احوالی از رهبران...
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۵/۱۲/۱۲ کد خبر: 129824 منبع: پرینت

- استاد سیاف مریض شد و رفت شفاخانه و دوستدارانش گفتند استاد مثل جوان هجده ساله کاملا خوب است اما استاد نیاز شدید به دعای مومنین دارد، غیر مومنین دعا نکنند که وضع استاد خوب نمی شود.

- انجینیر حکمتیار قرار بود برای بار هشتادم به کابل بیاید ولی هنوز نرسیده حتی فیلم جدیدش هم نرسیده؛ احتمال دارد بعد از یک هزار سال نوری به کشور تشریف بیاورند.

- استاد محقق رفت به دیدن جنرال دوستم و گفت: سلام صایب اولادها خوبند، ایشجی خوب است؟ او خوب است، من خوبم، تو خوبی؟

- جنرال دوستم با سرور دانش ملاقات کرد و پرسید از آقای دانش خبر دارید خوب هستند؟ سلام مرا به معاون دوم رییس جمهور برسانید. همین شد که دانش یک رسالۀ تحقیقی در مورد موجودیت خودش در عالم حقیقی به ده زبان بین المللی نوشت.

- اشرف غنی حادثۀ انتحاری را تقبیح کرد و گفت ویژگی این انفجار این بود که بی بی گل فهمید که ناحیۀ ششم در غرب کابل است.

- داکتر عبدالله بعد از گذاشتن یک عکس فیسبوکی در یک دکان موفق به فروش یک ساجق شد.

- شیخ آصف محسنی خوردن تخم مرغ را مکروه اعلام کرد؛ این موضوع سبب شد که هواداران حضرت آیت الله تمامی مرغ ها را تا مرز دوغارون و تورخم مورد پیگیرد عدلی قرار دادند.

- کرزی از اسپنتا در مورد نرخ پمپر طفلکش پرسید؛ اسپنتا نظریات مورگانتو و رابرت گلپین از نظریه پردازان جهان را در مورد پمپرطفلک کرزی روایت کرد و اینجا بود که صادق مدبر از شدت این نظریات مدهوش شد.

- احمد ضیا مسعود برای انجینر محمد خان بخاطر حکومتداری خوب یک عدد بادنجان رومی و سه عدد بادرنگ قلمی اهدا کرد.

- امرالله صالح آخرین مقاله خود را در مورد نفوذ استخبارات منطقه در سر کوتل خیرخانه نوشت؛ او گفت من زمانی رییس امنیت ملی بودم، کرزی به خانم رایس چشمک زد؛ باز پیش آقای تایمنی بردند تا تعویذ بین المللی بدهد؛ من راز چشمک زدن کرزی را زمانی فهمیدم که ملارسول با ملا هیبت الله در شورای کویته قُتکان می زدند و تیشله برد می کردند.

- کریم خلیلی رفت و از حاجی رمضان در مورد آخرین عکس فیسبوکی اش با دونالد ترامپ پرسید و اینکه سیاست خارجی امریکا در مورد شهرک حاجی نبی چیست؟

- عطا محمد نور هم از گرفتن نصف افغانستان صرف نظر کرد و رفت مزار که دوباره والی بلخ شود.

- صبغت الله مجددی استخاره کرد که دیروز باران بارید و امروز هوا آفتابی است؛ بعد همه متوجه شدند که دیروز هوا بارانی بود و امروز آفتابی شد.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
نظرات بینندگان:

>>>   خنده دار

>>>   مگر سلمانی بد است؟!

با یک بچه گک آشنا شدم، پرسیدم چه کار میکنی؟ اول گفت: بیکار چند لحظه بعد گفت «سلمانی میکنم اما به نظر مردم نام بد داره، ازو خاطر پُت کدم». برایش گفتم: از این به بعد هر کسی از وظیفه ات پرسید، به افتخار بگو سلمان هستم و هیچگاه از اینکه یک سلمان هستی عار نداشته باش!

مگر در این جامعه چرا دزدی افتخار است و نان پیدا کدن از راه مشروع، ننگ؟!

>>>   چرا افغان نیستیم؟
پروفیسور جمیل حنیفی، که خود از پشتونهای سُرخاب لوگر است، میگوید که افغانها (پشتونها) تقریبا ۳۲ درصد نفوس افغانستان را تشکیل میدهند، نه بیشتر. او این رقم را از روی حلاجی اسناد عصر امان الله خان بدست آورده و در یک پژوهش علمی به زبان انگلیسی زیر عنوان "بازنگری گذشته ها: تحمیل هژمونی استعماری از طریق لویه جرگه ها" به نشر رسانیده است. حال میدانید که چرا از نفوس شماری درینکشور طفره میرفته و میروند؟
"ملت واحد" از طریق تحمیل هویت یک اقلیت کوچک بر اکثریت بزرگ ساخته نمیشود! اگر صد سال دیگر هم جعل و تزویر کنید این هویت تقلبی شکل گرفتنی نیست.
(لینک های پژوهش به زبان انگلیسی و برگردان فارسی آن توسط استاد لعلزاد در بخش تبصره ها).

>>>   هزاره خوب هزاره بد
هزاره خوب همانست که‌ سر تعظیم در برابر دستگاه تبعیض و ستم خم کند. هزاره بد و یاغی آنانیست که‌ عدالت برابری و جامعه عاری از تبعیض میخواهد، این منطق منطق فاشیست است.
همین دو دهه قبل بابه مزاری و یارانش با چنین رویکرد روبرو بودند، مزاری یاغی بود، مزاری لجوج بود، مزاری زیاده خواه بود و هزاره ها و شیعه های دربار علیه او فتوا دادند گاهی جنگیدند و گاهی از سرکوب عدالت طلبان همخون و همتبار خود توسط اغیار جشن و پایکوبی بر پا کردند.
اکنون نیز جنبش روشنایی در همان تنگنا قرار دارد و در همان نکته ایستاده است که‌ مزاری و یارانش ایستاده بود. خودی های دربار سرکوب برادرانش را توسط دستگاه فاشیست جشن گرفته اند و در نیکوترین حالت نظاره گر اند...
تا آخر ایستاده یم و هستیم بر آن عهد که‌ بستیم، ابرهای تیره کنار خواهد رفت نهایتاً آفتاب و روشنایی پدیدار خواهد گشت.
یادمان نرود تاریخ بار دیگر قضاوت خواهد کرد.
حسین_زاهدی

>>>   Najib Salam
هويت تبارى نه دين است و نه مذهب كه از إن به هر علتى دست بكشيد و يا آنرا تعويض كنيد، هويت تبارى يك اصل بشرى و انسانى است كه حتا اگر خواسته باشيد آنرا تغير دهيد با هيچ شيوه يى ميسر نيست.
واژه افغان، پتان ، پشتون هم از نطر تبار شناسى و هم از ديد تاريخى نام يكى از اقوام است كه در بخش هاى از خراسان شرقى زيست داشته است ، سر زمينى كه استعمار به آن نام افغانستان را بخشيد و اكثريت مطلق باشنده گان آن در تعين كشور شان بنام افغانستان هيچ نقشى نداشته اند. حال قهرن و جبرن اين نام بر سر زمين خراسانيان گذاشته شده است و به هيچ صورت هويت همه يى اقوام و گروه هاى اتنيكى را نه از ديد تاريخى و نه هم از ديد علمى و جينيتيك بر نمى تابد. ما هنوز ملت و دولت هم نشده ايم تا از يك هويت سياسى واحد سخن بگويم , به همه افغان خطاب كردن جز مسخره كردن هويت ها نيست ، ما به جبر اينكه در زير نام كشورى جعلى بنام افغانستان زيست مى كنيم نمى شود هويت هاى مان را يك شبه تغير دهيم و چيزى شويم كه نيستيم .
طيفى از معامله گران و عاقبت نينديشان تاجيك ، هزاره و ازبيك بدون آنكه فرايند فاجعه بار تحميل واژه يى افغان را بر همه در آينده فكر كنند با فاشيست هاى قبيله همكار شده اند و هويت هاى بزرگ خود را خورده هويت مى خوانند و در يك هويت جعلى ديگر كه نه از طرفيت تاريخى و نه هم ظرفيت تمدنى برخوردار است تا بتواند به هويت سياسى و تمدنى تبديل شود ، مى خواهند مدغم شوند كه اين عمل، فاشيست هاى پشتونتبار را ميدان خواهد داد تا كشور را در آينده يك دست به خود متعلق بدانند و همه يى نشان هاى تمدنى ديگران را بزدايند.
خطاب من به تاجيكان اين است كه عبدالله را از سياست حذف كنند تا خود كاملن حذف نشوند و هزاره و ازبيك ها هم بايد موضع و موقعيت خود را شفاف بيان كنند كه مى خواهند اوغان شوند و يا هويت هاى خود را در آينده حفظ كنند ، فردا خيلى ناوقت خواهد بود اگر امروز غفلت كنيد .

>>>   ههههههههههههههههههههه
کشتی مرا ازخنده.
ع

>>>   این طنز یک نفر تلفات داشت که ع است آنهم از خنده زیاد ،

>>>   در مورد اول: انشاء الله ......

>>>   در سالگرد بابه حکمتیار مخفیانه رفت مزار بعد از خواندنی یک فاتحه گفت:چطوری رفیق'یادش بخیر سال های 1370 تا1373خورشیدی در جنگ های کابل عجب از جنگ وراکت پراکنی کیف می کردیم البته از همکاری شما که تپه اسکات را گیرفتم بعد از آن موشک هارا به چهار آسیا بردم واز آن جا هر روزی صد ها راکت به کابل پرتاب می کردیم چه کیف داشت،خدا خیر نده طالبان را که آمد مزاهم ما شد وشمارا هم آن بلای عظیم را سر تان آورد کجای رفیق که مارا تنهاگزاشتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است