تکنولوژی به شرط شفافیت موثر خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ کد خبر: 130442 منبع: پرینت

موثر بودن استفاده از تکنولوژی در انتخابات، مشروط به مدیریت درست است، مدیریتی که بتواند شفافیت را تضمین کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نعیم ایوب زاده، رییس تیفا در برنامه "محور" در خصوص تعهدات مکرر از جانب رهبران حکومت وحدت ملی بر برگزاری انتخابات گفت: بحث تعهدات در برگزاری انتخابات قابل قبول و آوردن اصلاحات انتخاباتی از مسایل مهم است اما مهم تر از آن بحث شفافیت در انتخابات است.

ایوب زاده می گوید: یکی از گزینه ها برای تضمین شفافیت استفاده از تکنولوژی یا همان برقی ساختن پروسه انتخابات است. در دو هفته ی گذشته صحبت ها و جلسات متعددی در اینباره برگزار شده است اما جلسه نهایی روز چهارشنبه برگزار می شود.

رییس تیفا، درخصوص ظرفیت استفاده از تکنولوژی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: ظرفیت و امکان استفاده از تکنولوژی وجود دارد و در تجربیاتی که در انتخابات کشورهای دیگر مطالعه شده است ثابت شده اگر در کشور هم از این گزینه استفاده شود بالاتر از 50 درصد شفافیت تضمین می شود.

وی افزود: با در نظرداشت فرصت مانده و خاطره بد مردم از انتخابات قبلی، برگزاری انتخابات شفاف یگانه گزینه برای به کرسی نشاندن آرای مردم است و یگانه مشکل در این زمینه نظر دونر ها درخصوص استفاده از تکنولوژی است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من فکر میکنم که بخاطر شفافیت انتخابات پیشرو، باید قانون نوعیت استفاده از تکنالوژی معلوماتی در انتخابات،در چند فصل و مواد از طرف کمیسیونی تحت نام کمیسیون استفاده از تکنالوژی معلوماتی در انتخابات،تدوین شود و به ولسی جرگه غرض تصویب فرستاده شود.
البته ترکیب این کمیسیون که اعضای آن از طرف رییس جمهور انتخاب میشوند،باید نیز در ولسی جرگه مورد بحث قرار داده شود و اعضای آن بعد از رای اعتماد وکلای محترم ولسی جرگه،به کار خود شروع کنند.
در مورد تدارکات وسایل اطلاعات جمعی باید جامعه بین المللی افغانستان را کمک کند،تا در آینده نه چندان دور،یعنی دهه های آینده این انتخابات برگزار شود.

>>>   وای به حال ملتی که رئیس جمهورش را امریکا، هویتش را انگلیس، وزیر دفاع و رئیس امنیتش را پاکستان انتخاب کند
عسکریار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است