علمای دینی حزب حرکت انقلاب در دیدار با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۷    ۱۳۹۵/۱۲/۶ کد خبر: 129521 منبع: پرینت

شماری از اعضا و علمای دینی حزب حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان، بخاطر توجه محمد اشرف غنی رییس جمهور به ارزش های اسلامی و برگزاری مراسم باشکوه میلاد نبی برای نخستین بار در قصر سلام‎خانۀ ارگ، لوح تقدیر را به وی اهدا کردند.

به گزارش ریاست جمهوری، در مراسمی که بدین مناسبت در ارگ انجام شد، ابتدا مولوی عبدالحکیم منیب رهبر حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان صحبت کرد و از توجه رییس جمهور به ارزش های اسلامی تشکری نموده، گفت: برگزاری مراسم میلاد نبی از سوی رییس جمهور در ارگ یک گام نیک بود که برای نخستین بار در تاریخ افغانستان انجام شد و با این کار بنیادی گذاشته شد که در آینده ها نیز تداوم خواهد یافت.

مولوی منیب به رییس جمهور اطمینان داده، گفت که اکثریت اعضای حزب حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان علمای دینی بوده و در سرتاسر افغانستان فعالیت دارند و اولین تلاش آنها این است که با هرگونه تعصبات قومی، مذهبی و زبانی مبارزه کنند.

وی بر ضرورت ایجاد یک مرکز اسلامی در افغانستان به سطح منطقه، تاکید کرد که بتواند طرح ها و فتوا ها را در مسایل دینی مطرح و ارایه نماید.

مولوی منیب گفت که حزب حرکت انقلاب اسلامی مردم افغانستان به منظور بلندبردن سطح دانش و آگاهی مردم در خصوص مسایل دینی یک سلسلۀ برنامه ها را آغاز کرده است و چندی قبل مسابقه سیرت النبی را برگزار کرد و در نظر دارد این برنامه را در سایر نقاط کشور نیز گسترش دهد.

سپس رییس جمهور غنی ضمن تشکری از اهدای لوح تقدیر به وی، گفت: این وظیفه من است که به ارزش های دینی توجه نمایم و فرمانی را صادر خواهم کرد تا روز میلاد النبی از این پس در تمام کشور به شکل رسمی و دولتی آن برگزار شود.

رییس جمهور دانستن قرآن عظیم الشان و سیرت النبی را مهم خوانده، گفت که از پول شخصی ام مبلغ سه میلیون افغانی را برای حمایت از برنامه های شما در زمینه مسابقات قران کریم، سیرت النبی و چاپ کتاب های دینی کمک می نمایم.

رییس جمهور غنی با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی از دیدگاه دین مبین اسلام، گفت: هر زمانیکه بالای ما حالات دشوار آمده است، علمای ما از هر مسجد و منبر صدای وحدت را بلند کرده و مردم را در مقابل با این شرایط دشوار منسجم نموده اند.

همچنان رییس جمهور کشور نقش علمای دینی را در برقراری صلح، مبارزه با فساد و مواد مخدر مهم دانسته، گفت که جنگ افغانستان داخلی نبوده، بلکه بالای ما تحمیل شده است.
وی از علمای دینی خواست در زمینه صلح و مذاکرات بین الافغانی سهم بیشتر بگیرند و صدای صلح را از منابر مساجد بلند کنند و همچنان در عرصه مبارزه با مواد مخدر و فساد با دولت همکاری شانرا ادامه دهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نظام سیاسی متقلب ، قانون اساسی جعلی وساختارهای قومی برمبنای تفکرقبیله یی درسرزمین به نام افغانستان دوام این روند تقویت کننده یی انحصارگرایی ، استبداد پروری ونفاق افگنی درمیان اقوام شریف افغانستان پایان این انحطاط مستلزم ، تحکیم فرهنگ تساهل ، نفی تفوق طلبی واحترام عمیق به روند روشنگری
#پنجم حوت 1395

>>>   ما ميدانيم كه اين سخنان از كجا سرچشمه گرفته ......
اگر بخواهيد پارسي زبان هاي اوغانستاني را با مردم ايران دشمن سازيد ...... اين ارزو را بگور ببريد ......و هم مانند برادران طالبان خود دل باداران تازي خود را خوش سازيد كه همه مزدوران تازي. سعودي ( سلطان تروريستان جهان ) هستند كه با اين طور سخنان هم سلطنت اوغانه را نگاه كنند و هم نزد تازيان خود را پيش پيشك كنند
هم ثواب و هم خرما

>>>   عجب
اینها علمای دین استند یا علمای منسوب به تنظیم.

>>>   تمام رهبران طالبان ترورست چه در گذشته و حالیه از جمله اعضای همین حرکت انقلاب اسلامی بوده با وصف تمام جنایات و خیانات و وطنفروشی گروه بدنام طالبان را یکروز همین اشخاص منحیث عالم دینی تقبیح و نکویش نکرده اند و بیشتر فعالیت هاو اعمال ترورستی طالبان از همین ولایت لوگر محل زندگی و بودوباش همین علمای تنظیم حرکت انقلاب میراث گذاشته ملا محمد نبی محمدی منشه و سرچشمه دارد که باعث بدبختی و ویران کشور ما گردیده و مردم ما را روزانه بنامهای مختلف بشهادت میرسانند اینها قوم پرستان و زبان اندیشان و همکاران طالبان ترورست اند و اکنون هم بدون تقبیح از اعمال ترورستی طالبان برای مداحی و خوش خدمتی را در کار نامه شان گرفته اند تا از شدت گفتار و فشار ریس جمهور بر طالبان بکاهند و این مطلب رابهانه کرده اند در حالیکه هدف شان چیزی دیگری است .

>>>   "...فرمانی را صادر خواهم کرد تا روز میلاد النبی از این پس در تمام کشور به شکل رسمی و دولتی آن برگزار شود."
عبدالغنی خان گنکس !!!
میلاد النبی تا جائیکه یاد من است از زمان اعلیحضرت محمد ظاهرشاه وقتی مامور بودم، رخصتی عمومی بود و مردم بدون اینکه کسی "فرمان" بدهد آنرا تجلیل میکردند!!!
از زمان "حاکمیت"؟؟؟ مجاهدین بالای "میلادالنبی" هم تجارت سیاسی شروع شد!!!

>>>   یاد و بود از میلادنبی مکرم از دیر زمانی است کهدر کشور ما با خیرات پختن ها و نعت خوانی ها و تلاوت قرانکریم برگذار میگرد وچیزی نو نیست کهجناب اشرف غنی ریس جمهور انرا پایه واساس گذاشته باشد این اشخاص به اصطلاح عالمان دین چون درین کشور نبودند ونه علاقه بکشور ما داشتند تا از چنین مراسم های مذهبی و دین مردم ما باخبر میبودند حال نو انها از خواب بیدار شده وامده اند تا با چاپلوسی و خوش خدمتی به ریس جمهور غنی خود شانرا صاحب لقمه نان از طرف ریس جمهور کنند اگر اینها واقعاعالم دینی هستند و دلسوز بکشور و مردم این سرزمین تمام رهبران و سرکرده های طالبان مربوط به حرکت انقلاب اسلامی برهبری مولوی محمد نبی میباشند که فعلا رهبری انرا اقای منهب بعده دارد و روابط تنگا تنگبا طالبان دارد چرا انها را ازین کار خلاف شریعت اسلامی و انسانی انها را که در کشورما بکمک ای اس ای براه انداخته اند مانع نمیگردند و از نفوذ شان برا انها استفاده نمیکنند واگر اینکار برایشان دشوار است پس چرا حداقل اعمال نادرست غیر اسلامی طالبان را تقبیع نمیکنند که دستمال بهانه رنگریز به هدف خاص خودشان تا ارگ خودرا رسانده اند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است