محقق: تعهدات دولت به ما عملی نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۱    ۱۳۹۵/۱۲/۶ کد خبر: 129524 منبع: پرینت

شهید استاد مزاری به این عقیده بود، همه کسانیکه در این سرزمین بودند و دفاع کردند، باید در تصمیم گیری های ملی کشور شریک باشند.
این بخشی از سخنان حاج محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی بود که در مراسم بیست و دومین سالیاد شهادت عبدالعلی مزاری امروز جمعه در کابل بیان گردید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محقق بیشتر از اینکه به شهید مزاری بپردازد به انتقاد از حکومت پرداخت و گفت: پس از سقوط طالبان و آغاز حکومت به دلیل اینکه هزاره جات در گذشته در قسمت تقسیم بندی ولایات و ولسوالی ها مظلوم واقع شده بود، یک سلسله تعهدات به خصوص ایجاد چهار ولایت و ۵۲ واحد اداری جدید در مناطق مرکزی داده شد که قسمت بزرگ از این تعهدات تا هنوز عملی نشده است.

محقق افزود: در این مدت فقط ولایت دایکندی و چند ولسوالی مورد تایید قرار گرفت و تا هنوز سرنوشت سه ولایت و حدود پنجاه واحد اداری ديگر در حالت ابهام قرار دارد و باید هر چه زود سرنوشت آن روشن شود.

وی از کم کاری های دولت و عدم توجه به مناطق مرکزی گلایه کرده گفت: : در آغاز حکومت وحدت ملی طرح جامع یک لوای به ظرفیت شش کندک و ۱۵ ولسوالی را پیشنهاد کردیم که از سوی رییس جمهور منظور شد اما این فرمان نیز در حالت سردرگمی قرار دارد.

به گفته او، خواست مردم از حکومت این است، چیزی که فیصله کرده است، انرا عملی کند، در غیر آن مردم از حکومت رو خواهند گشتاند که رو گشتاندن مردم باعث خواهد شد که نظام دیگر وجود نداشته باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا استخًوان است محقق برسر خوان است. علي كربلايي

>>>   افرین مدافع هزاره ها هم صدایش راکشید محقق تودرچوکی نشستی که باید ازافغانستان صحبت کنی اما یک بیچاره وعاجز هستی که صرف ازیک محدوده کوچک صحبت میکنی ازتوچی خیربرای ما خواهد رسید برودرهزاره جات ملکی کن ملکی یک قریه درارگ غلط است

>>>   مشکل در سطح کلی کشور است نه در یک جغرافیه مشخص .یک معاون در سطح کشوری باید فکر واندیشه باز داشته باشه نه دید انحصاری متاثف ام به فکر مرغ ومرغانچه
ازطرف مرغباز

>>>   به نظر دهنده دوم وسوم.
بله همانطور که اشرف غنی ملی فکر میکند!!!؟
همانطور که عبدالله ملی فکر میکند !!!؟
همانطور که دیگر وزرا ومسئولان ملی فکر میکنند باید محقق هم ملی فکر کند؟؟؟!!!!

>>>   بنا به نظر دهندگان دوم وسوم پس هر کدام از مسئولان بروند در منطقه وقریه خودشان چون هیچ کدام ملی فکر نمی کنند وهمه قومی وسمتی فکر وعمل میکنند.

>>>   اشرف غنی چرابه بهسودهیچ فکرندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است