نظام متمركز بخير اشرف غنی خواهد بود نه مردم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۵/۱۲/۸ کد خبر: 129620 منبع: پرینت

گویا اشرف غني احمدزي گفته است كه نظام متمركز بخير افغانستان است و در برابر داعيه نظام غير متمركز واكنش تُند نشان داده است.

خدمت جناب غني عرض كنم كه اين مردم است كه خير و شر خويش را مي دانند و تعيين مي كنند. نظام متمركز بدون شك به خير شخص شما و تيم تان خواهد بود اما مطمين باشيد به نفع و به خير مردم نيست. بنابراين مردم است كه خير و شر خويش را تعيين مي كنند نه شما.

نظام متمركز جز خودكامگي، فساد، استبداد و قبيله گرايي، چيزي بيشتر به ارمغان نياورده. يك زماني حامد كرزي هم در برابر تمركززدايي بر آشفته شده بود و به قول خودش "مزه قدرت را چشيده ام، ايلا دادنيش نيستم"، حال غني هم مزه قدرت خودكامه را چشيده و خواب هاي تداوم «پادشاهي» مي بيند.

به ياد داشته باشيد كه حالا افغانستان، افغانستان سابق نيست. اينجا مردم است كه سرنوشت خويش را تعيين مي كنند. خواست نظام غير متمركز، خواست ميليون ها شهروند اين سرزمين است. مقاومت در برابر داعيه نظام غير متمركز را به جاي نمي رساند بلكه تداوم مقاومت استبدادخواهان، منجر به انفجار اجتماعي خواهد شد و اين خواست روزي به كرسي خواهد نشست.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی دیوانه که از ریاست جمهوری افغانستان پس شود افغانستان قراری میشود کرزی هرچی که بود خوب بود که جنگ خیلی بیش از حد نبود همه
ولایات در کنترل خود نیروهای دولتی بود ولی با روی کارشدن دولت وحشت ملی نصف بیشتر مناطق
افغانستان در دست مخالفان دولت افتاد و جنگ در همه ولایات شدت گرفت هزاران نفر کشته معلول و معیوب و از خانه و کاشانه خود بیجاشدند کشور تبدیل شده به یک عیاشی خانه و همه ارگ نشینان مستقیم دلالی میکنندهر کسی هر کاری که خواست میکند فقط باید به دولت حق رشوه و حق بدهد همگیش تاثیر غلت سیاست حکومت است نادانی سیاسی حکومت مردم افغانستان را خراب و ویران کرده و اگر نه عصر کنونی عصر جنگ نیست عصر سیاست است باید سیاستمداران کشور قوی باشند تا بتوانند مردم را درست سرپرستی کنند خلاصه حکومت فعلی باعث همه بدبختی های مردم افغانستان
است
معلم

>>>   مشکل اساسی در شکل نظام نیست مشک در اشخاص است که در راس نظام قرار داده شده اند. شما هر نظام ساسی که ایجاد کنید اما اشخاص از طرف مردم قبول نشده باشند یا به زور یا به زر یا به کمک غیر به قدرت گماشته شده باشند درد مردم عام دوا نمی شود ، فساد،ظلم و ناروا گم نمیشود. تا که دزد تخم مرغ را پیدا نکنید دزد بانکها و غارت دارایی عامه هر گز پیدا نمیشود. از ۲۷ اپریل ۱۹۷۸ ع امدن کمونستها تا امروز حکومت که طرف قبول مردم باشد یعنی مردم مقابلش قیام نکرده باشد به میان نیامده . لذا اول انتخاب خوب بعد خود به خود نظام طرف اصلاح میرود.
المان بن ۲۶ فبروری ۲۰۱۷

>>>   خدمت جناب غني عرض كنم كه اين مردم است كه خير و شر خويش را مي دانند و تعيين مي كنند. نظام متمركز بدون شك به خير شخص شما و تيم تان خواهد بود، اما مطمين باشيد به نفع و به خير مردم نيست. بنا اين مردم است كه خير و شر خويش را تعيين مي كنند نه شما. نظام متمركز جز خودكامه گي، فساد، استبداد و قبيله گرايي، چيزي بيش تر به ارمغان نياورده. يك زماني حامد كرزي هم در برابر تمركززدايي بر آشفته شده بود و به قول خودش "مزه قدرت را چشيده ام، ايلا دادنيش نيستم". حال غني هم مزه قدرت خودكامه را چشيده و خواب هاي تداوم «پادشاهي» مي بيند. به ياد داشته باشيد كه حالا افغانستان، افغانستانِ سابق نيست. اينجا مردم است كه سرنوشت خويش را تعيين مي كنند. خواست نظام غير متمركز، خواست ميليون ها شهروند اين سرزمين است. مقاومت در برابر داعيه نظام غير متمركز ره به جاي نمي رساند، بلكه تداوم مقاومتِ استبداد خواهان، منجر به انفجار اجتماعي خواهد شد و اين خواست روزي به كرسي خواهد نشست.
هارون معترف

>>>   از کسی که با حمایت خارجی ها و از طریق رای گوسفندی متصدی این مقام شده است، نباید انتظار حمایت از مردم سالاری را داشت!

>>>   دوست دارد همه چیز را به گروگان بگیرد و هرچه دلش خواست انجام بدهد، مثل شناسنامه ها و بسا چیزهای دیگر.
نظام متمرکز در کشور چند قومی مانند افغانستان کارا نیست.

>>>   دوست دارد همه چیز را به گروگان بگیرد و هرچه دلش خواست انجام بدهد، مثل شناسنامه ها و بسا چیزهای دیگر.
نظام متمرکز در کشور چند قومی مانند افغانستان کارا نیست.

>>>   دستت درد نبيند معترف عزيز ، نظام تمركز زدايي يا قبيله گرايي و خودكامگي بايد از بين برود و انشاالله روزي تحقق خواهد يافت .

>>>   نگاه کردن نظام قبیله یی هم کار هر انتحاری، طالب و داعش خونخوار نیست انشاالله روزی میرسد که شما مهاجرین کوه های سلیمانیه دوباره به مغاره های پدری و بابای تان و به انطرف مرز روان میشویدو زیاد سر طالب و داعش خو خوش نباشید اگر یک روز بادار تان امریکا؛ و پاکستان کمک و حمایت خوده از قبیله انتحاری شما کم کند مثل ... دوباره به مغاره های سیلمانیه پاکستان و پتان کوت هندوستان روانه میشوید. قبیله انتحار و انفجار چی به قانون همه میدانند که قانون قبیله جاهل شما به جز کشتن، و ویرانی چیزی نیست .

>>>   بلی به خیر افغانستان وبه خیر مردم افغانستان است ولی به تاوان دزدان و چپاولګران و اجنبیان است.

>>>   مردم میدانند که نظام متمرکز به خیر شان نیست
بگذارید که اشرف غنی هر چی میگوید بگوید
مردم نباید دیگر اجازه بدهند که دولت های دکتاتوری و متمرکز بالایشان قدرت نمایی کند
زور مرم زور خداست
جوینده یابنده ست

>>>   Hamdard
د خلکو زور د خدای زور دی.
اقای غنی حق دارد که مخالف باشد نباید از ایشان توقع داشت که قدرت تک فردی را رایگان وساده از دست دهد زیرا با غیر متمرکز شدن بسیار چیز هارا از دست می دهد اما با لجاجت در مقابل زور خدا که در زور مردم نهفته است می جنگد.

>>>   درود!
خير باشد رفيق. داعيه نظام غير متمركز براي شمار زياد كلان ها حتا غير علمي به نظر مي رسد، چون كاخ هاي مفت و اقتدار هاي پوشالي شان فرو مي ريزد.
موفق باشي رفيق smile-emoticon

>>>   به ناقلين قبيله در شمال،
محترم، كاش كمى مفز ات را بكار اندازى تا بدانى كه اين نظام متمركز هم نيست، بلكه نظام قبيلوى و تمامأ نظام اوغانيزه است.
اين نظام، نظامى همه تباران نيست، نظامى نيست كه همه مساويانه در آن خود را ببيند.
سران قبيله كه گردش هاى غربى و آسيايى ميروند، همه مقامها اوغان هستند، در كنار رئيس جمهور بايد وزير خارجه نيز باشد، اما نيست، جالب اينكه قبيله در گردش هاى بيرونى شان نزد غربيان از تاجيكان بد مى گويند، و اين را خود غربيان فاش ساختند.
محترم از خود سوال كن، آيا همين برابرى است؟؟
همين حكومت دارى است؟؟

>>>   اگر از واقعیت چشم پوشی نکنیم, این نظام تقلبی و تحمیل شده است نه ملی که ما کمر آنرا بسته کنیم. این نظام خودکامه است و همه چیز را برمحور منافع شخصی و قبیله ای پیش میبرد نه منافع ملی. پافشاری غنی بر نظام متمرکز به منظور تحکیم استبداد و حاکمیت شخصی و قبیله ای اش است.

>>>   در برابر این واکنش تند کنش تند بکار است. این کشور خانه شخصی غنی نیست که هر طوری بخواهد آنرا رنگ آمیزی کند.

>>>   آفرین هرکدامتان امروز جواب دندان شکن برای هر سرکرده فاشیست میدهید
سلامت باشید آقای معترف

>>>   يك نفر از رفقاي شما نپرسيد كه شما در كدام انتخابات و يا همه پرسي نماينده تام الاختيار مردم انتخاب شديد كه ميدانيد نظام غير متمركز خواست ميليون ها شهروند است.

>>>   فعلا غیرمتمرکز به نفع جنگ سالار هاست اما آینده به نفع مردم

>>>   اقای هارون معترف نظر شما واقعا خواست اکثریت مردم کشور است و اگر کسی بخواهد یا نخواهد اینکار عملی خواهند شد .

>>>   درنظام متمرکز تمام مردم خواهد بود نه یک جند دزد ومزدور اجنبیان

>>>   چپاولگران ودزدان ارمان غیرمتمرکزبودن وتجزیه رابگورخواهند برد بیغم باشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است