فرزند ها نزد بابا رفتند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۰    ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ کد خبر: 130496 منبع: پرینت

اگر اشتباه نکرده باشم اینها بناحق جلسه و اجتماع می نمایند بهتر بود تا انگلیس هدایات و رهنمای های خود را از طریق فکس و یا ایمیل برای اینها می فرستاد و اولاد ها هم چاره ای جز اجرا و تعمیل ان نداشتند با این گرد هم ای ها و خیمه شب بازی ها چنان می نمایند که گویا پاکستان و افغانستان دوکشور مستقل اند!! و روی منافع خودشان در تضاد و مجادله و مناقشه می باشند ولی واقعیت این است که هردو زیر سلطه ی امپراطوری سابق مجبور به کارکرد دیپلماسی های انها و تطبیق برنامه ها و نقشه های استعماری ایشان اند.

برای پاکستان و افغانستان و... کجا مجال و قدرت و استعداد قدم گذاشتن بیرون از فرمان است تا با این گردهمایی ها مشکلات خود را حل سازند و پر واضح است که العیاذا بالله در دنیا یک برگ درخت هم بدون اذن و اجازه ای انها از درخت نمی افتد چه رسد به مسایل بزرگ و ملی و میهنی.

از قرن ها بدین سو اراده ای قدرت های بزرگ در کشور ها و منطقه حکمروایی دارد و دیگران همه فرمان بر و مجری دستورات اند حاشا لله که جزیی ترین گامی را خارج از نفشه های شوم استعماری و استثماری بردارند اینها همه غلام و برده و انها ارباب اند و جهان را به ملوک الطوایفی بزرگ تر بخش نموده اند و در هر جا یک {دوک } مقرر فرموده اند تا در خدمت ارباب باشند و شاید هم بعد از افشا گری های و یکی لکس دیگر فرمایشات خود را بعد از این مستقیما و بدون وسیله ارشاد نمایند و از همین جهت به نشست های مستقیم ضرورت دارند
ما کجا ودست گل چیدن کجا ای باغبان
ناله ای انگلیس مرااینجابه زوراورده است
سیه روز


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وطندار هموطن
ظاهر شاه داود شاه حتا نادر غدار که پشتونست بی مثال تاریخ بود مرتکب چنین جنایتی نشد که نام قومی خود را بر همگان تحمیل کند ولی اینها از ب... زمان خود اند مردم با نام پشتون واقغان مشکل نداشتن وندارند ولی اصرا به تحمیل این نام عواقب جبران ناپذیری دارد.

>>>   از هنرمند تا دلاک:
در افغانستان آوازخوانان بدو نوع اند: یکی هنرمندان استند مانند زنده یاد ظاهر هویدا هنرمند انقلابی که اولین بار در رادیو با "یک آهنگ پشتو و یک آهنگ فارسی" مخالفت کرد و تا زنده بود آهنگ پشتو نخواند و یا مثل وحید جان قاسمی که نه تنها یک هنرمند موفق است بلکه یک انسان فرهنگدوست و میهن پرست و آگاه نیز است! اما یکی دلاک داریم: مردم کابل به دلاک های جوان معمولا "صابون کونک" میگویند. دلاک ها موسیقی را بصورت علمی و اکادمیک نمیدانند و حتی معنی شعر آهنگی را میخوانند نمیدانند زیرا سطح سواد و علمیت شان بسیار پایین است. ایشان در محافل عروسی و سنتی میروند و آهنگ های هنرمندان کشور را کاپی کرده و میخوانند و از این طریق امرار معاش میکنند. یکی از این دلاک های مشهور کابل اسمش شهزاد عدیل است
. شهزاد عدیل با آنکه موسیقی را بطور علمی و اکادمیک نمیداند، گاهگاهی آهنگی میخواند که معنی شعرش را خودش هم نمیداند مثلا در یک از آهنگ ها شهزاد عدیل تاجیک و هزاره و ازبک را افغان یا اوغان میخواند. خیلی شرم آور است که یک شخصی که خود را هنرمند جا زده معنی افغان و اوغان و پشتون را نداند. وی در تلویزیون ها دهنش را مثل خر سوی آسمان باز گرفته و چشمانش را میبند و داد میزند ما همه اوغانیم!
متاسفم!

>>>   از نوكر هاى شوراى نظار و ستمى هاى به خاصيت ببرسيد كه بسيار خَراسان خراسان مى كويند كه جرا ما را امروز بنام ملت و زبان به هم أنداختند؟؟؟؟

>>>   باز هم همین فرزندان که بابا ها برایش احتیاج است ولی با تاسُف باید ګفت که پدر معنوی شما امریکا که فرزندانش ربانی و فهیم ... افغانستان را دودسته برایش تسلیم کرد و مدت ده سال در میدان بګرام از ایشان نسل ګیری کرد ولی بسیار زود فرزندان خود را عاق کرد.
حالا این فرزندان عاق شده را هیچ کس قبول ندارد.

>>>   شوراي نظار ويا سمتي ها اين كارت نكرده اند ، بدبخت تو آنقدر بي عقل وفاسد هستي كه نال از حاكميت قبيل خود اطلاع نداري ، طلسم قبيله مردارت خلاص شده ديگر ازبك تاجيك ، تركمن مزدور نيستند
شيرخان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است