هیچ مقام دولتی حق دخالت به فوتبال کشور را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۸    ۱۳۹۵/۱۲/۸ کد خبر: 129615 منبع: پرینت

هیچ مقام دولتی و عضو شورای ملی حق دخالت در روند گزینش رییس فدراسیون فوتبال را ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، شکایات شماری از اعضای فدراسیون فوتبال کشور از دخالت برخی از مقامات دولتی و غیر دولتی در روند گزینش رییس فدراسیون فوتبال، باعث شد احمد ضیا مسعود، نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب به فدراسیون فوتبال برود و از نزدیک به شکایت های آنان رسیدگی کند.

نماینده فوق العاده رییس جمهور هنگام دیدار از فدراسیون فوتبال در صحبت با رسانه‌ها گفت که ما کوشش می کنیم تا شرایط را به گونه‌ای فراهم بسازیم که ورزش در افغانستان نهادینه شود و مسایل گزینش رییس فدراسیون ها و اعضای آن مربوط می شود به نهادهای ورزشی ملی و بین المللی که گزینش رییس فدراسیون فوتبال نیز با حضور رییس‌های فدراسیون‌های ولایتی و زیر نظر مستقیم نهاد فیفا صورت می‌گیرد که هیچ مقام دولتی و عضو شورای ملی حق دخالت در این روند را ندارد.

همچنان نماینده فوق العاده رییس جمهور بیان داشت که باید همه مقامات دولتی، بازرگانان و مردم همکاری کنند تا ورزش افغانستان رشد کند و نباید، مسایل قومی، سمتی و سلیقه‌ای را شامل ورزش بسازیم که آنگاه دستاوردهای خوب ورزش امروز هم نابود می شود و این جفای بزرگ به ورزش و نسل جوان افغانستان است.

احمد ضیا مسعود گفت که ورزش در چند سال پسین پیشرفت خوبی داشته است و در رشته های مختلف، قهرمان‌های خوبی را به جامعه تقدیم کرده است. از آن جمله فوتبال افغانستان طی چند سال گذشته از رشد خوبی بهرمند شده و سبب تقویت همبستگی ملی شده است. پس باید این بخش تقویت شود نه این که با سلایق و علایق نا درست بخواهند آن را خراب کنند.

کد(10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطریکه فوتبال از هزاره هاست. هیچ کسی دیگری حق ندارد شامل آن گردد.

>>>   از هزاره اگه میبود تیم ملی مثل تیم جاپان و کوریا قوی میبود نه حالی که مثل تیم تاجیکستان ضعیف است!
هزاره های تیم ملی به استرالیا و خارج مهاجر میشوند و فقط در تیم های لیگ روشن ستاره هستند و در تیمهای زون جنوب و مشرقی استخدام میشوند
کارگر و کرام الدین و اغ بر به فوتبال و ورزش افغانستان خود را وولدینگ کرده اند و لعلی هزاره مفت دلسوزی ناق میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است