رویدادها و تحولات بحرین در جمعه ششم حوت
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۹    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129529 منبع: پرینت

** با گذشت حدود 9 ماه از برگزاری آخرین نماز جمعه در بحرین، نیروهای رژیم آل خلیفه امروز (جمعه) نیز اجازه برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز را نداد.
مقام های بحرینی پس از تظاهرات گسترده مردم بحرین در محکومیت سلب تابعیت و محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز (محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم) اجازه اقامه نماز جمعه در این منطقه را ندادند.

** دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای ضمن انتقاد و هشدار به دولت بحرین در تصویب قانون محاکمه غیرنظامیان در دادگاه نظامی، این قانون را نقض آشکار قوانین بین المللی و مخالف حقوق بشر دانست.
این قانون در مجلس نمایندگان بحرین به بهانه ظهور پدیده تروریسم در منطقه، نرمش و سرعت دادگاه های نظامی در تحقیق و محاکمه تصویب شد، اما، دیده بان حقوق بشر مطمئن است که موارد نقض حقوق بشر همچنان به شکل سازمان یافته در دادگاه های مخالفان سیاسی بحرین چه در دادگاه های غیرنظامی و چه نظامی تکرار می شود.

** بحرین شامگاه پنجشنبه یکپارچه شاهد تظاهرات مردم خشمگین این کشور در اعتراض به پخش تصاویر چهار زن انقلابی به بهانه پیوستن به تروریست ها توسط وزارت کشور بود.
ساکنان شهر منامه پایتخت بحرین پنجشنبه شب در دفاع از آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب این کشور و پخش تصاویر زنان بازداشت شده، فریاد اعتراض سردادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است