آغاز به کار مرکز اخراج پناهجویان در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ کد خبر: 130472 منبع: پرینت

به منظور تسریع در روند اخراج پناهجویان، مرکزی در برلین با نمایندگی از ایالت‌ها و دولت مرکزی موسوم به "مرکز اخراج پناهجویان آلمان" به زودی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش "دویچه وله"، پناهجویانی که در آلمان با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت شده، از این پس با سرعت بیشتری از این کشور اخراج می‌شوند. قرار بر آن است که مرکزی در برلین با نمایندگانی از ایالت‌ها و دولت مرکزی این برنامه را هماهنگ کنند.

"مرکز حمایت از بازگشت (ZUR)" مرکزی در شهر برلین پایتخت آلمان است که باید مقدمات اخراج پناهجویانی را که در این کشور با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت می‌شود با سرعت بیشتری فراهم کند. بسیاری از شهروندان افغانستانی، مراکشی یا تونسی به این گروه از پناهجویان تعلق دارند که باید خاک آلمان را به سوی کشورشان ترک کنند.

به این ترتیب دولت آلمان قانونی مناقشه برانگیز را اجرایی می‌کند که در ماه فوریه تصویب شده است.

بر مبنای این قانون "پناهجویان خطرناک" که احتمال انجام عملیاتی تروریستی یا خلاف از جانب آنها می‌رود، تا زمان اخراج زندانی می‌شوند؛ همچنین ماموران دولتی این امکان را می‌یابند که تلفن‌های همراه پناهجویان مشکوک را که هویت‌شان معلوم نیست بررسی کنند و سعی در شناسایی هویت آنها کنند.

توماس دمزیر، وزیر داخله آلمان، روز دوشنبه در برلین در "مرکز حمایت از بازگشت (ZUR)" گفت که آلمان باید فشارها برای بازگرداندن این افراد به کشورشان را افزایش دهد.

در این مرکز قرار است در آینده نزدیک به 40 تا 50 مامور دولتی که نمایندگان ایالت ها و دولت مرکزی آلمان هستند، زیر نظر توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان، فعالیت کنند. وزیر کشور آلمان اعلام کرده که این مرکز در ماه مه سال جاری میلادی فعالیت‌های همه‌جانبه خود را آغاز خواهد کرد.

گفته می‌شود ایجاد این مرکز سبب می‌شود فعالیت نهادهای گوناگون مسوول اخراج پناهجویان در این زمینه متمرکز و با سرعت بیشتری انجام شود. به طور مثال پناهجویان تونسی که قرار است در ایالت‌های مختلف به کشورشان برگردانده شوند از این پس در این مرکز در برلین نگهداری شده و با هم و طی یک پرواز به این کشور برگردانده می‌شوند.

از اقدامات دیگر "مرکز حمایت از بازگشت" ارتباط مستمر آن با کشورهایی است که قرار است این پناهجویان را تحویل بگیرند. در این مرکز باید مشخص شود که آیا این کشورها در این امر با آلمان همکاری لازم را انجام می‌دهند یا نه.

در سال گذشته میلادی حدود نیم میلیون نفر پناهجو در آلمان زندگی می‌کردند که دولت آلمان با تقاضای پناهندگی‌شان مخالفت کرده است. آنها باید خاک کشور آلمان را ترک گفته و به کشورشان بازمی‌گشتند. در این سال تنها 25 هزار نفر از این پناهجویان بهکشورشان بازگردانده شدند

در سال 2016 همچنین 55 هزار نفر نیز داوطلبانه خاک آلمان را به سوی کشورشان ترک کردند. "مرکز حمایت از بازگشت" می‌کوشد راهکاری بیابد که برمبنای آن پناهجویان بیشتری به صورت داوطلبانه به کشورشان بازگردند

دولت آلمان برای تحقق چنین برنامه‌ای برای سال جاری میلادی 40 میلیون یورو درنظر گرفته است. به این ترتیب پناهجویانی که با تقاضای پناهندگی شان مخالفت شده، اگر داوطلبانه بازگردند کمکی مالی از دولت آلمان دریافت خواهند کرد

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است