کاهش 30 درصدی قیمت زعفران در بازارهای جهانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۵/۱۲/۷ کد خبر: 129569 منبع: پرینت

قیمت زعفران هرات بیش از 30 درصد در بازارهای جهانی کاهش یافت.

به نقل از نگاه، اداره محلی هرات به اداره گمرکات دستور داد تا جلوی وارد شدن زعفران بی کیفیت کشورهای بیرونی به هرات گرفته شود.

تولید کنندگان و فروشندگان زعفران گفته اند که وارد شدن زعفران بی کیفیت ایران به هرات و سپس صادر شدن آن بنام زعفران افغانستان در بازارهای جهانی سبب زیر سوال رفتن زعفران افغانستان در بازارهای جهانی شده است.

رییس اداره زراعت هرات با پذیرفتن این موضوع گفته است که متاسفانه برخی تجار و بازرگانان دست به این اقدام می زنند و یا در بسته های کوچک به نام سوغاتی این محصول را وارد کشور می کنند که از این پس زعفران اینگونه وارد کشور نخواهد شد.

هرات مرکز تولید زعفران در کشور است و 95 درصد زعفران صادراتی کشور در این ولایت تولید می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   متأسفانه در طلول شانزده سال گذشته دو کشور جنوبی وغربی در هر زمینه که مردم افغانستان کمرهمت بسته تا کارخانه تولیدی در داخل افغانستان ایجاد نمایند کالای را در داخل افغانستان تولید نمایند. دو کشور همسایه ما باتمام توان کمر به نابود کردن این گونه کارخانه که مشابه آن در این دو کشور تولیدی دارد، بستن و ان کارخانه ها را با وارد کردن کالاهای بی کیفیت و ارزان قیمت، ورشکست ونابود کردن. تیم های خاص در این کشور وجود دارد که فقط مراقب اند که داخل افغانستان چه کارخانه ای ایجادو چه کلای را تولید می کند، جنس مشابه آن کالا را با آرزان ترین قیمت وارد افغانستان می کنند، تا زمان که آن کارخانه را به ورشکستگی بی کشانند و بعد از آن است که کالای بنجل و تاریخ مصرف گذشته خود را با چندین برابر قیمت قبلی می فروشند.به همین دلیل است هرکارخانه تولیدی در افغانستان به زودی تعطل می شود. از طرفی زمام داران خائن افغانستان هیچ گونه حمایت از سرمایه گذران کشور خودش نمی دهند، چون از کشور داری فقط اسم بازار آزاد وبازار رقابتی را شنیدن، هیچ کشور در دنیا وجود ندارد که زمامدارانش این چنین دروازه های کشورش را بر روی اجناس کشورهای بیگانه باز بگذارند که کالاهای کشورهای دگر این چنین بدون حساب و کتاب وارد کشورش شود. جای گریه و ماتم دارد که دو کشور همسایه نود وپنج درصد به کشور ما جنس آشغالش را صادر می کند اماافغانستان فقط وفقط پنچ در صد به این دو کشور صادرات دارد، البته من در صدد بیان ورداجناس اشغالی و بی کیفیت چنی نیستم، مردم افغانستان اگر با این تراز تجاری شب وروز گریه ماتم بگرند حق دارند.

>>>   زعفران افغانستان معنا ندارد وقتی پیازش دانشش همه چیزش برای ایران است

>>>   تجارت ماباید همراه باسیاست های گمرکی واقتصادی صحیح ومدیریت توانمندعلمی همراه شود خصوصادرشرایطرقابتی شدیدامروز.ازمحصولات زراعتی وبرندوکیفیت وپروسس آنهاتابازاریابی جهانی /
شیوا.بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است