رویدادها و تحولات آمریکا در 5 حوت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۵/۱۲/۶ کد خبر: 129500 منبع: پرینت

*ادامه اغتشاش در گردهمایی های عمومی قانونگذاران جمهوریخواه که از روز چهارشنبه با اعتراضات شدید حاضران در این گردهمایی ها آغاز شد روز پنجشنبه نیز ادامه یافت.
دموکرات های آمریکا با برنامه ریزی قبلی طرفداران خود را برای بر هم زدن این گردهمایی ها آماده کرده بودند.
جمهوریخواهان در واکنش به این اعتراضات رقبای دموکرات خود را به اجیر کردن معترضان حرفه ای متهم کردند.
این برنامه ریزی ها آشکارا حکایت از آماده شدن پیش از موعد دموکرات ها برای از میدان راندن رقبای جمهوریخواه خود در انتخابات میان دوره ای 2018 می کند.

*نتایج جدیدترین نظر سنجی ها از کاهش دوباره محبوبیت ترامپ حکایت می کند.

*سفر «رکس تیلرسون» وزیر امورخارجه و «جان کلی» وزیر امنیت ملی ترامپ به مکزیک در فضای پر تنش حاکم بر روابط میان 2 کشور و استقبال نسبتا سرد مقامات مکزیک از آن ها یکی دیگر از خبرهایی بود که اکثر رسانه های آمریکایی به آن پرداختند.
تحلیلگران با توجه به ناخرسندی سران مکزیک از مواضع ترامپ نسبت به این کشور بخصوص در مورد احداث دیوار مرزی میان امریکا و مکزیک این سفر را بی ثمر دانستند.
در پی این سفر وزیر امورخارجه آمریکا به وجود اختلافات میان دو کشور اذعان، اما اظهار امیدواری کرد که تلاش برای رفع این اختلافات از هر دو طرف ادامه یابد.

*فشار رو به افزایش جمهوریخواهان بر ترامپ برای واکنش نشان دادن به سیطره روسیه بر سرزمین های قطب شمال موضوع بحث برخی از رسانه های آمریکایی بود.
*در ادامه حملات ترامپ به رسانه های آمریکایی' روت بیدر گینزبرگ' یکی از قضات دیوان عالی آمریکا از آزادی رسانه ها در این کشور حمایت کرد.

*شمار زیادی از سرخ پوستان بومی منطقه کنن بال در ایالت داکوتای شمالی روز پنجشنبه به تظاهرات اعتراضی خود علیه تصمیم دولت برای عبور لوله های گاز از زمین های آنان که از نظر زیست محیطی زیان های زیادی خواهد داشت ادامه دادند.

*پولیس ویژه و گارد محلی این ایالت به بهانه خاتمه مهلت قانونی تظاهرات با حمله به تظاهر کنندگان بسیاری از آن ها را بازداشت کردند که این خبر بازتاب چندانی در رسانه های آمریکایی پیدا نکرد.

*روز (پنجشنبه) با انتشار مطلبی در نشریه «وال استریت ژورنال» فاش شد که جان مک کین سناتور با نفوذ ایالت آریزونا در حین سفر هفته گذشته خود به خاورمیانه از مقر نیروهای آمریکایی در سوریه نیز دیدار کرده است.

*فرمان تازه مهاجرتی ترامپ که به گفته مقامات کاخ سفید قرار است هفته دیگر به امضای رییس جمهوری آمریکا برسد اعتراضات و راه پیمایی هایی را به دنبال داشت و ترامپ اعلام کرد که تعقیب و بازداشت مهاجران غیر قانونی به شکل عملیات نظامی انجام خواهد شد.

*«شان اسپایسر» سخنگوی ترامپ تاخیر رییس جمهوری آمریکا در صدور این فرمان را این طور توجیه کرد که وی تلاش دارد با بررسی دوباره جزییات، از هرگونه تفسیر و گمانه زنی از سوی مخالفان در این زمینه پیشگیری کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است