افزایش محبوبیت پوتین در میان آمریکایی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۵/۱۲/۸ کد خبر: 129595 منبع: پرینت

با توجه به اوجگیری سریع و همزمان میزان محبوبیت وعدم محبوبیت ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در میان آمریکایی ها، وی به سرعت به یک شخصیت وعامل دو قطبی کننده جامعه آمریکا حتی بیشتر از گذشته تبدیل شده است.

به نوشته نشریه نیوزویک، نظرسنجی گالوپ نشان می دهد 22 درصد شهروندان آمریکا به رغم چهره بسیار منفی پوتین به علت مطرح شدن اتهام حمایت دولت روسیه از عملیات نفوذ و مداخله در روند انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا، دیدگاه مثبتی در باره وی دارند.
گرچه میزان محبوبیت وی در میان مردم آمریکا در نخستین دوره ریاست جمهوری اش در سال 2002 میلادی 41 درصد بود، اما محبوبیت وی در دوره سوم ریاست جمهوری اش، به اوج خود رسیده است.
این در حالی است که میزان عدم محبوبیت پوتین در میان آمریکایی ها 72 درصد است که معادل سال 2015 است.

بر اساس گزارش گالوپ، دیدگاه های متفاوت مردم آمریکا در باره پوتین به وابستگی آنان به احزاب دمکرات و جمهوریخواه بستگی دارد و نظر مثبت افرادی که در هیچ یک از این دو حزب عضویت ندارند، نسبت به رئیس جمهوری روسیه در 2 سال گذشته به میزان 11 درصد بهبود یافته است.
در حالی که دیدگاه مثبت جمهوری خواهان نسبت به پوتین که زمانی در خط مقدم انتقاد از وی قرار داشتند، به میزان 20 درصد افزایش یافته، میزان محبوبیت وی در میان دمکرات ها تا پنج درصد کاهش یافته است.

دونالد ترامپ رییس جمهور جمهوری خواه آمریکا، بارها با تاکید بر قدردانی شخصی از مهارت ها و تجربیات رهبری پوتین، قول داده است که در صدد بهبود روابط با روسیه برآید.
با این حال ترامپ مشخص نکرده است که دقیقا تا چه اندازه قصد همراهی با روسیه و با چه هزینه ای را دارد.
اما میزان عدم محبوبیت خود روسیه در میان مردم آمریکا به میزان بی سابقه 70 درصد افزایش یافته است و تنها 28 درصد شهروندان آمریکا دیدگاه مثبتی در باره مسکو دارند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است