مسوول برگزاری انتخابات حکومت است، نه شورای ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۳    ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ کد خبر: 130072 منبع: پرینت

پارلمان افغانستان، هفتمین سال کاری خود را آغاز کرده است درحالیکه بسیاری ها ادامه کار آنان را نامشروع می خوانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غلامحسین ناصری عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: ماده هشتاد و سه قانون اساسی، یک دوره تقنینی را از شورای ملی به طور عام و به طور خاص که عمدتا بحث بر سر مجلس نمایندگان است، اعلام می دارد. آن را به مدت پنج سال قرار داده است اما یک بخش دیگر را به عنوان مکمل این ماده و به عنوان حالت اضطرار در نظر گرفته است و پایان کار را بعد از اعلام نتایج انتخابات می داند.

وی افزود: بدون تردید یک دوره تقنینی پنج سال است. این دوره تقنینی از خود ابتدا دارد. انتخابات برگزار می شود و نمایندگان معرفی می شوند و اعضای جدید کرسی های نمایندگان را در حالت مشروع اشغال می کنند. پنج سال انجام وظیفه می کنند و بعد از پنج سال قبل از اینکه به این تاریخ برسیم انتخابات باید برگزار شود، این بخش مکمل برای وقتی این است که انتخابات برگزار نمی شود. همانند این دوره.

ناصری گفت: حالا که انتخابات برگزار نشده و نمایندگان به کار خود ادامه می دهند، مسوول برگزاری انتخابات هم حکومت است، نه شورای ملی.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با فاشيزم و شوونيزم نمى شود با مدارا و تسامح برخورد كرد، با محافظه كارى و كرنش به عدالت دست نخواهيد يافت . سياست هدف مند بايد شفاف و بدون ديپلوماسى باشد. مسعود براى آن مسعود شد كه شجاعت و جرئت داشت و تسليم زور نشد و هيچ گاه حاضر نشد تا اقتدار سنتى قبيله گرايان را بپذيرد. احمد شاه مسعود ظاهرن تحت نام مجاهد و اسلام گرايى مبارزه را آغاز كرد ولى او تاريخ افغانستان و خشم قبيله در مقابل عدالتخواهى را مى فهميد ، او در روز هاى اخير روزگار مقاومت بار ها از رنج وظلم تاريخى ياد كرد و آنرا حرام دانست و بدون هراس بيان داشت بدون عدالت اجتماعى صلحى امكان ندارد. او به همين دليل هم قربانى شد .
مسعود در سخت ترين شرايط حاضر نشد اقتدار را تسليم كند و اهميت اين بحث تاريخى را به خوبى مى دانست ، اما اشتباه تاريخى مسعود اين بود كه نتوانست اتاق فكر ايجاد كند تا بعد او استراتيژى اش دوام نمايد و فهميده و نافهميده در آستين اش مار هاى زهر آگين را پرورش داد كه همه يى زحماتش محكوم به شكست شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است