش بیشتر به این ملک و به این مردم می‌ سوزد. برخلاف رهبران خوش‌ باور ما.

میلیبند از تهدید گروه‌های تروریستی طالب و داعش آگاهی کامل دارد و از فروش تجهیزات نظامی به‌ طالبان هشدار می‌ دهد. میلیبند این را نیز به‌ خوبی می‌ داند که حضور و کمک‌ های جامعه‌ جهانی به‌ افغانستان زیاد دوام نخواهد کرد و دولت باید به‌ سوی خودکفایی گام بردارد. او با صراحت از عملکردهای جناحی و قوم‌ گرایانه انتقاد می‌ کند و حکومت وحدت ملی را تشویق به انجام اصلاحات اساسی می‌ کند. از اصلاحات سلیقه‌ ای در کمیسیون‌ های انتخاباتی انتقاد می‌ کند و توزیع شناسنامه‌ های برقی را کلید ثبات و ضامن تامین دمکراسی در کشور می‌ داند.

میلیبند که نماینده 28 کشور اروپایی در کابل است فراتر از این، از انحصار بیش از حد قدرت در ساختار فعلی نظام انتقاد می‌ کند و ضرورت تمرکز زدایی از قدرت و توزیع افقی آن را یک امر اجتناب‌ نا‌پذیر و ضامن بقا و پیشرفت افغانستان می‎ ‌داند.

او همچنان که حکومت کابل را تشویق به انجام اصلاحات اساسی می‌ کند، پیام‌ های روشنی نیز به‌ کشورهای اروپایی می‌ دهد تا کمک‌ های شان را بر انجام اصلاحات و تعهدات از سوی حکومت وحدت ملی، مشروط سازند.

متاسفانه جای خالی افراد دلسوز و متعهد مثل آقای میلیبند در حکومت وحدت ملی محسوس است.

حسیب معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطر ارزوی انرا دارید که دیموکراسی ګفته تمام افغانستان را به فحشا کشید اګر خواهان این چنین مردم هستی میتوانی همرای فامیلت. مانند دیګران به یکی از کاباره های همان مردم بپیوندی.

>>>   وقتيكه خوست پكتيا و پكتيكا لوي شده ميتواند
وقتيكه كندهار هملند و زايل لوي شده ميتوانند
وقتيكه ننگرهار ها لوي شده ميتواند
چرا
هرات باستان يا بزرگ
بلخ باستان يا بزرگ
شمالي بزرگ
تخارستان يا بدخشان قطغن يا بزرگ
غزني مركز تمدن
باميان ودايكندي هزاريستان بزرگ
شده نميتوانند
اگر عيب در بزرگان است مگر اين كار مردم است كه بپا خيزند و خود را بزرگ متحد يك پارچه بسازند تا حقوق شان پايمال نگردد

>>>   ما باید نگران آینده باشیم ، اوضاع کشور به احدی خراب است که با دوسال قبل قابل مقایسه نیست اینجا هر روز جنایت صورت میگیرد .شاید فراموش کردیم که سه روز قبل در روز روشن افراد بنام ملاه و یا یک عالم دین ملاه تره خیل سه دانه رینجر دولت را به آتش کشید شاید چندنفر زخمی و یکنفرسربازشهیدشد اما از تطبیق قانون در مورد متهمین هیچ رسانه چیزی نگفت ما دیگر چه توقع داشته باشیم خداوندبزرگ خودش رحم مردم مظلوم ما نماید .

>>>   Kabir
رأست گفته كرزي و داوود زي بزرگترين خايين است كه بخاطر قومگرايي نصف افغانستان ره به طالبان تسليم كرد ، طالب و پاكستان چي فرق داره مثل چلدرين و مادر است .
شترمرغ حالي اماده دوائي غيرت افغاني داره
نوت : ما هم لوده هستيم كه وقت خوده بخاطر كرزي ضايع كرده مينويسيم ، همي مردم ما و همي رهبران زدني
هر وقت شعور و نيت مردم ما خوب شد رهبر ادم مانند هم پيدا ميشود

>>>   همه اینها که زی زی نام دارندنسل همدرنسل فروخته بودند هالا هم به مین قسم روان هستند اینها تقریبن 270 سال بدین سؤ درقدرت هستند به و به میل خود میچر خانند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است